Modificatie jamet 4x4

Gestart door jelijn, januari 11, 2012, 03:22:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

CEO

Wij hebben, bij een Odyssée weliswaar, wieltjes erbij gekocht. Vooralsnog bevalt dat prima, maar om nu te stellen dat de keuken hoger komt te staan... Het scheelt nog geen 3 cm en mijn wieltjes zitten maar aan 1 kant (het kruiwagen principe). Wel is het gebruiksgemak enorm verhoogd. Bij de instructie in Boxtel bleek ook dat het aan- en afkoppelen van de keuken geen krachtwerk is, maar meer een handigheidje. Nu nog oefenen  :)

If you choose not to decide, you still have made a choice!

Miss BBQ

Hier (Roadmaster) ook niet gemerkt dat de keuken nu in ene hoger zou staan.
Je laat dan toch gewoon de uitvalpootjes zelf wat minder ver zakken, de rest wordt opgevangen door de wielhoogte.

Ik bedoel maar, 60 cm pootjes laten vallen, of 55 cm pootjes + 5 cm wieltjes = 60 cm.
Dus hoezo keuken komt hoger op wieltjes?

Angel

Het gaat erom dat de 4X4 iets hoger is en wanneer je nu de keukenpootjes maximaal uitdraait je dus ruimte tekort komt. wanneer er wieltjes onderzitten is die verloren ruimte weer opgevuld.

FiPe

@Angel dat is onze ervaring met de 4x4 ook. Nu wij de 4x4 CP gekocht hebben en besloten hebben de keuken nooit meer van de kar te halen hebben wij dit luxe probleem niet meer.

Yella

Je zou ook nog langere pootjes kunnen maken. Probleem opgelost toch? Maar aan de andere kant, pootjes laten zakken, ding van de wagen tillen en klaar. dan maar iets lager. Je moet toch altijd tillen als de keuken er af moet.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sapperdeklap

Hallo,

Wij hebben zelf de tentstokken van de Jametic vervangen, want we kregen het niet voor elkaar om op korte termijn een afspraak met Campo te maken. En de wagen was nu uit de stalling. Dus even afgekeken hoe het moest en daarna zelf aan de slag. Gelukkig een fluitje van een cent en wij vinden dat het doek nu een stuk beter om het frame heen past. De hoeken vallen nu in het dubbele gedeelte van het doek in plaats van net erbuiten. Het leek niet zo lekker te 'vallen'; het doek moest naar ons idee nog een heel stuk oprekken om te kunnen passen en naar onze ervaring gebeurt dit niet in die mate.
We hebben de wagen vorig jaar oktober gekocht en niet strak opgezet, maar het viel ons de eerste keer al op dat een en ander niet lekker leek te passen. Dus hopelijk nu goed opgelost, zonder dat eerst het doek/de naad moest scheuren! De wagen kan nu terug naar de stalling, even wachten op wat beter weer.

PeterKr

En de schokbrekers? ook zelf gedaan?
Lijkt mij verstandig om deze ook te laten vervangen.

sapperdeklap

Nee de schokbrekers zijn op de ,alleen, "outdoor" types niet standaard. Ik heb wel even naar de mogelijkheid gekeken ze later te plaatsen. Aan de onderzijde van het "frame" zijn de gaten reeds op de goede plaats aanwezig. Achter het wiel ,waar de naaf zich bevindt, zijn zowel aan de onder kant als aan de bovenkant  daarvan gaten beschikbaar. Ik moet alleen even bij de dealer langs om de bevestiging aan die naaf kant te bekijken. Maar misschien kan iemand op het forum daar z'n licht/foto op laten schijnen.
Volgens mij moet het niet "zo spannend"zijn om ze op de 2011 outdoor te bevestigen.

Groet,
Elf.

Yella

Moet volgens mij kunnen. Heb dat onlang gezien bij een Trigano. Onderste 2 gaten op de as komt een plaatje op waar de schokbreker aan komt. Op het frame komt een hoekplaat voor de andere kant van de schokbreker. Ziet er hetzelfde uit als bij onze Jametic 2010.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

sapperdeklap

Ja precies ,twee gaten onder en boven. Dan zijn ze makkelijk zowel links als rechts te gebruiken/monteren bij montage. In een andere topic ,waar aan de naafkant de beugel gelast is, heb ik reeds de beugel [framekant] en schokbrekers "link" gevonden. Nu alleen nog de juiste aan de naafkant. Je zou bijna zeggen dat de schokbreker naast een van die gaten past [even op de buik met het blote oog]. Maar, misschien is juist de schokbrekermodificatie "de beugel". Misschien kan iemand bij wie de modificatie reeds is doorgevoerd dat bevestigen , of niet.

Elf.

Yella

Citaat van: sapperdeklap op april 10, 2012, 08:08:42 PM
Ja precies ,twee gaten onder en boven. Dan zijn ze makkelijk zowel links als rechts te gebruiken/monteren bij montage. In een andere topic ,waar aan de naafkant de beugel gelast is, heb ik reeds de beugel [framekant] en schokbrekers "link" gevonden. Nu alleen nog de juiste aan de naafkant. Je zou bijna zeggen dat de schokbreker naast een van die gaten past [even op de buik met het blote oog]. Maar, misschien is juist de schokbrekermodificatie "de beugel". Misschien kan iemand bij wie de modificatie reeds is doorgevoerd dat bevestigen , of niet.

Elf.
En een paar heldere foto's.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.