Wat is jou verbruik met vouwwagen?

Gestart door Wil68, januari 23, 2012, 09:18:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

spikehome

Mee eens had van te voren niet gedacht dat de 1.2 de oude 1.6 kon vervangen.
Maar gaat vlot elke berg op heb hellingen van 9% gehad in oostenrijk door een wintersport gebied heen voor villach ergens.
Echter als hij flink moet trekken schiet het verbruik ook giga omhoog.
Maar had op de terug weg door Duitsland stukken waar het verbruik op rond de 1:20 lag.
Voor een privé auto ben ik er blij mee.

panevino

Aha, Kassel en Würzburg. Daar zitten inderdaad steile stukjes bij. Daar moest ik mijn voet ook dieper doen gaan om de vaart er wat in te houden.

Erg sterk hoor trouwens, dat verbruik van die 1.2.
// Marcellino Pane e Vino \\

poldertoerist

Eigenlijk reken ik mijn verbruik nooit uit, dus ik heb geen harde cijfers. De Multipla is alles behalve een zuinige auto, maar daarvoor kocht/koop je 'm ook niet, dat deed je vanwege zijn vernuft, hoogstaande rijgedrag, kwaliteit, ruimte en heel soms (zoals ik) vanwege zijn uiterlijk.  :>  maar omdat de auto zo hoog en breed is hangt de vouwwagen volledig uit de wind, en dat merk je: gewoon 780km op een tank. en dat doe ik normaal ook  8)
Adventure Awaits

spikehome

#123
FF topic weer schopje.
Dit jaar via Parijs Millau naar Spanje gereden totaal enkele reis (want zit nog in spanje) veel file gehad voor Parijs maar ook tussen Parijs en Millau.
Rijd nu een golf 7 1.2 tsi met dsg automaat
Verbruik gemiddeld 1:14,5.
Iets meer door gereden minimaal 100 gereden maar ook stukken 120.
Dsg heeft 7 versnelling en de 7e is constant in gebruik.
De dsg zorgt wel voor een strakke snelheid berg op schakelt hij zo 2of 3 versnellingen terug.
Afremmen moet je echter terug schakelen ik heb dan flipers aan het stuur.
Ik denk dat ik handmatig zuiniger rijd dan de dsg.
Ook de acc gooit qua verbruik roet in het eten.
Keihandig maar remt ook als er een auto tuusendoor schiet .
Helaas niet uitschakelbaar tussen acc en cc.

Mathieu76

ove gehele vakantie 3135 km via tolwegen naar gard en jura (115 km/u) en in nld en belgie ca 95. 6,4l/100km :K.
We hebben een ford focus station 1.0 125pk en een gerjak tago atlantic ca 500kg. Ook de airco bijna continu aan gehad (bijna 40 graden buiten, 25 in auto)

C5CCV

#125
Net thuis van Oostenrijk, een goeie 840km met de C5 tourer met 1.6THP (benzine). 1:15 (6,7ltr/100km) exact met een gemiddelde snelheid van 90km/uur. Viel me zeker niet tegen. Overigens slechts1 keer een korte file gehad.

CJ-Petra

Geen idee wat wat onze wagens verbruikt hebben tijdens onze vakantie door de Franse en Italiaanse Alpen. Ik wil het niet weten. In ieder geval dagelijks getankt (of meer) als we een tankstation tegen kwamen.  Één keer gebruik moeten maken van onze reservevoorraad benzine in de jerrycans, omdat de LPG-tank volledig was.

danny060473

Met onze opel Zafira, best zuinig gereden met de vouwwagen: 1 op 18

Yella

Dit jaar gemiddeld over de reis 1:14,9 volgens boardcomputer. 1:15,4 volgens echte berekening, maar daarin zat de terugreis niet inbegrepen. 1:15 zal wel ongeveer kloppen. 1.6 HDI van de C4.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

EdwinMerks

Met een Peugeot 5008 1.6 Hdi + Holtkamper Cocoon met snelheden tussen de 110-130 km/uur zat ik op 1 op 14,5.

GJT

Ik kan me thuis altijd prima beheersen en rijd solo 1:20-22 gemiddeld. Met kar erachter heenweg 1:14. Terug meer richting de 1:13. Beide keren wind tegen bij 125 echte (gps) km/h continu.

Ik kan de hier genoemde waarden 1:16 tot 18 alleen halen als ik 90 (op de teller, dus 85 echte km/h) achter een caravan of vrachtwagen rijd.

Betreft een skyactiv 2.2 diesel.

deboersklapper

Met een renault megane 2.0 16v op gas en alleen maar korte stukjes dakkoffer op het dak
met een jamet met imperial erop 1 op 8.5. Vakantie adres was 70km rijden :#

poldertoerist

Geen idee,  in mijn ooghoek zie ik het verbruik soms staan...  Echt nog nooit de behoefte gehad om het te onthouden.
Als de tank leeeg is dan gooi ik er wat sap in. 
Adventure Awaits

C5CCV

Ik heb nog even teruggekeken en eigenlijk is dit best wel shocking ..................

Voorheen Spanje  - Nederland, in Frankrijk nagenoeg overal 130 waar het kan/mag haal ik op die 1400km uiteindelijk een gemiddelde snelheid van 100km/u en een verbruik van 1:11,6 (afgelezen stand dus), 5 keer op rij gedaan weinig verschil in waarden (snelheid 99 of 100 km/h gemiddeld); Ik moet er wel bij zeggen dat de eerste kilometers in Spanje niet echt bijdragen aan een hoog gemiddelde ......)

Nu terug van Oostenrijk via Duitsland, max. 100/105 km/u een afgelezen verbruik van 1:14,9 (springt tijdens het maken van de foto net van 1:15 naar 1:14,9) en een gemiddelde snelheid van 89km/u (incl. 1 korte file);

(Bijkomstigheid: vanuit Spanje 2 volle tanken (2e tank is zo goed als leeg als ik voor de deur sta), nu vanuit Oostenrijk met 1 tank en had ik volgens de bc nog ca. 200km kunnen rijden)

............ ofwel: haasten levert weinig op en kost best wat

mars

Hier net zo.
Sinds een paar maanden een volvo v50 2.4   5 cilinder benzine.
Zeker niet gekocht vanwege z'n zuinigheid. :#  1op9  tot 10 is normaal. Veel korte afstanden.

Nu met vakantie op de lange baan nagenoeg zelfde verbruik. Zolang het maar blijft rollen.
Boordcomputer 'ziet' wat achter de auto hangen volgens mij. Want bij aftanken kan ik vaak maar 580km rijden op een volle tank.
Zonder aanhanger geeft ie wat meer aan.

Maar wat rijdt dat ongelooflijk lekker, zo'n geartronic.
En over op manueel schakelen werkt perfect.