Gotthardtunnel op vrijdag middag (27-07) richting Toscane

Gestart door uknowwho, januari 24, 2012, 09:21:31 PM

Vorige topic - Volgende topic

panevino

Laatste keer dat ik naar Toscane ging, ben ik over Oostenrijk gereden. Was, meen ik te herinneren, 150km langer, maar doordat we minder oponthoud hadden, was het nagenoeg even snel rijden.

Vergeet de optie 'via Oostenrijk' dus niet.
// Marcellino Pane e Vino \\

weep

Heb een paar jaar geleden ook vlak voor de gotthard overnacht, in Gurtnellen. Als je in het dal overnacht mag je ook daar de snelweg weer op, bijvoorbeeld bij Goschenen, dat is nog 100meter tot de tunnel. Heb je een papiertje voor nodig dat je bij het hotel kunt krijgen (of was het de rekening? ik weet het niet meer).
We waren ruim op tijd in toscane (Pistoia)

uknowwho

heb zelf nog de volgende optie bedacht... Donderdag middag lekker slapen en 's avonds na het eten weg rijden. de nacht doorcruisen en dan 's morgen door de tunnel, dan boven in Italie een camping zoeken en de volgende dag het laatste stuk

jsteijn

Klinkt als een no go.
Wij hebben prima ervaring met de autotrein die de bergen onderdoor de tunnel " links" laat liggen.
Vanaf Kandersteg in Zwitserland kun je door naar Iselle in Italie.
Wel even reserveren vooraf, maar is een leuke en niet zo dure ervaring EN je hoeft minder lang te sturen EN kost minder tijd EN minder benzine.
Tel uit je winst  :H

Hier een linkje http://www.bls.ch/e/autoverlad/iselle.php
echt een aanrader! :K :K

Klavertjes

Deze autotrein hebben wij ook een keer gehad, weliswaar pre-vouwwagen, maar dat is echt een feestje en je komt heel relaxt aan de andere kant! Prijs valt mij ook niet tegen, weet niet wat het in km's scheelt en toltarieven? Met aanhanger is het rond de honderd euro. En dan via een andere route terug...
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)