Montage disselbak

Gestart door Edwinv, februari 08, 2012, 09:48:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Edwinv

Inderdaad, was de kist voor mij gereserveerd. Geen geld voor zo'n kist.
Een collega maakt voor mij een frame zoals op de foto hierboven.

Edwinv

Alleen de kist spuiten. Iemand nog tips. Of laten doen door bijv een autospuiterij

CEO

Niet spuiten... Beschadigd toch alleen maar. Als de kist legergroen is, lekker zo laten.
If you choose not to decide, you still have made a choice!

pat en wen

hallo

Heb een disselbakopzetbeugel op marktplaats gekocht. om de dissel klemmen en kist van okumetriplex maken. 12 en 15mm is relatief licht
Is voor roadmaster ideal

groetjes pat en wen

thomko

#19
Je kunt misschien bij een staalconstructiebedrijfje vast wel een paar lengtes staafstaal krijgen van rond 8 mm.
Deze netjes buigen in de bankschroef,op lengte zagen/slijpen en op de uiteinden van je u beugeltje draad tappen van M8.
En je hebt een paar beugels die je om je dissel kan klemmen.Dit heb ik tenminste gedaan bij mijn Jamet.
Aan platen op je dissel lassen zou ik niet beginnen je maakt hier je dissel niet sterker mee en je brengt verandering aan in je constructie (verzwakking).

pat en wen

beste thomko

de beugel die ik heb klem je om de dissel is 60cm x 40cm en kun je zo een disselbak opzetten.

afz pat en wen

thomko

O,kijk aan dan is het ook opgelost.

Boes

Citaat van: Edwinv op februari 10, 2012, 01:48:10 PM
Alleen de kist spuiten. Iemand nog tips. Of laten doen door bijv een autospuiterij

als je hem mat zwart of wit ofzo spuit kan je het makkelijk zelf doen.
dan is het ook makkelijk bij spuiten bij beschadigingen.


gaan

Citaat van: thomko op februari 22, 2012, 07:28:31 PM
Je kunt misschien bij een staalconstructiebedrijfje vast wel een paar lengtes staafstaal krijgen van rond 8 mm.
Deze netjes buigen in de bankschroef,op lengte zagen/slijpen en op de uiteinden van je u beugeltje draad tappen van M8.
En je hebt een paar beugels die je om je dissel kan klemmen.Dit heb ik tenminste gedaan bij mijn Jamet.
Aan platen op je dissel lassen zou ik niet beginnen je maakt hier je dissel niet sterker mee en je brengt verandering aan in je constructie (verzwakking).

bij iedere bouwmarkt kun je draadeind kopen van M3 tot M12. Deze kun je gelijk buigen tot een beugel om daar de bak op vast te bouten, hoef je zelf geen draad te tappen en de boel is goed verzinkt.
Volgens mij in RVS ook tot M10 te krijgen.

De lengtes zijn 30 of 100 cm.
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

retteketed

Citaat van: gaan op maart 13, 2012, 08:11:22 PM
bij iedere bouwmarkt kun je draadeind kopen van M3 tot M12. Deze kun je gelijk buigen tot een beugel om daar de bak op vast te bouten, hoef je zelf geen draad te tappen en de boel is goed verzinkt.
Volgens mij in RVS ook tot M10 te krijgen.

De lengtes zijn 30 of 100 cm.

zou ik persoonlijk wat terughoudend mee zijn.
wanneer je ijzer buigt, wordt het zwakker.
zeker een draadeind, heeft al wat ribbels en scheurt makkelijk.
na een aantal jaren zie je roestvorming en is het metaal juist daar zwak.......

spreek uit ervaring, met aandraaien van een moer, brak het ijzer op de bocht.

thomko

idd.Daarom bedoelde ik ook om rondijzer te buigen en daarna draad op te tappen.
En zeker een stuk draadeind te buigen zonder heet te maken zou ik zowiezo al niet aan beginnen.

mars

Zowieso zou ik ijzer niet heet stoken. Mij is geleerd dat je daardoor het ijzer ernstig verzwakt hiermee.

peter123456

nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

Frankie

Citaat van: mars op mei 01, 2012, 07:53:10 PM
Zowieso zou ik ijzer niet heet stoken. Mij is geleerd dat je daardoor het ijzer ernstig verzwakt hiermee.
Niet als je dat met beleid doet en het materiaal daarna laat schrikken in olie. Dat is juist waar het bij harden van staal om gaat. Maar dan moet je dus wel heel goed weten wat je doet...

thomko

#29
Laten schrikken doe je niet in olie maar in water,
in olie breng je een laagje aan tegen het oxideren.
En (Peter 1,2,3,4,5,6) een paar pijpbeugels aanschaffen is nog veel beter.