Even voorstellen Jamet Dakota 2012

Gestart door Remco Heeringa, februari 11, 2012, 07:20:47 PM

Vorige topic - Volgende topic

Remco Heeringa

Hallo allemaal,
Na jaren gecampeerd te hebben met de tent op de fiets / auto hebben wij ons dit jaar laten overhalen om een vw te kopen. We wilden het wel meteen goed (lees nieuw) doen en hebben na diverse zoektochten besloten om te gaan voor de Jamet Dakota  model 2012 :> we hebben deze aangeschaft bij de dealer uit Noord-Bergum, omdat deze mensen met passie over hun product spreken en de goede recensies over hen op internet.
We krijgen de vw tegen het pinksterweekend van 2012 aan dus gelijk maar proberen!
Eerst maar in Nederland, maar de grote vakantie gaat naar Luxemburg, we hebben hier namelijk een leuk, kleine ANWB charme camping gevonden.
Heb nog niet zo veel informatie gevonden over de Dakota  (problemen, oplossingen etc.) dus ik hoor het graag als jullie tips/ trucs hebben.

Zodra wij de ve hebben plaats ik foto

marleejenrob

sannie75

Gefeliciteerd met jullie aanwinst!  :>

Met info over de dakota kan ik niet helpen maar daar zullen andere forum leden vast wel wat over weten!

Angel

Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Jamet gebruikers genoeg op het forum dus vast wel iemand die je wat meer kunnen vertellen over de dakota

Frankie

Alex

Welkom in ons midden.

klopt er is nog niet zoveel te vinden over de dakota maar daar kan jij verandering in brengen. ;)
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Remco Heeringa

Citaat van: marleejenrob op februari 11, 2012, 08:11:48 PM
naar welke camping ga je?
We gaan naar camping Woltzdal, vlakbij het dorpje Maulsmuhle (noord Luxemburg )

marleejenrob

zijn we ook geweest, schitterende omgeving, mooie camping met mooi sanitaire voorzieningen, leuke speelbeek,
kun er lang wandelen zonder iemand te zien, je kunt met Theo gaan wandelen, zie je onbekende plekken waar je echt niet zou komen.

probeer  elk jaar op de terugreis van frankrijk altijd daar nog 2 dagen te staan maar is me nog niet gelukt ivm slecht weer.
we gaan 3 juni weer ff erna toe voor een bakkie koffie met vrienden die we daar hebben ontmoet. ff wandelen en wat eten en weer naar huis.
zie mijn topic: recensies/ luxemburg/ camping woltzdal

veel plezier

Ccindy

Zoals zojuist ook in het andere Dakota topic gepost willen wij na de zomer een Dakota Outdoor AS 2012 aanschaffen. Ik ben dan ook erg benieuwd naar jouw ervaringen en vooral do's en dont's! Welke accessoires hebben jullie er allemaal bijgenomen?
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Remco Heeringa

Citaat van: Ccindy op februari 18, 2012, 08:51:29 AM
Zoals zojuist ook in het andere Dakota topic gepost willen wij na de zomer een Dakota Outdoor AS 2012 aanschaffen. Ik ben dan ook erg benieuwd naar jouw ervaringen en vooral do's en dont's! Welke accessoires hebben jullie er allemaal bijgenomen?

Hoi Ccindy, we hebben de 100 km/h schokbrekers, stormband spanners, Voortent uitbouw (speelhoek voor de kleine man/of voor de boodschappen), luifel met zijwanden, disselbak en reservewiel met bijbehorende beugel. Dit hebben we er bij gedaan, maar ja dan de inboedel nog. Maar ze hebben nu een actie moet je even op de site kijken. We kregen ook nog twee jaar garantie( in plaats van een).

Ccindy

Die uitbouw vinden wij ook heel erg interessant, zeker als het weer wat minder is. Ideale opslagruimte of inderdaad speelplek voor onze kleine man.

Ook de schokbrekers en de vernieuwde sluitingen op de schuifstokken zijn voor ons een absolute pré.

Disselbak weten we nog niet, waarschijnlijk gaan we kijken naar een mogelijkheid om fietsen op de dissel te plaatsen.

Stalling is al geregeld voor komende winter, nu de wagen nog.  ;)

En inderdaad, nog flink wat inboedel nodig. We hebben wel veel dingen voor tentkamperen, maar moeten nog wel een aantal grote dingen aanschaffen, zoals koelkast, kasten, chemisch toilet of toiletemmer, nieuwe stoelen, etc. etc.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try

Yella

Citaat van: Ccindy op april 17, 2012, 11:11:56 AM
Die uitbouw vinden wij ook heel erg interessant, zeker als het weer wat minder is. Ideale opslagruimte of inderdaad speelplek voor onze kleine man.

Ook de schokbrekers en de vernieuwde sluitingen op de schuifstokken zijn voor ons een absolute pré.

Disselbak weten we nog niet, waarschijnlijk gaan we kijken naar een mogelijkheid om fietsen op de dissel te plaatsen.

Stalling is al geregeld voor komende winter, nu de wagen nog.  ;)

En inderdaad, nog flink wat inboedel nodig. We hebben wel veel dingen voor tentkamperen, maar moeten nog wel een aantal grote dingen aanschaffen, zoals koelkast, kasten, chemisch toilet of toiletemmer, nieuwe stoelen, etc. etc.
Zoals je met de tent kampeerde, kun je natuurlijk ook met de vw kamperen. Toilet en grotere stoelen zijn niet beslist nodig. Je kunt ook even de kat uit de boom kijken en afwachten of je dat allemaal wel nodig hebt. En wellicht een beetje rondkijken voor aanbiedingen. Als je niet teveel haast hebt kun je altijd nog geld op die manier in de zak houden.
Zelf hebben wij niet extra spullen aangeschaft toen we van tent naar vw gingen.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Remco Heeringa

Wij hebben wel gekozen voor de disselbak, met de volgende reden.
Je kunt hier namelijk de koelkast, en verder alle benodigdheden in kwijt die direct nodig hebt bij het opzetten van de vw. ( denk aan hamer, stelplaaten, touw etc.)

Maar we hebben goed nieuws onze wagen is gearriveerd bij de dealer :J vrijdagavond ophalen.
Wat zo super is dat vouwwagencentrum Noordbergum extra lang open blijft zodat wij onze wagen nog op kunnen halen! Is dat geen service?
Als je inderdaad alles nog moet aanschaffen dan moet je wel rekening houden met nog +/- 1200 euro
Mocht weer nieuws zijn dan post ik het weer...