Nog wat fototjes van de klusjes,
Het afstellen van de remmen is een leuk klusje, niet moeilijk maar je moet een aantal punten in de gaten houden.
Even grof gezegd: Tijdens het remmen schuift de oploopdemper in. Deze drukt tegen een beugel aan die verbonden is met de remstang. De remstang wordt verdeeld naar twee remkabels, één links en één rechts.
Deze kabels trekken dan aan de remblokken zodat er de wagen geremd wordt.
Voor het afstellen is het belangrijk dat je uit gaat van een goede beginsituatie.
Handrem los, verdeler remstang en kabels haaks en de wielen moeten vrij kunnen draaien.
Krik de vouwwagen op zodat de wielen van de grond staan en dat je zelf makkelijk onder de vouwwagen kan kruipen.
Zet als eerste de rem volledig los, dus richting dissel.
Zet de verdeler recht:
Draai de moer achter op de rem trommel vast zodat de wielen niet meer kunnen draaien. Zet beide kanten even vast en draai de moeren 1 tot 1,5 omwenteling los.
Daarna kun je met de hand rem controlleren of ze gelijk zijn afgesteld.
Trek de hand rem omhoog en bij klik 1 gebeurt er eigenlijk weining. Bij klik 2 kunnen de remmen ligt aanlopen en dan staan bij klik 3 de wielen vast.
Daarna begonnen met de elektra. Nieuwe kabel getrokken van voor tot achter. De overlengte van de kabel heb ik aan de voorkant en achterkant gehouden. De voorkant is altijd makkelijk omdat de stekker er weer aan kan zetten als hij eraf is getrokken en de achterkant is bij mij noodzakelijk omdat de keuken van de vouwwagen kan.
en als laatste de nummerbordhouders. Simpel klusje maar is wel makkelijk.