Cabanon Columbia later geleverd

Gestart door couson, maart 07, 2012, 02:16:44 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

couson

Citaat van: GJT op april 15, 2012, 08:56:03 AM
Zow, dat is pechhebben! Gelukkig wordt het opgelost.

Indien mijn vermoeden wat er gebeurd is juist is:

Het is idd een kritisch puntje. Indien je de stokken beneden te ver naar voren hebt staan en je trekt het geheel omhoog (waarbij de stokken zich deels vastzetten in de grond) dan komt er flink spannning aan de onderkant, o.a. aan de stiknaad van de voorste boogtunnel. Je maakt een soort hefboom waar je met de hele boog aan trekt.  Zorg er voor dat je de onderkant van de voorste boog iets te veel richting van de wagenbak legt (de stokken dus voor je gevoel iets te veel richting grondzeil/wagentent leggen). Er komt dan bij het omhoogtrekken geen spanning aan de onderzijde/zijkanten van de voortent. Als de boel omhoog staat trek je de boog aan de onderzijde op spanning.

Als ik alles overzie, en er is nogal wat te overzien als je zo'n wagen de eerste keer opzet, dan moet het dat wel geweest zijn. Wat ik echter eerder had verwacht, was dat ik de boog dan gewoonweg niet omhoog getrokken zou krijgen wegens teveel weerstand. En niet dat het gelijk zou scheuren. Ik heb de handleiding er ook nog eens op nagelezen en kon daar ook niks vinden wat in die richting wijst. Ik ga er maar vanuit dat mijn ervaring mij met schade wijzer heeft gemaakt en heel veel anderen hopelijk zonder schade.

Bij de Mercury (schoonfamilie heeft er zo een) loopt de voorste boogtunnel niet door tot op de grond. Bij de Columbia dus wel en dan komt daar ook meer kracht op.

GJT


couson

Citaat van: GJT op april 16, 2012, 09:17:04 PM
In de opzet instructie wordt het kort aangehaald: pagina 4, 2e alinea:


http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,7406.0.html

Ik heb deze alinea anders ge?nterpreteerd, namelijk dat de lijn die je denkbeelding door de 2 punten van de plek waar de boogstok de grond in prikt, kunt trekken, parallel moet zijn met de vouwwagen zelf (zodat je de voorluifel niet scheef omhoog trekt). Zoals ik wel vaker zeg: als je echt iets wilt leren, dn moet je het voelen. Nou, dat is gelukt  I:.

couson

Gisteren hebben we de gerepareerde voortent bij De Wit. Vandaag even gekeken, we wilden hem toch anders opvouwen zodat hij op de keuken kon liggen, en ik moet zeggen dat het heel knap gemaakt is. Ze hebben het gescheurde stuk eruit gehaald voor zover nodig en een nieuw stuk erin gezet (driehoek, zoveel mogelik via bestaande naden). Daarnaast hebben ze het kwetsbare stuk, waar de scheur begon, versterkt met een extra stuk. Zoals gezged, heel knap gemaakt: het is net of het zo hoort (ze hebben het aan beide kanten hetzelfde gedaan). Feitelijk hebben we nu een unieke voortent en beter dan het orgineel  :K.

We hebben de vouwwagen vandaag ook helemaal ingepakt met alles wat in hoort. Ik sta er verbaasd van wat daar allemaal in kan. Echt alles zit erin. En wat helemaal typisch is: zonder ervaring komen we uit op een kogeldruk van 56 kg. Keurig toch?

Richard

super,

en nu maar gauw gaan opzetten ergens :#

biccie

geweldig! wij waren gisteren ook nog even bij de Wit geweest. er stonden buiten op het opslagterrein nog genoeg vouwwagens onder zeil  :)
en goede service weer van de Wit!
veel plezier!

zippey

Citaat van: couson op april 21, 2012, 08:11:59 PM
Gisteren hebben we de gerepareerde voortent bij De Wit. Vandaag even gekeken, we wilden hem toch anders opvouwen zodat hij op de keuken kon liggen, en ik moet zeggen dat het heel knap gemaakt is. Ze hebben het gescheurde stuk eruit gehaald voor zover nodig en een nieuw stuk erin gezet (driehoek, zoveel mogelik via bestaande naden). Daarnaast hebben ze het kwetsbare stuk, waar de scheur begon, versterkt met een extra stuk. Zoals gezged, heel knap gemaakt: het is net of het zo hoort (ze hebben het aan beide kanten hetzelfde gedaan). Feitelijk hebben we nu een unieke voortent en beter dan het orgineel  :K.

We hebben de vouwwagen vandaag ook helemaal ingepakt met alles wat in hoort. Ik sta er verbaasd van wat daar allemaal in kan. Echt alles zit erin. En wat helemaal typisch is: zonder ervaring komen we uit op een kogeldruk van 56 kg. Keurig toch?

Fijn dat het allemaal is opgelost. Nu kan het klappen beginnen. Veel plezier!

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Cabanon Malawi DL 2013 groen

couson

Nu ben ik alleen nog aan het zoeken naar de benodigde bandenspanning van de bandjes op de vouwwagen. Er is vast iemand die dat weet. Toch?

GJT


couson


Sander

maximale bandendruk staat ook op de band en is sterk afhankelijk van de bandenmaat (in onze mercury, maat 145R12 mag max 32 Psi, dus 2,2 bar)

GJT

#71
Die van ons heeft 13" wielen. Geen idee of Cabanon ook andere maten hanteert. Ik heb destijds het boekje er op nageslagen en ter verificatie De Wit gebeld. Beide gaven 3 bar aan. Wat er op de band staat zal ik nog even nakijken maar ik dacht dat ie nog iets meer mag hebben. Wij vullen hem standaard af op 3,0 bar. Wordt vervolgt..

toevoeging: 46 PSI staat er op de band. dit is 3,1 en een beetje. Wij houden op advies van de wit 3,0 bar aan (koude band, 20 graden omgevingstemp).

zippey

Citaat van: GJT op april 23, 2012, 07:15:20 AM
Die van ons heeft 13" wielen. Geen idee of Cabanon ook andere maten hanteert. Ik heb destijds het boekje er op nageslagen en ter verificatie De Wit gebeld. Beide gaven 3 bar aan. Wat er op de band staat zal ik nog even nakijken maar ik dacht dat ie nog iets meer mag hebben. Wij vullen hem standaard af op 3,0 bar. Wordt vervolgt..

toevoeging: 46 PSI staat er op de band. dit is 3,1 en een beetje. Wij houden op advies van de wit 3,0 bar aan (koude band, 20 graden omgevingstemp).

Klopt. Mijn Cabanon geeft ook aan 46 PSI en  ik houd ook de 3,0 bar aan op advies van de Wit.

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Cabanon Malawi DL 2013 groen