Big foot Big price

Gestart door Frankie, maart 10, 2012, 01:55:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

wijnand

Tja, in het geval van een Holtkamper kan ik me voorstellen dat je bang bent dat de boel verbuigt...  :K WW.

Nee, da's flauw. Ik snap je punt, maar ik vraag me echt af waar zo'n tak dan grip op zou moeten krijgen. En dan nog zoveel grip dat er zoveel hefboomwerking ontstaat dat de uitdraaisteun er van zou ontwrichten. Dan zou je namelijk zonder die carafoots hetzelfde risico lopen (als een tak zich in het oog van de uitdraaipoot wurmt), en dat lijkt mij toch wat onwaarschijnlijk.

Boes

@mars
zegerringen heten die kleine open O-ringen ;)

ik heb zelf twee soorten plankjes bij me.
kleine voor  harde ondergrond en grotere voor de zachtere.

ook voor onder de bedden heb ik die.

mars

Citaat van: wijnand op maart 11, 2012, 08:43:51 PM
Tja, in het geval van een Holtkamper kan ik me voorstellen dat je bang bent dat de boel verbuigt...  :K WW.

Nee, da's flauw. Ik snap je punt, maar ik vraag me echt af waar zo'n tak dan grip op zou moeten krijgen. En dan nog zoveel grip dat er zoveel hefboomwerking ontstaat dat de uitdraaisteun er van zou ontwrichten. Dan zou je namelijk zonder die carafoots hetzelfde risico lopen (als een tak zich in het oog van de uitdraaipoot wurmt), en dat lijkt mij toch wat onwaarschijnlijk.

De kans dat het gebeurt zal niet zo groot zijn, maar je brengt een extra 'obstakel' aan onder de vw. Dit obstakel wiebelt gezellig wat heen en weer onder de uitdraaisteun.......

En Wijnand.....klopt, ik ben erg zuinig op mijn uchhhuh, ..... HK  :# :#

spikehome

Heb de bigfoots gewoon van hk genomen.
En ja koste mij 100 euro extra ipv zelf monteren.
Maar goed op het bedrag van de kyte maakte dat ook niet veel meer uit.

PaulPaul

Ik dacht ook geld te besparen en had die goedkope zwarte platen gekocht, voor volgens mij maar 15 euro. Echter: ze pasten niet eens onder de Kyte. Dus retour en nu dus weer plankjes.

wijnand

Andersom passen die bigfoots ook maar op een beperkt aantal alko uitdraaipoten. Onder de Alpha passen ze in elk geval niet.

bert m

In mijn beleving zijn dit onzinnige dingen om, hoe goedkoop ook, aan te schaffen   :**
Wat is de meerwaarde van deze dingen boven een simpel plankje ?
Ik vraag me af welke argumenten een verkoper verzint om je zulke dingen te verkopen.

spikehome

Citaat van: bert m op maart 13, 2012, 03:04:20 PM
In mijn beleving zijn dit onzinnige dingen om, hoe goedkoop ook, aan te schaffen   :**
Wat is de meerwaarde van deze dingen boven een simpel plankje ?
Ik vraag me af welke argumenten een verkoper verzint om je zulke dingen te verkopen.
geen meerwaarde gewoon handig.
Uitdraaien en klaar.

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

bosi

Ik heb naar de orginele big foot's en ook de imitatie gekeken maar deze passen niet aan mijn alco uitdraai poten (trigano) :Z , (betonplex) plankjes vind ik weer de zwaar en nemen te veel ruimte in (kleine disselbak) :X . Dus ik ben gegaan voor schotels (? 20cm). 4 voor de uitdraaipoten en 4 voor de bedpoten. Kosten ?18,- de vier dus valt enigzins mee.
Ze zijn stijf genoeg (hebben ribben aan de onderzijde) en buigen niet door, maar zijn ook niet dusdanig hard dat ze breken als de ondergrond niet voor 100% vlak is.
Heb in de gene voor de bed poten gaatje geboord om ze met een haring te kunnen vastzetten. Hoef je niet bang te zijn dat de boel gaat verschuiven :J

En ik heb het devies, wat er niet los onder bungelt kan er ook niet afvallen, hoe hard je ook schud....   :H

jsteijn

Wij en mijn ouders met een cara... altijd onder alle kampeermiddelen in de loop der jaren diverse dingen gebruikt, maar nu al jaren de goedkope versie van bigfoot. Wij met de AK moeten ze er af halen omdat de poot in een ruimte opgesloten zit. Mijn ouders laten ze altijd hangen en in al die jaren (10+) nooit wat mee gebeurt.

Wij hebben ook plankjes bij ons, maar die zijn (waren) om het bed waterpas te zetten, dat is minder handig met de bigfoot vinden wij.

ff

4 plastic voetjes voor onder de stelpoten 10 euro
4 plastic dopjes voor onder de bedpoten 2,50 euro.

Geloof ik ;)

Compact en licht.
En ik hoefde geen hout te kopen, ik had alleen grenen latjes thuis liggen ;)

Yella

Je hebt ook Carafoots van Teun. Zijn steviger dan de goedkope van 5 euro. Kosten 12 euro voor 4. Of per stuk voor 3,75 euro. Die ga ik ook aanschaffen voor onder de Cocoon. Ik maak er zelf wel een spiraalveer aan om ze strak te trekken bij inklappen.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.