Big foot Big price

Gestart door Frankie, maart 10, 2012, 01:55:38 AM

Vorige topic - Volgende topic

Frankie

Hallo allen,

Eenvoudige vraag: Heeft iemand enig idee wat het (gebruiks-)verschil is tussen de carafoot (2 tientjes per 4 stuks) en de Big Foot (? 80,- per 4 stuks) wat het prijsverschil van 400% rechtvaardigt?

Alex

Ik weet niet hoe het met deze zit maar ik heb ook goedkope en die waren zo stuk.
Ze kunnen niet meer aan de poot blijven hangen.
Nu leg ik ze los in de disselbak werkt ook. :P

En ik heb het idee dat je bij bigfoot ook een stuk naamsbekendheid koopt.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

peter123456

prijs is 4,95 per set van 4, kan je er nog eens wat verliezen of stukmaken........
zelf gebruik ik plankjes, blijven erg lang goed.....( voor weinig) O0
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

zippey

Ik heb ook die goedkope. Doen het prima.

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
Cabanon Malawi DL 2013 groen

RonaldA

Ik gebruik hardhouten plankjes en liggen in de disselbak.
Plankjes zijn gemaakt van een vlonderdeel welke wij over hadden na het bouwen van de veranda.

Het is, zeker hardhout, wel extra gewicht wat je meesleept. Plastic voetjes zijn qua gewicht wel aantrekkelijker.

Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk

sannie75

Wij hebben ook die carafoot, die goedkope dus. We laten ze idd niet eronder zitten want dan verlies je ze denk ik onderweg, ik denk dat dat met die dure wel kan maar of dat opweegt tegen de meerprijs....in mijn beleving niet dus leggen we ze na gebruik in de disselbak  :#

gaan

Wij bgebruiken ook dat goedkope setje van 5 euro.
Werkt prima en ze hebben al duizenden kilometers eronder gehangen, als ik ze er iedere keer af zou halen zou ik net zo goed plankjes kunnen gebruiken.
Lekker laten zitten dus.
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Boompje

Wij hadden die goedkope en konden ze na 1 keer gebruiken al weer weg doen. Daarna toch maar de originele Alko gekocht en die houden het tot nu prima.
Quitters never win, winners never quit

Frankie

Tjonge. Het gaat wel alle kanten op. Dank voor de reacties, maar ik had gehoopt dat er een zekere relatie tusen prijs en kwaliteit zou zijn. Je zou bijna denken dat het zelf (na-)maken van bigfoots uit hardhout eigenlijk nog het beste is.  :?

wijnand

Die Carafoots heb ik ook onder de Alpha hangen. De eerste de beste keer dat ik op de camping een poot naar beneden draaide brak de pen af die de voetplaat aan de uitdraaipoot laat hangen. Dat kwam doordat de voetplaat niet goed op de grond belande en de uitdraaipoot naast de holling in de voetplaat terecht kwam en teveel spanning op de pen veroorzaakte. Leermomentje dus. De overige drie voetjes heb ik enigszins begeleid zodat de uitdraaipoot echt in de "holling" beland waar die voor bedoeld is en dat gaat prima. Nu meen ik bij Van Duinkerken ooit stalen pennen te hebben gezien, speciaal voor die Carafoots. Voor ik meen 10-15 euro. Daar ga ik binnenkort naar op zoek. Met die combinatie ben je in elk geval nog flink goedkoper uit dan met die big foots.

mars

Pas op met het gebruik van stalen pennen ipv kunststof.
Als je met de bigfoot/ carafoot, whatever, blijft hangen achter iets, bestaat de kans dat door de sterkte van de stalen pinnen je uitdraaisteun krom getrokken kan worden!!
Dan verlies ik liever eens een plastic voet, door gebruik te maken van de originele plastic pennen.

Wij hebben de verzwaarde Alko uitdraaisteunen en een goedkope plastic voet is eigenlijk net te klein ivm de montage.
Ben nu wat aan het experimenteren dmv tyraps. Ik vind die Alko BigFoots wel erg duur, uiteraard betaal je ook voor de naam, maar 80 euris is wel veel....

wijnand

Citaat van: mars op maart 11, 2012, 06:54:25 PM
Als je met de bigfoot/ carafoot, whatever, blijft hangen achter iets, bestaat de kans dat door de sterkte van de stalen pinnen je uitdraaisteun krom getrokken kan worden!!
Is dit een ervaringsfeit, of vermoed je dit? De voetplaat en de ogen waar de stalen pennen doorheen gaan blijven van plastic en zullen dus altijd eerder breken. Daarnaast gaat de pen van links naar rechts door de uitdraaipoot en kan daardoor geen enkel hefboomeffect veroorzaken. Daar komt bij dat de poten volledig onder bak zitten (steken niet uit) en ingedraaid tegen de onderkant van de bak. Wat zou er dan onder de kar door moeten gaan dat zo sterk is dat het de poten krom trekt zonder dat je dan niet al schade aan je auto hebt?

leeuw

Ik heb corig jaar ook de carafoots gekocht bij erica voor 20 euro. Ik haal ze er wel altijd vanaf. Het kost maar 10 seconden om ze vast te maken. Daarnaast heb ik er op de cocoon maar twee nodig. Dus altijd nog een reserve (of twee)

Mieke

Wij doen het gewoon met houten plankjes. Kost niks (afvalhout) en werkt even goed.

mars

Ik weet niet hoe hoog jouw uitdraaisteunen zitten, maar bij de Cocoon zitten ze niet al te hoog. Daarbij rijden wij niet alleen maar op asfalt, maar komen ook op boswegen.
De ogen v/d voetplaat zijn idd ook van plastic, maar zijn behoorlijk verstevigd (dik). De plastic pennen zijn met kleine open O-ringen gezekerd. Hier zal ie als eerste breken, zwakste punt.
Je hoeft maar een verkeerde boomtak tegen te komen, tenzij je alleen maar asfalt rijdt.
De kans dat.... tja. Maar doe mij maar de plastic pennen.