Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Cabanon Columbia in garage  (gelezen 8469 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cabanon Columbia in garage
« Reactie #15 Gepost op: maart 20, 2012, 08:01:59 pm »

ziet er slim uit.... maar je realiseert je toch wel dat, als je met de vouwwagen weg wilt, dat je dan zon beetje de hele garage leeg moet halen?
de hele stellage moet leeg (anders valt het om zodra je het van de muurbakjes afhaalt), en je moet ruimte maken om de stellage aan de kant te schuiven
Om die reden heb ik dus een hangende zolder gemaakt. Rij ik zo de vw onder en klaar.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

couson

  • Gast
Re: Cabanon Columbia in garage
« Reactie #16 Gepost op: maart 20, 2012, 08:36:53 pm »

@CabanonJoeri: Voordat ik ga schuiven, haal ik de ombouw eerst leeg. Paar fietsen aan de kant, electrisch tuingereedschap aan de kant, spullen van ombouw af (daar liggen met name tuinstoelen, kussens, kleiner tuingereedschap, potgrond, mest, gasflessen en kinderspeelgoed op). Ik verwacht niet dat ik langer dan 10 minuten nodig heb om de ombouw en de plek waar de ombouw heen schuift, vrij te maken. Dus voordat de

De ombouw blijft staan zonder de twee muurpaaltjes (dat is wel de bedoeling). Er is één staande paal van de ombouw waarvan ik "in het werk" de plaats moet bepalen om ervoor te zorgen dat de ombouw zonder de muurpaaltjes blijft staan. Dat is ook de paal waar de vouwwagen langs moet als hij naar binnen of buiten gaat. Kwestie van de optimale plaats vinden.

Zwakste punt in de ombouw zit bij het lage paaltje dat aan de muur zit. Daar kan het doorbuigen. Indien nodig los ik dat zwakke punt op met metalen plaatjes.

Bedankt voor je kritische blik.

Met vriendelijke groet,
Henry Coumans
Gelogd

couson

  • Gast
Re: Cabanon Columbia in garage
« Reactie #17 Gepost op: maart 20, 2012, 08:41:10 pm »

@jellejawa: Is ook een goeie, ware het niet dat ik dan in de knoei kom met de garagepoort.

Met vriendelijke groet,
Henry Coumans
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 387
  • Merk: kampeermiddel : Opblaasbare Kyte Full Options
Re: Cabanon Columbia in garage
« Reactie #18 Gepost op: maart 20, 2012, 10:00:37 pm »

Ik zou de vakken op de kopse kanten schoren en bokwielen, geen zwenkwielen, eronder plaatsen. Dan kan alles op de ombouw blijven staan als je hem verrolt. Hoef je alleen maar ruimte te maken om te verrollen. Wel het meeste gewicht aan de vrije kant, niet de muurkant, plaatsen zodat hij niet gaat kiepen als hij van de muursteunen afgaat. De ombouw heeft daar ook het meeste draagvermogen.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Cabanon Columbia in garage
« Reactie #19 Gepost op: maart 20, 2012, 11:40:19 pm »

Ik ga even zoeken want er is iemand die al zoiets gedaan heeft.
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Cabanon Columbia in garage
« Reactie #20 Gepost op: maart 20, 2012, 11:46:41 pm »

Ja, gevonden.
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php/topic,5889.0.html

Als je er foto's van maakt (en een beschrijving)  kun je er een project topic van maken (ik verplaats dan dit topic naar projecten)

Succes
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Cabanon Columbia in garage
« Reactie #21 Gepost op: maart 21, 2012, 06:22:41 am »

@jellejawa: Is ook een goeie, ware het niet dat ik dan in de knoei kom met de garagepoort.

Met vriendelijke groet,
Henry Coumans
Dat is ook 1 van de redenen dat wij kozen voor houten garagedeuren. Waren nog mooier ook. Maar die keuze was al gemaakt ver voor we een vw kochten. Tussen de dakbalken van de garage past heel veel "troep" als je er planken onder schroeft.
Op de plaats van de garagedeur kun je ook een wat hoger zoldertje maken en verder naar achteren wat lager. Tenminste als het kan om de ruimte.
Action heeft voor weinig geld stevige bok- en zwenkwielen liggen. Mogen 50 kg per stuk dragen meende ik. Die krijg je met die paar keer verschuiven niet meer kapot.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: Cabanon Columbia in garage
« Reactie #22 Gepost op: maart 21, 2012, 09:21:20 am »

 :off Wow wat een knap ontwerp! mag ik vragen met welk programma je dit gemaakt hebt.
Gelogd

couson

  • Gast
Re: Cabanon Columbia in garage
« Reactie #23 Gepost op: maart 21, 2012, 03:16:29 pm »

:off Wow wat een knap ontwerp! mag ik vragen met welk programma je dit gemaakt hebt.

Is met Google Sketchup gemaakt. 3D-tekenprogrammna. Echt super. Gratis te wdownloaden, tenzij je de professional versie wilt (heb ik nog niet nodig gehad). Op internet staat ook trainingsmateriaal. Is heel snel te leren.

Met vriendelijke groet,
Henry Coumans
Gelogd

couson

  • Gast
Re: Cabanon Columbia in garage
« Reactie #24 Gepost op: april 06, 2012, 08:31:49 pm »

Dat is ook 1 van de redenen dat wij kozen voor houten garagedeuren. Waren nog mooier ook. Maar die keuze was al gemaakt ver voor we een vw kochten. Tussen de dakbalken van de garage past heel veel "troep" als je er planken onder schroeft.
Op de plaats van de garagedeur kun je ook een wat hoger zoldertje maken en verder naar achteren wat lager. Tenminste als het kan om de ruimte.
Action heeft voor weinig geld stevige bok- en zwenkwielen liggen. Mogen 50 kg per stuk dragen meende ik. Die krijg je met die paar keer verschuiven niet meer kapot.

Ik was vandaag bij de Action en daar lagen prima bokwielen voor EUR 0,85 per stuk (bijna niet te geloven). Ik heb er meteen 6 meegenomen. Bedankt voor de tip, jellejawa!

Nu de vouwwagen nog, want voor ik echt begin, wil ik wel de exacte maten hebben. Nog een week wachten .....
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal