Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Jametic 4x4 CP het vervolg op "Jametic 4x4 Constructiefouten of domme pech"  (gelezen 8911 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jelijn

  • Gast
Re: Jametic 4x4 CP het vervolg op "Jametic 4x4 Constructiefouten of domme pech"
« Reactie #15 Gepost op: april 07, 2012, 11:24:16 am »

Haha Jellejawa, misschien is dat laatste wel zo maar toch....heb ik het allemaal ook graag recht en strak. Grondzeil trekt op dit moment ook iets, merk je vooral bij opstappen wagenbak/bed. daarnaast staat het doek op de voorste bovenhoeken ook nog te wijd ten opzichte van de stokken, het flubbert enigzins, zelfs na de regen van vannacht. Had gehoopt dat het nog strakker zou trekken. Fijn zo'n modificatie  ;).En........ ik ontdekte nog een souveniertje van vorig jaar op de regenachtige terugweg.....water ik de bakken/banken :(
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jametic 4x4 CP het vervolg op "Jametic 4x4 Constructiefouten of domme pech"
« Reactie #16 Gepost op: april 07, 2012, 12:55:42 pm »

Haha Jellejawa, misschien is dat laatste wel zo maar toch....heb ik het allemaal ook graag recht en strak. Grondzeil trekt op dit moment ook iets, merk je vooral bij opstappen wagenbak/bed. daarnaast staat het doek op de voorste bovenhoeken ook nog te wijd ten opzichte van de stokken, het flubbert enigzins, zelfs na de regen van vannacht. Had gehoopt dat het nog strakker zou trekken. Fijn zo'n modificatie  ;).En........ ik ontdekte nog een souveniertje van vorig jaar op de regenachtige terugweg.....water ik de bakken/banken :(
water in de bakken, meteen melden. Hebben wij ook last mee gehad, alles nat. Uiteindelijk is het wel gemaakt, opnieuw gekit. Haddn alle Jametics 2010 last van. Ze hebben dus blijkbaar nog niets geleerd. Het water komt binnen via de wielkasten door opspatten van de wielen.
wat grondzeil betreft is er niets aan te doen eigenlijk, past alleen op exact vlakke ondergrond. Heb de boel opgezet in de showroom bij de dealer. Toen was het wel goed. Maar neemt niet weg dat het in de praktijk niet deugt eigenlijk. Ook zit de rits voor de luifel te hoog, net boven op de voortent. Blijft het water achter staan als het regent. daarom is het ook belangrijk om altijd de stok in de nok naar voren te gebruiken. Maar ze moeten nog veel leren bij Jamet.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

FiPe

  • Gast
Re: Jametic 4x4 CP het vervolg op "Jametic 4x4 Constructiefouten of domme pech"
« Reactie #17 Gepost op: april 10, 2012, 07:35:34 pm »

@jellejawa Goeie tip.
Weersverwachtingen zijn slecht.
Het eerste dat ik zal doen zodra ik bij de dealer in Axel ben zijn de wielbakken controleren.

En de dealer heeft een tweedehandse mover.... Lijkt me wel wat op mijn 4x4  >:(
En heeft ook een tweedehandse elektrische set om de poten uit te draaien en de kar automatisch waterpas te stellen.  :O

Gelogd

sapperdeklap

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk: kampeermiddel : Jametic outdoor 2011 + avonturen luifel
Re: Jametic 4x4 CP het vervolg op "Jametic 4x4 Constructiefouten of domme pech"
« Reactie #18 Gepost op: april 10, 2012, 08:19:20 pm »

Staan de nokstokken/liggers wel in de laagste stand ? Misschien wordt dat wel vergeten ?
Was even een brainwave.

Elf
Gelogd

jelijn

  • Gast
Re: Jametic 4x4 CP het vervolg op "Jametic 4x4 Constructiefouten of domme pech"
« Reactie #19 Gepost op: april 10, 2012, 08:28:53 pm »

Nee, die rits van de luifel zit echt te ver naar boven op het dak, had mooier en handiger geweest als deze op het eind van het dak/begin voorwand had gezeten.....een "flapje" eroverheen had ook mooier afgewerkt geweest trouwens net als bij onze oude trigano, nu zit er op het dak zo'n rare rits.
Gelogd

sapperdeklap

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 32
  • Merk: kampeermiddel : Jametic outdoor 2011 + avonturen luifel
Re: Jametic 4x4 CP het vervolg op "Jametic 4x4 Constructiefouten of domme pech"
« Reactie #20 Gepost op: april 10, 2012, 09:12:16 pm »

Mmmmm , dus als ik het goed begrijp zijn de uitschuifstokken [die je uitschuift net nadat je bent opengeklapt] van voortent misschien ook wel een tikkie te lang of zijn de éérste gaten die je bij het uitschuiven tegenkomt niet goed geplaatst. Dat zal ook wel effect hebben op het ,naar ik lees, niet helemaal vlakpassende grondzeil.
Ik denk nog verder , als men de middelste [staanders]nou ook eens wat korter zou maken [misschien een cm. of 3] dan zou dat in theorie ook kunnen zorgen voor een verbetering van grondzeil passing.

Mmmmm

Elf.
« Laatst bewerkt op: april 10, 2012, 09:26:31 pm door sapperdeklap »
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jametic 4x4 CP het vervolg op "Jametic 4x4 Constructiefouten of domme pech"
« Reactie #21 Gepost op: april 11, 2012, 06:32:01 am »

Mmmmm , dus als ik het goed begrijp zijn de uitschuifstokken [die je uitschuift net nadat je bent opengeklapt] van voortent misschien ook wel een tikkie te lang of zijn de éérste gaten die je bij het uitschuiven tegenkomt niet goed geplaatst. Dat zal ook wel effect hebben op het ,naar ik lees, niet helemaal vlakpassende grondzeil.
Ik denk nog verder , als men de middelste [staanders]nou ook eens wat korter zou maken [misschien een cm. of 3] dan zou dat in theorie ook kunnen zorgen voor een verbetering van grondzeil passing.

Mmmmm

Elf.
Het moet allemaal echt niet korter, dan krijg je het tentdoek niet meer strak naar de grond. Lukt nu al amper. Ze hadden het grondzeil gewoon iets ruimer moeten maken.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

FiPe

  • Gast
Re: Jametic 4x4 CP het vervolg op "Jametic 4x4 Constructiefouten of domme pech"
« Reactie #22 Gepost op: april 19, 2012, 11:50:31 am »

Het weer zat niet mee en hebben wij besloten niet in Zeeland te kamperen.
Wel zijn wij naar onze dealer in Axel gegaan vanwege de terugroep actie Jamet.
De aanpassingen aan de schokdempers was het vervangen van de bevestigingsplaat van de schokbreker.
Blijkbaar kunnen alleen de Fransen bedenken dat de bevestigingsbeugel gasveren voor het bed op de bak ook geschikt is voor de schokbrekers. ::)
De 1,2 mm dikke bevestigingsbeugeltje is nu vervangen door een 5 mm dikke voetplaat.
Tevens de kar verder gepimpt met tweedehandse spullen zoals de Al-Ko AKS1300 koppeling (met nieuwe frictieplaten) en Al-Ko Neuswiel Premium met rangeergreep :J.
Gelijk de 13p Multicon West stekker door een 13p Jeager stekker laten vervangen  :H verloop...
De kar is gelijk ook Tempo 100 goedgekeurd en nu heb ik een heel groot luxe probleem.  :O
Die grote 100 km stikker moet zichtbaar op de linker achterkant van de aanhanger geplaatst worden.
Kortom op die 33 cm hoge klep van de bermkeuken moet die komen.
Heeft iemand een idee ?
Gelogd

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.875
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Jametic 4x4 CP het vervolg op "Jametic 4x4 Constructiefouten of domme pech"
« Reactie #23 Gepost op: augustus 23, 2014, 09:33:31 am »

Bij onze Jametic 2010 zat wel een summier buizenplan, een los velletje. Staat ook wel ergens op het forum hier dat schema. voor mezelf heb ik een mooi net boek gemaakt met handleiding en losse info en andere tips over banden en onderhoud van de remmen etc. Dat kan mooi mee in de Jametic en altijd bij de hand.
wat ik eigenllijk niet begrijp is dat er wat problemen zijn met de 4x4. Ik dacht dat die gelijk was aan de Jametic.

Hoi yella,

Wij hebben gisteren een jametic uit 2008 gekocht, daarbij was de info ook zeer summier.
Heb jij je boekje nog en zou je die willen delen met ons?

Al cast hartelijk dank!

Groeten, Jeroen
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Jametic 4x4 CP het vervolg op "Jametic 4x4 Constructiefouten of domme pech"
« Reactie #24 Gepost op: augustus 23, 2014, 10:58:47 am »

Hoi yella,

Wij hebben gisteren een jametic uit 2008 gekocht, daarbij was de info ook zeer summier.
Heb jij je boekje nog en zou je die willen delen met ons?

Al cast hartelijk dank!

Groeten, Jeroen
Boek is ergens zoek geraakt. Is niet meegegaan met de nieuwe eigenaar volgens mij, maar kan het hier ook niet meer vinden.
wat ik kan doen is het boek weer laten maken tegen kostprijs en verzendkosten. Hoef er niets aan te verdienen.
Buiten de Jametic handleiding zit er ook info in over banden, onderstel, remmen etc.
Stuur anders ff een PM.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Hemertje

  • Goldmember 2024
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.875
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte-S 2018
Re: Jametic 4x4 CP het vervolg op "Jametic 4x4 Constructiefouten of domme pech"
« Reactie #25 Gepost op: augustus 25, 2014, 11:05:34 pm »

zie pm
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal