Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: TIP: Koelkast Blokker  (gelezen 30472 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
TIP: Koelkast Blokker
« Gepost op: april 21, 2012, 08:00:07 am »

Wij hebben deze koelkast ook en ik kwam hem weer tegen in de folder van de blokker. Je kan hem ook via de webshop bestellen, op het moment hebben ze een actie met gratis verzending. Wij zijn erg tevreden over deze koelkast. Hij past mooi in de disselbak van onze Jamet Louisiana en het geluidsniveau is minimaal. KLIK
« Laatst bewerkt op: april 21, 2012, 08:03:02 am door _Jeroen_ »
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #1 Gepost op: april 21, 2012, 09:03:12 am »

Wij hebben deze koelkast ook en ik kwam hem weer tegen in de folder van de blokker. Je kan hem ook via de webshop bestellen, op het moment hebben ze een actie met gratis verzending. Wij zijn erg tevreden over deze koelkast. Hij past mooi in de disselbak van onze Jamet Louisiana en het geluidsniveau is minimaal. KLIK

Mooi ding! Staan alleen weinig technische gegevens bij. Is alleen 220V neem ik aan? weet je hoeveel watt hij verbruikt?
Gelogd

KampeerFan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.324
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #2 Gepost op: april 21, 2012, 09:39:08 am »

Goedemorgen Edwin!

Ik heb net mijn kast over hoop gehaald in de hoop nog een gebruiksaanwijzing te kunnen vinden. Waarschijnlijk ligt deze in de vouwwagen.

Hij kan alleen op het stroomnetwerk i.d. Hoeveel watt ik heb geen idee.. wij kunnen de kachel en de koelkast i.g. gelijktijdig aan hebben.
Gelogd

CenC

  • Gast
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #3 Gepost op: april 21, 2012, 09:48:58 am »

Hey deze koelkast heb ik gekocht via MP, 2 jaar oud voor 35 euro....moet hem vanavond ophalen.
Maar ik gebruik hem niet voor op de camping, hij is voor onze inwonende student voor op zijn kamer.....voor zijn ranja... :J
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.247
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Aero Wind®Force 2020
    • Fortuin
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #4 Gepost op: april 21, 2012, 10:36:47 am »

Die van ons is alweer 5 jaar oud volgens mij voldoet nog steeds.
Maakt wel wat meer geluid maar nog steeds niet hinderlijk.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #5 Gepost op: april 21, 2012, 12:07:33 pm »

wij hebben er ook zo 1. en hij werkt als een tierelier!! we zijn er heel blij mee. trouwens die van ons toen ooit bij Obelink gekocht en daar zit ook niet een klein (lees piep klein) vries gedeelte bij.
Gelogd
Jevipro

EdwinMerks

  • Gast
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #6 Gepost op: april 21, 2012, 12:10:56 pm »

Dus mag ik er van uit gaan dat ie niet veel stroom trekt op de camping? Ik gebruik hem nl als 2e koelkast (zit er ook eentje in de James Cook keuken).

mmm...toch maar bestellen denk ik..
Gelogd

ScubaRider

  • Gast
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #7 Gepost op: april 21, 2012, 01:03:15 pm »

Ik ga vanmiddag eens bij Blokker langs. Dat heb ik een jaar geleden ok gedaan en heb hem toen laten staan omdat hij niet op 12v kon. Zo uit mijn hoofd trekt het ding ergens tussen de 70 en 80 watt, dat is dus iets minder dan 0,4 ampere.

Ondertussen heb ik geleerd dat je met een koelkast altijd een nadeel hebt: of ze zijn groot aan de buitenkant, of er kan weinig in en anders betaal je de hoofdprijs, vandaar dat ik deze koelkast nu waarschijnlijk wél koop. Ik.kom vanavond dan nog wel even terug op het echte wattage.
Gelogd

ScubaRider

  • Gast
Koelkast Blokker - niet voor mij
« Reactie #8 Gepost op: april 21, 2012, 03:36:16 pm »

Daar ben ik weer, terug van de Blokker. Ik heb het koelkastje niet gekocht omdat het weer zo'n ding is met een ventilator (nu weet ik dus wat "thermo-elektrisch" inhoudt). Ik heb een electrische koelbox van Campingaz waar ik vanaf wil omdat dat ding altijd zo'n herrie maakt, mijn verwachting is dat het apparaat van de Blokker wel iets stiller is maar niet echt veel. Daarbij komt dat dit koelkastje z'n koude snel zal verliezen als de deur open gaat en ik niet het idee heb dat de koelunit dat koudeverlies effectief zal kunnen opvangen. Ook de buitenmaat is veel groter terwijl er ongeveer hetzelfde in gaat, dus volgens mij ben ik beter af met een nieuwere Campingaz box die op 12v en 220v kan dan met dit ding. Of toch een compressor-koeler, maar ik zie wel.

Nog wat specs:
70 watt
38 liter inhoud
39 Db

en nog een leuke zin uit het boekje:
Citaat
...
Deze koelkast maakt gebruik van thermoelectrische technologie (geen compressor) en is niet ontworpen voor plaatsing in warme omgevingen, zoals garages, magazijnen of in de openlucht omdat het ontworpen is voor gebruik bij maximaal 30 graden onder de omgevingstemperatuur
...
Geen slecht Nederlands voor een Chinees, zeker niet, maar volgens mij staat er toch niet wat wordt bedoeld ...
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: Koelkast Blokker - niet voor mij
« Reactie #9 Gepost op: april 21, 2012, 03:46:52 pm »

Daar ben ik weer, terug van de Blokker. Ik heb het koelkastje niet gekocht omdat het weer zo'n ding is met een ventilator (nu weet ik dus wat "thermo-elektrisch" inhoudt). Ik heb een electrische koelbox van Campingaz waar ik vanaf wil omdat dat ding altijd zo'n herrie maakt, mijn verwachting is dat het apparaat van de Blokker wel iets stiller is maar niet echt veel. Daarbij komt dat dit koelkastje z'n koude snel zal verliezen als de deur open gaat en ik niet het idee heb dat de koelunit dat koudeverlies effectief zal kunnen opvangen. Ook de buitenmaat is veel groter terwijl er ongeveer hetzelfde in gaat, dus volgens mij ben ik beter af met een nieuwere Campingaz box die op 12v en 220v kan dan met dit ding. Of toch een compressor-koeler, maar ik zie wel.

Nog wat specs:
70 watt
38 liter inhoud
39 Db

en nog een leuke zin uit het boekje:Geen slecht Nederlands voor een Chinees, zeker niet, maar volgens mij staat er toch niet wat wordt bedoeld ...

39dB is redelijk...maar dat ie niet voor buiten geschikt is bevalt me niet zo. een vouwwagen in Italië zie ik toch een beetje als buiten...
Gelogd

ScubaRider

  • Gast
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #10 Gepost op: april 21, 2012, 03:50:18 pm »

Een verkoper van kampeerartikelen meldde mij eens dat die fannetjes allemaal op een kunststof asje zitten, dat asje gaat slijten en dat leidt tot meer geluid. Het klinkt heel aannemelijk, maar het is natuurlijk ook prima verkoopargument voor een duurdere compressorkoelkast.

In Spanje heb ik wel meegemaakt dat je bij de camping gewoon een echte koelkast kon huren, die werd gewoon bij je tent gezet door een bedrijf. Kun je dat niet doen in Italië, dan ben je meteen van alle kopzorgen af!
Gelogd

ScubaRider

  • Gast
Re: Koelkast Blokker - niet voor mij
« Reactie #11 Gepost op: april 21, 2012, 04:15:37 pm »

39dB is redelijk...maar dat ie niet voor buiten geschikt is bevalt me niet zo. een vouwwagen in Italië zie ik toch een beetje als buiten...

Het kwartje valt wat langzaam vandaag ...
Dat "niet geschikt voor buiten" zou ik niet zo mee zitten, volgens mij bedoelen ze dat het ding tot maximaal 30 graden onder omgevingstemperatuur koelt en dat je vlees in de koelkast dus bederft als het 40 graden is buiten.
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #12 Gepost op: april 21, 2012, 04:17:09 pm »

Ff een tip/opmerking over de koelkast.

Als je deze koelkast met deur gebruikt verlies je teveel kou in een keer (telkens als de deur opengaat verwijnt er veel koude lucht en moet de koelkast hard werken. Bij een kist met deksel is dit een stuk minder.
Koude lucht zakt en warme lucht stijgt op..dus minder koude lucht verlies....
Maar zo'n deurtje is wel verrekte handing....
dus let op met veel gebruik van de koelkast is deze niet handig.
Tenzij je twee exemplaren kwijt kunt in je bagage ...
Gelogd

EdwinMerks

  • Gast
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #13 Gepost op: april 21, 2012, 04:34:11 pm »

Ik laat het gewoon voorbij gaan..zoals ik al zei in de James Cook zit er eentje en mijn moeder heeft ook nog een Mobicool (dacht ik) op 220V, 12V en gas. Ik wilde hem alleen voor erbij..\eigenlijk zoek ik iets met een vriesgedeelte maar die dingen zijn stikduur als je het mij vraagt..
Gelogd

wezenveld

  • Gast
Re: TIP: Koelkast Blokker
« Reactie #14 Gepost op: april 21, 2012, 06:08:29 pm »

Wij hebben deze koelkast een jaar of drie geleden van iemand overgenomen. Zat nog in de verpakking. Werkt prima; leuk maatje: past precies in het gangpad van onze Trigano. Van het geluid hebben wij nog nooit last gehad.
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal