Aanmeldtopic geocaching deelname tijdens klapweekend.

Gestart door hermanusb, april 23, 2012, 09:29:32 PM

Vorige topic - Volgende topic

hermanusb

Zoals her en der in de fora al besproken is zijn er een aantal deelnemers die belangstelling hebben om een cache te lopen.
In de omgeving is 1 hele mooie en zeker voor beginners en kinderen een hele leuke beschikbaar.

Paniek op de boerderij.

Met toestemming van de maker van de cache mogen we deze gebruiken om tijdens ons klapweekend de belangstellenden onder ons te laten kennismaken met Geocaching.

Groot voordeel is dat aanmelden bij de gekende sites hiervoor niet noodzakelijk is.
Alle info zal door mij worden meegenomen.

Het enige wat we graag wil weten hoeveel mensen er graag willen meedoen.
Het kan gelopen worden op elk moment, en wanneer je maar wil.

Exacte info zal op het klapweekend aan alle gegadigden worden uitgedeeld.

Wat iedereen wel nodig heeft is de navigatie software of een kant en klare gps ( die voor weinig tekoop is )

Graag zouden we vernemen wie de tocht wil wandelen. ik schat ca 1 tot maximaal 2 uur, afhankelijk van de snelheid van de kleinsten.
Tevens is het prettig te weten hoeveel kinderen er meedoen.

een 2e cache staat op stapel voor wie na de eerste besmet geraakt is.

Mocht deze topic niet toegestaan zijn dan verwacht ik dat er een mod is die hem zal verwijderen.

Klavertjes

Lijkt mij (ons) leuk! GPS op tel. zou dus moeten werken? 
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

hermanusb

als je locaties kunt instellen moet het lukken.
N 12.123.123
E 234.12.345

Met de meest simpele gps ontvanger is het een eitje.

Richard

Moi en zoonlief willen het wel eens proberen...
Heb een samsung galaxy ace welke software of app heb ik nodig dan?
1: Richard en Rory

hermanusb

Misschien dat iemand met wat ervaring op het gebied van mobieltjes hier een goed antwoord op kan geven.
Mijn ervaring stopt bij het sturen van een sms...... :H

Maar ik weet dat er op het forum al wat oplossingen aangedragen zijn.
Ik meende dat de galaxy ace standaard gps software heeft.

bensi

Ik heb ook een Samsung,dus Android, telefoon. Ik heb daar Geocaching van Groundspeak opgeinstalleerd. Dat zou toch moeten werken lijkt mij ? Of heb ik iets anders nodig?

OH JA, ik doe dus graag mee,lijkt me hartstikke leuk.  :>
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

hermanusb

Je moet een zoek locatie kunnen instellen waarbij je gebruikt maakt van de coördinaten die je krijgt.
Op de plek aangekomen moet je een puzzel oplossen of iets zoeken.
dan ga je naar de volgende coördinaat.

Aan het einde heb je de puzzel opgelost.

Waar het om gaat is dat je in je telefoon dit soort waardes moet kunnen invullen om naar toe te navigeren.
N 12.123.123
E 234.12.345

Daar moet je achter komen door het prg te bekijken die per telefoonsoort wel weer anders zal zijn.
Maar dit soort coördinaten invoeren is een must

bensi

De cache gevonden met de Groundspeak software.
Ik kan die cache in de software aanklikken en aangeven dat ie moet gaan navigeren, ik kan dan kiezen tussen MAPS, COMPASS of DIRECTIONS.
Lopen jullie zoiets op kompas ?

Het heet trouwens geen "Paniek op de boerderij"  maar " Paniek op de boerderi'je"
We zitten tenslotte wel in de Achterhoek  :P
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country

hermanusb

Citaat van: bensi op april 23, 2012, 09:55:56 PM
De cache gevonden met de Groundspeak software.
Ik kan die cache in de software aanklikken en aangeven dat ie moet gaan navigeren, ik kan dan kiezen tussen MAPS, COMPASS of DIRECTIONS.
Lopen jullie zoiets op kompas ?

Het heet trouwens geen "Paniek op de boerderij"  maar " Paniek op de boerderi'je"
We zitten tenslotte wel in de Achterhoek  :P

Sorry.... :H

Maar ik kreeg wel gelijk toestemming van de maker met daarbij de opmerking veel plezier en mooi weer.

jsteijn

wij gaan mee. leuk!!
wij zijn: peter, judith, jarno (9) en doina (3 bijna 4)
we hebben beiden een samsung smartfone. gister nog 2 cashes gevonden bij ons in de buurt.

JanW

Leuk wij gaan ook mee. Ik heb een Garmin GPSMap 62 CSx voor op de MTB. Daar moet dit volgens mij ook mee kunnen. Moet we nog wat meenemen om achter te laten?

Jootje1710

Hoi,

Het lijkt me heel erg leuk om mee te doen. Ik heb een iPhone en vraag zo direct wel even aan mijn collega (fervent geocacher) wel even welke software ik nodig heb. Ik denk dat de kids (3 stuks) ook wel mee willen doen.

Groetjes, Jootje
Antoon & Jolande van Harselaar met de kids (Steven, Emmy en Fleur), Aart Kok Livingstone Game Drive 2018 :-)

bensi

Aanmeldingen Geocaching tot nu toe:

Hermanusb: Herman, Dits, Dionne (10) en Dilana (8.)
Klavertjes = Nout, Rianne, Valérie (11) en Jurriën (8.)
Mr.roadmaster = Richard en Rory ( 9 )
Bensi =  Ben
jsteijn = Peter, Judith, Jarno (9) en Doina (3)
JanW = Jan, Annemieke, Amber(10), Denise(8.)
Jootje1710 = Jolanda, Antoon, Steven ( 12 ) Emmy ( 11 ),  en Fleur ( 9 )

geertje68

Wij gaan ook mee! Met ons nieuwe Garmin. Waar we zondag ongelooflijk mee moesten puzzelen om het ding te laten doen wat wij willen.... ::) Maar hoop dat we het tegen die tijd onder de knie hebben.

@JanW, met een gpsmap 62CXs kan het zeker, die hebben we een keer gehuurd voordat we er zelf een kochten. Paniek op de boerderi-je is idd een 'ruilcache' las ik: speeltje eruit, speeltje erin.

@Bensi, volgens mij heb je verder niets nodig op je Iphone! Je kunt zowel op maps lopen als op kompas. Met maps krijg je gewoon een plattegrond in beeld met een route naar het volgende coordinaat, vooral handig voor in een stad of dorp. Met kompas (of directions?) zie je alleen pijl die de richting aanwijst naar het volgende coordinaat.

Aanmeldingen Geocaching tot nu toe:

Hermanusb: Herman, Dits, Dionne (10) en Dilana (8.)
Klavertjes = Nout, Rianne, Valérie (11) en Jurriën (8.)
Mr.roadmaster = Richard en Rory ( 9 )
Bensi =  Ben
jsteijn = Peter, Judith, Jarno (9) en Doina (3)
JanW = Jan, Annemieke, Amber(10), Denise(8.)
Jootje1710 = Jolanda, Antoon, Steven ( 12 ) Emmy ( 11 ),  en Fleur ( 9 )
Geertje68 = Gerda, Rokus, Ezrie (10) en Tiemo (7)

echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo

caspar

:off
vreemd hoor de leeftijden van de kinderen staan er wel bij ::) maar van de ouders niet  :# :# :#