Hallo allen,
Ik heb voor m'n klapper een Doublelock Condor disselslot. Om die SCM gekeurd te laten zijn moet je op twee bouten waarmee de disselkoppeling aan de dissel zit, een extra moer draaien met een stalen stift die je in een gat in de moer, dwars door de schroefdraad van de bout moet slaan en dan moet afbreken, om losmaken van de disselkoppeling (zonder gebruikimaking van een slijptol o.i.d.) te voorkomen. Nou zijn de bestaande bouten op m'n klapper te kort om er een extra moer op te zetten, dus moeten de bouten, zoals in de gebruiksaanwijzing staat, vervangen worden door nieuwe, langere bouten.
Heeft iemand een idee of ik daar speciale bouten voor moet gebruiken? Is gewoon de eerste de beste bout uit de bouwmarkt met de juiste maat daarvoor geschikt? Ik kan me namelijk niet echt voorstellen dat het speciale geharde bouten zouden moeten zijn of zo, omdat je dan waarschijnlijk die stift niet meer door de schroefdraad geslagen krijgt. Maar ik zou ook niet willen dat m'n klapper ergens halverwege Frankrijk uit elkaar valt omdat ik de verkeerde bouten gebruikt heb. Iemand ervaring met deze aanpassing voor dit slot, dan wel kennis van dergelijke zaken m.bt. de verbinding tussen disselkoppeling en dissel?