Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Tafel,levellers,etc (aanschaf)  (gelezen 9616 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanneke

  • Gast
Tafel,levellers,etc (aanschaf)
« Reactie #15 Gepost op: mei 11, 2012, 12:29:12 pm »

In de folie bij de campingzaken zit geen weekmaker verwerkt, in de folie van de bouwmarkt wel. Volgens de verhalen is dit beter voor je grondzeil... Ik weet niet of dit echt zo is of meer een marketing-achtig iets maar daar komt wel het prijsverschil vandaan.

Op het de waardforum hebben we daar ook ellenlange discussie over gevoerd....weet zo niet mee 1,2,3 de voor en tegens. Op zich kunnen die vd bouwmarkten niet zoveel kwaad hoor. Zal mn man eens vragen hoe dat nou ook al weer eens zat..
Gelogd

spikehome

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.978
  • Merk: kampeermiddel : Shelter
  • Na 25jaar vouwwagens wat anders
Re: Tafel,levellers,etc (aanschaf)
« Reactie #16 Gepost op: mei 11, 2012, 01:54:38 pm »

Folie is hoe dan ook niet zo fijn voor het gras, wel of geen weekmaker: het werkt verstikkend. Op veel campings mag je het dan ook niet gebruiken om die reden.
Tja geen plastiek grondzijl, maar wel kuipzijl zelfde werking dus.
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat het niet mocht iig.
Gelogd
van trigano naar holtkampers naar een shelter

nikkel1964

  • Gast
Re: Tafel,levellers,etc (aanschaf)
« Reactie #17 Gepost op: mei 11, 2012, 02:07:12 pm »

Tja geen plastiek grondzijl, maar wel kuipzijl zelfde werking dus.
Ik heb het nog nooit meegemaakt dat het niet mocht iig.

Kuipzeil werkt net zo verstikkend ja, als het één niet mag mag het andere ook niet... En er zijn genoeg campings waar het (officieel) niet mag of waar je daarom je tent zo nu en dan moet verplaatsen. En nee, dat verzin ik niet, willekeurige campings op Google gezocht:

(zie artikel 3)

http://www.johanencaroline.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=9

Of in het buitenland:

http://www.chenefleur.be/kampeerreglement.htm

(ergens in het midden, stukje over Groenstroken)
« Laatst bewerkt op: mei 11, 2012, 02:10:56 pm door NielsP »
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Tafel,levellers,etc (aanschaf)
« Reactie #18 Gepost op: mei 11, 2012, 02:27:47 pm »

 :off We wijken af van de oorspronkelijke vragen. Ze hebben een vast inritsbaar kuipzeil, ik vermoed dus niet dat ze dat gaan weglaten om te vervangen door een ander.
Gelogd

Candace

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 74
  • Merk: kampeermiddel : Combi camp country
Re: Tafel,levellers,etc (aanschaf)
« Reactie #19 Gepost op: mei 11, 2012, 09:50:43 pm »

Alvast bedankt voor de tips...
We gaan inderdaad het inritsbaar grondzeil gebruiken, als het prachtig weer is zullen we het waarschijnlijk niet gebruiken. Maar als we ergens staan en het is niet al te lekker weer, wind,koud,regen,etc. zullen we het gaan gebruiken. En dan lijkt het me verstandig om er een zeil onder te leggen ivm schoonmaken.
De tips over de tafels zijn ook handig. Wij dachten, lekker een lichte tafel, ivm met makkelijk meenemen, niet aan gedacht dat je dan constant op de camping je beker drinken in je handen moet houden, omdat er altijd wel iemand een keer tegen de tafel aan stoot. Rotspennen, voor in duitsland en oostenrijk. En wat ik zo lees is camping gaz,wat het meest gebruik word. We zaten dan te denken om een 907 en eventueel een 904 voor reserve. Levellers zie je op verschillende kampeerwinkels sites, heel veel verschillende modellen. Daar zijn we dus nog niet uit welke. Zijn er cc klappers die 4 uitdraaipoten hebben ipv de 2 die er standaard op zitten. En zo ja, is het stabieler en makkelijk waterpas te zetten?
Gelogd

nikkel1964

  • Gast
Re: Tafel,levellers,etc (aanschaf)
« Reactie #20 Gepost op: mei 11, 2012, 09:58:50 pm »

Ik heb er zelf twee op zitten maar één van de CC'ers waar ik regelmatig mee kampeer heeft vier uitdraaipoten. Op zich is dat stabieler, maar zodra je het deksel op de grond hebt liggen staat de wagen ook behoorlijk vast. De poten aan de achterkant zijn vooral om de keuken stabiel te maken. De poten gebruik je niet bij het waterpas stellen, maar alleen voor het stabiliseren.
Gelogd

ferrarigirl666

  • Gast
Re: Tafel,levellers,etc (aanschaf)
« Reactie #21 Gepost op: juni 10, 2012, 06:46:27 pm »

Een tafel is het best met verstelbare pootjes.  :)
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal