Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades  (gelezen 13038 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #15 Gepost op: mei 30, 2012, 11:19:29 pm »

Normaal zet ik beide stangen in de horizontale stand omdat we ook een achtertent hebben.
In de opzetinstructie staat klip en klaar dat je dat maar aan één kant mag doen...
Gelogd

heartware

  • Gast
Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #16 Gepost op: juni 02, 2012, 11:36:55 pm »

Vanmiddag even in het park voor de eerste keer onze Livingstone opgezet. Dat viel toch niet mee. We gaan vaker oefenen om routine te krijgen...
We hebben bij het inklappen nu de luifel eraan geritst laten zitten en mee opgevouwen en de schort onder het bed hebben we ook gewoon naar binnen geslagen. Scheelt allemaal weer werk.


Wat vreemd dat in de nieuwe opzetinstructie staat dat je de stokken van de basistent maar aan één kant horizontaal mag zetten. Wat nu als je een achtertent hebt?
Wat kan daarvan de reden zijn????
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #17 Gepost op: juni 03, 2012, 12:34:31 am »

Wat vreemd dat in de nieuwe opzetinstructie staat dat je de stokken van de basistent maar aan één kant horizontaal mag zetten. Wat nu als je een achtertent hebt?
Wat kan daarvan de reden zijn????
Volgens mij heeft het er altijd in gestaan. De suggestie "doe dat slechts aan één kant" staat echter vóór de instructie voor het opzetten van de steunstokken. Bij onze mondelinge instructie bij Erica werd ook gemeld dat het geen bezwaar zou zijn om beide stokken horizontaal zetten, zolang beide steunstokken maar goed geplaatst zijn. En dat veronderstelt dus ook dat je de buizen van de boog eerst weer schuin zet voordat je de steunstokken weghaalt.

Het is overigens wel zo dat het frame steviger is wanneer slechts één van de stokken horizontaal gezet wordt. De reden daarvan zit in het feit dat als de 2 stokken niet parallel aan elkaar lopen, ze via de middenboog een driehoek vormen die verticale beweging van de gehele boog tegengaat. Een driehoek is bij constructies vrij essentieel voor sterkte en onvervormbaarheid.
Wanneer die driehoek er niet meer is moeten de steunstokken de verticale beweging (lees: het doorzakken) van die buis tegengaan.
Gelogd

heartware

  • Gast
Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #18 Gepost op: juni 03, 2012, 11:00:55 am »

Oke, bedankt Frankie. Weer een minpuntje voor De Wit in Schijndel die ons hier bij de instructie niets over vertelde. We zetten vanaf nu de achterstok schuin (we hebben toch geen achtertent).
De rits (wat een ongelooflijke hoeveelheid trouwens in die wagen!) van het panoramadak deed het niet helemaal lekker, die gaan we maar met wat talkpoeder 'smeren', hopelijk helpt dat. Wel heel fijn overigens dat dak WW!
« Laatst bewerkt op: juni 03, 2012, 11:02:41 am door heartware »
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #19 Gepost op: juni 03, 2012, 01:22:01 pm »

De rits (wat een ongelooflijke hoeveelheid trouwens in die wagen!) van het panoramadak deed het niet helemaal lekker, die gaan we maar met wat talkpoeder 'smeren', hopelijk helpt dat. Wel heel fijn overigens dat dak WW!
Ik meldde elders al eens dat ik het idee heb dat we de 48 haringen van de De Waard tent ingewisseld hebben voor 24 ritsen. :#
Tijdens het klapweekend van de club hebben we het dak niet echt open gebruikt maar wel geprobeerd. Mij viel op dat de directe zon goed getemperd wordt en die typische broeierigheid van een tent bij flinke zon in één keer weg is, terwijl je wel heel veel licht binnenkrijgt. Daar gaan wij in de Provence volgens mij nog heel veel plezier van hebben. :)
Gelogd

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #20 Gepost op: juni 22, 2012, 01:54:26 pm »

Om weer terug te komen op het oorspronkelijke topic. Nu de wagen weer terug is kunnen de bestekinzetjes er eindelijk in. Ze passen zoals dat in de bouw heet 'zuigend':
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #21 Gepost op: juni 22, 2012, 02:13:17 pm »

Ik vind de randen toch wel erg veel 'ruimte' in beslag nemen.
Met rechte schotje zou je i.pv. De huidige drie vakjes makkelijk 5 vakjes kunnen maken (3 naast elkaar en dan 2 dwars eronder)

Ga toch verder op zoek en anders moet ik zelf maar aan de bak voor maatwerk.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

panevino

  • Adminiklaptor
  • Klap prof
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.316
  • Merk: kampeermiddel : HK Flyer Bedouin
Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #22 Gepost op: juni 22, 2012, 02:15:55 pm »

Als al het bestek dat ze hebben er mooi inpast, dan hoeft het toch niet groter?
Anders zou ik ook doorzoeken of iets passends maken met schotjes.
Gelogd
// Marcellino Pane e Vino \\

Frankie

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 3.995
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone game drive XXL bed
Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #23 Gepost op: juni 22, 2012, 02:58:18 pm »

Ik vind de randen toch wel erg veel 'ruimte' in beslag nemen.
Met rechte schotje zou je i.pv. De huidige drie vakjes makkelijk 5 vakjes kunnen maken (3 naast elkaar en dan 2 dwars eronder)
Dat klopt helemaal. Maar de bakjes met rechtopstaande randen passen niet of gaan zwemmen. En maatwerk met houten schotjes levert geen oplossing die je er zo even uittilt en onder de kraan schoonspoelt, tenzij je zelf hard-polystyreen kunt (laten) vacuümvormen.
Bovendien wilde ik en oplossing die qua stijl het niveau van de keuken recht doet. :)
Aan ruimte overigens geen gebrek. We zijn maar met z'n tweeën.
Er zijn drie lades. twee daarvan doen dienst als besteklade. Al het 'grote' bestek (soeplepel, spatel, blikopener etc)  zit in een kratje in de wagen en hang ik op aan de eerder in deze thread getoonde RVS haken. Lange messen en pollepels liggen in de derde lade, vooralsnog zonder inzetje.
Gelogd

de Coxies

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 363
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #24 Gepost op: augustus 25, 2012, 11:39:40 am »

Wij hebben een opbergbakje van de Ikea in gebruik.
De glis van ?4,49 werkt prima, beetje ruimte aan de voorkant over, maar daar passen dan nog een paar losse dingen. Bakje heeft een deksel, kan dus afgesloten worden onder het vervoer, wat wij niet doen.
We hadden dit bakje al eerder in gebruik als bestekbak en het paste toevallig.

Gelogd

Frankr

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 9
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: Tip: bestekinzetjes voor de keukenlades
« Reactie #25 Gepost op: augustus 18, 2013, 10:11:40 pm »

Ook wij zijn op zoek naar een passende bestekbak voor in de keuken van de Livingstone, die we vrijdag kunnen ophalen  :>. Na wat speurwerk heb ik twee verschillende gevonden die aardig passend zijn. Beide hebben 5 vakjes (!). Beide zijn 5 cm te kort, maar dat lijkt me geen probleem en makkelijk op te vullen met een rolletje boterhamzakjes o.i.d. De een is precies 25 cm breed en de ander net 5mm smaller. Hierbij de links naar de twee varianten.

http://www.dille-kamille.nl/nl/shop/c/1176/a/4740/bestekbak-met-5-vakken-beukenhout-klein
http://www.kampeergoed.nl/advanced_search_result.php?zoek.x=0&zoek.y=0&zoek=send&keywords=BT6301862

mvg,
Frank
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal