Welke standenstoel?

Gestart door Angel, juni 03, 2012, 10:12:35 AM

Vorige topic - Volgende topic

Angel

In onze zoektocht naar standenstoelen. Komen wij er vele tegen zelfs stoelen die je kunt opvouwen, maar die worden zeiknat als ze in de regen staan. Nu is ons oog gevallen op een gewone standenstoel van het merk westfield. Heeft iemand hier ervaring mee? Alle beweegbare delen zijn niet van plastic, maar van aluminium en dat voel je ook wel qua degelijkheid. Of moeten we toch voor een crespo ofzo gaan?

Miss BBQ

Wij hebben dukdalf stoelen. Voldoen uitstekend. En omdat er geen ge?ntegreerde kussens inzitten of iets van stof aanzit, kunnen ze dus best een buitje hebben. Kwestie van een doekje erover halen en droog zit je weer.
Wij nemen voor het comfort (m.n. bij koudere/winderige avonden) losse tuinkussens mee voor erin. Zit heerlijk. En ruimte genoeg in de bak.
Wel niet vergeten deze als je naar bed gaat BINNEN neer te leggen, anders schiet het nog niet op. ::) :#

Stori

Ik begrijp ,je vraag niet goed. Elke stoel wordt toch nat in de regen.

Wij hebben Crespo stoelen, maar zijn daar niet erg tevreden over; ongeveer alles lost daaraan en we houden het echt wel goed in het oog. Eén stoel hangt al met een zware ijzerdraad aan elkaar wegens niet meer herstelbaar. En dat voor zoveel geld. Maar ze zitten wel goed (als je er niet doorvalt)

EdwinMerks

@ Angel: Wij hebben heel lang getwijfeld op 4 stuks Westfield Prime aan te schaffen. Degelijk en zitten perfect....echter...een groot nadeel is de dikte. Opgevouwen hebben we het hier over 14,5 cm. In ons geval: 4 stoelen en de kofferbak ligt vol. Uiteindelijk gekozen voor Crespo 237. Die zijn slechts 6 cm dik. Zo houden we dus nog ruimte over voor onze (2e) koelkast. In de aanloop naar onze keuze hebben we ook nog gekeken naar Brunner Raptor Verstelbaar. Ook een leuke stoel (maar we evt opvang van regen waar jij het over hebt). We hadden deze in bestelling staan maar de zending was kwijt (...). Uiteindelijk dus voor de Crespo gegaan vanwege de afmetingen.

Link voor de Brunner Raptor:

http://www.kampeergoed.nl/kampeerstoel-raptor-brunner-verstelbaar-pc-4616.html?cPath=0_71_77_1487_1493

@ Stori: Ik hoor bij veel merken veel klachten. Er zit 4 jaar garantie op dus er zou toch iets goed aan moeten zijn. Maar natuurlijk hangt alles af van hoe je er mee om gaat (wat niet betekent dat ik zeg dat jij er niet zuinig op bent).   

bensi

Wij hebben voor in de tent 2 kleine klapstoelen en voor buiten nemen we altijd gewoon 2 grote standenstoelen uit de tuin mee, die gaan gewoon in de bak van de Smitveld bij alle andere grotere stukken de mee moeten, 2 kussens bovenop onder het zeil en rijden maar  :>
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)

herowebe

Citaat van: Miss BBQ op juni 03, 2012, 10:21:17 AM
Wij hebben dukdalf stoelen. Voldoen uitstekend. En omdat er geen ge?ntegreerde kussens inzitten of iets van stof aanzit, kunnen ze dus best een buitje hebben. Kwestie van een doekje erover halen en droog zit je weer.

Ja, daarom hebben wij deze ook!! Ook ideaal als je natte badkleding aan hebt!
Voor het comfort en voor de warmte hadden wij ook dunne tuinkussens erin gelegd, maar doordat deze wat dikker waren vond ik de zitting te kort worden!
We hebben daarom de volgende hoezen bij Obelink gekocht.

http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/lichtgewicht-stoelen/stoelhoes-gepolsterd.html?category_params=category_id%3D1222

Nu zit het heerlijk! :#

CenC

Angel, ik weet niet of je er op kan wachten, maar in de volgende KCK worden 12 standenstoelen gepresenteerd die tijdens de ANWB kampeerdagen door bezoekers ook zijn getest. De KCK laat er geloof ik ook nog een andere test overheen.

Ik heb er ook aan meegedaan.... :P

Ik zelf wil niets meer anders dan Crespo...wij hebben onze stoelen nu 10 jaar en 1 stoel is stuk gegaan en weer makkelijk zelf hersteld.
Voordeel van deze stoelen is dat je voor iedere lichaam wel een juiste stoel hebt die het zelfde oogt. Dus een brede zitting voor iemand die brede heupen heeft  :? Lange rugleuning voor iemand die dus lang is... En sommige zijn heel plat opvouwbaar speciaal voor vouwwagens..

Vorige maand heb ik voor onze zoon nog een aangeschaft...ja prijzig, maar heel stabiel en stevig en de bekleding kan tegen nattigheid is is heel snel droog.
Maar zoals Miss BBQ ook al noemt...in de koudere periode een dunne stoelkussen erin, dan heb je geen last van "tocht" via de achterzijde en dus lekker comfortable. Tegenwoordig heb je dus ook mooie hoezen met een schuimachtige laag erin.

Succes met het beslissen!! :nl

Gulpje

Wij hebben dukdalf en die bevallen perfect.
Het blijkt wel zo te zijn dat niet elke type stoel elk gewicht kan dragen. VAak zijn stoelen met een rechthoekig frame wat steviger als met een rond frame. Overigens hebben we voor onze zoon al 2 jaar een stoel van de action en die voldoet ook prima. Vaak zit mijn man er op, dat voor 13 euro.
Onze dukdalfjes zijn overigens niet al te compact, daar we een model hebben met nekrol. Is wel lekker!

gaan

Wij hebben ook alleen maar dukdalf.
Fantastische zitcomfort, kan zo ver plat dat je denkt 'nu zou ik toch achterover moeten kukkelen'
We hebben een set in 1998 gekocht, aangevuld met voetensteun :** en nekkussen. Deze hebben we nog steeds in gebruik.
Sinds twee jaar hebben we er één met wat meer draagcapaciteit gekocht.
Toen we vorig jaar de cara :ca kochten zaten daar ook nog twee dukdalfjes bij met voetensteun en nekrol.
Ik dacht deze eerst op MP te zetten maar we hebben ze toch maar in gebruik gehouden voor de kinderen.

Wel ieder jaar even de inbusbouten even aantrekken en dan gaan ze nooit kapot.
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Yella

Wij hebben ook 2 Action stoelen, vorig jaar gekregen van mensen die ze niet meer mee naar huis konden nemen omdat de auto te vol was. Zijn al een aantal jaren oud, maar mankeert nog niets aan. En ze kosten iets van 14 Eu. Deze hebben nog wel stoffen bekleding. De huidige hebben kunststof bekleding.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

jelijn

Wij hebben de actionstoelen met (kunststof bekleding) 3 jaar geleden gekocht en de schroeven van de "buizen" die de zitting in verband houden zijn nu zover verbogen dat we er doorheen zakten. En van eentje schoot de armleuning/rugleuning nog wel eens door als je languit achterover lag. Maar voor de aanbiedingsprijs van 11 euro, klagen we niet.....hebben afgelopen weekend toch maar Dukdalf Limbo stoelen gekocht. Stevig, niet zwaar en heerlijk plat languit achterover. Vooral het verschil in zitcomfort viel ons op bij de verschillende standenstoelen; er zit dus niets anders op dan op allerlei verschillende stoelen te gaan zitten, zitten en nog eens zitten....( of liggen natuurlijk ;))

sannie75

Wij hebben 2 Vrijbuiter stoelen ze waren ? 39,99 en ik vind ze erg prettig zitten. Idd net zoasl Miss BBQ al schreef een kussentje erin of een fleece deken als het wat frisster is en je zit helemaal super!

Wij hebben echt heel veel stoelen getest maar deze vonden wij het lekkerst zitten en fijne bijkomstigheid is dat ze ook erg plat inklappen. (ik heb alleen altijd ruzie met uitklappen dus laten we ze gewoon zo veel mogelijk uitgeklapt staan :#)

wij hebben deze alleen in het grijs, en met nekkussentje, ik zie dat ie nu duurder is maar dat kan kloppen wij hebben hem toen in de aanbieding gekocht

http://www.vrijbuiter.nl/kampeerartikelen/campingstoelen/vrijbuiter-outdoor-vienna-5/

Kooikertje

Wij hebben de Dynamic van Umefa gekocht.
Ze zitten heerlijk en zijn heel plat op te vouwen (<9cm per stuk). Nadeel is dat ze niet echt goedkoop zijn :(
http://www.umefa.nl/consument/index.php?page=dynamic

Klepklap

Wij hebben een aantal jaar geleden ook gekozen voor Dukdalf standenstoelen. Ten eerste vanwege de vermeende kwaliteit (die ik dan nu ook onderschrijf  ;) ) en ten tweede vanwege de grote keus in modellen. Ben je lang, kort, zwaar of dun, er is voor ieder wat wils. Ik heb een stoel met nekrol en mijn man heeft er een met een diepe zitting, hoge rug en losse nekrol.

Eerlijk gezegd vind ik dit soort stoelen niet zo lekker zitten met echte stoelkussens. Wij hebben wel van die badstof hoezen gekocht. Als je wat zweterig bent, kan dat kunststof toch wat gaan irriteren en dan zit dat badstof even lekkerder. Maar een handdoek voldoet dan ook al natuurlijk.
We hebben er dit jaar twee anwb-vouwstoeltjes bij gekocht, die afgelopen periode in de aanbieding waren (2 voor 50 euro). Geen standen, maar wel sterk (kunnen tot 120kg dragen) en ze zitten ook best lekker.

geertje68

Ik kreeg net een mailtje van de ANWB waarin een aanbieding voor campingstoelen, 2 voor 69 euro (voor leden):

Iemand ervaring met deze? Vergelijkbaar met de stoeltjes van jullie, Klepklap? Deze hebben 3 standen.
echte kampeerders slapen onder doek!

Gerda, Rokus, Ezrie en Tiemo