Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 »   Omlaag

Auteur Topic: wat leggen jullie onder de luifel  (gelezen 11179 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanneke

  • Gast
wat leggen jullie onder de luifel
« Reactie #15 Gepost op: juli 03, 2012, 11:14:39 pm »

Gaatjestapijt ;die zachte rubbere. Lekker 's ochtends...verder loop ik het liefste op blote voeten door het gras.

Voordeel vh tapijt:minder viezigheid in je tent...kids mogen van mij niet in de tent met schoenen overigens,maar toch..het scheelt wel. In de tent ligt het overigens ook. Vnl zand valt er doorheen...scheelt je weer vegen tijdens de vakantie...zand klop ik daarna er wel uit (we hebben een uitritsbare kuip)
Gelogd

gaan

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 803
  • Merk: kampeermiddel : Trigano Odyssee 2012
  • als de klapper zonder klap klapt dan klopt het.
Re: wat leggen jullie onder de luifel
« Reactie #16 Gepost op: juli 03, 2012, 11:19:16 pm »

Wij hebben in de meimaand ook bij de aldi een 2x3 m gaatjestapijt gekocht voor de luifel.
Maar dat is toch echt wel veeeeeeerl mindere kwaliteit dan het tapijt wat we al een jaar of 12 in gebruik hebben.
Als deze drie jaar mee gaat is het denk ik erg veel, goedkoop is hier op de lange termijn wel een beetje duurkoop.
Gelogd
Een staande ovatie voor alle klappers
klap, klap, klap, klap, klap, klap, klapperdeklap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap, klap.

Elisa

  • Gast
Re: wat leggen jullie onder de luifel
« Reactie #17 Gepost op: juli 12, 2012, 05:00:01 pm »

Als het mooi begrasd is, ligt er niets. Anders een stuk tenttapijt uit onze klapper van vroegah.
Gelogd

Quattromams

  • Gast
Re: wat leggen jullie onder de luifel
« Reactie #18 Gepost op: juli 12, 2012, 05:35:59 pm »

We hebben voor de tent een strook kunstgras liggen, scheelt veel zand binnen.

verder wat op de camping voorradig is, zand..., gras..., steen...
Gelogd

campingloge

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 387
  • Merk: kampeermiddel : Opblaasbare Kyte Full Options
Re: wat leggen jullie onder de luifel
« Reactie #19 Gepost op: juli 12, 2012, 07:35:11 pm »

Als het mooi begrasd is, ligt er niets. Anders een stuk tenttapijt uit onze klapper van vroegah.

Aan het eind van het seizoen is er vaak niet veel gras meer. In warme streken vind je meestal ook niet veel gras helaas. Tegen de inloop van vuil leggen wij dan ook meestal tenttapijt, meestal met ecodoek eronder. Hangt er ook vanaf hoe lang we blijven.

Op Kom es an dit jaar hadden we wel gras maar dat was net gemaaid. Vanwege de regen hebben we toen tegen de inloop eerst alleen het ecodoek gebruikt. Dat is nog een beetje te vegen...
Gelogd

maartje28

  • Gast
Re: wat leggen jullie onder de luifel
« Reactie #20 Gepost op: augustus 06, 2015, 11:56:04 pm »

Tip voor als je luifel ook naar voren afwatert: laat je gaatjes- of tenttapijt ca 10cm onderde luifel uitsteken. Zo krijg je geen opspattend modder op je tapijt. Nb. Je krijgt zo wel meer water op je tapijt dus dat moet goed poreus zijn.
Gelogd

ake

  • Gast
Re: wat leggen jullie onder de luifel
« Reactie #21 Gepost op: september 16, 2015, 03:41:26 pm »

we hebben sinds 2 jaar een camplet. Als zeil in de tent gebruiken we het blauwe zeil van de action. Kost niet veel en wij gebruiken het maar een seizoen. Daarna gooien we het weg en kopen voor het nieuwe jaar weer een nieuw zeil. Je kunt als "ondertapijt" ook nog een dunne plastic leggen tegen de vocht. Ook deze is voor een habbekrats te koop bij de action
m.vr.gr Ake
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk: kampeermiddel : Jamet louisiana 2013
Re: wat leggen jullie onder de luifel
« Reactie #22 Gepost op: september 16, 2015, 05:11:27 pm »

Wij leggen afdekzeil (blauwe oa Action) en daaroverheen tenttapijt. Bij regen rollen we de randen om en hebben zo geen natte boel onder de luifel.
Gelogd

Jerome

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 814
  • Merk: kampeermiddel : Aart Kok Livingstone
Re: wat leggen jullie onder de luifel
« Reactie #23 Gepost op: september 16, 2015, 05:21:52 pm »

Afgelopen weekend, niets
Er lag alleen een stukje (ca. 1m) worteldoek voor de ingang van de tent
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: wat leggen jullie onder de luifel
« Reactie #24 Gepost op: september 16, 2015, 06:24:35 pm »

Tot op heden nog nooit iets op de grond onder de luifel. Voor de ingang van Cocoon ligt een mat om de schoenen of wat dan ook uit te doen.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Mieke

  • Gast
Re: wat leggen jullie onder de luifel
« Reactie #25 Gepost op: september 16, 2015, 06:37:58 pm »

Als zeil in de tent gebruiken we het blauwe zeil van de action. Kost niet veel en wij gebruiken het maar een seizoen. Daarna gooien we het weg en kopen voor het nieuwe jaar weer een nieuw zeil.....
:off Dat merk ik vaker op de camping. Een vuilbak vol met nog goeie zeiltjes (plastiek of gaatjeszeil) na een kampeertrip.  Dit jaar zag ik het weer. Een mooi gaatjeszeil, had ik nog plek gehad nam ik hem mee, er was niks mis mee buiten wat modder., je kon het er zelfs zo afschudden. Persoonlijk erger ik mij een beetje aan de wegwerpmentaliteit. Waarom iets weggooien wat nog goed is? Is het dan omdat het poetswerk te veel is of.....? Om dan nog maar te zwijgen van het plastiek dat weer maar eens op de afvalberg terecht komt. :(
Gelogd

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.866
  • Merk: kampeermiddel : Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: wat leggen jullie onder de luifel
« Reactie #26 Gepost op: september 16, 2015, 06:55:20 pm »

:off Dat merk ik vaker op de camping. Een vuilbak vol met nog goeie zeiltjes (plastiek of gaatjeszeil) na een kampeertrip.  Dit jaar zag ik het weer. Een mooi gaatjeszeil, had ik nog plek gehad nam ik hem mee, er was niks mis mee buiten wat modder., je kon het er zelfs zo afschudden. Persoonlijk erger ik mij een beetje aan de wegwerpmentaliteit. Waarom iets weggooien wat nog goed is? Is het dan omdat het poetswerk te veel is of.....? Om dan nog maar te zwijgen van het plastiek dat weer maar eens op de afvalberg terecht komt. :(
De camping is ook niet blij met al dat afval. Kost kapitalen om af te laten voeren. Vond jaren terug ook een gaatjestapijt in het afval. Kon ik mooi gebruiken in de voortent van de cara dinges waar ik toen een zomer in woonde. Paar weken geleden nog een overbodig gaatjestapijt aan een vriend gegeven. was hier op vakantie en het was supernat en het sopte nogal onder zijn luifel. Maar er worden soms hele BBQ's bij het afval gezet. Puur omdat men geen ruimte meer heeft het mee naar huis te nemen. 2 jaar geleden een hele goeie campingstoel. alleen 2 nieuwe boutjes in gezet. 1 zomer gebruikt in Die en nu zit er een mede forumlid inmiddels weer op omdat er bij hen een stoel was gesneuveld in de vakantie.
« Laatst bewerkt op: september 16, 2015, 06:57:12 pm door Yella »
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

Matthijs_164

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 295
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Kyte XL 2012
Re: wat leggen jullie onder de luifel
« Reactie #27 Gepost op: september 16, 2015, 07:05:30 pm »

Persoonlijk erger ik mij een beetje aan de wegwerpmentaliteit. Waarom iets weggooien wat nog goed is? Is het dan omdat het poetswerk te veel is of.....? Om dan nog maar te zwijgen van het plastiek dat weer maar eens op de afvalberg terecht komt. :(

Helemaal mee eens - en bovendien is dat weggooien simpelweg de duurste oplossing. Koop gewoon goed materiaal, doe je een eeuwigheid mee, je hebt er tijdens het gebruik veel meer plezier van (want kwaliteit!) en je bespaart het milieu de belasting van recycling/ verbranding.
Gelogd

Paulvh

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.717
  • Merk: kampeermiddel : Jamet louisiana 2013
Re: wat leggen jullie onder de luifel
« Reactie #28 Gepost op: september 16, 2015, 08:09:02 pm »

:off Dat merk ik vaker op de camping. Een vuilbak vol met nog goeie zeiltjes (plastiek of gaatjeszeil) na een kampeertrip.  Dit jaar zag ik het weer. Een mooi gaatjeszeil, had ik nog plek gehad nam ik hem mee, er was niks mis mee buiten wat modder., je kon het er zelfs zo afschudden. Persoonlijk erger ik mij een beetje aan de wegwerpmentaliteit. Waarom iets weggooien wat nog goed is? Is het dan omdat het poetswerk te veel is of.....? Om dan nog maar te zwijgen van het plastiek dat weer maar eens op de afvalberg terecht komt. :(
Jestaat idd versteld wat er weggegooid wordt. Ik hergebruik zelf het dunne plastic zeiltje wat ik onder de wagenbak leg. Kar eraf rijden en dan even opvouwen en in disselbak thuis even laten drogen opvouwen en voila minimaal nog 2jaar plezier ervan.
Gelogd

mar-ine

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 315
  • Merk: kampeermiddel : AartKok- LS/RL/GD
Re: wat leggen jullie onder de luifel
« Reactie #29 Gepost op: september 16, 2015, 08:37:23 pm »

We gebruiken uberhaupt geen folie. Enkel worteldoek en gaatjes tapijt.,dan laat je ook niet zo'n zwarte vlek achter als je vertrekt. Ik zou me dood generen eerlijk gezegd.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal