Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omlaag

Auteur Topic: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?  (gelezen 26362 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hanneke

  • Gast
Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #30 Gepost op: juli 12, 2012, 11:37:44 am »

Tja, leuk is anders. Maar bij onze klapper hebben we het voordeel, dat de tent niet opgezet hoeft te worden om hem in te pakken. Dekzeil los en bed omhoog en inpakken maar. Nou moet het niet met bakken de lucht uitkomen, anders neem ik gratis een zwembad mee achter mijn auto ;-).

Een zeiltje over de klapper heen en de schuur, is dan wel een uitkomst.

Ik heb het grotendeel in kratten zitten en veel zit er al standaard in. Dus in feite:kratten eruit, binnen inpakken en ze weer in de bak doen. Achter in de auto gaan alleen de kussens, toilettassen wat etenswaren en 2x een stepje voor de kids (en al die kleine dingetjes die je op het laatste moment nog bedenkt). De rest zit in de bak vd zambakkie
Gelogd

Taan

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 391
  • Merk: kampeermiddel : Dethleffs 510TK 2003
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #31 Gepost op: juli 12, 2012, 03:33:11 pm »

Wij hebben al zoveel mogelijk alles in de VW. We hoeven dus alleen nog achterin wat kratjes te zetten en daar kunnen we makkelijk bij als we de keuken eraf halen. Het deksel kan dus dicht blijven.
We kunnen ook nog de VW met de achterkant onder het balkon rijden. Dan staan we zelfs nog droog bij het inpakken.
Gelogd

Quattromams

  • Gast
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #32 Gepost op: juli 12, 2012, 05:15:32 pm »

Wij hebben de spullen klaarstaan (vertrekken woensdag)

Zodra mijn man vakantie heeft pakken we in zodra het droog is buiten (laptop met buienradar aan;-))
Gaat het regenen, snel de boel dicht en later verder.

Dakkoffer doen we wel op het laatste moment, zitten geen sloten op...

Zeil spannen zou hier ook kunnen, tussen balkon en schuur, alleen kan hij dan niet helemaal opengeklapt worden.
Gelogd

peter123456

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 441
  • Merk: kampeermiddel : (G) roadmaster
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #33 Gepost op: juli 12, 2012, 10:21:44 pm »

 :#, ik heb een mitsubitsi l400, daar gaat alles in, de groadmaster hoeven wij niet te openen om te laden........

                                    groeten, Heleen, Peter en de kid's
Gelogd
nu roadmaster familie S, was holtkamper Family de luxe.....
heet tegenwoordig (g)roadmaster

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.391
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #34 Gepost op: juli 12, 2012, 11:01:53 pm »

:#, ik heb een mitsubitsi l400, daar gaat alles in, de groadmaster hoeven wij niet te openen om te laden........

                                    groeten, Heleen, Peter en de kid's

Dat is inderdaad ideaal. Ik had ooit een Ducato (en nog een lange ook)  reuze handig. maar we gingen wel steeds meer meenemen. fietskar, paar extra fietsen,  toch ruimte zat.  soms kijk ik nog wel eens met een scheef oog op autoscout e.d. voor een Scudo dubbelcab. maar ja, de wegenbelasting voor een diesel is zo duur.
Gelogd
Adventure Awaits

Jeroenk

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 57
  • Merk: kampeermiddel : Cabanon Columbia
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #35 Gepost op: juli 13, 2012, 11:56:37 am »

Hallo allemaal, bedankt voor de tips.
Het regent hier nu al de hele ochtend.
Onze kratten zijn net te hoog om ze in vw te schuiven als hij dicht is. Dus dat lukt niet.
Ik denk dat als het zo blijft ik maar naar het viaduct rijd. Ik den k dat dit in ons geval de beste optie is

Bedankt. Overingens op de plaats waar we nasr toe gaan is het wel mooi weer (zuid frankrijk, middelandse zee), dus het komt wel goed.

Gr Jeroen
Gelogd

CEO

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.686
  • Merk: kampeermiddel : Combi Camp Country 2016 - Trigano Odyssée 2011 - Jamet Louisiana 2001 - Jamet Arizona 1997
  • Plus ça change, plus c'est la même chose!
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #36 Gepost op: juli 13, 2012, 12:22:35 pm »

Percies! Als het thuis regent met weggaan, is de noodzaak van vakantie des te duidelijker! Goeie vakantie!
Gelogd
If you choose not to decide, you still have made a choice!

Ellen76

  • Gast
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #37 Gepost op: juli 13, 2012, 09:21:56 pm »

Ik zit alles even zo te lezen en wij zijn nog niet zulke ervaren klappers maar de vraag die ik nu heb waar laten jullie de stoelen en de tafel? Ik zie nl hele mooie ideeën voorbij komen maar in het middenstuk ligt bij ons al zo veel daar valt niks meer in te pakken waardoor wij met de ruimte zowat niet overkomen. dus inpak ideeën zijn van harte welkom!
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.445
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #38 Gepost op: juli 13, 2012, 09:26:25 pm »

Ligt eraan wat voor wagen heb je?
Bij ons liggen ze onder het dekzeil.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

poldertoerist

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.391
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #39 Gepost op: juli 13, 2012, 09:27:02 pm »

Ik zit alles even zo te lezen en wij zijn nog niet zulke ervaren klappers maar de vraag die ik nu heb waar laten jullie de stoelen en de tafel? Ik zie nl hele mooie ideeën voorbij komen maar in het middenstuk ligt bij ons al zo veel daar valt niks meer in te pakken waardoor wij met de ruimte zowat niet overkomen. dus inpak ideeën zijn van harte welkom!
Beetje  :off is het misschien wel, want ook als het niet regent moet je ze ergens laten :)  Maar net als de iets snellere Alex  :# ik heb ze boven op de tent onder het dekzeil liggen. Naast elkaar overigens.
Gelogd
Adventure Awaits

Ellen76

  • Gast
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #40 Gepost op: juli 13, 2012, 10:20:00 pm »

bedankt voor de reacties op mijn  :off vraag, dit moet wel lukken met onze jamet montana!
Gelogd

wegbaas

  • Gast
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #41 Gepost op: juli 13, 2012, 11:18:00 pm »

Bij ons liggen de stoelen(4)op elkaar, achter de dakkoffer op de deksel van de vouwwagen.
Netjes vastgemaakt met 3 spanbanden.(staat zo raar als ze op de autobahn eraf waaien)
Tafel ligt(opgevouwen) in de bak.
gr.
Gelogd

Marja

  • Gast
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #42 Gepost op: juli 14, 2012, 10:47:42 am »

Bij ons liggen ze onder het dekzeil.

Hier ook nog een onervaren klapper.
Maak je ze dan nog vast met spanbanden of ligt het gewoon stevig genoeg onder het zeil?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.445
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #43 Gepost op: juli 14, 2012, 10:49:50 am »

Ligt er aan hoe strak je tentzeil op de wagen ligt.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

bensi

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.426
  • Merk: kampeermiddel : Smitveld Ruebist
    • Mijn andere hobby
Re: Wat als het thuis regent voordat je weggaat?
« Reactie #44 Gepost op: juli 14, 2012, 11:38:03 am »

Ik zorg gewoon dat alles wat met kamperen heeft altijd al in de wagen blijft.
Wij hoeven eigenlijk alleen de kleren en wat eten in de kofferbak te gooien en kunnen gaan.

Bij ons zit eigenlijk ook alles altijd in de vouwwagen als die in de garage gestald staat. En moeten we toch bij de " inboedel"  dan zit  het meeste in kratten waar we zo bij kunnen,  er hoeft niets uitgeklapt te worden om bij de kratten te kunnen, die schuif  je zo in en uit de Smitveld .... Ideaal  ;)
Dus voor vertrek alleen de koffers met  kleding, een tas met handdoeken etc, toilettassen en een kratje met kruiden, levensmidelen etc in de auto en wewezen  :>
Gelogd
Ex - Smitveld Ruebist >> Combi Camp Venezia >>Camplet Concorde >>Smitveld Ruebist>> Nu een Combi Camp Country
Blijven klappen, daar gaat het om ;-)
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal