(Chattopic) najaarsweekend 2012

Gestart door muis, juli 12, 2012, 09:20:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

muis

bbq is prima, van te voren boodschappen ook geen probleem :J

Klavertjes

Ik neem uiteraard ook eea mee voor de zaterdag (salades???)!
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Frankie

Maaruhhh... praktisch vraagje: als we vastgesteld hebben dat Skottels niet echt lekker BBQ-en, waar BBQ-en we dan op?

muis

Frankie

Miss BBQ

Citaat van: Frankie op september 21, 2012, 12:26:41 AM
Maaruhhh... praktisch vraagje: als we vastgesteld hebben dat Skottels niet echt lekker BBQ-en, waar BBQ-en we dan op?

Weet niet wie dit "vastgesteld" heeft (middels zwaar wetenschappelijk onderzoek  I: ::)), maar wij knoeien al jaren op de grillplaat van de Cadac en dat werkt uitstekend.
Dit in tegenstelling tot knoeien op het draadrooster, dat werkt voor geen meter.
Wij knoeien dus gewoon op onze cadac. :)

Frankie

Citaat van: Miss BBQ op september 21, 2012, 08:07:09 AM
Weet niet wie dit "vastgesteld" heeft (middels zwaar wetenschappelijk onderzoek
Het is in dit forum een aantal weken geleden even een onderwerpje geweest. Kan nu even niet terugvinden. Ik maakte melding van mijn spiezen op de Cadac tijdens de vakantie en mij werd toen (ik meen door Alex) gevraagd of ik de vlamverdeler gebruikte. Er werd toen gemeld dat de Cadac met vlamverdeler niet warm werd en zonder vlamverdeler ongelijkmatig warm werd. En dat laatste was een beetje de algemene conclusie. Maar ik was inderdaad vergeten dat de grillplaat daar de oplossing voor was. Een oplossing die het feit dat de Cadac minder geschikt is voor BBQ-en bevestigt. Grillen is tenslotte geen BBQ-en.  :)

sannie75

Wij bbq-en wel altijd gewoon op het bbq rooster, maar op de grillplaat kan ook, maakt mij niet uit we hebben beide bij ons :#

Frankie

Ik voorzie voor het najaarsklapweekeind een leerzame informatie-uitwisseling over de Cadac en alle accesoires.  I:

sannie75

We hebben gisteren nog van die voedselverdelers gekocht en een nieuw anti aanbak velletje en een beschermhoes voor als de scottel buiten staat, het werd in Frankrijk telkens zo'n stoffige zooi dat we aan het schoonmaken bleven...

muis

klinkt alsof het allemaal weer helemaal goed gaat komen :# :J

sannie75

Chrisje

Bij hebben bij mij in de buurt vandaag 'Burendag"gehad en nu hebben we nog aardig wat vlees over, morgen even kijken hoeveel precies, en dat mag ik hebben voor volgende week zaterdag.
Ik kijk wel even hoe het zit met de prijs van het geheel.
Is dit een optie voor de BBQ van volgende week zaterdag?

Frankie

Citaat van: Chrisje op september 21, 2012, 10:43:26 PMIs dit een optie voor de BBQ van volgende week zaterdag?
Ehhh.. Als ik je bericht zo zonder meer info lees en de termijn van een ruime week bezie, lijkt het me niet onmogelijk dat het vlees vanzelf naar de camping komt lopen. Of mis ik een stap en is het op dit moment nog diepgevroren en nog niet ten behoeve van de BBQ ontdooid geweest?
Zelf koop ik vlees per definitie eigenlijk altijd op de dag waarop ik het klaarmaak. Met als enige uitzondering vlees dat door de slager al diepgevroren of vacuüm verpakt verkocht wordt.

Chrisje

het vlees is nog niet in de vriezer geweest maar morgen gaat het er wel in.