Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:

* Voorjaars-Klapweekend


Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omlaag

Auteur Topic: Klapweekend in België????  (gelezen 16234 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #15 Gepost op: juli 16, 2012, 05:16:01 pm »

http://www.zavelbos.be/limburg/ned/Default.htm
deze had ik nog ergens staan ...
Gelogd

JanW

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #16 Gepost op: juli 16, 2012, 07:32:12 pm »

Jaaah leuk :> Kunnen de Nederlanders lekkere Nederlandse biertjes voor faba meenemen :I

Serieus, lijkt mij best leuk. Ik vraag mij alleen af of het thuis nog in te plannen is.
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #17 Gepost op: juli 16, 2012, 08:04:53 pm »

Ik wil zeker mijn duit in het Belgische za(a)kje doen  ;) Hoewel ik niet weet of ik naar zo'n weekend kom. Ik wil zeker mee denken, plannen, enz..

Alleen dit jaar zie ik dit niet zitten. September is elk weekend al bezet met werk en privé. Volgend jaar mei of begin juni? Ik snuffel al wat op campingsites. Maar naar wat moet ik zoeken? Groot, klein, mini? Veel faciliteiten voor kids?

Misschien kunnen de organiserende en nadenkende Belgen ergens in Oktober eens samenkomen om live te overleggen?
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #18 Gepost op: juli 16, 2012, 08:10:23 pm »

Ik vind het plan van Mieke ook wel goed. In oktober kan ik hopelijk terug met de wagen rijden en kunnen we mss samen komen om te bespreken waar en wanneer we dit zouden doen.  Wie gaat er in de organiserende groep zitten dan?  Ikzelf zie het wel zitten om me hierop toe te leggen, zijn er nog mensen die dit mee willen doen?  Volgend jaar valt pasen op 31 maart trouwens....
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #19 Gepost op: juli 16, 2012, 09:28:16 pm »

Ik wil zeker mijn duit in het Belgische za(a)kje doen  ;) Hoewel ik niet weet of ik naar zo'n weekend kom. Ik wil zeker Volgend jaar mei of begin juni? Ik snuffel al wat op campingsites. Maar naar wat moet ik zoeken? Groot, klein, mini? Veel faciliteiten voor kids?

Misschien kunnen de organiserende en nadenkende Belgen ergens in Oktober eens samenkomen om live te overleggen?

Ik zou zeker niet tijdens het klapweekend iets gaan organiseren, weet zeker dat er dan weinig komen van uit Nederland...
Als je een camping uitzoek denk dan aan de volgende zaken:
Veel te doen voor kids vanaf 4 t/m 12 jaar
Een binnen accomodatie indien het weer er tegen zit voor de kids..(wij amuseren ons wel on de voortent of luifel)
Eventueel of er huisdieren mee mogen.
Zo goedkoop mogelijk ( we blijven zuinig he), moet voor iedereen toegankelijk zijn.
Beetje centraal Belgisch Limburg/Brabant.
Goede sanitaire voorzieningen...
Succes
Gelogd

faba

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #20 Gepost op: juli 16, 2012, 09:57:52 pm »

Mr Roadmaster, bedankt voor de tips. Da's nu handig s?, dat er al ervaring zat is van anderen.  WW

Misschien idd een kerngroepje oprichten om concreet dingen uit te zoeken.

Hoe is de kerngroep van mods/ klapweekendorganisators in Nederland eigenlijk ontstaan?

Wil me er ook best mee bezighouden voor de voorbereiding en kan ook wel enkele ideetjes uit mijn mouw schudden voor sport, spel en ander vermaak.

Ook op het weekend wil ik me best wel inzetten voor het één of het ander (of leiding geven) maar kan me onmogelijk op zo'n klapweekend volledig uit de naad werken en volledig ten dienste staan van  anderen, heb zelf nog 2 jonge kids en een hondje en een man om bezig te houden (en ja, op sommige momenten is dit idd DE volgorde van voorrang  ::)).

Misschien als we de boel indelen in groepje die locatie zoekt, groepje sport en spel (buiten/binnen), groepje catering en groepje buiten-de-campingactiviteit, valt niet alles op de bult van enkele mensen en valt de organisatie voor alle deelgroepen wel heel goed mee?

Voor op het weekend zelf kunnen we een soortgelijke indeling hanteren met een handig overzichtje voor iedereen die deelneemt wie voor wat verantwoordelijk is. Zo kan men ook een helpende hand aanbieden.   

@Mieke
Wij zijn mee geweest naar voorjaar klapweekend en ik kan je verzekeren dat hoewel die Nederlanders enorm veel lawaai KUNNEN maken en heel erruch JOVIAAL kunnen zijn, ik nooit het gevoel heb gehad dat we mee moesten doen met iedere activiteit. De privacy van iedereen werd zeer zeker gerespecteerd en men liet je gewoon je gang gaan.  Er werd ons totaal niks opgedrongen. Ik kan met de beste wil van de wereld niet zeggen dat het een drukke bedoening was voor ons. Je mag zelf vrij kiezen hoe druk je het wil. Ik denk dat het Belgische klapperavontuur hetzelfde zal beogen, toch?
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.447
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #21 Gepost op: juli 16, 2012, 10:14:42 pm »

Daar heb je de kern van onze meetings te pakken.
Alles mag maar niks moet.

Je moet wel opletten dat je niet alles gaat organiseren want anders heb je zelf geen plezier.
Het is eens ontstaan door een mod die er niet meer bij is.
Dit hebben de andere mod's toen opgepakt en is uitgegroeid tot de grootste vouwwagen bijeenkomst van Nederland.
Die dames en heren zijn echt de fundering waar alles hier op draait.
Want anders hadden de meetings niet zo'n succes geweest.

Eigenlijk zoeken wij de mod's een camping en dit kost veel tijd omdat wij met de grote zitten van de groep.
EN JA 2013 IS AL GEREGELD en bekend bij ons :P
En de rest doen de leden zelf.
Niet teveel plannen is het geheim al hebben wij sinds 2 jaar eigenlijk wel een planning moeten maken. :P
We zijn ooit begonnen met een bbq maar hebben besloten dit niet meer te doen.
Met zo'n grote groep is het gewoon niet meer te doen.

We organiseren per dag wat kleine dingen een demo, bingo, en wat sport en spel maar zoveel dat we niet de hele dag in touw hoeven te zijn.
Laat ook ruimte over voor spontaniteit.
De datum zou ik een vaste voor doen wij hebben hemelvaart genomen zodat iedereen elke keer weer op tijd vrij kan nemen en de Pinksteren er achteraan boeken.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

ishirra

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #22 Gepost op: juli 16, 2012, 10:21:19 pm »

Het probleem is faba, dat er niet zo superveel belgen op dit forum zitten, dus het zal idd op de nek van enkele terecht komen als je het zo kan noemen.  Ik vind het helemaal niet erg om er m'n schouders onder te zetten, natuurlijk liefst niet alleen....

Als grote voorbeeld zou ik ook het klapweekend in Nederland nemen.  Ik kan alleen maar bevestigen wat faba zei en heb me er geamuseerd, zonder dat ik enige vorm van verplichting voelde.  Die sfeer zouden we toch wel moeten kunnen behouden.  Dus tijd voorzien voor sport en spel zoals we zeggen, maar ook tijd zodat mensen zelf iets kunnen doen (waaronder diegene die het organiseren)

Als eventuele datum zou ik het paasweekend nemen, maar dan is mss het probleem van kindjes die paaseitjes gaan rapen bij familie.  Dat willen we dan ook weer niet afnemen.  Aan de andere kant leent dit wel tot het een spel van de kinderen waar ze op zoek moeten gaan naar een schat op de camping waarbij iedereen dan een paaseieren pakketje krijgt, ik zeg zomaar wat....
Gelogd

Alex

  • Klapgek
  • Adminiklaptor
  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 14.447
  • Merk: kampeermiddel : Holtkamper Aero Wind®Force 2020 / Beachy 360 2023
  • Welk kampeermiddel : Vouwwagen/Caravan
    • Fortuin
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #23 Gepost op: juli 16, 2012, 10:24:59 pm »

Niet te groot denken.
Eerst maar eens kijken hoeveel er komen en dan een plan trekken.

Dus gewoon een leuke camping zoeken met ruime veldjes en de rest komt wel goed.
Gelogd
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

muis

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #24 Gepost op: juli 16, 2012, 10:32:10 pm »

Ik vind het een heel leuk idee :J

Als het een kort weekend is, is het vooral leuk om even bij te kletsen en ga je er niet zo snel op uit

Niet te groot denken.
Eerst maar eens kijken hoeveel er komen en dan een plan trekken.

Dus gewoon een leuke camping zoeken met ruime veldjes en de rest komt wel goed.

  :J :J Kijk maar eens naar het topic over het najaarsweekend, er is een camping en daarmee is afgesproken dat we bij elkaar staan en reserveren ovv vouwwagenclub (voor hen makkelijk) en verder zien we het wel ;)

Met dit soort weekenden maak je het zelf net als op elke camping alleen nu weet je wie er in de buurt staan :J :J
Gelogd

faba

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #25 Gepost op: juli 16, 2012, 10:50:51 pm »

Huh, 't is hier wel druk  ::)

Ishirra, Pasen is een goed idee op zich maar probleem dat Pasen geen vaste kalenderdag is. Op datum geprikt bedoel ik. Nu valt Pasen 2013 laat maart, maar als dit voor herhaling vatbaar blijkt te zijn, dan zou Pasen wel eens begin maat kunnen vallen. Dan kan het echt nog stenen vriezen.
In't kort, ik denk niet dat ik mijn wederhelft dan zo zot krijg om te gaan klappen met de vw want dan is het missch eerder klapperen (met de tanden).
Mensen met hele jonge spruitjes zullen dan misschien ook afknappen bij die gedachte.

Een kalenderdatum met feestdag en eventueel verlengd weekend, (niet Hemelvaart/ pinksteren), iemand?.

Ik zit ook een beetje te kijken naar het vouwweekend in Nederland als leiddraad en realiseer me dat een klapdemo hier wel zo ongeveer afvalt  :(
Gelogd

Richard

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #26 Gepost op: juli 16, 2012, 10:53:44 pm »

Tip,
organiseer niks...kom ge woon bij elkaar op een camping, praat, geniet en drink en eet...de rest komt vanzelf...
 :#
Gelogd

muis

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #27 Gepost op: juli 16, 2012, 11:02:28 pm »

Als je eerst eens begint met een kleine opzet, je hebt het grote klapweekend gezien maar dat is ook begonnen met 7 wagens de eerste keer :J
Gelogd

ishirra

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #28 Gepost op: juli 16, 2012, 11:48:28 pm »

Heel groots gaan we het niet aanpakken, maar een BBQ of zo zou toch wel leuk zijn als het weer meezit.  Eventueel iets voor kindjes als die meekomen, en voor de rest zien wat de dag brengt.  Eventueel informatie geven over wat er in de buurt te doen is, en dan mensen zelf de keuze laten of ze willen gaan of niet (in groep of individueel)

En faba, zoveel gemeenschappelijke feestdagen zijn er niet tussen belgië en nederland hoor... ofwel het voorjaar, ofwel het najaar en dat is het zowat
Gelogd

Mieke

  • Gast
Re: Klapweekend in België????
« Reactie #29 Gepost op: juli 17, 2012, 07:44:30 am »

Veel ideeën maar we blazen een beetje in het rond. Misschien moeten we trachten een datum en plaats te prikken voor een gezellige bijeenkomst onder de mensen die willen organiseren. Als ik het zo zien zijn we met 4 dames: Faba, Stori, Ishirra en ik. Ik denk niet dat mijn man in het organiserende comité wil plaatsnemen, hij bekijkt het vouwwagengebeuren uit een totaal andere hoek  ;)

Ik zie het eerder klein, max 10 ? 15 gezinnen. Hoe kleiner we starten hoe relaxter het voor ons zal zijn. En volgens mij zelfs hoe gezelliger. Zoals Faba al aangeeft het moet niet zijn dat wij volledig ten diensten staan van de groep, zelf genieten moet ook aan de orde zijn.
Er kan bv wel een bbq maar de eerste keer zou ik opteren van bbq's zetten, iedereen zelf vlees meebrengen + een protie groeten voor x man + een flesje XX. Tafels bij elkaar en smullen maar. Eigen afwasje. Geen georganiseer enkel een beginuur afspreken.

Dus misschien eerder, waar en wanneer (liefst oktober) spreken we eens af?

PS: Ik heb niks tegen een groep Nederlanders hoor, heeft niks met nationaliteiten te maken alleen met grote groepen. Je zal me ook niet zien in een grote groep Belgen.  Ik twijfel er niet aan dat de grote clubweekenden super zijn voor mensen die er van houden.
Gelogd
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal