Recente berichten

Vouwwagenclub.info Shop / Re: Show je sticker topic.
Laatste bericht door pjottum - juli 11, 2025, 04:26:51 PM
Daar issue!
Tips & Tricks / Tentspanners
Laatste bericht door Stefaan - juli 11, 2025, 03:52:21 PM
Ik had via reclame al vaker voorbij zien komen en dacht, laat ik dat maar eens proberen. Tentspanners. 2 karabijn haken en een katrol. Vastklikken, aantrekken en klaar. Werkt prima en ja de prijzen varieren nogal van een paar euro tot 50 euro per stuk. Daar zal zeker ook kwaliteitsverschil in zitten. Ik ben er tevreden mee.
Combi-camp / Voortent opzetten combi camp ...
Laatste bericht door K3v1nb - juli 11, 2025, 03:30:48 PM
Hallo allen,

Heeft iemand een instructie van het opzetten van de voortent van een easy uit 92? Ik kan nergens een video vinden van hoe of wat

Dank!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Frankrijk / F: Medoc: Saint-Laurent Medoc*...
Laatste bericht door CEO - juli 11, 2025, 02:18:43 PM
Goed te weten dat het seizoen uitbrak en wij een dag later onze reisdag hadden. We kampeerden met privé-sanitair.

Het schiereiland van de Medoc bestaat globaal uit 3 delen: oostelijk de Medoc-regio (wijn), midden: (kunstmatig) bos en westelijk deel: zee & strand. De camping zit in het Medoc-gedeelte. Prima uitvalsbasis om het gehele schiereiland, maar ook de stad Bordeaux en de omringende wijngebieden te bezoeken.

We hadden een tamelijk vlakke plek met links en rechts hoge hagen. Aan de achterzijde wat dunnere begroeiing. Voldoende schaduw, we zaten hier tijdens de (eerste?) hittegolf van 2025.

Het privé sanitair was in orde. Heerlijk om met die hitte een serieuze koelkast (tafelmodel) met vriesvakje te hebben.
De camping ligt aan de N215, de hoofdweg naar het noorden van deze landtong. Dus: vanaf een uur of 6 begint het verkeer te komen, 's-avonds neemt de drukte weer af en rond elf uur, half twaalf is het stil op de weg.
De camping maakt reclame voor hun pro-led-scherm. Reuze leuk voor kinderdisco en zo. Op de dag van aankomst stond hier vrij hard muziek op en dat duurde tot elf uur 's-avonds... daarom voor ons een camping met twee gezichten. Plek en voorzieningen waren prima, de muziek zijn we minder gecharmeerd van. Wel goed te vermelden dat behalve op de dag van aankomst, de muziek meestal tussen 4 en 5 aanging en later ook minder hard stond.

Er was een broodjes-service, maar dat was eigen afbak. De keer dat we er gebruik van maakten was het matig.

Wat is er te doen:
Wijngerelateerd: diverse routes te rijden, heel veel chateaux te bezoeken.
Aanrader: in St. Estephe Medoc: Chateau La Haye. Maxime doet daar de tour: op en top frans, maar toch flexibel en neemt serieus de tijd. Wij hebben de romantische tour gedaan, dan sta je niet te proeven, maar proef je in een salon in het Chateau. Erg leuk! Na afloop vroegen we hem om een lekker eetadres, hij gaf er twee waarvan we er 1 gekozen hebben.
(La Maison d'Estournel (niet gedaan want 5 gangenlunch) maar volgens Maxime met glans het beste restaurant in de regio)
Café Lavinal, waar we heerlijk hebben geluncht. Aanrader!

Ook buiten de Médoc is er veel wijn-geweld te beleven: St. Émilion, wat behalve een fantastische Appelation, ook een heel leuk dorpje is. Een bakkie op het marktplein vonden we erg leuk.

En voor de fans: als je vanuit St. Émilion terugrijdt, kom je vlak langs Chateau Gort & Gort, van Ilja Gort.

Bos georiënteerd: Veel wandelingen door de kunstmatig aangelegde bossen. Hebben we niet gedaan, want hittegolf.

Zee en strand: Een aantal leuke plaatsjes, boulevardjes etc. Aanrader is de markt van Montalivet, toen wij er waren ongeveer 200 kramen en een deel van de markt eindigt aan het strand.
Je kunt prima eten op de boulevards en in de strandtentjes, wel iets touristischer gebied, dus ietsje duurder dan elders in Frankrijk.

* Vriendelijkheid personeel: 8 (personeel is op afstand betrokken)
    * Sanitair: n.v.t. (privé-sanitair, maar sanitairgebouw zag er fris uit)
    * Schoonheid van de camping zelf: 8
    * Animatie team: n.v.t.
    * Voorzieningen: 6
    * Eet gelegenheden op de camping: geen gebruik van gemaakt

(cijfers van 1-10 en als het niet aanwezig is, een n.v.t.)

Zouden we er nog eens heengaan als we naar deze regio terugkeren? Ik denk het niet.We houden toch wat meer van rust.
Holtkamper / Re: Thule Superb standaard op ...
Laatste bericht door Alex - juli 11, 2025, 11:13:43 AM
Ja ik had er ook ooit 1 op mijn kyte 2011.
Vond het zelf een groot,zwaar en onhandig ding.
Heb hem toen ongebruikt verkocht.
Holtkamper / Re: Thule Superb standaard op ...
Laatste bericht door Opgevouwen - juli 11, 2025, 11:07:33 AM
Citaat van: lennart72 op mei 10, 2017, 07:59:52 PMNee zat er bij toen we m kochten :) (via marktplaats)

Dit is precies wat ik zoek voor op een Kyte maar ik kan er weinig over vinden. Is het een originele optie die ooit beschikbaar is geweest of moet je hiervoor toch zelf aan de slag?

Gezocht / Re: Imperiaal voor Conway Cort...
Laatste bericht door Drikusniet - juli 11, 2025, 10:28:54 AM
Van Conway is destijds door Cabanon het ontwerp overgenomen, omdat zij de tenten hiervoor maakten. Wellicht dat je daar kunt kijken.
Aart Kok / Re: Matras kingsize bed aanpas...
Laatste bericht door Johan - juli 11, 2025, 08:37:32 AM
Citaat van: TomDoes op juli 09, 2025, 11:36:45 AMGeldt dit ook voor het normale bed in een recente AK Livingstone? Dat zou wel een eyeopener zijn :P Wij waren al aan het overwegen om het matras te vervangen, maar misschien toch eerst een omdraaien dan.

https://aartkok.nl/daarom-aart-kok/er-is-geen-betere/slaapsystemen/
Hier staat hoe de matrassen samengesteld zijn.
Frankrijk / F: Bayonne: St-Martin-de-Seig...
Laatste bericht door CEO - juli 11, 2025, 08:22:45 AM
Goed om te weten: wij stonden hier buiten het hoogseizoen en kampeerden met Privé-sanitair

Parkachtige camping op de grens van Les Landes en Frans Baskenland. Goede uitvalsbasis voor beiden, waarbij in het Baskenland ook de Pyreneeën prima bereikbaar zijn. Hierdoor zeer geschikt voor een actievere vakantie, maar ook voor een bekijk-alle-stadjes-vakantie. Zeer vriendelijke eigenaresse, ruime plekken met redelijk wat privacy. Volop keuze uit zon/halfschaduw en schaduwplekken. De plekken zijn ook tamelijk vlak, opzetten was een eitje.

Privé-sanitair had een fijne indeling, voldeed prima.

Toptip: op de website kunnen de prijzen soms een tikkie uit de band springen, wij boekten via de ANWB en dat scheelde maar liefst 50%!

Website: https://www.louptitpoun.com/

Er is een lekker zwembad, er zijn eenvoudige maaltijden te koop (burgers, friet, pizza) die van prima kwaliteit zijn. Er is broodservice, lekker brood.

* Vriendelijkheid personeel: 10
    * Sanitair: n.v.t. (er zijn géén wc-brillen)
    * Schoonheid van de camping zelf: 10+
    * Animatie team: n.v.t. (is er alleen in het hoogseizoen)
    * Voorzieningen: 8
    * Eet gelegenheden op de camping: 8

(cijfers van 1-10 en als het niet aanwezig is, een n.v.t.)

Komen we er nog eens terug? Nou, als we weer die kant op gaan zeker!

San Sebastian (de plaats met de hoogste Michellin-sterren-dichtheid ter wereld): 5 kwartier rijden
Bayonne: kwartiertje
Biarritz: half uurtje
Snelweg: 10 minuten
Pyreneeën: half uurtje
Zee (surfen, zonnebaden): 15 minuten, in het hoogseizoen rijdt er een shuttle. Ook leuk om na het eten nog even te genieten van de zonsondergang.
Gezocht / Re: Gezocht: Combi Camp Easy P...
Laatste bericht door Jon - juli 11, 2025, 01:27:34 AM
Geweldig dat je er een gevonden hebt!