Recente berichten
#1
Techniek / Wat is dit op een Malawi 2.0
Laatste bericht door Jorrit - Vandaag om 04:31:18 PMWeet iemand waar dit voor is op een Malawi 2.0?
Zit op iedere hoek van de bak en er past en M8 in zoals bv. op de pootjes van de keuken zit.
Zit op iedere hoek van de bak en er past en M8 in zoals bv. op de pootjes van de keuken zit.
#2
Raclet / Re: Nieuwe Raclet Panama up 20...
Laatste bericht door FriedelP - Vandaag om 04:21:02 PMCitaat van: Thomas1984 op mei 05, 2026, 09:11:57 PMDat lijkt mij echt een onwijs onhandig ding, neemt zoveel ruimte in! Ik heb zelf deze: Opstapje Proworks Zwart - Nu 48% Besparen | 24MX https://share.google/X6iRXtTmgL0d3q1GjHoe hoog is het dan in werkelijkheid? Volgens de specificaties zou 52 cm zijn, echter dat lijkt me erg hoog! En jij stelt dat het beter is een hoger model te hebben. In de reviews zeggen meerdere mensen dat het zeker niet zo hoog is. Hoe hoog is het dan in werkelijkheid?
Maar een net iets hoger model is aan te raden.
#3
Raclet / Re: Nieuwe Raclet Panama up 20...
Laatste bericht door FriedelP - Vandaag om 04:17:21 PMZo klinkt jouw weging veel logischer!
#4
Te koop / Aangeboden / Combi-Camp Country 2012 te koo...
Laatste bericht door AnneCC - Vandaag om 01:43:45 PMWij verkopen onze vouwwagen uit 2012. De eerste jaren met veel plezier gebruikt maar nu al een aantal jaar te weinig om hem te houden. Tijd voor een nieuwe eigenaar die er nieuwe avonturen mee gaat beleven!
Combi-Camp Country
Model 2012
Kleur tent: grijs/ecru
Bijzonderheden:
Met inritsbaar kuipzeil, nooit gebruikt
Met keukenschort, nooit gebruikt
Van de voortent zijn de zijflappen weinig gebruikt en is de voorkant zelden gebruikt.
Vloerkleed voor de wagen is aanwezig, matras voor het bed is aanwezig.
Keuken met koelbox, gasfornuisje en gootsteen. Het kraantje kan op batterijen maar ook op stroom.
Met disselbak.
Inclusief verlengsnoer met 4 stopcontacten.
Disselslot en campingkluisje ter overname.
We hebben ook kampeerspullen over, als hier interesse in is komen we daar wel uit.
De vouwwagen is te bezichtigen in de omgeving van Enschede.
Vraagprijs € 3900,-
Interesse? Ik ben bereikbaar via Signal of Whatsapp op 06-57330770
Combi-Camp Country
Model 2012
Kleur tent: grijs/ecru
Bijzonderheden:
Met inritsbaar kuipzeil, nooit gebruikt
Met keukenschort, nooit gebruikt
Van de voortent zijn de zijflappen weinig gebruikt en is de voorkant zelden gebruikt.
Vloerkleed voor de wagen is aanwezig, matras voor het bed is aanwezig.
Keuken met koelbox, gasfornuisje en gootsteen. Het kraantje kan op batterijen maar ook op stroom.
Met disselbak.
Inclusief verlengsnoer met 4 stopcontacten.
Disselslot en campingkluisje ter overname.
We hebben ook kampeerspullen over, als hier interesse in is komen we daar wel uit.
De vouwwagen is te bezichtigen in de omgeving van Enschede.
Vraagprijs € 3900,-
Interesse? Ik ben bereikbaar via Signal of Whatsapp op 06-57330770
#5
Raclet / Re: Nieuwe Raclet Panama up 20...
Laatste bericht door Peter1982 - Vandaag om 09:40:36 AMUpdate: ik was thuis nog even in de officiele raclet brochures aan het kijken en zie nu dat er een verschil zit tussen de 2025 en 2026 specificaties. Mogelijk is er e.e.a. geupdatet want ook het gewicht van de STD is 15kg bijgesteld naar boven maar voor de GL vermoed ik dat er ook sprake is van een correctie.
brochure 2025:
385 STD
410 GL
brochure 2026
400 STD
510 GL
zie foto.
links 2025. rechts 2026

brochure 2025:
385 STD
410 GL
brochure 2026
400 STD
510 GL
zie foto.
links 2025. rechts 2026

#6
Aart Kok / Re: Overweging Aart Kok Living...
Laatste bericht door poj - Vandaag om 09:13:52 AMWij slapen met twee kinderen in de Livingstone tent en trailer.
Wij hebben uiteindelijk de afdekhoesverlenger, achtertent, boogluifel, zijwanden, voorwand en grondzeil gekocht. De varioluifel vinden wij weinig toevoegen. Onder de boogluifel hebben wij meer dan voldoende ruimte voor een gezin van 5.
Voor de zijwand van de wagentent zijn inderdaad verschillende opties. Deze vonden wij niet nodig. Door het dak open te zetten, is alle warmte snel uit de tent.
Wij hebben een Deryan bedtent gekocht in plaats van het binnententje links. Deze zijn rond de € 40.
Wij hebben uiteindelijk de afdekhoesverlenger, achtertent, boogluifel, zijwanden, voorwand en grondzeil gekocht. De varioluifel vinden wij weinig toevoegen. Onder de boogluifel hebben wij meer dan voldoende ruimte voor een gezin van 5.
Voor de zijwand van de wagentent zijn inderdaad verschillende opties. Deze vonden wij niet nodig. Door het dak open te zetten, is alle warmte snel uit de tent.
Wij hebben een Deryan bedtent gekocht in plaats van het binnententje links. Deze zijn rond de € 40.
#7
Aart Kok / Re: Overweging Aart Kok Living...
Laatste bericht door de Coxies - Vandaag om 08:46:36 AMWij vonden het prima met 5 personen. Leven toch het meeste buiten. En in het voor en najaar maakten wij de luifel dicht met de deuren. (Varioluifel was er toen nog niet) ervaring leert dat kinderen met slecht weer toch vaak op bed gingen lezen of op de tablet of iets dergelijks
#8
Raclet / Re: Nieuwe Raclet Panama up 20...
Laatste bericht door FriedelP - Vandaag om 12:22:50 AMIk had me gebaseerd op de raclet brochure, wist niet dat er dergelijke grote verschillen zijn tussen de diverse sites! Wel erg vreemd. Zou eens moeten kijken wat op het COC staat, dat zou in principe toch correct moeten zijn.
Bij de standaard staat er een fietsendrager op. Zou die zoveel lichter zijn dan een lege disselbak. Dat vermoed ik niet direct.
Dat de accecoires niet in het opgegeven gewicht zitten lijkt me de evidentie zelve. Dus zeker zo, hoe meer accecoires hoe groter het totaal gewicht.
Als de 500 kg van de GL versie van camping zorro inderdaad de correcte is, is de gemeten waarde inderdaad nog zo gek niet.
Bij de standaard staat er een fietsendrager op. Zou die zoveel lichter zijn dan een lege disselbak. Dat vermoed ik niet direct.
Dat de accecoires niet in het opgegeven gewicht zitten lijkt me de evidentie zelve. Dus zeker zo, hoe meer accecoires hoe groter het totaal gewicht.
Als de 500 kg van de GL versie van camping zorro inderdaad de correcte is, is de gemeten waarde inderdaad nog zo gek niet.
#9
Raclet / Re: Nieuwe Raclet Panama up 20...
Laatste bericht door Peter1982 - juni 27, 2026, 11:57:15 PMIk wilde graag wegen, vanuit een stukje nieuwsgierigheid, want ik zie overal uiteenlopende cijfers vwb het leeggewicht van de panama up.
Het verschil tussen de Panama Up STD en de Panama Up GL
Volgens Zorro: 415 resp. 500
vouwwagenspecialist: 429 resp ???
ridderbeks: 385 resp 410
raclet brochure 2025: 385 resp 410
raclet brochure 2026 400 resp 510
Ik kan mij serieus niet voorstellen dat het verschil in gewicht maar 25 kg is (brochure 2025)
Die keuken heeft een degelijk stalen frame met stalen beplating, met houten kastjes, kooktoestel, stalen spoelbak, klep met verlichting, en een zware bovenklep met gasveren, die weegt minstens 60 kg. Dan zit er voorop nog een extra disselbak tov de STD. Ook die is gelijkwaardig en zeer degelijk uitgevoerd.
Alleen dat deed me al twijfelen aan de opgegeven brochure specificaties.
Ik denk dat Zorro dicht in de buurt komt met de 500 kg voor de GL en dat ia dan alleen incl wagenbak tent gok ik.
De voortent zal niet meegeteld zijn in het leeggewicht, en ook de rest van onze bijgekochte accesoires niet.
Het doek + zeil van de voortent is een zwaar pakket, de stokken ook (staal). Voor de achtertent en de luifel is dit eveneens degelijk en zwaar uitgevoerd. Daarom was ik erg nieuwsgierig waar dit bij ons op uit zou komen.
Het verschil tussen de Panama Up STD en de Panama Up GL
Volgens Zorro: 415 resp. 500
vouwwagenspecialist: 429 resp ???
ridderbeks: 385 resp 410
raclet brochure 2025: 385 resp 410
raclet brochure 2026 400 resp 510
Ik kan mij serieus niet voorstellen dat het verschil in gewicht maar 25 kg is (brochure 2025)
Die keuken heeft een degelijk stalen frame met stalen beplating, met houten kastjes, kooktoestel, stalen spoelbak, klep met verlichting, en een zware bovenklep met gasveren, die weegt minstens 60 kg. Dan zit er voorop nog een extra disselbak tov de STD. Ook die is gelijkwaardig en zeer degelijk uitgevoerd.
Alleen dat deed me al twijfelen aan de opgegeven brochure specificaties.
Ik denk dat Zorro dicht in de buurt komt met de 500 kg voor de GL en dat ia dan alleen incl wagenbak tent gok ik.
De voortent zal niet meegeteld zijn in het leeggewicht, en ook de rest van onze bijgekochte accesoires niet.
Het doek + zeil van de voortent is een zwaar pakket, de stokken ook (staal). Voor de achtertent en de luifel is dit eveneens degelijk en zwaar uitgevoerd. Daarom was ik erg nieuwsgierig waar dit bij ons op uit zou komen.
#10
Raclet / Re: Nieuwe Raclet Panama up 20...
Laatste bericht door Alex - juni 27, 2026, 11:42:26 PMVeel plezier.
Kom maar op met de foto's
Kom maar op met de foto's