Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »
 51 
 Gepost op: november 29, 2024, 05:26:32 pm 
Gestart door Murdockje - Laatste bericht door Murdockje
Gebruik je een app om de campings te zoeken of de Google?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Ik zoek op Google.... Zie daar natuurlijk reviews maar met name camping Gerlis oude reviews...

52 
 Gepost op: november 28, 2024, 10:44:55 pm 
Gestart door Murdockje - Laatste bericht door sanderv
Hallo, in juni 2025 willen we naar Denemarken met onze Holtkamper Kyte. Eerste stop wordt Mons Klint, tweede stop op het eiland Mors (Noord Jutland). Heeft iemand ervaring met Dragstrup camping of eventueel Gerlis camping??

Camping Gerlis. Daar zijn we in 2011 geweest. De grappigste camping die we in Denemarken hebben gehad. Misschien wel één van de leukste campings ooit. De campingbaas had goed gekeken naar andere campings en zelf alles nagemaakt. Zelfgemaakte speeltoestellen, overal stonden skelters, er waren beestjes, hij had zelf een midgetgolf baan gemaakt van oude deuren, een speciaal badkamertje met mini saniteir voor de kinderen, er waren keukentjes en een woonkamper met speelgoed voor slecht weer en de campingwinkel was meer een winkeltje van sinkel. Had zelfs een po te koop... Verwacht geen vorm van luxe, maar plaats het in het beeld dat de campingbaas hartstochtelijk zijn best deed om alles naar het zin te maken.
En qua ligging in Jutland ligt het strategisch. Erg mooi fiets- en wandelgebied.

53 
 Gepost op: november 28, 2024, 10:38:05 pm 
Gestart door klapkar-mik - Laatste bericht door sanderv
Ja, dat mag gewoon. Mits de technisch maximaal toegestane te trekken massa van de auto echt niet overschreden wordt. En zelfs als de auto zelf een totaal toegestane eigen massa heeft van 3,5 ton, mag het nog steeds. Zelfs met louter een B rijbewijs.
@Klapjoeri: je verwarring is begrijpelijk. Voor het rijbewijs wordt in eerste instantie gekeken naar de maximaal toegestane massa beladen. Of deze beladen is of niet, doet niet ter zake. Dit wordt opgeteld bij de maximaal toegestane massa van de auto, wederom ongeacht de staat van de belading. Komt dit boven de 3,5 ton uit, heb je BE nodig. Weegt de aanhanger minder dan 750 kg of blijft het totaal onder de 3,5 ton, volstaat B. Daarna komt de weegbrug te voorschijn en gaan ze naar de echte massa kijken. Bij tandemassers is dat nog wel eens een issue, die dingen laten zich moeilijk wegen langs de kant van de weg. Komt altijd te veel uit, maar dat terzijde. En dan wordt dus de daadwerkelijke massa van de aanhanger vergeleken met wat de auto mag trekken. In geval van TS zou dat dus <500 kg moeten zijn onder de wielen. De kogeldruk wordt bij de auto opgeteld, dus TS zou de klapkar tot zo'n 550 kg moeten kunnen beladen.

54 
 Gepost op: november 28, 2024, 05:26:05 pm 
Gestart door klapkar-mik - Laatste bericht door Koenta_kinte
Maar of het nou mag of niet, ik vraag me af hoe fijn het rijdt. Kijk als het om een paar kilometer gaat dan kan je nog denken dat dat minder boeit, maar er de Ardennen mee door lijkt me dan een minder goed idee.

55 
 Gepost op: november 28, 2024, 05:01:08 pm 
Gestart door klapkar-mik - Laatste bericht door KlapJoeri
Even terug naar de vraag van ts. Ja, dat mag. De auto mag 500 kg trekken, dus je kan van alles achter de auto hangen, ongeacht het laadvermogen daarvan, als je maar niet boven die 500 kg uitkomt. Maar, in de praktijk geven fabrikanten niet altijd de juiste gewichten op, er wordt b.v. geen rekening gehouden met een voortent of een luifel, dus is de vw inderdaad 495 kg? Zet hem maar eens op de weegbrug, dan weet je het zeker. En dan nog het probleem van de bagage. Er kan niets meer in de vw, dus alles in de auto. Is dat mogelijk gezien het maximale laadvermogen van de auto, en het maximale gewicht van het samenstel?. En dan nog, leg het maar eens uit aan die politie agent in het buitenland, waarvan je de taal niet spreekt. Kortom,  het kan, maar lijkt mij niet wijs.

Ik heb altijd geleerd dat gekeken wordt naar het maximale toelaatbare beladen gewicht van de aanhanger,  niet naar het daadwerkelijke gewicht.
Ofwel, dan mag het dus niet.

EDIT - Ik heb het altijd fout geleerd zie ik als ik dit op internet nazoek  ::)

56 
 Gepost op: november 28, 2024, 10:42:05 am 
Gestart door klapkar-mik - Laatste bericht door Albert83
Leeggewicht van 495 kg zou ik inderdaad even checken bij een weegbrug. Bij ons klopte dit in ieder geval niet.
Wat een auto in de praktijk wel of niet kan trekken is eigenlijk niet van belang. Als je de wettelijke limiet overschrijdt dan heb je bij een ongeluk (verzekeringstechnisch) een mogelijk probleem en ook bij een evt. controle zal je de boel moeten overladen (in de praktijk: uitladen of laten staan). In ieder geval in Duitsland.

Wat nog een beetje kan helpen: Het gewicht wat op de trekhaakkogel rust wordt bij het gewicht van het trekkende voertuig opgeteld. In ieder geval in Duitsland en volgens mij ook in Nederland. Let op: je mag de kogeldruk van de auto / vouwwagen niet overschrijden. In ons geval: hybride auto mag 345 kg trekken met een kogeldruk van 55 kg. We kunnen dus de vouwwagen tot maximaal 400 kg volladen als er van deze 400 kg, 55 kg op de kogel rust. Nagewogen door bij een weegbrug de auto aangekoppeld te wegen, waarbij de wielen van de vouwwagen op de weegbrug staan. Het gewicht op de kogel tel je dan wel weer op bij de auto.
Om gewicht te besparen ligt bij ons het reservewiel van de vouwwagen achterin de auto.

In Frankrijk was het gewicht voor onze auto geen enkel probleem, het brandstofverbruik nam alleen logischerwijs behoorlijk toe.

57 
 Gepost op: november 28, 2024, 09:51:13 am 
Gestart door klapkar-mik - Laatste bericht door Tago Herman
Even terug naar de vraag van ts. Ja, dat mag. De auto mag 500 kg trekken, dus je kan van alles achter de auto hangen, ongeacht het laadvermogen daarvan, als je maar niet boven die 500 kg uitkomt. Maar, in de praktijk geven fabrikanten niet altijd de juiste gewichten op, er wordt b.v. geen rekening gehouden met een voortent of een luifel, dus is de vw inderdaad 495 kg? Zet hem maar eens op de weegbrug, dan weet je het zeker. En dan nog het probleem van de bagage. Er kan niets meer in de vw, dus alles in de auto. Is dat mogelijk gezien het maximale laadvermogen van de auto, en het maximale gewicht van het samenstel?. En dan nog, leg het maar eens uit aan die politie agent in het buitenland, waarvan je de taal niet spreekt. Kortom,  het kan, maar lijkt mij niet wijs.

58 
 Gepost op: november 27, 2024, 10:21:11 pm 
Gestart door Alex - Laatste bericht door Bonny
 :H

59 
 Gepost op: november 27, 2024, 09:58:36 pm 
Gestart door Alex - Laatste bericht door FriedelP
Kuifke heeft over het algemeen geen te korte broeken hé. Meestal 3-kwartsbroeken. Hawaiihemd niet gezien.

Hoewel er voor de Rode duivels wel eens een kuifke outfit gekregen die dan een kortere broek had:

Mogelijk is dat de ideale outfit voor onze kuifke hier voor komende zaterdag  :J :P :zw

Kuifje is inspiratiebron voor EK-tenue Belgische voetballers

60 
 Gepost op: november 27, 2024, 09:26:34 pm 
Gestart door Alex - Laatste bericht door Bonny
We hebben er zin in en ik kan dus mijn korte broek aantrekken :)14]

Verstuurd vanaf mijn 22101320G met Tapatalk

Met Hawaï shirt  :#

Pagina's: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 »
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal