Recente berichten

Vragen algemeen. / Re: zelfopblaasbare slaapmat
Laatste bericht door Norro - juli 05, 2025, 06:44:07 PM
We hebben er zojuist 2 weken opzitten(of beter liggen), het is even puzzelen om de mat op de juiste hardheid te krijgen maar heerlijk geslapen. Voordeel is dat we ook meer ruimte hebben met klappen.
Trekauto / Re: Waar hang jij je vouwwagen...
Laatste bericht door CEO - juli 05, 2025, 06:33:08 PM
Laadstress en andere EV (on-)gemakken hebben we een apart topic voor. Laad ( :H ) je vooral niet gek maken. Ja, je rijdt niet 6 uur op een lading, maar door de regelmatiger stops kom je veel relaxter op plaats van bestemming. Ik zou zelf niet anders meer willen (maar da's een mening, en wel de mijne)
Techniek / Re: Vouwwagen losgebroken; hoe...
Laatste bericht door dhrSmits - juli 05, 2025, 04:49:09 PM
Citaat van: sanderv op juli 05, 2025, 01:31:59 PMHet is wel even werk, maar geen hogere wiskunde. Er zal wel een nieuw stukje koker tussen moeten. Laswerk is te overzien.
Had de je vouwwagen na het aankoppelen nog even opgetild met het neuswiel? Trok hij de auto mee omhoog? Zo ja, zou ik de aanhangerkoppeling ook meteen even mee vervangen. Twee m12 bouten, tientjeswerk. De kogel zal niets mis mee zijn, die verslijt je niet.

Dank voor je reactie.
Nee, niet opgetild met neuswiel. Teveel vertrouwd op het groene palletje las ik al op dit forum.
Laatste bericht door KeithWM - juli 05, 2025, 01:44:49 PM
Wat vervelend. Succes met de reparatie.
Laatste bericht door sanderv - juli 05, 2025, 01:31:59 PM
Het is wel even werk, maar geen hogere wiskunde. Er zal wel een nieuw stukje koker tussen moeten. Laswerk is te overzien.
Had de je vouwwagen na het aankoppelen nog even opgetild met het neuswiel? Trok hij de auto mee omhoog? Zo ja, zou ik de aanhangerkoppeling ook meteen even mee vervangen. Twee m12 bouten, tientjeswerk. De kogel zal niets mis mee zijn, die verslijt je niet.
Laatste bericht door Jer81 - juli 05, 2025, 01:25:10 PM
Wat vervelend dat dit je is overkomen. Had erger kunnen aflopen, gelukkig enkel materiƫle schade.

Vergeet niet contact met de verzekering op te nemen, wie weet wordt er nog een en ander vergoed. Er valt veel te repareren, denk dat ze het bij de witte smid ook wel weer recht en gelast kunnen krijgen. Het zal jezelf wellicht wel wat werk kosten om de tent eraf te halen.

Kan geen kwaad om maandag even met een reparateur contact op te nemen, wie weet kunnen ze ook een tijdelijke snelle reparatie uitvoeren zodat je iig op vakantie kan.
Laatste bericht door dhrSmits - juli 05, 2025, 11:11:26 AM
Citaat van: sanderv op juli 05, 2025, 10:57:11 AMBalen. Constructief gezien is het geen heel moeilijk constuctie. Het lijkt redelijk rechttoe, rechtaan plaatwerk en laswerk. Het witte plaatwerk is volgens mij nog wel redelijk recht te krijgen, zeker als het niet perfect hoeft te zijn. Dat kokertje moet wel vervangen worden, ik denk dat dat achter het plaatwerk behoorlijk gekreukeld is. Het hele kokertje kan vervangen worden, maar je kunt ook het verkreukelde stuk eruit slijpen en een nieuw stuk er tussen lassen, met een spalkje erin, samen met wat proplassen door de koker heen (gaatjes in de buitenkoker boren en dan rechtstreeks lassen op de binnenspalk). Maar kun je zelf (mig) lassen of ken je iemand?

Koker is inderdaad behoorlijk verkreukeld. En zelfs gescheurd. Ik heb een foto in de topic start gezet ervan.
Laatste bericht door dhrSmits - juli 05, 2025, 11:07:34 AM
Nieuwe auto voor mij, maar de auto zelf rijd al 13 jaar rond. Palletje was groen en ik zat extra op te letten hoe de combinatie ging. Bij de eerste drempel hoorde en zag ik hem naar rechts duiken. Als ik niet op de rem was gegaan, was de schade minder geweest als ik het forum hier lees in andere verhalen. Dan was de remkabel geknapt en had hij op het neuswiel geland zonder auto te raken.
Laatste bericht door OhPeeCee - juli 05, 2025, 11:01:22 AM
Succes. Enig idee waarom de koppeling van de trek haak af kan komen? Je benoemde nieuwe auto, dus trekhaak knobbel ook nieuw en niet versleten. Of in de dissel koppeling iets niet goed.
Laatste bericht door sanderv - juli 05, 2025, 10:57:11 AM
Balen. Constructief gezien is het geen heel moeilijk constuctie. Het lijkt redelijk rechttoe, rechtaan plaatwerk en laswerk. Het witte plaatwerk is volgens mij nog wel redelijk recht te krijgen, zeker als het niet perfect hoeft te zijn. Dat kokertje moet wel vervangen worden, ik denk dat dat achter het plaatwerk behoorlijk gekreukeld is. Het hele kokertje kan vervangen worden, maar je kunt ook het verkreukelde stuk eruit slijpen en een nieuw stuk er tussen lassen, met een spalkje erin, samen met wat proplassen door de koker heen (gaatjes in de buitenkoker boren en dan rechtstreeks lassen op de binnenspalk). Maar kun je zelf (mig) lassen of ken je iemand?