Recente berichten

Cabanon / Re: Bandenspanning Malawi
Laatste bericht door poldertoerist - juni 28, 2025, 08:12:44 AM
Oh ja en anders gewoon doen en deel lns je ervaringen! positief of negatief.
Laatste bericht door poldertoerist - juni 28, 2025, 08:11:25 AM
de redenering voor stabiel staan begrijp ik niet zo goed.  het zal waarschijnlijk , wel wat meer rolweerstand geven en dat merk je vooral zelf bij het manoeuvreren, of dat erg is moet je, zelf bepalen. 

en wat gussflater aangeeft je moet als je een wiel gaat wisselwn je wiel verplaatsen in de wielkuip.  Ik heb het nog niet hoeven doen bij de Malawi, maar weet uit ervaring met soortgelijke constructie dat je dan iedere centimeter kan gebruiken. probeer eerst zelf je wiel eens te wisselen en bedenk dan of je die ruimte wel of niet nodig hebt.
Vouwwagenclub.info meetings / Re: Het grote klapweekend 2025...
Laatste bericht door radeu2603 - juni 28, 2025, 08:11:03 AM
Onze Carlijn heeft haar schooljaar leuk afgesloten met mooie cijfers  I: . De biologie lerares vond haar uil van klei erg mooi. Ze heeft voor het hele werkstuk een 8,3 gekregen! (met dank aan de uil/klei en Minke!) WW

Dank je wel voor het meebrengen van de klei en organiseren!  WW

Quote uit het andere topic:
@Van_looney
mei 29, 2025, 11:33:22 AM
Minke heeft een groot blok klei meegenomen voor kinderen die willen kleien.
Toebehoren en accessoires / Re: Fietsenhouder vraag
Laatste bericht door Drikusniet - juni 27, 2025, 11:34:27 PM
Meet de dikte, ik verwacht  bijna 8mm. Je hebt dan een M8 knop nodig. Bauhaus of Hornbach en soms ook andere bouwmarkten hebben dan wel een  knop zoals op de foto van het 2e bericht
Toebehoren en accessoires / Fietsenhouder vraag
Laatste bericht door OhPeeCee - juni 27, 2025, 07:31:32 PM
Merk weet ik niet. Maar je zal een vleugel moer gaan zoeken met ringen. Kan ook een soort van draaiknop zijn met daar in een moet vastgezet. Draad is 12 mm denk ik. Als je de bout eruit kan halen kan je deze meenemen en  passen
Zo een knop als dit werkt ook.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Toebehoren en accessoires / Fietsenhouder vraag
Laatste bericht door K3v1nb - juni 27, 2025, 07:08:14 PM
Hallo mensen van de club,

Weten jullie welk merk deze fietsendrager is?
Of nog beter waar ik dit specifieke onderdeel kan vinden? Of iets wat ook z'n werk doet, ik mis denk ik nog een moer of iets dergelijks alvast bedankt!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Te koop / Aangeboden / Aart Kok Zambezi River Lodge 2...
Laatste bericht door westerhout - juni 27, 2025, 06:00:41 PM
Mooie, gebruikte Aart Kok Zombezi River Lodge te koop uit 2015. Voor details kun je naar marktplaats, daar staan een mooie serie foto's.

We zoek een nieuwe blije eigenaar omdat we naar een caravan overstappen.

https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2276355761
Laatste bericht door FriedelP - juni 27, 2025, 04:16:59 PM
Citaat van: btje1977 op juni 27, 2025, 02:58:54 PMIk denk er over om de niewue ban een 155x80 te laten zijn van de malawi 2.0 ipv de 145x80 Denk dat hij dan net wat stablier staat als hij volgeladen is. En het staat mooier :-)

Zou dit zonder problemen kunnen? Er lijkt mij plek voldoende.
Staat hij dan nu niet stabiel als hij volgeladen is?

Wat is de reden dan? Overladen? In dat geval weet ik niet of andere banden de oplossing zijn als het chassis en as niet op het overgewicht zijn voorzien.
Laatste bericht door GuustFlater89 - juni 27, 2025, 04:06:29 PM
Zou je dan het wiel er nog op krijgen, als de band 1 cm breder is? Ik hoor nu al mensen met problemen om wiel te wisselen...
Laatste bericht door btje1977 - juni 27, 2025, 02:58:54 PM
Ik denk er over om de niewue ban een 155x80 te laten zijn van de malawi 2.0 ipv de 145x80 Denk dat hij dan net wat stablier staat als hij volgeladen is. En het staat mooier :-)

Zou dit zonder problemen kunnen? Er lijkt mij plek voldoende.