Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 1 
 Gepost op: Vandaag om 11:20:02 pm 
Gestart door Jessee - Laatste bericht door Jessee
Vorigjaar zomer bijna de fietsen verloren van de Trailerhitch.

Thule fietsendrager was op het frame gescheurd.
Denk toch dat door het stuiteren van de vw de fietsendrager teveel krachten krijgt te verduren.

Trekhaak vervangen voor een kokerframe en hierop de fietsendrager aangepast.
Frame schuif je er zo in en klem je vast met 2 moeren en 2 borgpennen
Zie foto’s
Veel stabieler









Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 2 
 Gepost op: Vandaag om 11:16:49 pm 
Gestart door martjeklap - Laatste bericht door FriedelP
Dat is zeker waar. Dat is ook de reden waarom ik geen SUV of dergelijke hoge wagens neem en eerder voor een break ga dan een SUV. Als EV zijn daar helaas nog niet veel opties te vinden. De ID7 is de eerste die in die richting gaat.
Voor PHEV's heb je in dat gamma wel veel oplossingen.
En rijgedrag maakt ook vaak een groot verschil. Nu met benzine, daarvoor met diesel was mijn verbruik meestal erg dicht bij het normverbruik dat werd opgegeven. Mijn broer ligt dat veel hoger voor zelfde wagen. We hebben met het werk ooit een een cursus ecologisch rijden gekregen en ben dat sindsdien gaan toepassen en maakt echt een verschil uit. Elektrisch zou dat naar verluid wel anders moeten, dus daar ga ik in de toekomst nog eens moeten op toeleggen.
En ik doe ook meer km's met de fiets dan met de wagen op dit moment, dat bespaard nog het meest  :J Thuiswerk is daar ook een goede hulp bij. Meeste km'ters per jaar doe ik tijdens onze reis.

 3 
 Gepost op: Vandaag om 11:10:24 pm 
Gestart door Kevin2 - Laatste bericht door Kevin2
Niet gekeken eerlijk gezegd. Uiteindelijk heb ik op de Franse trigano website een Franse handleiding gevonden. Laten we zeggen dat ze bij Trigano nog wel een cursusje handleiding-schrijven kunnen gebruiken  :X

 4 
 Gepost op: Vandaag om 11:03:43 pm 
Gestart door Kevin2 - Laatste bericht door Alex
Stond die ook niet bij ons online?
En heb je die digitaal?


Voor de eerste keer ziet het er helemaal niet slecht uit.
Best een mooie wagen.

 5 
 Gepost op: Vandaag om 10:36:24 pm 
Gestart door Kevin2 - Laatste bericht door Kevin2
Hij staat! Net terug van ons eerste weekend met de vouwwagen. Echt genieten!

We hebben een hoop over de wagen geleerd en ik verwacht dat het de volgende keer een stuk sneller gaat. Nu kostte het toch wel tegen de 2 uur om de wagen te parkeren, uitklappen, grondzeil, haringen, etc. Maar daar zat een hoop geklooi bij. En ik kon nog even naar vrijbuiter om elastieken te kopen want die zaten er niet bij.

Het hielp niet mee dat de handleiding thuis vergeten was ;)

Verder bleek het kruis in de voorgevel krom, dus gelijk vouwwagenspecialist gevraagd of ze een vervangende kunnen leveren. Al met al wel een groot succes en ontzettend veel zin in de zomer! Misschien wel zoveel dat we nog een weekendje tussendoor doen :P

(En ja hij staat niet helemaal lekker. Dat heeft 2 redenen: 1. gebrek aan ervaring, bepaalde stokken stonden niet helemaal lekker, en 2. De tent was net droog na een hoosbui dus alle lijnen stonden slap. Maar voor tips sta ik zeker open  :J )

 6 
 Gepost op: Vandaag om 10:17:49 pm 
Gestart door martjeklap - Laatste bericht door Runningr
Het verbruik van een PHEV wil ik toch nuanceren. Ja, de auto is een stuk zwaarder van al die extra techniek. Laad (indien mogelijk) altijd netjes op (lekker stil rijden!). Nu de temperaturen weer wat hoger zijn, is mijn elektrisch verbruik rond de 15kWh/100 km (veel snelweg, cruisecontrol op ca.105 km/h op de teller). Verbruik met een lege batterij varieert nogal, vooral afhankelijk van de gemiddelde snelheid (na 1900 wat dorstiger  :) ).

Heb nu 51850 km gereden, waarvan 33160 elektrisch. Gemiddeld elektrisch verbruik 10 kWh/100 km. Op benzine 41,7 km/l.

Onpopulaire mening voor de reden van de vaak inefficiënte PHEV auto’s: het zijn bijna allemaal hoge cross-overs, suv’s etc.Uit zichzelf al zwaar, en groot frontaal oppervlak. Dan kan een fabrikant schermen met goede cw-waardes, maar de luchtweerstand is het product van de cw waarde en het frontaal oppervlak van de auto. En die is van dit soort auto types, ehm, tamelijk rampzalig.  En inefficiëntie komt net iets beter aan het licht in een elektrisch aangedreven auto… Het zal nu waarschijnlijk geen verrassing zijn, dat ik geen hoge auto rijd (maar lekkere klassieke vormgeving, een sedan).

En dat merk je ook met het rijden met de klapper. Ik merk dat het elektrisch bereik ook flink te leiden heeft als de klapper er achter hangt. Ik heb nog geen zomervakantie met de klapper er achter gereden, maar wat ik tot nu toe gereden heb, lijkt het bereik ca. 40% kleiner te worden. E.e.a. zal ook afhankelijk zijn van de stroomlijn van de klapper (was flink beladen Aart Kok Livingstone River Lodge GD, met fietsen). Al eerder genoemd: plus van het rijden van een PHEV met de klapper: veel vermogen/koppel beschikbaar bij ieder toerental.




 7 
 Gepost op: Vandaag om 10:12:38 pm 
Gestart door Alex - Laatste bericht door Alex
Leuk te horen.
Ga maar alvast bedenken wat we kunnen gaan organiseren.


 8 
 Gepost op: Vandaag om 10:04:08 pm 
Gestart door Alex - Laatste bericht door GJT
Zo, dat is mooi op tijd deze keer, nog meer dan een jaar te gaan en nu al zininin!

 9 
 Gepost op: Vandaag om 09:20:58 pm 
Gestart door leeuw - Laatste bericht door Tgroot
In navolging van de discussie in een ander topic, ben ik zo vrij deze te openen.

In principe laat ik de vouwwagen in de eigen garage drogen.

Maar als dat niet kan vanwege ruimte gebrek heb ik onderstaande optie als uitwijk mogelijkheid.

Amersfoort, vanadiumweg.  In het weekend staan er meestal veel minder auto's, zeker op zondag



Wij hebben hem laatst opengezet op een zondag op de parkeerplaats bij Superfun in Amersfoort. Daar is het vaak heel rustig, helemaal als links achter het gebouw gaat staan. We kunnen hem ook op een veldje achter ons huis zetten, maar dat was veel te nat toen. Dit was een mooie oplossing.

 10 
 Gepost op: Vandaag om 08:52:46 pm 
Gestart door Alex - Laatste bericht door Alex
En ook nog eens een jubileum klapweekend ook nog.

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal