Slaapzak of dekbed

Gestart door ConnieCornel, maart 10, 2025, 12:51:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

Kevin2

Citaat van: Alex op maart 11, 2025, 02:15:30 PMLijkt erop dat de dekbed gaat winnen  :P  :P

Logisch, het is ook het enige juiste antwoord :P

Jon

Zolang het geen dons is, dierenliefhebbers en allergische mensen weten wel waarom.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

stalensnuitje

Wij nemen normaal gesproken ons dekbed mee, maar we zaten toevallig laatst eens te kijken naar zo'n (wasbaar) dekbed zonder overtrek, leek me ook wel handig. Iemand daar ervaring mee?

Klavertjes

Ik gebruik deze thuis wel, de easy dekbedden, en ik wil niet anders meer. Bedden verschonen is nog nooit zo vlot en 'easy' geweest  :)

In de wagen ben ik nog altijd fan van mijn (opengeritste) slaapzak.
Geluk ontstaat als wat je denkt, wat je zegt en wat je doet in harmonie zijn
(geleend van Mahatma Ghandi)

Tago Herman

Wij gebruiken slaapzakken.  Ik lig :
1. Als het warm is OP de slaapzak,
2. Als het fris is ONDER de slaapzak, en
3. Als het koud is IN de slaapzak.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

metalpe

Altijd de slaapzak gebruikt. Tot vorig jaar, toen hebben we eens geprobeerd het dekbed mee te nemen.
Het verdict: voortaan altijd een dekbed mee! Veel leuker en makkelijker, vonden wij. En als het echt te heet is (vorig jaar in Portugal en Madrid hadden we enkele keren 40+), kan je je dekbedovertrek zonder dekbed gebruiken, of helemaal niks.

Verstuurd vanaf mijn motorola edge 50 fusion met Tapatalk

klapper.

Dekbedden, dubbel als het koud is. Meestal een zomerdekbed. Is het echt koud, dan leggen we er nog een opengeritste slaapzak overheen.

Marjolein_B

Citaat van: stalensnuitje op april 01, 2025, 03:17:48 PMWij nemen normaal gesproken ons dekbed mee, maar we zaten toevallig laatst eens te kijken naar zo'n (wasbaar) dekbed zonder overtrek, leek me ook wel handig. Iemand daar ervaring mee?
Ja! Wij hebben 2x een Zelesta dekbed. Ideaal (wel synthetisch maar ik vind het niet super synthetisch voelen). We hebben een dunne en een dikkere. Soms gebruiken we ze beide. Thuis in de wasmachine en binnen een uur of twee droog. Daarvoor hadden we een gewoon dekbed, ook fijn maar ik vind bedden verschonen stom en je sjouwt weer extra spullen mee dus dit is beter.
En inderdaad een elektrische deken voor als het echt koud wordt.
De kinderen hebben beide een slaapzak en ook een elektrische deken.

Koos

Twee eenpersoons 4 seizoenen dekbedden. Vrouw heeft het sneller koud dan ikzelf

Jon

Citaat van: Tago Herman op april 01, 2025, 05:42:45 PMWij gebruiken slaapzakken.  Ik lig :
1. Als het warm is OP de slaapzak,
2. Als het fris is ONDER de slaapzak, en
3. Als het koud is IN de slaapzak.
Volledig eens, deden wij ook altijd.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.