Slaapzak of dekbed

Gestart door ConnieCornel, maart 10, 2025, 12:51:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

ConnieCornel

We zijn dit weekend trotse eigenaar geworden van een conway canterbury dl.

Nu zijn we dus de inventaris aan het nakijken maar ook wat we nodig gaan hebben.

Gebruiken jullie slaapzakken of dekbedden in de vouwwagen?

OhPeeCee

Slaapzak. ( wat ik gebruik als dekbed) mijn vrouw gebruikt de slaapzak als waar deze voir bedoelt is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

FriedelP

We hebben beiden. Vroeger gebruikte we meer de slaapzakken, de laatste jaren meer dekbedden. De slaapzak geeft een meer opgesloten gevoel, maar kan bij koud weer wel wat warmer zijn. Als we in het voorjaar thuis kamperen, wordt daarom nog net iets vaker de slaapzak gebruikt. Echter in de zomer in de bergen kan het 's nachts ook erg koud worden, maar hebben we meestal toch voldoende aan het dekbed, eventueel met een extra trui aan als jet echt nodig is

Alex

Twee slaapzakken aan elkaar geritst.
Lekker knus. >:(

Een elektrische deken er onder voor de koudere nachten.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Arent

Hier 2x een slaapzak.
Meestal is deze als deken in gebruik maar als de nacht echt koud is is het toch heerlijk om hem dicht te kunnen ritsen.

De laatste keren zijn we op onze grote vakanties qua hitte niet eens iets nodig gehad om onder te slapen behalve een ventilator  WW 

Steijlen

Wij hebben een lichtgewicht quilt van dons. Heerlijk bij 7-8 graden, maar ook bij 15-20. Alleen afgelopen zomer bij 42 graden was het wat warm ;)
Wij wilden niet 2 losse slaapzakken met een bed van 175 breed, waarbij slaapzakken vaak 70 breed zijn. Heb je zoveel ruimte, gaan we daar niet op inbinden :)

Ebbingnl

Zowel wij, als onze kinderen, gewoon een (4 seizoenen) dekbed. Heerlijk warm en slaapt, vinden wij, net even fijner.

Kevin2

Een warm donzen dekbed. Ik slaap in de wagen beter dan thuis :J

Jon

Slaapzak, al dan niet aan elkaar geritst.
Combi Camp Country 2016, daarna de Waard Kuifmees, nu even niets. September '24 test van de Shelter.

martjeklap

Een oud donzen dekbed met als het heel koud is (in het vroege voorjaar) nog een oude donzen slaapzak uitgevouwen erop.

FrankAndrea

Wij slapen heerlijk onder een nieuw donzendekbed van de Hema. In 'plaknachten' halen we het dekbed uit de hoes en slapen alleen onder de hoes. Het dekbed ligt dan opgerold aan het voeteinde. Is het dan opeens weer even wat frisser, trekken we gewoon het dekbed over de lege hoes. De slaapzakken gebruiken we alleen bij fietskamperen.

de Coxies

Dekbedden en als het koud is een fleecedeken erbij

cahummel

Wij nemen het dekbed van thuis mee, daar slaapt dan toch niemand onder  :H  . En voor als het koud wordt een dunnen fleecedeken voor extra. Ik slaap altijd op mijn zij met 1 been opgetrokken, dat zit niet fijn in een slaapzak.

Alex

Lijkt erop dat de dekbed gaat winnen  :P  :P
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

ConnieCornel

Citaat van: cahummel op maart 11, 2025, 09:15:27 AMWij nemen het dekbed van thuis mee, daar slaapt dan toch niemand onder  :H  . En voor als het koud wordt een dunnen fleecedeken voor extra. Ik slaap altijd op mijn zij met 1 been opgetrokken, dat zit niet fijn in een slaapzak.

Ja idem hier