Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
60 cent tot 80 cent is zonder abbo chargen bij tesla of ionity. Dat zou niet slim zijn, of gewoon een zakelijke bak die je nu gaat vergelijken.Zeg dat ding verbruikt 350wh per km gemiddeld, dat is dan op 2000 km 700kwh.Zonder abbo ‘dom’ laden ionity 553 euro.Met abbo en dat is helaas een heel jaar 461 euro, alsnog goedkoper dus altijd doen. Er zijn ook nog andere vormen die korting geven maar houdt mij er nog niet zo mee bezig. Maar… met het abbo kan je ook je andere vakanties goedkoop chargen bij ionity.Tesla supercharger Voor niet teslas volgens mij 525 zonder abbo en 328 inclusief 1 maand abbo van 12,99.Dus ff gewoon lden voor 0,60 cent is een dief zijn van je eigen portmonee. En weer ff vergelijk met de lpg die nu op 1 euro de liter zit. 2000/7 = 286 euro en dan je hogere onderhouds verschil van zeg met een dikke duim 50 euro p/m voor een niet tesla.Komt dus op hetzelfde neer als je lpg bak als je bij de superchargers laad of als je toch al een ionity abbo nodig hebt is hij goedkoper uit.
Dat is voor een recente d4 de fabrieksopgave die je bijna nooit haalt. Dan haal je 1 op 22/23 met volbepakte auto (zie een kinderstoel) en vouwwagen met fietsen erop ? door de alpen, dacht het niet. Zou 1 op 15 realitisch vinden , gemiddelde prijs van 1,8 voor diesel (zie ik actueel) zit je dan op 278 euro voor 2320 km.Onze rit is zo’n 2500 km over route du relax. Dus dat is even duur qua brandstof als de tesla maar vergeet je onderhoudt van de volvo niet waar je jaarlijks met slijtage onderdelen zeker een 100 euro p/m mag rekenen. Context is ook erg belangrijk. Net als het hoe snel zet je een vouwwagen op verhaal, dat zegt niks zonder context en kan ik ook altijd mijn lach niet bij inhouden. Vorige c5 picasso 1.3 3 cilinder deed 1 op 13 met de ccc. Denk dat dat wel een redelijke aanname is voor benzine tuffers van recente leeftijd. Dan kom je op 2500 km nog steeds met een gemiddelde bezine prijs van zeg 1,90 op 365 voor de reis + je kosten zeg 100 euro in de maand voor alles wat niet aan een elc auto slijt. Dat is dan zo’n 450 euro voor 4 weken als ook nog van de snelweg af gaat tanken.Ik heb in totaal 50 euro bij de eerste beurt in 2,5 jaar afgetikt voor een aircofilter, ruitenwisserbladen en vloeistoffen check. In de eerste 10 jaar is de verwachting om de 2 jaar misschien wat vloeistof hier en daar , airco filter, ruitenwisserbladen en banden. Remmen doen we bijna nooit dus die slijten niet. Dus die totale 300 euro voor de heen en terugreis van zo’n 2500km is nog altijd goedkoper. En ik betaal voor een maand 130 netto lease voor de Tesla dus ja… Verhaal wordt weer anders als je naar andere merken kijkt waar je geforceerd wordt onderhoudt te laten plegen op een elc auto waar technisch niet veel aan fout kan gaan of kan slijten 14 jaar oude astra bezine van vrouwlief zou 1 op 5 rijden en tikt minimaal 500 euro per jaar af voor dealer onderhoudt. Reken maar uit wat dat feestje zou gaan kosten.