Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: « 1 2   Omlaag

Auteur Topic: Laadruimte Mercury  (gelezen 9933 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

abyss

  • Gast
Re: Laadruimte Mercury
« Reactie #15 Gepost op: september 23, 2013, 07:13:13 pm »

Struckman gaat verhuizen. dus daar kijken wij doorheen. De safari vonden wij te licht van kleur Wij kamperen graag in de wat warme gebieden. en lichte tent is voor ons te licht.
De afwerking aan de buiten kant bij de ramen vond ik knullig
Hier twee voorbeelden het bankje bij de bedden spaan plaat lelijk afgewerkt
https://www.dropbox.com/s/1hjy94pmscej4gh/2013-09-21%2014.35.38.jpg
Lusjes aan de ramen???
https://www.dropbox.com/s/lo06ioiaf2x6cru/2013-09-21%2014.35.51.jpg

Het keukentje vond ik prima te luxe voor ons
https://www.dropbox.com/s/esihn4lb95v0cv2/2013-09-21%2014.35.30.jpg
https://www.dropbox.com/s/mt3j4vd2fcrcl9x/2013-09-21%2014.35.31.jpg

Ik begreep dat de laad ruimte van de mercury tegen de 450 liter zit.
« Laatst bewerkt op: september 23, 2013, 07:33:41 pm door abyss »
Gelogd

DannyST

  • Gast
Re: Laadruimte Mercury
« Reactie #16 Gepost op: september 24, 2013, 02:08:26 pm »

Struckman riep toen wij gingen kijken al dat ze gingen verhuizen :-)
...en dat was begin 2012.

Anyway, vrienden van ons hebben een Columbia (Cabanon) en we zetten onze wagens sporadisch op zonder dat de ander er ook bij is... We vinden eigenlijk dat Cabanon zou moeten fuseren met Raclet :-) Beide hebben ze praktische dingen en een aantal onhebbelijkheden. Op sommige punten is Raclet beter afgewerkt; op sommige punten Cabanon. Maak 1 excellente vouwwagen op basis van die praktische dingen van beide :-)

Wij vonden Cabanon dan weer te donker :-) Grappig hoe iedereen zijn eigen wensen heeft...

Bankjes hebben wij gelukkig geen probleem mee.

Die lusjes werken in de praktijk prima. Raclet heeft hele grote ramen om te luchten en die ook als het regent voor veel ventilatie zorgen maar als je de ramen dicht doet dan hangt het overtollige raam er maar een beetje bij. Die lusjes zorgen ervoor dat het niet zo flappert denk ik; maar ik ben het met je eens dat het wat knullig oogt (het heeft ook even geduurd voordat wij ze durfden te gebruiken).

De disselbak is dan wel weer waardeloos (mijn mening).
We opteren nu voor de disselbak van de Trigano Galleon (zelfde bak maar dan zonder die rare Raclet-knik halverwege waardoor, als je een beetje stapelt, je hele hebben-en-houden uit de disselbak lazert als je de bak opent).
« Laatst bewerkt op: september 26, 2013, 01:08:33 pm door DannyST »
Gelogd

abyss

  • Gast
Re: Laadruimte Mercury
« Reactie #17 Gepost op: september 24, 2013, 02:23:54 pm »

Struckman riep toen wij gingen kijken al dat ze gingen verhuizen :-)
...en dat was begin 2012.

Anyway, vrienden van ons hebben een Columbia (Cabanon) en we zetten onze wagens sporadisch op zonder dat de ander er ook bij is... We vinden eigenlijk dat Cabanon zou moeten fuseren met Raclet :-) Beide hebben ze praktische dingen en een aantal onhebbelijkheden. Op sommige punten is Raclet beter afgewerkt; op sommige punten Cabanon. Maak 1 excellente vouwwagen op basis van die praktische dingen van beide :-)

Wij vonden Cabanon dan weer te donker :-) Grappig hoe iedereen zijn eigen wensen heeft...

Bankjes hebben wij gelukkig geen probleem mee.

Die lusjes werken in de praktijk prima. Raclet heeft hele grote ramen om te luchten en die ook als het regent voor veel ventilatie zorgen maar als je de ramen dicht doet dan hangt het overtollige raam er maar een beetje bij. Die lusjes zorgen ervoor dat het niet zo flappert denk ik; maar ik ben het met je eens dat het wat knullig oogt (het heeft ook even geduurd voordat wij ze durfden te gebruiken).

De disselbak is dan wel weer waardeloos (mijn mening).
We opteren nu voor de disselbak van de Trigano Galleon (zelfde bak maar dan zonder die rare Raclet-knik halverwege waardoor, als je een beetje stapelt, je hele hebben-en-houden uit de disselbak lazert als je de bak opent).

Ja zo heeft ieder merk zijn eigen kenmerken. Er zijn natuurlijk zat andere merken vouwwagens die mooie producten afleveren. Wij heb een vouwwagen nodig waar we met zijn 5e in kunnen. Waarbij de basis makkelijk op te zetten is 15-20Min vindt ik geen probleem.  Het moet een tunnel variant zijn. 

De verkoper bij een ander Cabanon dealer gaf aan dat de ruimte tussen de banken volledig gebruikt wordt door de voor tent.

Wij moesten echt op zoek naar een ander model. Terwijl ik hier van gebruikers lees dat het allemaal best mee valt.
Wij zijn niet van de tweede hands markt. Daar koop je andermans ellende
Gelogd

GJT

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.360
  • Merk: kampeermiddel : HK Aero
Re: Laadruimte Mercury
« Reactie #18 Gepost op: september 24, 2013, 03:53:38 pm »

De verkoper bij een ander Cabanon dealer gaf aan dat de ruimte tussen de banken volledig gebruikt wordt door de voor tent.

Bij een Cabonon?? Voortent kan op de ingeklapte wagen opgevouwen onder het dekzijl. Evenals tenttapijt etc. Stokken gingen bij ons op de keuken. Wij hielden ALLE ruimte over voor bagage.
Gelogd

abyss

  • Gast
Re: Laadruimte Mercury
« Reactie #19 Gepost op: september 24, 2013, 04:16:25 pm »

@GTJ

Nu bent u van een Cabanon naar een Kyte gegaan is dat nou echt een wereld van verschil of zijn er  veel overeen komsten
Gelogd

sannie75

  • klappers
  • Klap gek
  • *
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 3.545
  • Aart Kok Livingstone game drive 2016
Re: Laadruimte Mercury
« Reactie #20 Gepost op: september 24, 2013, 09:22:05 pm »

Bij een Cabonon?? Voortent kan op de ingeklapte wagen opgevouwen onder het dekzijl. Evenals tenttapijt etc. Stokken gingen bij ons op de keuken. Wij hielden ALLE ruimte over voor bagage.

Hier net zo, klinkt echt alsof de verkoper je geen Cabanon wilde verkopen... ::)
Gelogd
Every day is a gift, not a given right....

Qwaqa

  • Gast
Re: Laadruimte Mercury
« Reactie #21 Gepost op: september 24, 2013, 09:28:27 pm »

Wij doen dat ook zo. Tent en dergelijke boven op de wagen. Maar onze binnenruimte is wel gevuld met zaken zoals de stoelen en tafel, de vaste spullen. Dat is ook bagage, maar de andere bagage gaat in de auto. Bij de Mercury (e.d.) is er ook geen systeem waardoor je makkelijk je overige bagage in of uit de wagen doet, je moet 'm dan half open klappen.
Gelogd

abyss

  • Gast
Re: Laadruimte Mercury
« Reactie #22 Gepost op: september 25, 2013, 10:11:38 am »

Wij doen dat ook zo. Tent en dergelijke boven op de wagen. Maar onze binnenruimte is wel gevuld met zaken zoals de stoelen en tafel, de vaste spullen. Dat is ook bagage, maar de andere bagage gaat in de auto. Bij de Mercury (e.d.) is er ook geen systeem waardoor je makkelijk je overige bagage in of uit de wagen doet, je moet 'm dan half open klappen.


Dat ik de wagen een beetje open moet klappen is geen punt, er moeten een paar kistjes in wat slaap zakken, stoelen en tafel gaan boven op. Ik heb een kleiner model Skottel gekocht. Dus het gaat allemaal wel lukken. :J.

We hebben in ieder geval de knoop doorgehakt, we gaan nog een keer kijken en dan  :>
Gelogd

Klappen maar!

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 93
  • Merk: kampeermiddel : Kyte Wind Force-S-uper ;-)
Re: Laadruimte Mercury
« Reactie #23 Gepost op: december 22, 2013, 12:05:12 pm »


Hoi,

We hebben de bereikbare laadruimte uitgebreid door een plaat over de bankjes te leggen.
Keuken eraf en je kan bij alle kratjes, ook erg handig op doorreis !
We hebben drie kinderen en zo kunnen we prima op doorreis overnachten.


Kijk maar eens naar onderstaande link

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=13105.0

Groetjes
Gelogd

abyss

  • Gast
Re: Laadruimte Mercury
« Reactie #24 Gepost op: december 22, 2013, 08:09:10 pm »

Hoi,

We hebben de bereikbare laadruimte uitgebreid door een plaat over de bankjes te leggen.
Keuken eraf en je kan bij alle kratjes, ook erg handig op doorreis !
We hebben drie kinderen en zo kunnen we prima op doorreis overnachten.


Kijk maar eens naar onderstaande link

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=13105.0

Groetjes


Dit is erg slim.. :J
Gelogd
Pagina's: « 1 2   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal