Laadruimte Mercury

Gestart door abyss, september 08, 2013, 07:23:50 PM

Vorige topic - Volgende topic

abyss

Ik ben helemaal nieuw op vouwwagen gebied. We hebben nu nog een Outwell Wolf lake 7 tunnel tent.
verder heb ik een Saris aanhangwagen om de boel te kunnen vervoeren. We zijn met z'n 5e dus we nemen ook een hoop rommel mee.

Nu past bijna alle camping materiaal in mijn Saris karretje moet je denken aan stoelen, tafel, kastje, toilet, gasfles, skottelbraai grootste model.

Nu wil ik een Cabanon Mercury of een Raclet Safari gaan aanschaffen. Maar ik snap niet goed war ik dan al mijn spullen moet laten.

Nu zijn hier allemaal vouwwagen gebruikers dus jullie moeten het weten

EdwinMerks

Denk dat je de ruimte moet zoeken tussen de banken, in een disselbak en onder het dekzeil.

Sent from my iPhone

GJT

Genoeg ruimte in de Mercury.. zeker met de enorme disselbak.

Zie ook dit draadje: http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=7245.msg81026#msg81026

Kuipje

Wij hebben een ander model maar gebruiken de ruimte onder de kleppen, onder het dekzeil, in de disselbak maar vooral onder de ingeklapte bedden tussen de bankjes. Daar kan heeeel veel! En uiteraard nog iets in de auto.

abyss

Bedankt voor de reacties, ik had ook wel gedacht dat in het midden pad ruimte is voor kistjes maar ik snapte even niet waar je tafels en stoelen moet laten. zijn er mensen die dit nog boven op de tent leggen. evt met een doek er tussen voor bescherming.

GJT

De tafel lag bij ons op de tent idd, direct onder het dekzeil. Tussen tent en tafel lag tenttapijt.

sannie75

wij hebben naast de voortent en luifels ook nog de picknick tafel, twee standenstoelen en een gewone klapstoel onder het zeil. op de keuken ook onder het zeil hebben we nog het kuipzeil en tenttapijt. ook wij zijn met zn vijven en je hebt echt veel ruimte hoor!!

j.knol

Wij hebben de cabanon mercury met een grote disselbak. Zijn daar de afgelopen periode met 2 volwassen en 2 kinderen van 3 op pad meegeweest. Wel voldoende ruimte, echter wel passen en meten. Veel kampeer en keuken spul in de banken, de grotere spullen in de disselbak of tussen de banken. Bovenop hebben wij alleen de stoelen voor ons. Picknickset en diverse kasten in de tussenruimte. Wij hebben geen keuken erbij genomen, vervoeren dat dus ook ertussen in.  In de auto hebben we de koelbox, kleding en laatste spulletjes.

abyss

Wij hebben 3 kinderen. We zijn vandaag bij een Raclet gaan kijken.  de verkoper raden ons af een Raclet of een Cabanon te kopen . Dit in verband met de laadruimte. Ze rade ons eerdereen klasiek model klapkar aan in dit geval een roadmaster. omdat dar veel meer bagage ruimte in zou zitten.

John Boender

Met een Roadmaster heb je zeker voldoende ruimte, alle kampeer spullen van ons zitten in de wagen / bak.
Kastjes, tafel, stoelen en de. Of in de bak of onder het zeil (runner).
Zijn jullie toevallig  in Rotterdam geweest.

Groeten,
John

Mieke

Ik wil me niet moeie en al zeker de Roadmaster niet afraden. Maar is het niet een een beetje kort door de bocht om alleen te kijken naar deze 2 of 3 merken?
Er zijn toch nog meer vouwwagens met veel bergruimte die geschikt zijn voor 5 personen? Ik denk bv aan de Holtkamper Flyer, 750liter bergruimte en als je dan nog een keuken erbij hebt opzitten nog een pak meer.

abyss

Citaat van: John Boender op september 21, 2013, 04:45:30 PM
Met een Roadmaster heb je zeker voldoende ruimte, alle kampeer spullen van ons zitten in de wagen / bak.
Kastjes, tafel, stoelen en de. Of in de bak of onder het zeil (runner).
Zijn jullie toevallig  in Rotterdam geweest.

Groeten,
John

Ja wij zijn inderdaad in Rotterdam geweest was dicht in de buurt , om zo even de  Raclet te kunnen zien. Viel een beetje tegen kwa afwerking.

abyss

Iemand eigenlijk enig idee hoeveel liter bagage ruimte de Mercury heeft.

GJT

Ik heb het ooit berekend. In de wagen ongeveer 750 liter (op basis van ruwe maten, effectief dus iets minder). In de grote disselbak ongeveer 450 liter (grootste disselbak die ik ken!)

zie ook:

http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=7245.msg81026#msg81026

DannyST

Citaat van: abyss op september 22, 2013, 11:26:07 AM
om zo even de  Raclet te kunnen zien. Viel een beetje tegen kwa afwerking.

Wij zijn ook bij Struckman geweest (Rotterdam). Wij vonden vooral de dealer (het pand, de omgeving) slecht (bar slecht) afgewerkt.

Wat stond je tegen van de afwerking van de Safari?