Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1   Omlaag

Auteur Topic: Kastje voor de binnentent - zelfbouw  (gelezen 1928 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Kastje voor de binnentent - zelfbouw
« Gepost op: februari 16, 2018, 03:33:05 pm »

De zelf gebouwde keuken valt bij mij en mijn vrouw goed in de smaak. Ook het onderstel dat als tafel te gebruiken is bevalt prima, maar ...
Het zou fijn zijn wanneer we (Majesteits meervoud) in de binnentent ook (!) een tafeltje zouden hebben, eentje die iets hoger is ...
Na bijna veertig jaar kruipen door een tent, willen we nu ook wel van alle gemakken voorzien zijn.

Ik had nog wat multiplex over na de bouw van mijn keuken. Na het opmeten van de maten van dit resterende hout, een plan gemaakt en de zaagtafel maar weer van zolder gehaald.
Mijn vrouw wil een tafeltje voor in de binnentent. Dat is prima, maar waar laat je al je spullen, wat extra aflegruimte zou ook handig zijn. Iets wat je misschien ook af kunt sluiten of zo ... en met een laatje ...

Al mijmerend en speurend over het internet (weer) een soort van chuckbox gemaakt. Vroeger in elk huis te zien als secretaire, dit alleen voor de oudere lezers onder ons, haha.

Ik heb een kastje gemaakt op aluminium pootjes, voorzien van houten voetjes om niet door het grondzijl heen te gaan.
De pootjes worden voor transport los geschroefd.
De hoogte heb ik bepaalt aan de hand van de stoelen die we gebruiken.
Het kastje heeft eigenlijk de vorm van een schoendoos. Ik heb de kast een rechte zijde en een schuine zijde gegeven zodat hij in de tent of tegen een rechte (achter-) wand geplaatst kan worden, of tegen de schuine zijwand van de tent. Elke (lange) zijde is voorzien van een klep welke als tafel gebruikt kan worden, gezellig naast elkaar !
Bij het klussen vond ik het leuk om er ook maar een laatje bij te maken.

Gelukkig is gewicht bij ons geen issue.
« Laatst bewerkt op: februari 21, 2018, 06:20:47 pm door ArnoldusWH »
Gelogd

jari

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 2.476
  • Merk Vouwwagen: Holtkamper Cocoon XL
Re: Een bureau ... tafeltje - zelfbouw
« Reactie #1 Gepost op: februari 16, 2018, 04:23:32 pm »

Goed gedaan ziet er leuk uit
Gelogd
Jevipro
Pagina's: 1   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal