Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omlaag

Auteur Topic: Keukenblok en opzetten in de regen  (gelezen 8707 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

rotzen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee GL 2.1
Keukenblok en opzetten in de regen
« Gepost op: mei 26, 2022, 09:33:04 pm »

Goedenavond, graag maar ik even gebruik van jullie jarenlange ervaring.

Vorig weekend zijn wij een heerlijk weekendje met onze Trigano Odyssee GL 2.1 weg geweest. Helaas was het vrijdags slecht weer en konden we niet anders dan in de regen opzetten. Tsja, kan immers niet altijd mooi weer zijn op vakantie he… Vouwwagen opgezet zoals geleerd, keukenblok eraf tillen, wagen uitklappen en keukenblok weer naar binnen.

Helaas merkten we een dag later dat een van de schuifdeurtjes niet meer open wilde, muurvast. Na nadere inspectie bleek het deurtje door de regen uitgezet en zit dus muurvast in zijn U-profiel. Verder kijkend blijkt ook het hele aanrechtblad uitgezet te zijn, waardoor zelfs een popnagel door het blad getrokken is.

Van de week met TTC gebeld waar mevrouw mij vertelde dat een keukenblok voor binnen ook niet onafgedekt buiten mag staan. Kreeg de tip om de volgende keer het afdekzeil van de wagen over het keukenblok te leggen (had ik liever bij afleveren gehad) of te wachten tot het droog is (joh kijk eens af en toe naar het weer in NL). Ik moest het maar bij de verzekering proberen te verhalen.

Mijn standpunt is dat het uiteraard een keukenblok voor binnen is, maar deze toch tegen lichte tegen gevolgd door een droge doek moet kunnen in de tijd dat de vouwwagen wordt opgezet (20-30min max). Als dit na 1x al er zo uit ziet (zie foto’s) is dat een foute keuze in materiaal door fabrikant.

Wat is jullie mening? Is het stom van mij om te denken dat een keukenblok met metalen deksel 20 min in de lichte regen kan staan tijdens het opzetten van de voortent, of hoort dit er gewoon tegen te kunnen? Over twee weken naar TTC om terplekke met iemand te kijken.
Gelogd

Urgje

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 846
  • Merk Vouwwagen: Cabanon Mercury 2011
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #1 Gepost op: mei 26, 2022, 09:38:14 pm »

Dat is een lastige. Ik vind 20 minuten in de regen best lang maar ik vind de schade ook wel weer best pittig. Ik hoop dat je eruit komt met ze.
Gelogd

bernie

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 283
  • Merk Vouwwagen: Alpen Kreuzer parade SL. En nu Raclet Safari GL
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #2 Gepost op: mei 27, 2022, 12:13:39 am »

Als ik het goed zie, is het gefineerd spaanplaat. Als dat fineer " lek" is, is dat spaanplaat net een spons.! Eerlijk gezegd vind ik persoonlijk dat dit een verkeerde materiaalkeuze is. Dit lijkt mij ook te gaan gebeuren als je een week regen hebt en de keuken staat wel binnen.

Ik hoop voor jullie dat dit netjes word opgelost!!!
Gelogd

martijn82

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 2.560
  • Geniet van het kampeer leven .
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #3 Gepost op: mei 27, 2022, 12:17:27 am »

Ik sluit mijn aan bij Bernie. Stel hij staat binnen en het is vochtig wat doet het dan? Ik hoop dat jullie er goed uitkomen met hun

Verstuurd vanaf mijn SM-A528B met Tapatalk

Gelogd

tupp

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Vrouw
  • Berichten: 93
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee 2.1 (2022)
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #4 Gepost op: mei 27, 2022, 07:59:48 am »

Allereerst: bedankt voor de tip om het zeil er overheen te doen als het regent. Wij halen de onze volgende week op, dus met jouw bericht voorkom je dit probleem bij anderen. Heb jij niks aan, maar toch bedankt. Ik hoop dat je er met TTC / Trigano uitkomt. Ik snap dat je zo'n keuken in principe niet buiten moet zetten in de regen. Maar zij moeten ook snappen dat het bij opzetten en afbreken nou eenmaal soms voorkomt. Ze hebben nu gekozen voor wat 'fraai' is in plaats van praktisch. Ik houd ook wel van een mooie uitstraling, maar als kampeerder verlies ik handigheid boven uiterlijk.
Gelogd
Na een paar jaar testkamperen in een bejaarde Jamet Louisiana, overgestapt op een gloednieuwe Trigano Odyssee.

Yella

  • Klap gek
  • *****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 6.862
  • Merk Vouwwagen: Ex Holtkamper Cocoon XL 2014 met Basekitchen XXL
  • Geen Cocoon meer, huisje in Hongarije en Karsten
    • Jawa.nl
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #5 Gepost op: mei 27, 2022, 08:23:50 am »

Erg jammer. Je zou toch verwachten dat het even wat kan hebben, als het daarna maar droog wordt gemaakt. Want dit is wel erg snel stuk gegaan. Ook absoluut niet slim van een fabrikant om voor zulke materialen te kiezen, wetende dat een vouwwagen een product is voor Outdoor.
Maar..... wel een hele mooie kans om het nu meteen goed te maken. Mooi waterbestendig blad en deurtjes.
Gelogd
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

C5CCV

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.355
  • Merk Vouwwagen: CCCX
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #6 Gepost op: mei 27, 2022, 09:20:12 am »

Heel zuur, hopelijk wordt dit snel opgelost.


Van bijna alle vouwwagens worden de houten delen gemaakt van gemelamineerd spaanplaat (dit is overigens geen (hout)fineer) maar in hars gedrenkt papier). De toplaag kan best even tegen vocht, maar de kanten die niet afgewerkt zijn zuigen het water naar binnen. Zo ook bij de popnagels. Waarschijnlijk zijn die bij het monteren net door de toplaag heen getrokken waardoor er water naar binnen is kunnen dringen en het er nu zo uit ziet. Het goede nieuws is, mocht je van niemand een tegemoetkoming krijgen, dat na droging het plaatmateriaal zich wel redelijk hersteld. Ben alleen bang dat dat bij die popnagel niet gaat gebeuren.


Maar, eerlijk gezegd, als ik de schade zo zie dan is het best wel erg nat geworden. Zelfs de voorzijde die afgewerkt is met ABS/PVC heeft geen stand gehouden. Dan is er wel wat tijd overheen gegaan voordat het goed droog is gemaakt. Als je een verzekering hebt zal die de schade denk ik wel vergoeden (ons tentdoek is ooit gescheurd door een eigen fout met opzetten, ik was er echt ziek van maar is door de verzekering netjes opgelost) Garantie of coulance zal een lastige worden.


Succes met het vervolg.
« Laatst bewerkt op: mei 27, 2022, 09:28:44 am door C5CCV »
Gelogd

ArnoldusWH

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 306
  • Merk Vouwwagen: CampooZ Fat Freddy II, 2018
  • My klapper is my castle
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #7 Gepost op: mei 27, 2022, 09:25:26 am »

Ik zou nog eens contact opnemen met de leverancier/fabrikant.

De door de fabrikant gekozen materialen moeten geschikt zijn voor het beoogde doel. Een (redelijke) mate van waterbestendigheid van een onderdeel van een kampeermiddel lijkt mij dan ook niet meer dan redelijk, toch ?

Wanneer er gekozen wordt voor materialen die absoluut niet waterbestendig zijn (best vreemd voor een keukenblok trouwens ...) zou de fabrikant zelf een afdekhoes speciaal voor dit onderdeel kunnen bijleveren.

Misschien een gevalletje wettelijke garantie ?

De wettelijke garantie betekent dat je altijd recht hebt op een goed product. Als een product niet deugt, heb je recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van je geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland, mede omdat het ene product een langere verwachte levensduur heeft dan een ander product.
Maak dus nooit aanspraak op zogenaamde fabrieksgarantie, maar altijd op de wettelijke garantie.
Stel ook niet de fabrikant aansprakelijk, maar het bedrijf waar je de vouwwagen hebt gekocht.

Anders blijft altijd de Rijdende Rechter nog over ... weer eens een andere onderwerp dan overhangende bomen, schuttingen over de erfgrens van de buren, geluidsoverlast  I:



Gelogd

Drikusniet

  • Techneut in hart en nieren
  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 1.680
  • Merk Vouwwagen: Campwerk Family
  • Een happy kampeerder
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #8 Gepost op: mei 27, 2022, 09:36:14 am »

Let er ook op dat de leverancier vooral in het begin van het gebruik moet bewijzen dat jij iets fout hebt gedaan dat niet te verwachten valt door de leverancier.
En aangezien dit een normaal gebruik-scenario is, is het een duidelijk geval van (wettelijke) garantie.
Gelogd

Hobbes

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Berichten: 124
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #9 Gepost op: mei 27, 2022, 10:16:34 am »

De door de fabrikant gekozen materialen moeten geschikt zijn voor het beoogde doel. Een (redelijke) mate van waterbestendigheid van een onderdeel van een kampeermiddel lijkt mij dan ook niet meer dan redelijk, toch ?


Zeker van een keuken, als er een keer een kop thee omgaat mag je geen probleem hebben.
Gelogd

rotzen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee GL 2.1
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #10 Gepost op: mei 27, 2022, 06:30:32 pm »

Anders blijft altijd de Rijdende Rechter nog over ... weer eens een andere onderwerp dan overhangende bomen, schuttingen over de erfgrens van de buren, geluidsoverlast  I:

Ah dan wel ‘Meester Frank Visser doet uitspraak’ hè, vind die man leuker. En mag Viktor naspelen hoe het gegaan is  :H

Bedankt voor jullie input verder! Toch het gevoel dat ik niet hélemaal gek ben :P
Gelogd

winnieandbuzz

  • Klap nerd
  • ***
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 241
  • Merk Vouwwagen: Combi Camp Country Xclusive 2021
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #11 Gepost op: mei 27, 2022, 07:03:38 pm »

Wat mij niet helemaal duidelijk is of de boven klep van de keuken nu open of dicht was tijdens het regenen?
Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #12 Gepost op: mei 27, 2022, 09:34:51 pm »

Vraag me ook af hoe die keuken er uit ziet. Heb hier een oudere Odyssee (2017) en die metalen keuken staat al jaren onder de luifel zonder problemen is dan ook metaal en alleen de lades zijn hout ideaal! Als ik binnen wil koken huur ik wel een huisje.....Lijkt me echt een ontwerp of design fout.
Gelogd

rotzen

  • Klapperraar
  • **
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 15
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odysee GL 2.1
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #13 Gepost op: mei 27, 2022, 10:16:16 pm »

Geen foto van ons maar van interwebs geleend:

Gelogd

xray

  • Klap prof
  • ****
  • Offline Offline
  • Geslacht: Man
  • Berichten: 638
  • Merk Vouwwagen: Trigano Odyssee GL 2016
Re: Keukenblok en opzetten in de regen
« Reactie #14 Gepost op: mei 28, 2022, 11:48:14 am »

Owhja nu herinner ik me deze weer die zit ook achterste voren op de wagen toch? Dus de keuken kan je  niet inladen of gebruiken als die aan de vw zit. Vind ik ook een design fout maar zoveel hout wat niet nat mag worden is een fout van de fabrikant lijkt mij of mag/kan de keuken ook niet onder de luifel staan? Want dan wordt dat hout toch ook vochtig?
Gelogd
Pagina's: 1 2 3 4 »   Omhoog
 

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal