Gewicht vouwwagen met extra accessories.

Gestart door Arent, februari 03, 2024, 06:31:40 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arent

Iemand de vouwwagen al gewogen met alleen de extra opties er in zoals de extra voortent en stokken?

Volgens de gegevens is de aanhanger leeg 240 + de opbouw van 230 dus 470 kg. Wij hebben de verhoogde uitvoering maar geen fietsendrager. Ik ga er van uit dat we er dus nog 250kg bij kunnen laden maar is er ook iemand die dit al gewogen heeft?

leonvh

Hebben jullie dan een ongeremde uitvoering?

Arent

Nee,  wel geremd maar geen kenteken dus maar 750kg max zonder e achter b

Kuijfjes

Misschien een lokale weegbrug opzoeken, want meten is weten en gissen is missen.

Verstuurd vanaf mijn 22101320G met Tapatalk

2023 - 2024: Jamet Texas, bj. ???? (heel oud)
2024 - heden: Combi-Camp Country, bj. 2013

Arent

Hij is besteld, echter is de aflevering van de vouwwagen pas in mei

sanderv

Citaat van: Arent op februari 03, 2024, 09:06:41 PM
Nee,  wel geremd maar geen kenteken dus maar 750kg max zonder e achter b
Wel of geen e rijbewijs heeft er verder niets mee te maken. Blijft toch een hardnekkig misverstand. Zonder E mag je gewoon met een 1,5 tons aanhanger rijden. Mits het ttm van de combinatie maar onder de 3,5 ton blijft. Sterker, 750kg mag je altijd mee rijden, dus er zijn b zonder e combis mogelijk van 4,2 ton. Zonder kenteken is wel altijd max 750kg voor de aanhanger.
Aanhangers en auto's zijn in praktijk wel altijd zwaarder dan je denkt, dus een keer over de weegbrug of Reich caravanweger kan nooit kwaad.

leonvh

#6
Citaat van: Arent op februari 03, 2024, 09:06:41 PM
Nee,  wel geremd maar geen kenteken dus maar 750kg max zonder e achter b

Toch even oppassen: wij hebben die van ons door Campwerk opnieuw laten keuren (bij de TüV?) en er zit nu een 750kg type-plaatje op. Zonder dat plaatje moet de aanhanger toch echt een eigen kenteken krijgen. Dan kan het nog zijn dat je met alleen een B-rijbewijs de aanhanger mag trekken, maar dat ligt dan aan de combinatie met de auto zoals Sander ook al aangaf. Bij ons heeft de auto zelf al een mtm van 3.050kg, dus dat ging niet werken.

Arent

Ik heb momenteel een skoda octavia 8-trv-88.

Wij hebben het ook over zelf keuren bij de RDW gehad, dat kan vlak bij ons in Veendam.

Ik zal mij ook hier nog eens in verdiepen.

Campwerk


Arent

Nee, heeft toch wat vertraging. Dinsdag, Donderdag of Vrijdag avond kunnen we hem ophalen en een kleine demonstratie.

En dan Zaterdag inpakken en Zondag rijden naar Brabant voor een mini vakantie om te testen.

Vouwwagen_ABC

#10
Citaat van: sanderv op februari 04, 2024, 12:26:23 PM
Wel of geen e rijbewijs heeft er verder niets mee te maken. Blijft toch een hardnekkig misverstand. Zonder E mag je gewoon met een 1,5 tons aanhanger rijden. Mits het ttm van de combinatie maar onder de 3,5 ton blijft. Sterker, 750kg mag je altijd mee rijden, dus er zijn b zonder e combis mogelijk van 4,2 ton. Zonder kenteken is wel altijd max 750kg voor de aanhanger.
Aanhangers en auto's zijn in praktijk wel altijd zwaarder dan je denkt, dus een keer over de weegbrug of Reich caravanweger kan nooit kwaad.
precies..
Mijn auto heeft een MTM van 1970kg, een Max aanhanger van 1500kg.
Samen zou op 3470kg uitkomen, dus mag ik die combinatie gewoon met B rijden.


Zou mijn auto een MTM van 2300kg hebben, en max aanhanger van 1500. Dan zou ik met B rijbewijs slechts een aanhanger van MTM 1200kg mogen trekken. Met BE wel 1500kg

sammyvannorel

Jep dit klopt: dit leidt tot dusdanig rare situaties die gewoon niet uit te leggen zijn: voorbeeld Volvo v60 met d2 motor (120pk) mag de caravan van mijn ouders wel trekken met een b rijbewijs, mijn pa heeft exact dezelfde auto maar dan een d3 165pk (sterkere motor, meer remvermogen in de auto, dus veiliger zou je zeggen) maar wel 50 kilo zwaarder en daar moet je be voor hebben. Schiet mij maar lek  ::)
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven

Vouwwagen_ABC

Citaat van: sammyvannorel op mei 25, 2024, 07:11:15 PM
Jep dit klopt: dit leidt tot dusdanig rare situaties die gewoon niet uit te leggen zijn: voorbeeld Volvo v60 met d2 motor (120pk) mag de caravan van mijn ouders wel trekken met een b rijbewijs, mijn pa heeft exact dezelfde auto maar dan een d3 165pk (sterkere motor, meer remvermogen in de auto, dus veiliger zou je zeggen) maar wel 50 kilo zwaarder en daar moet je be voor hebben. Schiet mij maar lek  ::)
het slaat deels ook nergens op, want ik denk dat bv een Tesla model Y met een MTM van 2448kg en massa leeg 1884kg toch echt stabieler en veiliger rijdt met een 1500kg caravan dan mijn Peugeot 308 2.0hdi 1295kg leeg, 1970kg MTM

sanderv

Op zich is het wel logisch, je moet ergens een grens trekken. Nog logischer zou het zijn dat je voor iedere >750 kg aanhanger be nodig hebt, maar besef dat dat voor heel veel mensen consequenties gaat hebben.

sammyvannorel

Citaat van: sanderv op mei 25, 2024, 08:17:30 PM
Op zich is het wel logisch, je moet ergens een grens trekken. Nog logischer zou het zijn dat je voor iedere >750 kg aanhanger be nodig hebt, maar besef dat dat voor heel veel mensen consequenties gaat hebben.

Tja dat heeft 130 of 100 km/h ook: logisch is soms beter heb ik geleerd op mijn werk, zeker als het om veiligheid gaat
Kamperen: een fortuin uitgeven om als oermens te leven