Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: Wachtwoord:
Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
 1 
 Gepost op: Vandaag om 10:39:21 pm 
Gestart door Kevin2 - Laatste bericht door Kevin2
-dubbel-

 2 
 Gepost op: Vandaag om 10:36:24 pm 
Gestart door Kevin2 - Laatste bericht door Kevin2
Hij staat! Net terug van ons eerste weekend met de vouwwagen. Echt genieten!

We hebben een hoop over de wagen geleerd en ik verwacht dat het de volgende keer een stuk sneller gaat. Nu kostte het toch wel tegen de 2 uur om de wagen te parkeren, uitklappen, grondzeil, haringen, etc. Maar daar zat een hoop geklooi bij. En ik kon nog even naar vrijbuiter om elastieken te kopen want die zaten er niet bij.

Het hielp niet mee dat de handleiding thuis vergeten was ;)

Verder bleek het kruis in de voorgevel krom, dus gelijk vouwwagenspecialist gevraagd of ze een vervangende kunnen leveren. Al met al wel een groot succes en ontzettend veel zin in de zomer! Misschien wel zoveel dat we nog een weekendje tussendoor doen :P

(En ja hij staat niet helemaal lekker. Dat heeft 2 redenen: 1. gebrek aan ervaring, bepaalde stokken stonden niet helemaal lekker, en 2. De tent was net droog na een hoosbui dus alle lijnen stonden slap. Maar voor tips sta ik zeker open  :J )

 3 
 Gepost op: Vandaag om 10:17:49 pm 
Gestart door martjeklap - Laatste bericht door Runningr
Het verbruik van een PHEV wil ik toch nuanceren. Ja, de auto is een stuk zwaarder van al die extra techniek. Laad (indien mogelijk) altijd netjes op (lekker stil rijden!). Nu de temperaturen weer wat hoger zijn, is mijn elektrisch verbruik rond de 15kWh/100 km (veel snelweg, cruisecontrol op ca.105 km/h op de teller). Verbruik met een lege batterij varieert nogal, vooral afhankelijk van de gemiddelde snelheid (na 1900 wat dorstiger  :) ).

Heb nu 51850 km gereden, waarvan 33160 elektrisch. Gemiddeld elektrisch verbruik 10 kWh/100 km. Op benzine 41,7 km/l.

Onpopulaire mening voor de reden van de vaak inefficiënte PHEV auto’s: het zijn bijna allemaal hoge cross-overs, suv’s etc.Uit zichzelf al zwaar, en groot frontaal oppervlak. Dan kan een fabrikant schermen met goede cw-waardes, maar de luchtweerstand is het product van de cw waarde en het frontaal oppervlak van de auto. En die is van dit soort auto types, ehm, tamelijk rampzalig.  En inefficiëntie komt net iets beter aan het licht in een elektrisch aangedreven auto… Het zal nu waarschijnlijk geen verrassing zijn, dat ik geen hoge auto rijd (maar lekkere klassieke vormgeving, een sedan).

En dat merk je ook met het rijden met de klapper. Ik merk dat het elektrisch bereik ook flink te leiden heeft als de klapper er achter hangt. Ik heb nog geen zomervakantie met de klapper er achter gereden, maar wat ik tot nu toe gereden heb, lijkt het bereik ca. 40% kleiner te worden. E.e.a. zal ook afhankelijk zijn van de stroomlijn van de klapper (was flink beladen Aart Kok Livingstone River Lodge GD, met fietsen). Al eerder genoemd: plus van het rijden van een PHEV met de klapper: veel vermogen/koppel beschikbaar bij ieder toerental.




 4 
 Gepost op: Vandaag om 10:12:38 pm 
Gestart door Alex - Laatste bericht door Alex
Leuk te horen.
Ga maar alvast bedenken wat we kunnen gaan organiseren.


 5 
 Gepost op: Vandaag om 10:04:08 pm 
Gestart door Alex - Laatste bericht door GJT
Zo, dat is mooi op tijd deze keer, nog meer dan een jaar te gaan en nu al zininin!

 6 
 Gepost op: Vandaag om 09:20:58 pm 
Gestart door leeuw - Laatste bericht door Tgroot
In navolging van de discussie in een ander topic, ben ik zo vrij deze te openen.

In principe laat ik de vouwwagen in de eigen garage drogen.

Maar als dat niet kan vanwege ruimte gebrek heb ik onderstaande optie als uitwijk mogelijkheid.

Amersfoort, vanadiumweg.  In het weekend staan er meestal veel minder auto's, zeker op zondag



Wij hebben hem laatst opengezet op een zondag op de parkeerplaats bij Superfun in Amersfoort. Daar is het vaak heel rustig, helemaal als links achter het gebouw gaat staan. We kunnen hem ook op een veldje achter ons huis zetten, maar dat was veel te nat toen. Dit was een mooie oplossing.

 7 
 Gepost op: Vandaag om 08:52:46 pm 
Gestart door Alex - Laatste bericht door Alex
En ook nog eens een jubileum klapweekend ook nog.

 8 
 Gepost op: Vandaag om 08:46:01 pm 
Gestart door Alex - Laatste bericht door kimopo
Velen zullen denken nu al :?
✂️

Dus houd je agenda met Hemelvaart vrij want ook in 2025 zal er een klapweekend zijn.

 :>

 9 
 Gepost op: Vandaag om 08:19:04 pm 
Gestart door Alex - Laatste bericht door Alex
Velen zullen denken nu al :?
Hiermee willen we even aangeven dat als iemand onderhandelingen wil doen voor een camping dat dit over het jaar 2026 zal gaan.

We hebben de onderhandelingen weer klaar voor 2025 en deze keer zullen er nog meer vouwwagens bij elkaar komen te staan als dit jaar.

Dus houd je agenda met Hemelvaart vrij want ook in 2025 zal er een klapweekend zijn.

 10 
 Gepost op: Vandaag om 08:14:52 pm 
Gestart door Roelien - Laatste bericht door Hemertje
Destijds heb ik onderstaande handleiding geschreven met de hulp van iemand die altijd alleen zijn spacer opzette , wellicht kan je er tips uit halen?

Zie:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=20599.0

Pagina's: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal