Poll
Vraag:
Waar stallen jullie je VW?
Optie 1: Thuis, buiten
Optie 2: Thuis, in de garage/schuur
Optie 3: Stalling
Die van ons zal thuis gaan staan, buiten, we moeten nog bedenken wat we gaan doen om hem te "beschermen".
Wij hebben hem ook gewoon buiten staan op een stenen ondergrond. Dit om optrekkend vocht te voorkomen. En alles uiteraard onder een afdekzijl.
Onze oude vw heeft buiten gestaan onder een groot dekzeil, heeft in een garage gestaan en later onder een afdak. Met onze 'nieuwe' vw gaan we wat voorzichtiger zijn, die gaat naar een mooie stalling (hier letterlijk om de hoek)
Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free (http://tapatalk.com/m?id=1)
(Zie geen bolletjes of wat ook op de foon, kan dus niet stemmen
Thuis, kampeer-klaar in de garage. Dus als we in het voorjaar een weekend met goed weer aan zien komen gooien we wat kleren in de auto, kar er achter en weg wezen :>
voorjaar t/m najaar thuis onder een afdekzeil ivm pakklaar, in de winter overdekte stalling.
Ergens onder "projecten" moet mijn klapkarstalling nog staan, ik heb een soort vlonder gemaakt in de garage waar de wagen onder staat. Er boven staan allemaal opberg rekken.
Gevonden:
http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=5889.0 (http://forum.vouwwagenclub.info/index.php?topic=5889.0)
Voor slechts 150 euro per jaar ga ik niet tobben en heb ik onze vouwwagen in een stalling gezet waar ik 'm zo vaak mag ophalen als ik maar wil.
Citaat van: Cadillacfreak op oktober 10, 2013, 10:25:39 PM
Voor slechts 150 euro per jaar ga ik niet tobben en heb ik onze vouwwagen in een stalling gezet waar ik 'm zo vaak mag ophalen als ik maar wil.
Wat bedoel je in dit verband met 'tobben' dan?
Citaat van: NielsP op oktober 10, 2013, 10:35:53 PM
Wat bedoel je in dit verband met 'tobben' dan?
Voor ons zou dit idd ook geen tobben zijn, sterker nog altijd bij de hand.
Maar wat ik me wel afvraag is het erg als hij het hele jaar buiten staat?
Ik bedoel met tobben, buiten onder een zeiltje in weer en wind laten staan en het risico lopen dat er vocht bij de tent komt.
Ik heb helaas niet de luxe van een ruime garage of car-port.
Ok dus toch risico...
Ook fff gestemd. Thuis in de garage, staat eigenlijk altijd kampeer klaar met alles in de vw. Alleen de slaapzakken liggen nu in huis omdat ze zijn gewassen.
(http://i76.photobucket.com/albums/j33/bensi_2006/IMG_20131031_145044.jpg)
Citaat van: PetraL op oktober 10, 2013, 10:50:23 PM
Ok dus toch risico...
Als ie maar onder een goed afdak staat zal het niet zo'n vaart lopen lijkt me zo; ik zou hem wel uit de zon proberen te houden.
Ik kan hem helaas niet bij huis stallen, dat zou ernstig mijn voorkeur hebben. Ik denk toch dat we dan sneller tussendoor weg zouden gaan. Nu laat ik hem soms in het voorseizoen af en toe op het werk staan, maar de extra hal van 5000m2 die we hebben staat inmiddels helemaal vol zodat dat geen optie meer is :?
Citaat van: nunogconway op oktober 10, 2013, 11:16:22 PM
Als ie maar onder een goed afdak staat zal het niet zo'n vaart lopen lijkt me zo; ik zou hem wel uit de zon proberen te houden. Ik kan hem helaas niet bij huis stallen, dat zou ernstig mijn voorkeur hebben. Ik denk toch dat we dan sneller tussendoor weg zouden gaan.
Nu laat ik hem soms in het voorseizoen af en toe op het werk staan, maar de extra hal van 5000m2 die we hebben staat inmiddels helemaal vol zodat dat geen optie meer is :?
Ok thnx
Het hangt ook van het type wagen af, met name of de tent zich in de wagenbak bevindt of alleen maar onder een afdekzeil. Het tweede is natuurlijk meer kwetsbaar. Het eerste jaar heb ik in onze wagen een vochtvreter gezet omdat ie vaak buiten stond. Zinloos, er is geen druppel vocht gevroten. Wat Theo zegt klopt zeker: als de wagen gedeeltelijk in de zon staat krijg je binnen de wagenbak temperatuurverschillen met mogelijk condens als gevolg. Dat is tenminste waarvoor mijn dealer mij voor heeft gewaarschuwd.
Ok, dus geen zon, harde ondervloer, afdekzeil (?)
De onze staat thuis in de garage. Heb er een soort van zolder boven gemaakt. Motorfiets naast de dissel. Keuken boven op de vw voor meer ruimte omdat er ook nog een werkbank/knutselhoek achter in de garage is.3 fietsen naast de dissel. Dan is de garage wel tjokvol, maar het gaat. Heb er wel oude kleden en een autohoes overheen liggen omdat de katten ook in de garage wonen.
Thuis in de garage. Lekker dichtbij, kan ik hem in de winter toch nog eens aaien ;)
Citaat van: Mieke op oktober 11, 2013, 10:27:25 AM
Thuis in de garage. Lekker dichtbij, kan ik hem in de winter toch nog eens aaien ;)
Ik was al bang dat ik de enige met die tic was... ;)
Onze Trigano, staat samen met nog 3 andere klappers, een vouwcaravan en een aantal van die andere plastieken kampeerdozen bij een agrariër in een mooie droge machine schuur, verzekerd en wel, zo?n 5 minuutjes van huis.
Glasflessen moeten er uit zijn en het bedden goed hebben we lekker fris thuis. De bandjes iets harder opgepompt kan onze klapper genieten van zijn winter rust. In het voorjaar halen we hem dan weer op, zetten hem dan losjes op, op een groot recreatie veld op om lekker te luchten en eventueel zaken die we gemist hebben voor dat we de klapper de stalling in brachten (zoals kapotte elastieken) te herstellen en het beddengoed weer aanboord te brengen.
Tussen de vakanties door staat onze klapper veilig en wel in de stalling.
Sinds 2 maanden staat mijn klaphut lekker droog en niet ver bij mij vandaan overdekt gestald. Hiervoor stond de vorige in een loods op het werk van mijn ex gestald en kon ik er zelf niet bij. Nu kan ik hem halen en brengen wanneer het mij uit komt. Wel fijn, ik wil nog wel eens een weekendje weg en makkelijk voor als er weer geklust gaat worden.
Deze klaphut heb ik nog niet zo lang, dus geen idee hoe deze de winter door komt. Zelf leg ik altijd de opdekmatrassen en gordijntjes thuis op zolder. En ik zorg dat alles schoon en droog opgeruimd is. In mijn vorige klaphut wilde het nog wel eens muffig ruiken na de winter.
Onze Klapper staat in een mooie nieuwe ongedierte vrije stalling. De stalling is verzekerd en alles is prima geregeld. Buiten de eigenaar komt er geen bezoek in de stalling. kost wel ff 200 euries maar hij komt er net zo mooi glimmend uit als ik hem er in zet. ;)
Bij mij ouders thuis, dus niet in stalling, en niet bij mij thuis ;)
Droog en warm in mijn garage, met een zeiltje erover.
Hallo
Hij staat in een tuinhuis vorstvrij en in gezelschap van een kudde oldtimer brommers.
Houten tuinhuis van 6cm balken dus geen vorst binnen.
Ook hier kan ik mijn stem helaas nog niet aanpassen.
Bij m'n schoonouders, zij hebben een stalling :-)
Ik heb haar in de garagebox staan, samen met een aanhanger en andere zooi. Zo kunnen we weg wanneer we willen en staat zij droog, achter slot en grendel en in de winterdag iets op de pootjes om de banden te sparen.
Helaas kan de Kyte niet op haar kant gezet worden, dit kon de Jametic wel en kon de auto er ook nog bij.
Omdat we een smalle vouwwagen hebben en een strook grond langs het huis hebben hebben we een schuurtje om de vouwwagen gebouwd. In de winter saat hij bij mijn ouders in de schuur, vocht en vorstvrij!
Petra, bij cabanon hebben ze speciale winterhoezen. Wellicht ideaal voor als je hem buiten stalt?
Tsja, ik heb maar stalling ingevuld omdat ie niet thuis staat. Hij staat bij mijn schoonzus en zwager, in zo'n open wagenstalling die je vaak bij boerderijen ziet. Als ik 'm ophaal moet ik altijd eerst met een sopje alle stof, stro en vogelpoep er af schrobben. Dus een echt professionele stalling is het bepaald niet. Gelukkig hebben ze wel een paar katten en dus geen last van muizen. Ach, het is ook al een oud karretje.
In een gehuurde garage hier in de buurt samen met de Odyssee van de buren en nog wat tweewielers Zal ik dan maar stalling invullen?
Jametic stond altijd lekker thuis in de garage. De toekomstige nieuwe vw (cocoon XL MTT) Gaat niet meer passen in de garage helaas. Dus een stalling zien te vinden.
Wij hebben overwogen om hem thuis te stallen, maar uiteindelijk toch besloten hem naar een stalling te brengen.
Onze Cocoon staat nu naast drie broertjes en een zusje op vijf minuten rijden in een nieuwe stalling bij een kennis.
Zonder Basekitchen, die staat wel thuis ivm wat aanpassingen die we gepland hebben.
Bij m'n schoonouders in een ouwe boerderij, kan hem er zo uit pakken als t mooie weer toeslaat!
Gewoon thuis in de garage. Nou ja het is meer een schuur met een garagedeur :#. Niet vorst en tochtvrij, maar met het grondzeil over de wagen heen getrokken werkt het al jaren prima.
Lekker in de stallin op nog geen 10 minuutjes rijden
In de winter periode staat de vw in de stalling zodra het klap weer wordt in de garage
De Cocoon weten we nog niet. Is iets breder dan de Jametic. En door de disselkeuken minder ruimte om de mjotor nog voor te parkeren. dus wellicht toch een stallling huren. Maar dat zien we wel na de zomer, kan het nu nog niet opmeten maar pas als de Cocoon is geleverd.
Onze Klapper zal straks onder de carport komen staan waar voorheen de Camper heeft gestaan...
Citaat van: casenmer op april 21, 2014, 12:14:15 PM
Onze Klapper zal straks onder de carport komen staan waar voorheen de Camper heeft gestaan...
wat zal je daar een ruimte overhouden zeg.
In het klapseizoen onder onze afgesloten carport en daarna in een stalling die we nog moeten zoeken. Kan mijn auto weer onder de carport en hoef ik niet te krabben :#
Hier zou de klapper in het seizoen ook onder de carport kunnen staan. Die is niet afgesloten. Maar het lastige is dat de auto dan weer verder op de oprit staat. Is er weer gedoe dat de post en krantjes bezorgers telkens langs de auto moeten voor de brievenbus.
De stalling voor oldtimers waar we de Peugeots hebben staan, had nog een plekje waar - omdat wij het waren - wel een vouwwagen mocht staan. Wel op 20 minuten rijden, niet ideaal. Nu in het seizoen staat de vouwwagen in de achtertuin en verzetten we hem af en toe zodat het gras egaal verpietert :) We hopen op een huis met een heeele grote schuur..
Wij stallen m bij een agrariër op 20 min.rijden. Keurige nieuwe schuur/loods. Er staan een paar andere objecten gestald, maar geen grootschalige caravanstalling dus.
In het zomerseizoen staat ie wel eens een langere tijd bij huis in de garage of bij m'n ouders in de buitenlucht.
Moet wel zeggen dat de nieuwe klapkar dusdanig groter (langer) is dan de vorige, dat ie maar net in de garage past.
In de schuur op zijn kant. Even kantelen en wegwezen!
Ze staan bij mij beide (ak duet en ak parade) naast elkaar achterin de garage. Past allemaal perfect!
Stalling. Aldaar ook in onderhoud. Bij ophalen even de bandjes vullen met stikstof. 1 dag te voren bellen om te halen. Onbeperkt aantal keren halen en brengen. Kosten ong. 185 EUR/jr
Ik kan niets stemmen hij staat namelijk op mijn werk in een 20foot container en kan er altijd bij en geheel graties :>
Met aan beide zijdes een kantelbeugel, een handtakeltje, een verloren hoekje in de garage en wat sjorbanden is het zo gepiept:
(http://i62.photobucket.com/albums/h105/sanderve/IMG_20140421_160245.jpg)
(http://i62.photobucket.com/albums/h105/sanderve/IMG_20140421_161257.jpg)
Bij ons komt de vouwwagen bij mijn schoonouders te staan. Zij hebben een stalling in Gaanderen.
In de hoek van de schuur past ie precies onder de boot :J Ik heb in de schuur een vlonder gemaakt waar de boot oppast en genoeg ruimte is voor de vouwwagen. Ernaast past nog een andere hobby van me : een lelijke eend en dan heb ik vooraan nog ruimte om nog wat te doen, schuur is 4 bij 7 meter
Citaat van: sanderv op juli 04, 2014, 12:51:29 AM
Met aan beide zijdes een kantelbeugel, een handtakeltje, een verloren hoekje in de garage en wat sjorbanden is het zo gepiept:
Ha, dat ziet er netjes uit! Wij hebben wel een kantelbeugel maar helaas geen garage, dus staat netjes bij de stalling :)
Heb de vw (Trigano Odyssee GL) in een schuur staan.
Heb echter een vraag we hebben de VW sinds gisteren.
Maar hoe kun je hem het beste stallen?
Ik heb hem nu op de handrem gezet.
Als je de keuze hebt zou ik een blok achter het wiel leggen i.p.v. de handrem. KAn het ook niet per ongeluk vast gaan zitten.
Bedankt voor de tip.
Een blok bij het neuswiel zou dat voldoende zijn.
Of bedoel je bij het wiel van de wagen zelf.
ik bedoel achter een wagenwiel dat werkt meestal het beste.
bedankt voor je reactie.
ga het meteen regelen
gewoon in de stalling. voor 200 euro mag je komen en gaan wanneer je wil.
alles werkt op kenteken registratie bewaakt stallen top ook in de nacht het maakt niet uit.
Ik hoef ook niet te bellen vooraf gewoon heen rijden.vw halen vanaf de vw verdieping,wagen met de lift naar beneden aankoppen hop gaan.tevens ruimte om hem te laten drogen.
Ik betaal 65 euro per jaar.....daarvoor laat ik hem niet buiten staan.
De onze komt op de boerderij van de schoonfamilie te staan. Lekker droog en afgesloten, maar niet vorstvrij. Helaas niet erg in de buurt, het is een uurtje rijden. Zou in het seizoen de wagen wel wat dichterbij willen hebben voor het gemak. Maar voor die 200 euro kunnen we ook een heel aantal keren op en neer rijden en combineren het met een familie bezoekje. Toch een win win combinatie :)6]
Nu we geen 2 auto's meer hebben in de garage. Voorheen in een stalling. De auto staat onder de carport.
In een garagebox 2 straten verderop. Kost wel wat maar er kan véél meer in dan alleen de vw. In de winter liggen er ook de tuinmeubels opgeslagen. Net zoals de winter/zomer banden.
Citaat van: Theu op november 07, 2015, 09:48:23 PM
In een garagebox 2 straten verderop. Kost wel wat maar er kan véél meer in dan alleen de vw. In de winter liggen er ook de tuinmeubels opgeslagen. Net zoals de winter/zomer banden.
Wel handig heb wel eens gekeken naar een opslagruimte maar is best prijzig.
@edheeren waar staan jullie?
Citaat van: olaf73 op november 08, 2015, 11:29:21 AM
Wel handig heb wel eens gekeken naar een opslagruimte maar is best prijzig.
Zeker prijzig. Voor alleen de vw ronduit duur. Iets meer dan €100,- p/mnd. Ik hoef het gelukkig niet alleen op te hoesten. Mijn broer en ik gebruiken hem gezamenlijk.
Citaat van: Theu op november 08, 2015, 11:01:13 PM
Zeker prijzig. Voor alleen de vw ronduit duur. Iets meer dan €100,- p/mnd. Ik hoef het gelukkig niet alleen op te hoesten. Mijn broer en ik gebruiken hem gezamenlijk.
Dan is het profijtelijker om een garage te kopen. Stel je doet dat voor 20K tegen een rente van 3% dan betaal je 600 €/jaar ofwel 50€/mnd. Nog steeds duurder dan een stalling, maar het heeft voordelen die een stalling niet biedt.
Citaat van: Frankie op november 08, 2015, 11:47:58 PM
Dan is het profijtelijker om een garage te kopen. Stel je doet dat voor 20K tegen een rente van 3% dan betaal je 600 €/jaar ofwel 50€/mnd. Nog steeds duurder dan een stalling, maar het heeft voordelen die een stalling niet biedt.
Zeker waar Frankie,
Deze heeft het voordeel dat hij 2 straten verderop is en wij huren hem al ruim 40 jaar. Mijn vader was de eerste huurder.
En bij mij in de directe buurt worden ze niet verkocht. Jammer genoeg.
In de winter in Tinte (bij Brielle)
In de zomer bij de caravan, uitruk gereed :)
hoog en droog op de [garage] zolder
Citaat van: aartnely op november 11, 2015, 09:13:51 PM
hoog en droog op de [garage] zolder
Dit vind ik erg slim gevonden! Hoop wel dat de nokbalk sterk genoeg is, want ik kan me voorstellen dat de aannemer met dit gebruik geen rekening heeft gehouden :)3]
Citaat van: aartnely op november 11, 2015, 09:13:51 PM
hoog en droog op de [garage] zolder
Slimste stalling ooit !!! WW
Citaat van: aartnely op november 11, 2015, 09:13:51 PM
hoog en droog op de [garage] zolder
wauw, ik zou willen dat wij dat ook konden doen :J
Gait, de aannemer ben ik zelf, dus risico ook voor mij ;-] komt goe
Zeker je hem ook af? Ik heb het overwogen, maar durfde het niet aan één staalkabeltje. Daarom gebruik ik de takel nu om hem op de zijkant te trekken tegen de muur aan.
In plaats van omhoog kun je ook omlaag:
http://youtu.be/VGQWuQKXd6I
Dit heeft een buurman bij mij in de straat ook gemaakt in de schuur met 2 Honda Goldwing motoren er op. Is wel over nagedacht
Ik zou de constructie onder het plateau wel eens willen zien.
Citaat van: Gait op november 11, 2015, 09:28:44 PM
Dit vind ik erg slim gevonden! Hoop wel dat de nokbalk sterk genoeg is, want ik kan me voorstellen dat de aannemer met dit gebruik geen rekening heeft gehouden :)3]
Niet alleen de nokbalk zelf. Wat ik een beetje mis zijn trekbalken tussen de spanten om de drukkracht op de nokbalk, die resulteert in een trekkracht tussen de voeten van de spanten op te vangen. Voor zover ze al aanwezig waren zijn de vloerbalken weggezaagd, dus die kunnen die krachten niet (meer) opvangen.
Maar de verkleuring in de nok op de spanten lijkt erop te wijzen dat er meer gebeurd is. Mijn vermoeden (en hoop) is dat de nokbalk versterkt is waardoor er nauwelijks doorbuiging plaatsvindt en de kracht op de nokbalk grotendeels op de gevel drukt.
Ben benieuwd of aartnely daar nog wat over kan zeggen.
Citaat van: aartnely op november 12, 2015, 09:42:49 PM
Gait, de aannemer ben ik zelf, dus risico ook voor mij ;-] komt goe
Daar heb ik alle vertrouwen in, hoewel de laatste aannemer die dat tegen mij zei toch een scheur in mijn achtergevel heeft getoverd. Dus ik ben wel benieuwd naar e.e.a.
De buurtbewoner bij mij heeft er een 4 kolom garagehefbrug voor gebruikt. Er op licht een plaat betonplex tussen de rijplaten dwars ligger om de plank te ondersteunen. Over het gat licht een groot luik waar de fietsen en tuin meubelen op staan.
Citaat van: Henk CC op november 14, 2015, 01:15:09 PM
De buurtbewoner bij mij heeft er een 4 kolom garagehefbrug voor gebruikt. Er op licht een plaat betonplex tussen de rijplaten dwars ligger om de plank te ondersteunen. Over het gat licht een groot luik waar de fietsen en tuin meubelen op staan.
Lijkt een mooie oplossing. Maar toch vrij prijzig denk ik. Voor 180 euro per jaar hou ik dan de stalling wel aan.
dakconstructie versterk dmv driehoeken van multiplex
verder is alles nog vrij nieuw, dus we houden wel extra oogje in het zeil O0