Hier hoorde ik postieve verhalen over de vouwwagenspecialist, nou ik belde gisteren over een probleem met mijn gasfornuis. Nou hoe je daar afgesnauwd wordt door de telefoon. Nee met een grote hoofdletter!
Sorry maar zo ga je niet met klanten op. Ik snap dat het lastig kan zijn maar de manier waarop de beste man dat verteld, sorry maar dan heb je voor mij afgedaan als bedrijf! Totaal geen service!
Het zal er erg druk zijn zo net voor de vakantie, en als er dan een rij wachtenden bij het servicecenter zijn en er komt een telefoontje tussendoor dan is het heel moeilijk om daar goed op te reageren.
Als ikzelf (ergens) in de rij sta te wachten en er komt een telefoontje tussendoor wat uitgebreid beantwoordt wordt, dan voelt dat voor mij altijd aan alsof er iemand voor is gedrongen (en in principe is dat natuurlijk ook zo, alleen degenen aan de telefoon ervaren dat niet zo en willen op hun wenken bediend worden).
Ik begrijp je frustratie, maar ik vind de reactie na een telefonisch contact een beetje overdreven. Bedenk je dat het geen getrainde commerciële callcenter medewerkers zijn die daar zitten, maar technische mensen uit een werkplaats.
Daarom stuur ik zelf vaak eerder een email (evt met foto's oid waarbij de "klacht" duidelijk is. Die kunnen ze beantwoord worden wanneer er tijd voor is) en als ik wil dat iemand er echt even naar kijkt dan ga ik er naar toe..........persoonlijk contact werkt gewoon nog altijd het allerbeste.
Ik heb laatst info opgevraagd bij de VW specialist over een nieuwe CCC. Daar heb ik 4 dagen op antwoord moeten wachten. Ik neem aan dat ze echt hun best doen om emails etc zo snel mogelijk te beantwoorden (vooral als ze graag een nieuwe CCC willen verkopen....), dus wanneer ze die mail niet snel beantwoorden kan ik idd alleen maar concluderen dat ze het schreeuwend druk hebben......(vooral deze periode zo net voor en begin zomer).
begrijp dat het probleem met de gaspit nog niet is opgelost. Komt jullie wagen ook bij de Vouwwagenspecialist vandaan of heb je ze puur benaderd voor de service? (mag op zich in telefonische reakties niets uitmaken)
Heb je geen technisch installatieburo in de buurt van geldemalsen? desnoods een keukeninstallateur proberen via marktplaats of een bericht plaatsen op kluswebsite.nl .
Klinkt allemaal aannemelijk maar het blijft natuurlijk niet goed.
Tja... Om te beginnen zijn het bij de VWS Brabo's. Die zijn anders in de omgang dan mensen uit de rest van het land :O
Daarnaast kan ik niet beoordelen hoe de vraag gesteld is. Ook is er slechts in zeer algemene termen gemeld dat er gesnauwd zou worden.
Te weinig info om een oordeel te vellen. Wel erg gemakkelijk om direct te roepen dat iets niet naar de zin is...
Citaat van: CEO op juli 12, 2014, 11:04:36 AM
Tja... Om te beginnen zijn het bij de VWS Brabo's. Die zijn anders in de omgang dan mensen uit de rest van het land :O
Kun je nagaan hoe de reactie uit een ander deel van het land zou zijn geweest ................ :O
Ik bedoelde het niet vervelend, maar men communiceert daar nogal anders dan in het westen. Toch vind ik VWS een topzaak WW
Wat niet wegneemt dat ik altijd even aan het brabants moet wennen.
Ik begrijp dat je uit de buurt van Geldermalsen komt? In Tricht zit Campercar. Doen doorgaans niets met vouwwagens, maar hebben heel veel verstand van oude campers en alles wat erbij hoort en dus ook van gasfornuizen. Uiteraard zullen ook zij het nu druk hebben....
Citaat van: Madonome op juli 12, 2014, 09:04:19 AM
Hier hoorde ik postieve verhalen over de vouwwagenspecialist, nou ik belde gisteren over een probleem met mijn gasfornuis. Nou hoe je daar afgesnauwd wordt door de telefoon. Nee met een grote hoofdletter!
Sorry maar zo ga je niet met klanten op. Ik snap dat het lastig kan zijn maar de manier waarop de beste man dat verteld, sorry maar dan heb je voor mij afgedaan als bedrijf! Totaal geen service!
Beetje kansloze start van dit topic. Veel geschreeuw geen inhoud.
Toevallig net Hans van de VWS aan de lijn gehad ivm verkeerd geleverde gasveren. Ja is fout, ja waarsch onvoldoende gecontroleerd. Vroeg mij om eea in een mailtje te zetten en komt er maandag op terug.
Kom eerst eens van die kast af, tel tot 10 en reageer dan.
Citaat van: CEO op juli 12, 2014, 11:31:16 AM
Ik bedoelde het niet vervelend, maar men communiceert daar nogal anders dan in het westen. Toch vind ik VWS een topzaak WW
Wat niet wegneemt dat ik altijd even aan het brabants moet wennen.
Definieer anders: minder, onduidelijk, onbeleefd, geen id wat je bedoelt. Persoonlijk nooit onduidelijkheid of onbeleefdheid ervaren.
Voor zover er 'een typische Zuiderling' bestaat.
Zuiderlingen communiceren idd wat anders. Minder scherp en direct maar voor een goede verstaander zeer helder
(Zegt een rasechte Brabander die veel in het Westen des lands werkt en communiceert.)
Als je aan een Brabander vraagt: "En hoe was het eten, heeft het gesmaakt ?"
Kun je als antwoord krijgen: "Mwoh... 't was niet verkeerd"
Interpreteer dit dan als: "Het was heerlijk"
Geeft hij als antwoord: "Mwoh.... Ik heb weleens lekkerder gegeten"
Versta dit dan als: "Het was niet te vreten"
Als een Brabander zegt: Komt in orde, dat regel ik wel" Ga er dan maar vanuit dat hij zijn best zal doen om e.e.a. voor jou in orde te maken.
Verdere vragen over het exacte hoe, waar en wanneer vormen een verstoring in zijn beslissingsboom.
Dus als een Brabander aan de telefoon wat bits en nors overkomt, zou het zomaar kunnen dat hij bedoelt te zeggen:
"Ik wil dit gesprek om de één of andere reden kort houden want het komt me nu even niet uit"
Overigens heb ik alleen maar positieve zaken te melden over de VWS
Zet hier snel een slotje op!
Citaat van: villeke op juli 12, 2014, 12:56:26 PM
Definieer anders: minder, onduidelijk, onbeleefd, geen id wat je bedoelt. Persoonlijk nooit onduidelijkheid of onbeleefdheid ervaren.
Anders, als in niet hetzelfde. De uitleg van Bert M dekt de lading aardig. Voor alle duidelijkheid: ik wil er GEEN waardeoordeel aan hangen. Het is niet beter of slechter dan een ander, maar euh... anders. Zelf vind ik dat leuk, al die accenten en talen in Nederland, maar je moet er wel rekening mee houden. Zo kom ik ongetwijfeld over als een botte, wat arrogante westerling... Maar tenminste een die zich daar enigszins van bewust is :)
Momenteel werk ik in het zuiden des lands. Heeft ook weer zijn charmes. Alleen die afstand...
Citaat van: eptver op juli 12, 2014, 01:59:56 PM
Zet hier snel een slotje op!
Hoezo dat ?
M.i. word er toch nergens tegen de mores van dit forum gezondigd. Kan mensen alleen maar helpen om eventuele misverstanden in voorkomende zaken te begrijpen en wellicht anders te beoordelen.
Dubbele post
Het probleem met sommige dialecten is soms dat het wat hard overkomt. Terwijl men waarschijnlijk niets kwaads bedoelt. Maar het klinkt als...............
Misschien had ie een bad hair day, wie zal het zeggen.
We zijn allemaal mensen, niemand is perfect.
En doorrrrrrrrrr. :#
Ik zou zeggen, rustig blijven. Even diep zuchten, schouders hefffen. Bel volgende week nog eens misschien heb je een vriendelijke man aan de lijn. Een slecht gezinde werkkracht maakt toch een heel bedrijf niet slecht, of wel? In mijn ogen alvast niet maar ik kan er mij ook wel in ergeren dat geef ik ook toe.
Conclusie, het is een bedrijf waar mensen werken die ook wel eens hun dag niet hebben. En aan de andere kant, de klantis koning dus als je eens zo'n bui hebt moet je de ttelefoon niet beantwoorden of je bui op een zijspoor zetten.
Ik ben benieuwd of het probleem van de TS nou wel of niet is opgelost.
Over hoe gereageerd kan worden in de verschillende delen van het land graag een ander topic (in het café)
Ook wij vonden destijds de verkoper een lompe onbeschofte boer. Gevalletje: hier komen we dus vet nooit meer terug!
Dus niet iedereen is idd zo gecharmeerd over de vouwwagenspecialist....
Mijn ervaring is ook wisselend. We zijn er diverse malen geweest. Mijn ervaring is dat als ze direct kunnen verkopen ze heel aardig en vriendelijk zijn. Maar heb je een vraag die uitgezocht moet worden dan wordt het minder vriendelijk of krijg je gewoon geen antwoord. Dit geldt voor zowel telefoon als mail als in de showroom. Ik moet nog steeds prijsinformatie en voorraadstatus krijgen..3 keer om gevraagd. Nee...dat zegt mij genoeg. Ik zal er niet snel iets kopen.
Tjah, volgens mij is dit een gevalletje:
"Vertrouwen komt te voet en gaat te paard."
Inderdaad. Maar wel jammer dat 1 of 2 mensen die het niet naar hun zin hebben bij de VWS het voor de rest (en ook potentiële klanten) verpesten.
Citaat van: EdwinMerks op juli 13, 2014, 08:11:25 AM
Inderdaad. Maar wel jammer dat 1 of 2 mensen die het niet naar hun zin hebben bij de VWS het voor de rest (en ook potentiële klanten) verpesten.
dat is bij een slechte restaurant recensie ook, daar ga je ook niet naartoe om te kijken of het echt zo slecht is.
Overigens heb je dan veel meer keus.
Iedere verkoper/telefoniste heeft wel eens een mindere dag, maar diegen die belt kan ook boven verwachting hoopvol zijn waardoor het resultaat alleen maar tegen kan vallen.
Maar ik bedoel met die 1 of 2 mensen de medewerkers van de VWS en niet degenen die een slechte ervaring hebben.
Muis, mij is helder dat het probleem niet opgelost zal worden. Voorkeuren verschillen nu eenmaal, alleen jammer dat er een negatieve sfeer ontstaat. Ik heb ook zo mijn voorkeuren waar ik wel of niet heenga. Kunst is dit wel dicht bij jezelf te houden.
Daarom ook het derde verzoek in dit topic, wil je er een slot op doen!
Maar je ervaring delen mag wel lijkt me. Maar wat mij betreft inderdaad slotje er op.