In het voorjaar hebben we onze nieuwe Malawi opgehaald bij De Wit en we hebben er in totaal dit seizoen bijna vijf weken mee gekampeerd, in de kou, (harde) regen, wind en bij zonnig en warm weer. Tijd dus om onze ervaringen hier te delen.
Wij hebben de uitvoering in rood met achtertentje en voortent. We zijn erg blij met onze keuze en wel om de volgende redenen:
+Bed is super! Dik matras, goede lattenbodem, slaapt heerlijk
+Achtertentje bevalt heel goed, jongste zoon sliep als een roos
+Voortent is heel praktisch. In vier delen oprolbaar, zodat je hem als luifel kunt gebruiken. Gaat het hard regenen of waaien dan rol je de wanden even naar beneden, in een paar seconden gepiept. Is het koud, dan heb je toch een volwaardige voortent met ramen en ventilatie. Hij is bovendien lekker diep, waardooor je er gemakkelijk met vier mensen kan eten, zonder te proppen, en waardoor je altijd schaduw hebt.
+Keuken bevalt erg goed. Je kunt makkelijk alle keukenspullen erin kwijt en gedurende de reis laten staan. Je kunt ook heel gemakkelijk vanaf de voorkant bij alle spullen. Het gasstel is lekker ruim, dus je kunt er makkelijk drie pannen op zetten.
+Formaat is erg prettig. De achtertent loopt gelijk met de dissel en neemt dus geen extra ruimte in. De voortent en wagentent zijn ruim genoeg, maar niet giga. Ook op een kleine plek dus altijd voldoende ruimte, zelfs met het slaaptentje van de oudste erbij. Bovendien is de wagentent groot genoeg om daar tijdens een enkele overnachting (of twee) met zijn vieren te slapen. Twee op het grondzeil en twee in bed. Ook dan nog ruimte voor kleding.
+Pack and go systeem. Superhandig.
+Opbergruimte. Wat past er enorm veel in de wagenbak en onder het dekzeil. Dit is echt een groot pluspunt. We hadden echt veel mee maar hoefden niet te passen en meten, geen dakkoffer mee!
Het opzetten gaat vrij snel, wagentent inclusief achtertent en grondzeil en waterpas zetten in ongeveer twintig minuten tot half uur (ik heb het niet getimed). Voortent in tien tot vijftien minuten. Afbreken ongeveer in dezelfde tijd, inclusief schoonmaken van de flappen en droog maken grondzeil. Kan vast sneller, wij zijn niet zo heel handig, maar we werden wel steeds handiger en sneller. Maar ik vond het (als we langere tijd hadden gestaan) toch nog wel aardig wat werk om alles op te ruimen, schoon te maken en in te pakken. Maar dat heeft niks met de vouwwagen te maken, wel met alle spullen die we meenemen. ::) Na een enkel nachtje staan met alleen de wagentent waren we in een half uur tot drie kwartier klaar voor vertrek, inclusief luchtbedden en beddengoed inpakken, excl ontbijt.
Ik vond het onhandig dat de keuken niet waterdicht is. Met de voortent erbij geen probleem, maar als we ergens een nachtje stonden met alleen de wagentent, deden we er een zeil overheen. Konden dan meteen de stoelen onder, dat dan weer wel :J
Klinkt goed. Maar kan je de keuken er aan laten zitten met de voortent? Op alle foto's staat de keuken op pootjes.
Je kunt de keuken met het opzetten van de voortent iets naar voren schuiven op de steunen, maar we vinden dat onhandig. we hebben wieltjes onder de keuken laten zetten en verplaatsen is een eitje, kan zelfs alleen. Dus wij halen hem er even af en rijden hem later weer terug.
Erg leuk om te lezen, zeker omdat wij zelf graag een Malawi willen! Ik lees veel terug van wat wij er ook zo praktisch aan vinden.
@Drees: Waar hebben jullie de Malawi gekocht?
Bij De Wit.
Ook wij hebben de Malawi nu voor het eerste jaar, en zijn er 2x in NL in het voorjaar mee weg geweest en 3 weken naar Zuid-Frankrijk. De positieve punten van Drees kan ik onderschrijven.
Bij ons echter duurt het ongeveer een uur voor het inpakken bij een overnachting en klaar te staan voor vertrek (exclusief een kop koffie en douchen, dus van opstaan naar vertrek was toch een dikke anderhalf uur) Ook het opzetten met de spullen erin zetten duurt bij ons ietsje langer. Alles bij elkaar een 2 uur na arriveren staat alles (bassisstation & de voorluifel inclusief de extra voorwand) Je moet toch even kijken op de plek waar je precies wilt staan, en alle eerste spullen op de goede plek neerzetten. Hier gaat ongemerkt toch meer tijd inzitten dan je denkt. De kale opzet- en afbreektijd is natuurlijk veel korter, maar ja, de rest moet natuurlijk ook gebeuren.
Voor de rest merk ik dat de klitteband aansluitingen van de tent op het stoffen opstaande deel van het grondzeil en daarboven op de bak niet altijd even goed zitten. Bij de achtertent, kun je die niet mooi strak zetten, want dan trek je het klittenband los van de bak. Ook aan de andere kant, is er net te weinig ruimte om het lekker gesloten te laten zitten. Tenslotte merk ik dat de spanbanden aan het einde over de buis heen glijden en daardoor de tent een beetje vreemd opspannen, en bij een kant leide dit tijdens de vakantie tot een lichte lekkage.
Voor de keuken hebben we een extra kleed voor de overnachting, voor dezelfde reden. Momenteel denken we erover of het niet mogelijk is om een soort extra zonneluifel te (laten) maken. Deze zou dan tijdens overnachtingen aan het bassisstation kunnen zitten, en ook aan de luifel voor extra schaduw en regenbescherming. Hieronder zit dan de keuken droog en ook de stoelen en tafel tijdens overnachtingen. Een andere mogelijkheid is het extra aanschaffen van de voortent (met grondzeil), maar dat geeft de voordelen zoals Drees al heeft beschreven, maar niet de overnachtingsvoordelen. Nog genoeg om over na te denken dus.
Maar overall zijn wij zeer tevreden met de wagen, en zijn zeer blij met de overstap. :>
Bij ons zit het grondzeil niet met klitteband aan de wagenbak, maar op een andere manier (loopt door een richel). De Wit heeft dit bij aankoop aangepast en dit werkt heel handig.
Ik zat ook te denken aan een simpel luifeltje voor een enkele overnachting, dus ben benieuwd of jullie dit gaan doen!
Citaat van: Drees op augustus 18, 2014, 12:41:32 PM
Bij ons zit het grondzeil niet met klitteband aan de wagenbak, maar op een andere manier (loopt door een richel). De Wit heeft dit bij aankoop aangepast en dit werkt heel handig.
Als ik het goed begrepen had, hebben jullie dit gedaan met de bovenste rand van de stof dat aan het kuipzeil zit. Bij ons trekt de achtertent de zijkant van de basistent los van de bak, je hebt dan een open gat naar buiten. Alleen als ik die kant van de achtertent niet opspan dan blijft het zitten.
Citaat van: Drees op augustus 18, 2014, 12:41:32 PM
Ik zat ook te denken aan een simpel luifeltje voor een enkele overnachting, dus ben benieuwd of jullie dit gaan doen!
We houden je op de hoogte :)
Citaat van: Drikusniet op augustus 18, 2014, 08:58:46 PM
Als ik het goed begrepen had, hebben jullie dit gedaan met de bovenste rand van de stof dat aan het kuipzeil zit. Bij ons trekt de achtertent de zijkant van de basistent los van de bak, je hebt dan een open gat naar buiten. Alleen als ik die kant van de achtertent niet opspan dan blijft het zitten.
Klopt, hadden wij op de derde camping ook last van. Regende het met een flinke bui daar ook naar binnen. Minder strak zetten hielp.
CiteerKlopt, hadden wij op de derde camping ook last van. Regende het met een flinke bui daar ook naar binnen. Minder strak zetten hielp.
Voor de achtertent zit in het nieuwe 2014 model er al extra bandjes, zodat je het tentdoek tegen kunt houden. Daarmee zou het opgelost moeten zijn. Hebben jullie deze er niet opzitten, of werkt het niet helemaal?
CiteerCiteerIk zat ook te denken aan een simpel luifeltje voor een enkele overnachting, dus ben benieuwd of jullie dit gaan doen!
We houden je op de hoogte (http://www.vouwwagenclub.info/forum/Smileys/default/smile.gif)
We hebben gekeken naar de mogelijkheden: rits is verkrijgbaar bij De Wit, beige katoenen stof ook, maar de kleur kan afwijken. Samen met het maken bij een tentenmaker moet je dan ongeveer op € 300-400 rekenen, waarvan de helft materiaal. Nadeel is bij ons dan nog dat er extra ritsen aan de Luxe-luifel moet komen om hem vast te kunnen maken. (Bij jullie met de voortent hoeft dit volgens mij niet)
Voor dit moment hebben we gekozen voor een soort van tussenoplossing: Een extra ring in het hoogste punt, met 3 simpele losse staanders. De luxe luifel laten we aangeritst aan de wagenbak zitten en kunnen hem dan onderweg met een paar haringen en lijnen snel opzetten, bij langer staan gebruiken we het frame. Hebben dit van het weekend in onze voortuin geprobeerd, en het lijkt de ideale oplossing voor ons.
Overigens denken we er nog steeds over na om de voortent (met kuipzeil) er nog bij te nemen, dan hebben we een heleboel extra ruimte en alle flexibiliteit.
Nog even een paar vragen voor Malawi-eigenaren
-Hebben jullie een gewoon of een verlegd dekzeil? En wat past daaronder?
-Past er nog een dekmatras op het bestaande matras?
-Hebben jullie wel of niet gekozen voor een kraantje in de keuken?
En wat voor koelbox hebben jullie? Ik heb daar ook aardig wat over gelezen op dit forum en denk dat het mobicool b40 of c40 wordt, maar tips zijn welkom!
Ik weet niet precies hoe het bij de Malawi is. Maar we hebben een paar x volledig "kaal" gestaan, dus alleen de wagenbak.
Over de keuken drapeerde ik dan (s nachts en als we weg waren), het dekzeil over de keuken. Dat is een super dik zeil, die alle regen etc zal weren, en je hebt hem toch al bij je ;-).
Citeer-Hebben jullie een gewoon of een verlegd dekzeil? En wat past daaronder?
Wij hebben het verlengde dekzeil, daar past heel veel onder:
4 grote stoelen / 4 krukjes / 1 of 2 tafels / grondzeil met worteldoek / gaatjestapijt / droogmolentje + wat op het matras ligt.
Citeer-Past er nog een dekmatras op het bestaande matras?
Wij hebben er op liggen: 2x 10cm Self Inflatables, wel met meeste lucht eruit, 2x 2 slaapzakken. Dus een dekmatras is zeker mogelijk, maar het matras zelf ligt ook al zeer goed, dus of het nodig is?
Citeer-Hebben jullie wel of niet gekozen voor een kraantje in de keuken?
Ja wij hebben dat erin, wel de batterijbox snel vervangen door een trafo. Kun je beter er direct bij doen, scheelt werk en geld.
CiteerEn wat voor koelbox hebben jullie? Ik heb daar ook aardig wat over gelezen op dit forum en denk dat het mobicool b40 of c40 wordt, maar tips zijn welkom!
Wij hebben kleine 'gewoon'kampeerkoelkastje en nog een een waeco CF25, zowel voor onderweg, als op de camping als extra voor o.a. het vlees extra koel te kunnen bewaren. Ik zou zeker voor een combinatie van een compressor en een Peltier doen, dus de B40 als je voor 1 kiest.
Citaat van: Vlinder73 op oktober 19, 2014, 08:49:24 PM
Nog even een paar vragen voor Malawi-eigenaren
-Hebben jullie een gewoon of een verlegd dekzeil? En wat past daaronder?
-Past er nog een dekmatras op het bestaande matras?
-Hebben jullie wel of niet gekozen voor een kraantje in de keuken?
En wat voor koelbox hebben jullie? Ik heb daar ook aardig wat over gelezen op dit forum en denk dat het mobicool b40 of c40 wordt, maar tips zijn welkom!
OP de Jametic hadden wij het dekzeil zelf laten verlengen. ONTZETTEND practisch, kon veel onder. Onze Cocoon heeft dit standaard, kan heel veel onder. Alleen gaan we daar niet zo veel gebruik meer van maken omdat we zo weinig mogelijk troep van en op de wagen willen halen bij in- en uitklappen. Onze ideeen zijn wat bijgesteld. Hou daar rekening mee.
water hebben wij niet in de keuken, nog nooit gebruikt, vinden we onhandig geklieder.
En een koelbox. Tja, wij hebben er 1 die op 12 V, 230V en op gas kan. Bedenk wat je zelf wilt. Wij hebben dit jaar voor het tweede jaar zonder elektriciteit gekampeerd. En ik moet zeggen dat dit prima bevalt. De koelbox gaat dus altijd op gas. Tijdens 3 weken vakantie gebruiken we zo'n 6,5 kg gas voor koelen en koken.
Is er ook iemand die geen verlengd dekzeil heeft? Ik vraag me af wat daar dan onder kan?
Zaterdag 8 november gaan we de Malawi bestellen! :>
Misschien nog een stomme vraag, maar hoeveel meter elektriciteitskabel hebben jullie? Ik zag bij de Action 20 m voor €19,95. Vroeg me af of dat genoeg is. Ik ben altijd tentkampeerder geweest zonder elektriciteit...
En hebben jullie ook tenttapijt op het kuipgrondzeil? Dat zag ik vorige keer bij De Wit in sommige vouwwagens. En wat leg je onder het kuipgrondzeil? Ik las hier een en ander over worteldoek?
Wij hebben een Mercury zonder verlengd dekzeil, maar willen het graag als nog doen. Als de stoelen erop liggen met de tent er overheen prikken de poten toch lelijk in het zeil. Bij de Wit, voor garantie werkzaamheden, zeiden ze dat het geen aanrader is zo. Dus ik zou laten verlengen, achteraf is toch weer meer werk!
En wij vinden het kraantje een aanrader! Veel gebruikt, wij hebben kleine kinderen, dus vooral handen wassen, tanden poetsen etc
Citaat van: Vlinder73 op oktober 26, 2014, 07:42:18 AM
Misschien nog een stomme vraag, maar hoeveel meter elektriciteitskabel hebben jullie? Ik zag bij de Action 20 m voor €19,95. Vroeg me af of dat genoeg is. Ik ben altijd tentkampeerder geweest zonder elektriciteit...
En hebben jullie ook tenttapijt op het kuipgrondzeil? Dat zag ik vorige keer bij De Wit in sommige vouwwagens. En wat leg je onder het kuipgrondzeil? Ik las hier een en ander over worteldoek?
Hoeveel kabel je nodig hebt ligt ook een beetje aan de soort campings die je bezoekt. Wij hebben een 20 mtr haspel die we naar behoefte afrollen, we gebruiken niet veel stroom dan kan dat wel. Dit is meestal voldoende. Voor de enkele gevallen dat het niet genoeg is heb ik een verlengsnoer van nog eens 20 meter. Ik gebruik 'm niet vaak maar ik zal 'm niet zo snel thuis laten.
Wij doen niks op het grondzeil maar dat is persoonlijke voorkeur, er zijn er ook die het wel doen. Wij zitten ook nooit in de voortent, altijd onder de luifel en je moet ook alles weer opruimen. Wij leggen het wel onder de luifel wat velen niet doen. Dat De Wit er een tapijt in legt ter bescherming van z'n showroommodel begrijp ik wel.
Onder het grondzeil leggen we een eco-doek als er een mooi grasveld is. Is het gras al weg of er staat nooit gras leggen we er nog een schildersfolie onder. Maar ook dit is allemaal persoonlijke voorkeur. Zo'n schildersfolie uitvouwen en neerleggen gaat heel erg ten koste van het snelklappen. Zeker met een beetje wind.
Dekzeil verlengen is voor de Malawi echt niet nodig. Er past ontzettend veel onder. Wij leggen dekbed, slaapzakken en (lege) luchtbedden op het matras. Klappen vervolgens in en dan doen we vier stoelen, een ligstoel, twee tafels en een bodyboard onder het dekzeil. Houden we vaak nog ruimte over voor vuile was. Bovendien klappert een te groot dekzeil nogal irritant.
Wij leggen geen tapijt op het grondzeil, maar we nemen altijd één of twee picknickkleedjes mee en daar leg ik er één van op het grondzeil. Veel lichter en goedkoper, bovendien kun je ze ook gebruiken als de kinderen buiten op een kleed willen spelen, of als je ergens gaat picknicken natuurlijk:)) Onder de luifel (voortent) leg ik wel tapijt.
En weer zulke vlotte reacties! :)
Goed om te lezen dat een verlengd dekzeil bij de Malawi niet zo hard nodig is. Bij ons zal er ongeveer hetzelfde onder komen. Wel eillen we graag nog een, niet te dik, dekmatras op het matras leggen. Hebben jullie dat ook Drees?
Nee, hebben wij niet. Wij vinden het matras prima.
Het matras ligt (zelf na drie jaar) prima. We hebben er echter toch voor gekozen om een extra dekmatras als toplaag erop te leggen, voornaamste reden: extra bescherming van het matras.
We hebben een 5cm dik Ikea dekmatras (140x200cm) erop liggen. De hoes hiervan is afneembaar en dus ook wasbaar, wel zo prettig met een kind.
Het zwarte dekzeil heeft ruimte genoeg. We laten de slaapzakken altijd liggen en leggen ook hier ook nog een extra slaapzak en inflatable mat zonder de lucht bovenop (van ons zoontje uit het achtertentje).
Als we de wagentent dan hebben ingeklapt, leggen we hierop ook nog een tafel en drie stoelen op (wel zoveel mogelijk uitgespreid en in elkaar geschoven). Daarover heen leggen we dan een extra stevig stuk plastic, zodat evt. schuurplekken van de stoelen/tafel met het zwarte dekzeil hierdoor worden opgevangen.
Werkt al drie jaren prima en als je eenmaal weet hoe je alles neer moet leggen, ligt dit ook zo erop (of eraf...).
Voor de keuken: dit jaar hebben we een set wieltjes gekocht (behoort bij de Jamet, maar past dus ook onder de Cabanon keuken). Dit was dit voorjaar te zien bij De Wit. Wel prijzig, maar zeer degelijk en werkt perfect! Geen gezeul meer met een zware keuken en zelfs in het zand rijden deze wielen ook nog prima.
Als we op doorreis zo compact mogelijk staan (geen achtertentje, onze zoon slaapt dan in de wagentent) en geen luifel, dan zetten we de keuken buiten. We hebben zelf een passende hoes gemaakt van soepel (niet te dik) "kuipzeil"doek, die we over de keuken heen hangen.
Kraantje hebben we niet in de keuken en missen we ook niet. Ons kamperen met een vouwwagen is al luxe genoeg ;)
Om het kuipzeil van de wagentent te beschermen, leggen we hier een stuk dik/stevig plastic onder (dus geen schildersfolie of boterhamzakjesplastic oid.). Ook voor het achtertentje hebben we zo'n stuk plastic op maat geknipt. Vooral, zoals afgelopen zomer met veel regen=modder, scheelt dit veel schoonmaakwerk, want dit plastic vouwen we op en stoppen we tijdens het rijden in de disselbak. Einde seizoen is vaak ook einde plastic, volgend jaar weer een nieuw schoon stuk...
Onder de luifel hebben we meestal een stuk tenttapijt liggen. Vooral als het zanderig is, is dit toch vaak prettig. Bij (mooi) gras leggen we dit dan ook niet altijd neer.
Zo... onze Malawi in een notendop.
En natuurlijk valt er nog veel meer over te vertellen!!
We hebben ons overigens zojuist aangemeld voor het klapweekend in Vessem, dus daar komen kijken kan altijd. :zw
Over de lengte van de elektrakabel kan ik je melden dat ik een stroom blok heb met 20 mtr snoer. Maar dat ik ook een verlengsnoer van 10 mtr bij heb. Want je weet maar nooit. (De laatste campng was dit voor sommige plaatsen wel nodig) Oh ja. Alles wel met een CEE aansluiting En en een verloopje van het normale stroomaansluiting naar CEE. En een stekkersafe. Eea klinkt allemaal misschien duur maar door slim shoppen valt het reuze mee. Evt kijken bij de Vrijbuiter.
Wij hebben sinds vorig jaar de Malawi. Bevalt prima.
We hebben geen verlengde dekzeil. Alles past er prima onder. Stoelen, tafel, wasrekje.
We hebben een toplaag op het matras en de kussens en dekbed erop liggen. Geen probleem.
We hebben geen disselbak, want alles past gewoon onder het bed.
We hebben een luxe luifel met inritsbare deuren. We kunnen dus kiezen of we het als luifel of als voortent gebruiken. Ruimte zat.
We hebben geen keuken, het moet natuurlijk niet te lux worden.
Saskia
De zon scheen zo lekker vanochtend dat het klapgevoel helemaal de kop op stak en we wat dingen hebben verzonnen die de Malawi voor ons helemaal af maken. Simpele dingen, want we zijn nu al heel tevreden, willen niet teveel geld uitgeven en zijn helemaal niet handig:)
Allereerst een slotje in de bak maken, zodat we één van de zijbakjes met klep kunnen afsluiten. Daar kunnen we dan ipad en andere spullen van waarde in doen als we met de auto weg gaan.
Ten tweede willen we van een klein stukje landbouwplastic en elastiek een afdekhoesje maken voor het bovenste stuk van de keuken. Dat deel is niet waterdicht en dat is lastig als je de voortent niet opzet, bv bij een overnachting of weekeinde. De barbecuehoezen die verkocht worden vinden we te groot, die gaan namelijk helemaal tot de grond, terwijl alleen het bovenste stuk van de keuken niet waterdicht is.
We gaan kijken of we van de tarp die we al heel lang hebben een luifeltje kunnen laten maken. Heel simpel door er alleen een rits aan te zetten. Handig voor een weekendje met veel zon of af en toe regen.
Wij hebben wel gekozen voor een verlengd afdekzeil. Ik verwacht dat we met 3 kids gewoon een hoop zooi moeten meeslepen. Geen idee of het echt nodig zal zijn, maar voor die 65,- euro extra laten we het toch maar doen. In het avantgarde pakket zit ook een grote disselbak, lijkt me altijd handig. Het moet allemaal blijken.........de eerste keer kamperen nemen we toch ongetwijfeld veel te veel mee vrees ik (en vast ook wat handige dingen te weinig haha). We hebben daarnaast ook nog een dikke renault Espace om vol te proppen :P.
We moeten nu nog kijken voor verlichting etc. De stekkerdozen hier ergens boven genoemd daar gaan we ook maar eens voor rondsnuffelen. We willen ook zelf een klein koelkastje (geen campingbox, maar gewoon echt een klein koelkastje) aanschaffen.
En we moeten ook nog even kijken wat we voor onze 2 kids gaan aanschaffen voor het achtertentje (inflatables, slaapzakken??)........de jongste slaapt nog in een campingbedje, dus dat is gemakkelijk.
We zijn startende kampeerders dus beginnen echt bij 0 (wel (tent)kampeerervaring van vroeger met de ouders 8) ). Volgend weekend gaan we via Marktplaats bij iemand kijken die een hele caravan inboedel weg doet voor 6 personen (mepal servies, pannen, tafel, stoelen etc) dus daar hopen we veel (voor relatief weinig) van over te kunnen nemen.
Weet iemand trouwens de echte afmetingen van de achtertent? Kan ik nergens terugvinden en als ik naar de bouwtekenening op de cabanon site kijk dan lijkt het alsof deze over de hele breedte van de wagentent is terwijl dit in het echt niet zo is.........
Past er een matje met een lengte van 1.96m in?
Citaat van: kph op februari 01, 2015, 08:05:39 AM
We willen ook zelf een klein koelkastje (geen campingbox, maar gewoon echt een klein koelkastje) aanschaffen.
Hebben wij ook gedaan en zou ik niet meer willen missen, we schuiven hem gewoon achter in de auto en vullen hem met handdoeken of zo ......
Citaat van: kph op februari 01, 2015, 08:05:39 AM
En we moeten ook nog even kijken wat we voor onze 2 kids gaan aanschaffen voor het achtertentje (inflatables, slaapzakken??)........
Wij hebben een aantal inflatebles 'versleten' en zijn daarna overgestapt naar opvouwbare logeermatrassen, deze hadden we steeds gewoon op de vouwwagen onder het zeil liggen; nooit gedoe met lek zijn en supersnel. De kinderen waren er ook heel blij mee.
Citaat van: kph op februari 01, 2015, 08:05:39 AMVolgend weekend gaan we via Marktplaats bij iemand kijken die een hele caravan inboedel weg doet voor 6 personen (mepal servies, pannen, tafel, stoelen etc) dus daar hopen we veel (voor relatief weinig) van over te kunnen nemen.
Ooit bij de Hema gekeken? Wij hebben ons 'Mepal' (Melamine) servies geheel daar aangeschaft, mooi, degelijk en voor hele nette prijzen. Zo ook het bestek. Degelijk bestek voor een relatief lage prijs met messen die gewoon een stukje vlees kunnen snijden.
http://www.hema.nl/winkel?searchtext=melamine&searchlocation=%2F%2Fnlhema%2Fnl_NL%2Fpnl_product_type%3E%7Bbooks%3Bexoot%3Bshop%7D
Citaat van: kph op februari 01, 2015, 08:42:00 AM
Weet iemand trouwens de echte afmetingen van de achtertent? Kan ik nergens terugvinden en als ik naar de bouwtekenening op de cabanon site kijk dan lijkt het alsof deze over de hele breedte van de wagentent is terwijl dit in het echt niet zo is.........
Past er een matje met een lengte van 1.96m in?
Ik weet de maat zo niet, maar er zal zeker een matje met een lengte van 196cm in gaan. De oppervlakte zal minimaal 200x140cm zijn.
Er passen in de achtertent precies 2 matjes naast elkaar, dus 140 is het niet. De lengte weet ik ook niet, maar er passen wel gewone lengte matjes in!
Waarom zou die 140cm dan niet kloppen? Op de site geven ze 145cm aan.
Achtertent is maar 125 breed (2x 63 past dus). Wij hebben een extra lange inflatable erin, dus de lengte is minimaal 205.
C5CCV: omdat ik weet dat 2 'gewone maat' matjes echt net naast elkaar kunnen liggen. Het is ergens tussen de 125 en 130 schat ik
Apart, ik zou zeggen dat ie groter zou zijn dan de gastencabine van onze CC.
Citaat van: Vlinder73 op februari 01, 2015, 08:50:46 AM
Er passen in de achtertent precies 2 matjes naast elkaar, dus 140 is het niet. De lengte weet ik ook niet, maar er passen wel gewone lengte matjes in!
De lengte weet ik niet precies, maar volgens mij meer dan twee meter. De breedte is 1.20 volgens mij. Twee matjes van 60 cm passen precies. Maar ik kan het niet nameten. Wij gebruiken trouwens luchtbedden voor de kinderen, de jongste slaapt in het achtertentje en heeft er één van een meter breed, de oudste heeft een eigen tentje en een luchtbed van 1.20 breed. Van die lekkere dikke. Vinden ze heerlijk:) Wij een goed bed, zij een goed bed en iedereen slaapt heel lekker.
We hebben het heel wat jaartjes met de tent op zelfopblaasbare matjes gedaan en dat ging ook goed, maar die zijn zo glad, dat de kinderen er telkens naast lagen en dat is toch wel koud, zo op het zeil.
Citaat van: C5CCV op februari 01, 2015, 09:24:44 AM
Apart, ik zou zeggen dat ie groter zou zijn dan de gastencabine van onze CC.
Nee, hij is niet zo groot. Twee grotere kinderen zou ik er niet de hele vakantie in leggen. Liggen ze echt heel dicht op elkaar.
Volgens de bouwtekening is íe 1.27m breed, dat zou goed kunnen kloppen. Fijn dat er lange matjes in kunnen, kan ik eens geen rondsnuffelen wat ik neer ga leggen voor de kids. Goede dikke inflatables (thermarest oid) lijken me fijner dan een luchtbed.....
Wij hebben bij de Wit de proef op de som genomen door op de luchtbedjes afdeling 2 self inflatables te nemen en die er in te leggen. Deze waren van Safarica (63x193) deze paste precies in de breedte en in de lengte hielden we iets over.
Ik heb nu voor de kinderen een polydaun matje van 7,5 cm met een polydaun badstof hoes er omheen tegen het glijden, want dat probleem had ik zelf ook altijd. Ik deed er wel een hoeslaken om, maar omdat dat altijd te breed is zat het nooit goed. Vandaar nu de bijpassende hoezen! Overigens nu in de aanbieding bij karstentravelstore
Hebben jullie trouwens schokdempers laten plaatsen?? Ik had eigenlijk wel deze optie opgegeven, maar bij Ridderbeks vonden ze dit een rare optie als je er geen tempo100 bij liet doen (voor alsnog niet nodig, we gaan naar Spanje). Ze vertelden dit eigenlijk alleen te doen in combinatie met tempo100 en wanneer je geen tempo100 laat uitvoeren vinden ze schokdempers ook overbodig. Ik had het als optie genomen voor een betere wegligging, maar dat blijkt niet echt van toepassing te zijn als ik Ridderbeks mag geloven. Dus we hebben de optie weer weggehaald. Hoe zijn de ervaringen van wel/niet schokdempers bij andere Malawi bezitters??
Niet geheel vergelijkbaar, maar wij hebben nu een vouwwagen met schokdempers en daarvoor zonder; maar de wagen is veel minder springerig. Onze Conway kon soms nog wel eens even nadansen, daar hebben we nu totaal geen last meer van.
... het heet tenslotte niet voor niets 'schokdemper'
Wij kregen bij aanschaf van onze Malawi ook te horen (bij De Wit) dat het bij deze vouwwagen niet nodig is. De wegligging schijnt goed te zijn zonder schokdempers.
Citaat van: Vlinder73 op februari 16, 2015, 04:21:28 PM
Wij kregen bij aanschaf van onze Malawi ook te horen (bij De Wit) dat het bij deze vouwwagen niet nodig is. De wegligging schijnt goed te zijn zonder schokdempers.
Ok, als ze het bij 2 verschillende dealers zeggen dan zal er wel een kern van waarheid inzitten :J
Wij hebben tempo 100, dus nooit zonder schokdempers gereden.
Natuurlijk is de wegligging goed, maar met dempers is ie gewoon beter ............ een Cabanon Jaguar is ook maar waarschijnlijk vinden jullie een Cabanon Malawi ........ beter. Het zijn gewoon keuzes die je maakt.
Citaat van: C5CCV op februari 16, 2015, 10:03:29 PM
Natuurlijk is de wegligging goed, maar met dempers is ie gewoon beter ............ een Cabanon Jaguar is ook maar waarschijnlijk vinden jullie een Cabanon Malawi ........ beter. Het zijn gewoon keuzes die je maakt.
Maar als het echt zoveel zou schelen qua wegligging is het toch niet vreemd dat je deze optie zou willen zonder een tempo100 keuring er bij te nemen?? Bij de dealer vonden ze dit vreemd..........
Nou ja, we zullen het zien hoe de wagen achter de auto ligt. We hebben nog nooit eerder een vouwwagen achter de auto gehad, dus waarschijnlijk vinden wij alles "normaal" rijden. We hebben er een dikke 3.0 Espace voor rijden, dus waarschijnlijk zal het wel goed gaan..............en anders laten we alsnog de schokdempers plaatsen........
Citaat van: C5CCV op februari 16, 2015, 10:03:29 PM
een Cabanon Jaguar is ook maar waarschijnlijk vinden jullie een Cabanon Malawi ........ beter.
Die vergelijking slaat overigens kant nog wal.............
Schokdempers kan ik altijd nog laten plaatsen, van een Jaguar kan ik later geen Malawi maken....... ::)
En schokdempers leken mij dus beter (vandaar dat ik ze als optie wilde)..........maar volgens de dealer maakt het dus weinig/geen verschil (die zien het enkel als een noodzakelijk goed voor de tempo100 keuring).
Citaat van: kph op februari 17, 2015, 08:14:16 AM
Die vergelijking slaat overigens kant nog wal.............
Schokdempers kan ik altijd nog laten plaatsen, van een Jaguar kan ik later geen Malawi maken....... ::)
En schokdempers leken mij dus beter (vandaar dat ik ze als optie wilde)..........maar volgens de dealer maakt het dus weinig/geen verschil (die zien het enkel als een noodzakelijk goed voor de tempo100 keuring).
Schokdempers maken zeker verschil. Ik had ze achteraf ook gemonteerd onder onze Jametic. geen gespring meer over hobbels en slingeringen worden sneller gecorrigeerd. Heb het zelf getest om het verschil te weten voor mezelf.