Ervaringen Cabanon Malawi

Gestart door Drees, augustus 17, 2014, 11:59:41 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Drikusniet

Achtertent is maar 125 breed (2x 63 past dus). Wij hebben een extra lange inflatable erin, dus de lengte is minimaal 205.

Vlinder73

C5CCV: omdat ik weet dat 2 'gewone maat' matjes echt net naast elkaar kunnen liggen. Het is ergens tussen de 125 en 130 schat ik

C5CCV

Apart, ik zou zeggen dat ie groter zou zijn dan de gastencabine van onze CC.

Drees

Citaat van: Vlinder73 op februari 01, 2015, 08:50:46 AM
Er passen in de achtertent precies 2 matjes naast elkaar, dus 140 is het niet. De lengte weet ik ook niet, maar er passen wel gewone lengte matjes in!
De lengte weet ik niet precies, maar volgens mij meer dan twee meter. De breedte is 1.20 volgens mij. Twee matjes van 60 cm passen precies. Maar ik kan het niet nameten. Wij gebruiken trouwens luchtbedden voor de kinderen, de jongste slaapt in het achtertentje en heeft er één van een meter breed, de oudste heeft een eigen tentje en een luchtbed van 1.20 breed. Van die lekkere dikke. Vinden ze heerlijk:) Wij een goed bed, zij een goed bed en iedereen slaapt heel lekker.

We hebben het heel wat jaartjes met de tent op zelfopblaasbare matjes gedaan en dat ging ook goed, maar die zijn zo glad, dat de kinderen er telkens naast lagen en dat is toch wel koud, zo op het zeil.

Drees

Citaat van: C5CCV op februari 01, 2015, 09:24:44 AM
Apart, ik zou zeggen dat ie groter zou zijn dan de gastencabine van onze CC.
Nee, hij is niet zo groot. Twee grotere kinderen zou ik er niet de hele vakantie in leggen. Liggen ze echt heel dicht op elkaar.

kph

Volgens de bouwtekening is íe 1.27m breed, dat zou goed kunnen kloppen. Fijn dat er lange matjes in kunnen, kan ik eens geen rondsnuffelen wat ik neer ga leggen voor de kids. Goede dikke inflatables (thermarest oid) lijken me fijner dan een luchtbed.....

Alpha-mannetje

Wij hebben bij de Wit de proef op de som genomen door op de luchtbedjes afdeling 2 self inflatables te nemen en die er in te leggen. Deze waren van Safarica (63x193) deze paste precies in de breedte en in de lengte hielden we iets over.
Een vouwwagen ligt beter achter je auto als hij is ingeklapt!

Vlinder73

Ik heb nu voor de kinderen een polydaun matje van 7,5 cm met een polydaun badstof hoes er omheen tegen het glijden, want dat probleem had ik zelf ook altijd. Ik deed er wel een hoeslaken om, maar omdat dat altijd te breed is zat het nooit goed. Vandaar nu de bijpassende hoezen! Overigens nu in de aanbieding bij karstentravelstore

kph

Hebben jullie trouwens schokdempers laten plaatsen?? Ik had eigenlijk wel deze optie opgegeven, maar bij Ridderbeks vonden ze dit een rare optie als je er geen tempo100 bij liet doen (voor alsnog niet nodig, we gaan naar Spanje). Ze vertelden dit eigenlijk alleen te doen in combinatie met tempo100 en wanneer je geen tempo100 laat uitvoeren vinden ze schokdempers ook overbodig. Ik had het als optie genomen voor een betere wegligging, maar dat blijkt niet echt van toepassing te zijn als ik Ridderbeks mag geloven. Dus we hebben de optie weer weggehaald. Hoe zijn de ervaringen van wel/niet schokdempers bij andere Malawi bezitters??

C5CCV

Niet geheel vergelijkbaar, maar wij hebben nu een vouwwagen met schokdempers en daarvoor zonder; maar de wagen is veel minder springerig. Onze Conway kon soms nog wel eens even nadansen, daar hebben we nu totaal geen last meer van.


... het heet tenslotte niet voor niets 'schokdemper'

Vlinder73

Wij kregen bij aanschaf van onze Malawi ook te horen (bij De Wit) dat het bij deze vouwwagen niet nodig is. De wegligging schijnt goed te zijn zonder schokdempers.

kph

Citaat van: Vlinder73 op februari 16, 2015, 04:21:28 PM
Wij kregen bij aanschaf van onze Malawi ook te horen (bij De Wit) dat het bij deze vouwwagen niet nodig is. De wegligging schijnt goed te zijn zonder schokdempers.

Ok, als ze het bij 2 verschillende dealers zeggen dan zal er wel een kern van waarheid inzitten  :J

Drees

Wij hebben tempo 100, dus nooit zonder schokdempers gereden.

C5CCV

Natuurlijk is de wegligging goed, maar met dempers is ie gewoon beter ............ een Cabanon Jaguar is ook maar waarschijnlijk vinden jullie een Cabanon Malawi ........ beter. Het zijn gewoon keuzes die je maakt.

kph

Citaat van: C5CCV op februari 16, 2015, 10:03:29 PM
Natuurlijk is de wegligging goed, maar met dempers is ie gewoon beter ............ een Cabanon Jaguar is ook maar waarschijnlijk vinden jullie een Cabanon Malawi ........ beter. Het zijn gewoon keuzes die je maakt.

Maar als het echt zoveel zou schelen qua wegligging is het toch niet vreemd dat je deze optie zou willen zonder een tempo100 keuring er bij te nemen?? Bij de dealer vonden ze dit vreemd..........
Nou ja, we zullen het zien hoe de wagen achter de auto ligt. We hebben nog nooit eerder een vouwwagen achter de auto gehad, dus waarschijnlijk vinden wij alles "normaal" rijden. We hebben er een dikke 3.0 Espace voor rijden, dus waarschijnlijk zal  het wel goed gaan..............en anders laten we alsnog de schokdempers plaatsen........