Vouwwagenclub.info

(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Jamet => Topic gestart door: roelof op mei 30, 2015, 01:18:24 pm

Titel: Hoe mooi is garantie als...
Bericht door: roelof op mei 30, 2015, 01:18:24 pm
Wat moet ik van een leverancier denken als...

- die de tent verkeerd monteert, ik dus bijna de tent door uitklappen behoorlijk beschadigd had
- de klacht waarom de tent was afgehaald niet goed is gerepareerd, want de ritsttrekker als vermoedelijke veroorzaker de schade al weer veroorzaakt, ofwel wederom zijn gaatjes te zien in dit gedeelte
- het ritsgedeelte waar de zijstokken ingaan na reparatie is uitgescheurd

Heb ik dan reden om boos te worden?
Titel: Re: Hoe mooi is garantie als...
Bericht door: Tago Herman op mei 30, 2015, 02:50:05 pm
Dan heb je inderdaad een reden om héééél boos  :# :# :# te worden.

Toch proberen om rustig te blijven, en de leverancier hierover aanspreken.

En anders naar importeur / fabrikant.

Veel succes en kalmte gewenst.

Herman
Titel: Re: Hoe mooi is garantie als...
Bericht door: muis op mei 30, 2015, 03:27:31 pm
Bizar.

De importeur is Ubachs. Nou ben ik wel benieuwd welke dealer dit is geweest
Titel: Re: Hoe mooi is garantie als...
Bericht door: Marjootje op mei 30, 2015, 04:51:53 pm
Wel tot tien blijven tellen hoor. Ik had een spreukje in mn auto: blijf hoffelijk en kalm. Maar boos worden, tja, bij mij was het stoom ook alle gaten ook gesist.
Ben benieuwd hoe ze dit oplossen.
Titel: Re: Hoe mooi is garantie als...
Bericht door: roelof op mei 31, 2015, 11:37:55 am
Ik heb beheerst maar wel een boze mail naar de Wit (Schijndel) gestuurd. Ik denk nog aan een forward naar Ubachs, maar dat hangt van het handelen en de reactie van de Wit af.
Titel: Re: Hoe mooi is garantie als...
Bericht door: olaf op mei 31, 2015, 01:05:21 pm
Is een reden Boos heel Boos.

Wel een vreemd verhaal dat de Wit het zo gedaan heeft.

Zo boos, ik zou de heleboel kort en klein slaan, maar dan ben je bij de wit wel een paar dagen bezig  :# (Grapje hé)

idd even wachten op hun reactie ze hebben wel een naam hoog te houden.

Graag horen we even hoe het afgelopen is.
Titel: Re: Hoe mooi is garantie als...
Bericht door: Nirak op mei 31, 2015, 01:35:31 pm
Wat vervelend en net voor de vakantie periode. Rustig blijven terwijl je boos bent, best moeilijk, alleen zou ik zelf de telefoon pakken, kan je gelijk hun reactie horen...

Hoop dat ze het netjes afhandelen, zodat jullie weer snel kunnen klappen!
Titel: Re: Hoe mooi is garantie als...
Bericht door: Yella op mei 31, 2015, 02:03:04 pm
Wat vervelend en net voor de vakantie periode. Rustig blijven terwijl je boos bent, best moeilijk, alleen zou ik zelf de telefoon pakken, kan je gelijk hun reactie horen...

Hoop dat ze het netjes afhandelen, zodat jullie weer snel kunnen klappen!
Als je boos bent kan een mail zenden verstandiger zijn. Kun je rustig overdenken wat je er in zet, nog eens controleren. En de tegenpartij kan ook rustig over zijn tegenzet nadenken en een goed antwoord terug geven. En, eventueel overleggen met anderen/collega's/chef.
Titel: Re: Hoe mooi is garantie als...
Bericht door: muis op mei 31, 2015, 02:30:51 pm
Ik heb beheerst maar wel een boze mail naar de Wit (Schijndel) gestuurd. Ik denk nog aan een forward naar Ubachs, maar dat hangt van het handelen en de reactie van de Wit af.
Voor Kien (forum lid) heeft de Wit eea heel netjes afgehandeld bij zijn Cabanon (compleet nieuwe tent).  Hoop dat dit net zo netjes wordt afgehandeld :J
Titel: Re: Hoe mooi is garantie als...
Bericht door: roelof op mei 31, 2015, 10:00:20 pm
Ik ben zelf meer van het mailen, zo kan ik inderdaad de tijd nemen om mij goed te verwoorden. Dus idd een rustige maar wel boze respons gegeven!

Ik verwacht morgen pas een reactie, zal het hier zeker terugkoppelen!

En het klopt, met nog 2,5 week voor de vakantie wordt dit haast onmogelijk dit voortijds op te lossen, of ze moeten hem nu wel op komen halen (intussen 900 km aan garantiebezoekjes besteed, ben daar dus ook zat van).
Titel: Re: Hoe mooi is garantie als...
Bericht door: KlapJoeri op mei 31, 2015, 10:10:44 pm
In zo'n geval zou ik beiden doen. Eerst bellen en zorgen dat je de juiste persoon spreekt, daarna samenvatting van het gesprek en gemaakte afspraken op de mail zetten ter bevestiging.
Alleen mail is te makkelijk en geeft leverancier veel tijd om smoesjes te verzinnen of zich er te makkelijk vanaf te maken.
Een langdurige mailwisseling zit je niet op te wachten, wel op een oplossing.
Titel: Re: Hoe mooi is garantie als...
Bericht door: Malk0 op juni 01, 2015, 10:30:09 am
mijn ervaring met de Wit is niet heel best. Halve oplossingen en geen excuses. Daar houdt ik niet van
Titel: Re: Hoe mooi is garantie als...
Bericht door: Drikusniet op juni 01, 2015, 12:24:57 pm
mijn ervaring met de Wit is niet heel best. Halve oplossingen en geen excuses. Daar houdt ik niet van
Bij de Wit moet je vasthoudend zijn, dan lukt het vaak wel, maar hangt naar mijn idee er ook vanaf met wie je daar te maken hebt. Sommige dingen ging uitstekend en soepel, andere juist weer lastig.
Titel: Re: Hoe mooi is garantie als...
Bericht door: roelof op juni 06, 2015, 02:12:43 pm
De boodschap is kennelijk overgekomen, excuses zijn gemaakt en de vouwwagen wordt komende week opgehaald en een week later weer thuis afgeleverd. Nu wel hopen dat het ook echt goedkomt en wie weet, gaan we weer in de kundigheid van Wit geloven...
Titel: Re: Hoe mooi is garantie als...
Bericht door: Tago Herman op juni 06, 2015, 02:58:54 pm
Klinkt positief. Nu hopen dat alles netjes en correct wordt verholpen.
Het blijft natuurlijk een vreemde zaak, je geeft behoorlijk wat geld uit en mag toch verwachten dat je goed spul geleverd krijgt.
Titel: Re: Hoe mooi is garantie als...
Bericht door: olaf op juni 06, 2015, 03:45:57 pm
Word zeker goed verholpen. Mooi dat ze zo gaan doen.
Titel: Re: Hoe mooi is garantie als...
Bericht door: FiPe op augustus 29, 2015, 09:32:39 pm
Hmmm... de Wit in Schijndel ...
Ik heb tot nu toe goede ervaring met hun opgedaan.

Afgelopen zomer stond een pracht artikel in de Consumentengids (mei of juni) over garantiebepalingen en het doorlopen van die bepalingen na vervallen van het garantie termijn.
Door dat artikel heb ik mijn e-bike, mei 2011 aangeschaft, met een defecte motor zonder verlies aan inruilwaarde kunnen inruilen voor een nieuwe e-bike
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal