Hoe mooi is garantie als...

Gestart door roelof, mei 30, 2015, 01:18:24 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

roelof

Wat moet ik van een leverancier denken als...

- die de tent verkeerd monteert, ik dus bijna de tent door uitklappen behoorlijk beschadigd had
- de klacht waarom de tent was afgehaald niet goed is gerepareerd, want de ritsttrekker als vermoedelijke veroorzaker de schade al weer veroorzaakt, ofwel wederom zijn gaatjes te zien in dit gedeelte
- het ritsgedeelte waar de zijstokken ingaan na reparatie is uitgescheurd

Heb ik dan reden om boos te worden?

Tago Herman

Dan heb je inderdaad een reden om héééél boos  :# :# :# te worden.

Toch proberen om rustig te blijven, en de leverancier hierover aanspreken.

En anders naar importeur / fabrikant.

Veel succes en kalmte gewenst.

Herman
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar

muis

Bizar.

De importeur is Ubachs. Nou ben ik wel benieuwd welke dealer dit is geweest

Marjootje

Wel tot tien blijven tellen hoor. Ik had een spreukje in mn auto: blijf hoffelijk en kalm. Maar boos worden, tja, bij mij was het stoom ook alle gaten ook gesist.
Ben benieuwd hoe ze dit oplossen.

roelof

Ik heb beheerst maar wel een boze mail naar de Wit (Schijndel) gestuurd. Ik denk nog aan een forward naar Ubachs, maar dat hangt van het handelen en de reactie van de Wit af.

olaf

Is een reden Boos heel Boos.

Wel een vreemd verhaal dat de Wit het zo gedaan heeft.

Zo boos, ik zou de heleboel kort en klein slaan, maar dan ben je bij de wit wel een paar dagen bezig  :# (Grapje hé)

idd even wachten op hun reactie ze hebben wel een naam hoog te houden.

Graag horen we even hoe het afgelopen is.
The need for the many outweigh the needs of the few

Nirak

Wat vervelend en net voor de vakantie periode. Rustig blijven terwijl je boos bent, best moeilijk, alleen zou ik zelf de telefoon pakken, kan je gelijk hun reactie horen...

Hoop dat ze het netjes afhandelen, zodat jullie weer snel kunnen klappen!
Dans met je hart en je voeten zullen volgen.

Yella

Citaat van: Nirak op mei 31, 2015, 01:35:31 PM
Wat vervelend en net voor de vakantie periode. Rustig blijven terwijl je boos bent, best moeilijk, alleen zou ik zelf de telefoon pakken, kan je gelijk hun reactie horen...

Hoop dat ze het netjes afhandelen, zodat jullie weer snel kunnen klappen!
Als je boos bent kan een mail zenden verstandiger zijn. Kun je rustig overdenken wat je er in zet, nog eens controleren. En de tegenpartij kan ook rustig over zijn tegenzet nadenken en een goed antwoord terug geven. En, eventueel overleggen met anderen/collega's/chef.
www.jawamarkt.nl voor boeken en handleidingen.

muis

Citaat van: roelof op mei 31, 2015, 11:37:55 AM
Ik heb beheerst maar wel een boze mail naar de Wit (Schijndel) gestuurd. Ik denk nog aan een forward naar Ubachs, maar dat hangt van het handelen en de reactie van de Wit af.
Voor Kien (forum lid) heeft de Wit eea heel netjes afgehandeld bij zijn Cabanon (compleet nieuwe tent).  Hoop dat dit net zo netjes wordt afgehandeld :J

roelof

Ik ben zelf meer van het mailen, zo kan ik inderdaad de tijd nemen om mij goed te verwoorden. Dus idd een rustige maar wel boze respons gegeven!

Ik verwacht morgen pas een reactie, zal het hier zeker terugkoppelen!

En het klopt, met nog 2,5 week voor de vakantie wordt dit haast onmogelijk dit voortijds op te lossen, of ze moeten hem nu wel op komen halen (intussen 900 km aan garantiebezoekjes besteed, ben daar dus ook zat van).

KlapJoeri

#10
In zo'n geval zou ik beiden doen. Eerst bellen en zorgen dat je de juiste persoon spreekt, daarna samenvatting van het gesprek en gemaakte afspraken op de mail zetten ter bevestiging.
Alleen mail is te makkelijk en geeft leverancier veel tijd om smoesjes te verzinnen of zich er te makkelijk vanaf te maken.
Een langdurige mailwisseling zit je niet op te wachten, wel op een oplossing.
The cold never bothered me anyway.....

Malk0

mijn ervaring met de Wit is niet heel best. Halve oplossingen en geen excuses. Daar houdt ik niet van

Drikusniet

Citaat van: Malk0 op juni 01, 2015, 10:30:09 AM
mijn ervaring met de Wit is niet heel best. Halve oplossingen en geen excuses. Daar houdt ik niet van
Bij de Wit moet je vasthoudend zijn, dan lukt het vaak wel, maar hangt naar mijn idee er ook vanaf met wie je daar te maken hebt. Sommige dingen ging uitstekend en soepel, andere juist weer lastig.

roelof

De boodschap is kennelijk overgekomen, excuses zijn gemaakt en de vouwwagen wordt komende week opgehaald en een week later weer thuis afgeleverd. Nu wel hopen dat het ook echt goedkomt en wie weet, gaan we weer in de kundigheid van Wit geloven...

Tago Herman

Klinkt positief. Nu hopen dat alles netjes en correct wordt verholpen.
Het blijft natuurlijk een vreemde zaak, je geeft behoorlijk wat geld uit en mag toch verwachten dat je goed spul geleverd krijgt.
Een jaar niet geklapt is een verloren jaar