wie kan mij vertellen waar ik een 100km keuring kan laten doen?
Een afspraak voor zo?n keuring maak je met TÜV Nord Nederland BV, Schorsweg 4, 8171 ME Vaassen, telefoon (0578) 66 82 33. Klik op onderstaande link voor de voorwaarden waaraan de combinatie moet voldoen.
http://www.tuev-nord.nl/Tempo%20100.htm
dank je wel voor de info. :)
Bij Dekra, komt hem keuren waar jij wilt. In de stalling of thuis bijvoorbeeld.
Kosten voor de keuring 109 euro.
binnen 10 werkdagen heb je de stikker binnen als hij is goedgekeurd.
Verstuurd van mijn Transformer Prime TF201 met Tapatalk
of op bepaalde dagen bij sommige campingzaken
nu zie ik steeds meer topics voorbijkomen over dat 100 km gebeuren.
vraag ik me toch af waarom die sticker inene zo populair is?
Citaat van: Walter op juni 08, 2012, 11:06:57 PMvraag ik me toch af waarom die sticker inene zo populair is?
Dat vroeg ik me nou ook af. Je betaalt geld voor de techniek. Je betaalt geldt voor de keuring. En dan heb je zo'n afzichtelijke sticker op je bak. En dat alleen maar om in één land (waar niemand op vakantie wil, had ik daar nog aan toe willen voegen :#) een handvol kilometers per uur harder te mogen. Terwijl je nota bene vakantie hebt.
Tja, als je door Duitsland heen naar Zwitserland of Italië wilt, vind ik het toch wel een heel verschil of je 80 of 100 mag rijden. Al is het alleen al vanwege mijn gevoel van onveiligheid als ik tussen twee vrachtwagens moet rijden.
Citaat van: Ccindy op juni 09, 2012, 08:09:16 AM
Tja, als je door Duitsland heen naar Zwitserland of Italië wilt, vind ik het toch wel een heel verschil of je 80 of 100 mag rijden. Al is het alleen al vanwege mijn gevoel van onveiligheid als ik tussen twee vrachtwagens moet rijden.
en dan kom je steeds mooier in Duitsland te rijden met die pannenkoek achter op je klapper, 200 euro lichter alvast door die sticker :# en dan kom je een mooi bord tegen met een inhaalverbod en dan zie je eronder staan dat het ook verboden is voor bussen en auto met aanhanger (valt de vouwwagen ook onder :# )
het gevoel van onveiligheid kan ik me enigszins wel indenken, maar toch valt het kleven best mee daar aangezien de boetes er flink hoog liggen voor bumper kleven.
en het onderdeel het gaat veel sneller valt ook best mee, als ik met 80 of 89 km per uur van Nijmegen naar Calais ga, scheelt die 9 km per uur verschil mij 11 minuten op 314 km.
Citaat van: Ccindy op juni 09, 2012, 08:09:16 AMAl is het alleen al vanwege mijn gevoel van onveiligheid als ik tussen twee vrachtwagens moet rijden.
De afstand tussen jou en de vrachtwagen voor je, heb je zelf in de hand. En dat is de belangrijkste. De afstand achter je is ook van belang als je plotseling moet remmen, maar dat hoef je niet, zolang je de afstand voor je groot genoeg houdt.
Maar ik geef toe. Gevoel hierover laat zich niet sturen.
Citaat van: Ccindy op juni 09, 2012, 08:09:16 AM
Tja, als je door Duitsland heen naar Zwitserland of Italië wilt, vind ik het toch wel een heel verschil of je 80 of 100 mag rijden. Al is het alleen al vanwege mijn gevoel van onveiligheid als ik tussen twee vrachtwagens moet rijden.
Juist het inhalen zorgt vaak voor brokken ;)
Citaat van: _Jeroen_ op juni 09, 2012, 09:03:23 AM
Juist het inhalen zorgt vaak voor brokken ;)
wat daar (richting het zuiden van Duitsland) ook bijna overal niet toegestaan is :O
Citaat van: Frankie op juni 09, 2012, 08:30:24 AM
De afstand tussen jou en de vrachtwagen voor je, heb je zelf in de hand. En dat is de belangrijkste. De afstand achter je is ook van belang als je plotseling moet remmen, maar dat hoef je niet, zolang je de afstand voor je groot genoeg houdt.
Maar ik geef toe. Gevoel hierover laat zich niet sturen.
Dat ik veel afstand voor me laat wordt helaas vaak niet gewaardeerd, waardoor er dan weer iemand invoegt vlak voor me en ik dus weer moet zorgen voor flinke afstand. :? Maar na 2x door het oog van de naald te zijn gekropen nadat ik van achteren werd aangereden door een niet-oplettende vrachtwagenchauffeur haal ik liever een keer ongeoorloofd in, dan dat ik tussen 2 van die bakbeesten moet blijven hangen. Het is dus inderdaad in mijn geval vooral persoonlijk.
@Walter: 500 km lang 80 rijden of 100 scheelt toch wel een slok op een borrel.
En anders halen ze je wel in met een miniem snelheidsverschil en voegen weer 5 meter voor je in. Ik heb geen sticker en keuring, maar rij gewoon harder als dit nodig mocht zijn. Blijf daarna voor de vrachtuto's liggen.
Citaat van: Ccindy op juni 09, 2012, 09:20:37 AM500 km lang 80 rijden of 100 scheelt toch wel een slok op een borrel.
Een uur en een kwartier. Op de totale reis naar je bestemming. De heen- en terugreis samen dus 2,5 uur.
Op drie weken vakantie waarin je 16 uur per dag wakker bent is dat ruim 7-duizendste van je vakantie. I: :#
Zoals Walter ook al heeft verteld, wat heeft het voor zin om met een 100 km sticker gezellig achter de vrachtwagens te rijden bij het inhaalverbod? Zelf rij ik zonder sticker en haal gewoon in, met zo min mogelijk hinder voor de " snelle jongens". Nog geen problemen mee gehad en de ruim 100 euro is dan voor een eventuele bekeuring :)
Mocht je met een 100 km sticker wel het inhaalverbod legaal negeren, ben ik de eerste die hem er op plakt!
Citaat van: Frankie op juni 09, 2012, 10:30:24 AM
Een uur en een kwartier. Op de totale reis naar je bestemming. De heen- en terugreis samen dus 2,5 uur.
Op drie weken vakantie waarin je 16 uur per dag wakker bent is dat ruim 7-duizendste van je vakantie. I: :#
Haha, nou geloof me, met een jongetje van 5 die een hekel heeft aan autorijden is 2,5 uur verschil in totale reistijd echt héél veel waard! ;)
Krijg nou helemaal het habbieboebie....
Zit ik daar te verkondigen dat ik die Tempo100 keuring niet echt nodig vind, zit er in de post van vandaag een brief van de TÜV met een keuringscertificaat en een Tempo100 sticker (mooie rustige sticker met zwarte i.p.v rode rand).
Kennelijk wordt de Livingstone standaard met Tempo100 keuring geleverd, maar kost de administratieve verwerking en het opsturen van het certificaat wat tijd...
Onnodig te zeggen dat ik de Tempo100 keuring nu natuurlijk opeens heel erg belangrijk vind. :O
Citaat van: Ccindy op juni 09, 2012, 02:08:25 PM
Haha, nou geloof me, met een jongetje van 5 die een hekel heeft aan autorijden is 2,5 uur verschil in totale reistijd echt héél veel waard! ;)
Nou als dat jongetje van 5 echt een hekel heeft aan autorijden dan snap ik niet waarom hij dan toch voor vele uren in de auto wordt gezet om op een vakantie bestemming te komen. Dichtbij huis is het ook mooi. En daarbij het scheelt echt geen 2,5 uur. Als je gewoon de snelheid van de vrachtauto's rijdt (is ong. 90 km. p/u) is er niets aan de hand. Daarbij geldt zoals al eerder aangegeven op veel plekken een inhaalverbod of zijn ze aan de weg bezig met een snelheidsbeperking. Maar als iemand met een sticker op de vw. prettiger rijdt dan zonder dan moet je dat gewoon doen.
Citaat van: Alberik op juni 09, 2012, 04:45:06 PM
Nou als dat jongetje van 5 echt een hekel heeft aan autorijden dan snap ik niet waarom hij dan toch voor vele uren in de auto wordt gezet om op een vakantie bestemming te komen.
:off Ik heb dat ook even zitten overdenken. Maar je kunt ook de stelling aan dat een kind van 5 best mag leren dat de vakantiebestemming niet aangepast wordt aan zijn hekel aan autorijden en dat niet alles altijd maar leuk is.
(Ik verbaas me sowieso wel eens over de mate waarin gezinnen zich soms volledig laten leiden door c.q. lijden onder de nukken, pijntjes en wensen van de kijnders, maar dat is weer een heeeeel ander verhaal).
Mijn broer en ik werden vroeger van alleen een ritje naar de kust al kotsmisselijk. Maar dat wil niet zeggen dat we daarom niet meer naar de kust gingen.
Citaat van: Frankie op juni 09, 2012, 05:05:34 PM
:off Ik heb dat ook even zitten overdenken. Maar je kunt ook de stelling aan dat een kind van 5 best mag leren dat de vakantiebestemming niet aangepast wordt aan zijn hekel aan autorijden en dat niet alles altijd maar leuk is.
(Ik verbaas me sowieso wel eens over de mate waarin gezinnen zich soms volledig laten leiden door c.q. lijden onder de nukken, pijntjes en wensen van de kijnders, maar dat is weer een heeeeel ander verhaal).
Mijn broer en ik werden vroeger van alleen een ritje naar de kust al kotsmisselijk. Maar dat wil niet zeggen dat we daarom niet meer naar de kust gingen.
Dat vinden wij ook hoor. Toen hij nog echt klein was hielden we er zoveel mogelijk rekening mee, maar nu valt hem goed uit te leggen wat hem te wachten staat. En zijn lievelingsland is Italië, dus dan moet hij toch langere tijd in de auto zitten als we gaan kamperen. Hij maakt er zelf ook geen probleem van hoor, de reis duurt alleen wel erg lang met zo'n hangerig mannetje. Bij aankomst is dat meteen weer over.
Is het dan geen optie om 's nachts te gaan rijden? Dan slaapt de kleine toch.
Hebben wij op de terugweg van zuid frankrijk gedaan. Vertrek om 19.00 uur, om de 2 uur afwisselen en slapen.
Kwamen toen nog redelijk uitgerust 's morgens vroeg thuis.
Zelfs 's nachts slaapt hij niet lekker in de auto, dus dan wordt hij na zo'n 2 uur wakker en wil dan naar zijn bed.... En dan verloopt de rest van de reis helemaal niet prettig.
Maar goed, inmiddels overleven we de reis wel hoor, als we langer onderweg zijn. Hij vermaakt zich inmiddels aardig (lang leve de DS en de dvd-speler), al proberen we zoveel mogelijk oponthoud te vermijden als dat in onze macht ligt. En naar verre bestemmingen reizen we zoveel mogelijk in tweeën, dus met een overnachting.