Vouwwagenclub.info

(Openbaar)De vouwwagen => vouwwagenmerken informatie => Holtkamper => Topic gestart door: Hemertje op mei 01, 2019, 10:24:34 pm

Titel: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 01, 2019, 10:24:34 pm
Het kampeerseizoen begint, het mooie weer komt eraan en dan begint je klapper hartje toch weer sneller te kloppen   :P
Een mooie tijd om te dromen, voor mij over een Holtkamper Cocoon Aero of een Kyte...

Maar met welke komt nu je droom uit?

Voor mij dromen over een Cocoon Aero vs Kyte...

Wat waren jullie afwegingen of had je een directe voorkeur en waarom?
Wat waren/zijn de voors-, en tegens die jullie hadden voor de verschillen tussen de wagens
En/of heb je de verschillen tussen de jaartallen bekeken en afgewogen bij de keuze voor een tweedehandse?

Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 01, 2019, 10:26:44 pm
Ik zie dat de Cocoon Aero uit 2014 heeft een RVS frame heeft, een 2013 versie heeft nog een oranje stalen frame?

Kennen jullie zo nog meer verschillen in uitvoering of verbeterpunten?
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Klapzwaan op mei 01, 2019, 11:20:42 pm
Kijk je naar gebruikt of nieuw?
En Kyte XL of Kyte L (ingeval van gebruikt)?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 01, 2019, 11:47:19 pm
Kijk je naar gebruikt of nieuw?
En Kyte XL of Kyte L (ingeval van gebruikt)?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

gebruikt, Cocoon Aero of Kyte S/XL (S of XL is me om het even voor nu)...
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 01, 2019, 11:49:10 pm
Ik lees verderop in het subforum dat de binnententen en de laadruimte bij de eerste jaren van de Kyte niet helemaal ongedierte dicht waren, zijn ze dat inmiddels wel? Vanaf welk jaar?
Naar mijn idee is de tropical binnentent van onze Spacer wel rondom helemaal dicht?

Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 01, 2019, 11:49:35 pm
De Cocoon Aero / Kyte heeft standaard geen hordeur, is deze later (zelf) aan te brengen, heeft iemand dat al gedaan?
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 01, 2019, 11:49:52 pm
De ogen van het grondzeil aan de wagenkant van de Kyte zou makkelijk afscheuren bij de eerste versies, hoe heeft men dat inmiddels opgelost en vanaf wel jaar?

Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 01, 2019, 11:50:25 pm
De ogen van het grondzeil aan de wagenkant van de Kyte zou makkelijk afscheuren bij de eerste versies, hoe heeft men dat inmiddels opgelost en vanaf wel jaar?

Zelfde vraag m.b.t. het doorslijten van het grondzeil ter plaatse van de voortentstokken?

Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 01, 2019, 11:50:42 pm
Heeft HK destijds voor bovengenoemde zaken b.v. terugroepacties gehouden?

1. Slaapcabine
2. Korte luifelstok
3. Watervoorziening
4. Stroomvoorziening
5. Afspannen korte elastieken.
6. Natte tent bij inklappen
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 01, 2019, 11:50:56 pm
Op MP zie ik Cocoon Aero's met een dissel en Basekitchen keuken onder de luifel, is dit achteraf nog (zelf) om te draaien zodat dissel niet meer onder de luifel zit maar bv de Basekitchen keuken wel onder de luifel?
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 01, 2019, 11:51:10 pm
Wat als de Cocoon Aero geen Basekitchen heeft en je wil er achteraf 1 onder de luifel plaatsen, wat dien je dan hiervoor nog te doen / aan te passen?
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Mustang op mei 02, 2019, 12:25:10 am
Voor ons belangrijk is dat de keuken altijd toegankelijk is. Dit is bij de Aero het geval. Wij hebben de eerste gehad de serie uit 2013. Op slag verliefd op de luifel. Uiteindelijk vonden we het opzetten erg zwaar en toch heel wat stokken. Wij hadden ook de xl kindertent.  Howel de luifel écht mooi is, zijn de schuine kanten niet altijd even praktisch, omdat je er niet kunt staan. Wij wilden toch graag een ruime luifel die je volledig kunt afsluiten tot voortent. Dat was de belangrijkste reden om over te stappen. De Aeros van 2013, dus met oranje frame hebben nog een kleiner bed, volgens mij is de binnenruimte ook kleiner dan de latere modellen. Als het kan zou ik voor een later model gaan, wij hadden achteraf gezien nog best wel wat kinderziektes.
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: OhPeeCee op mei 02, 2019, 09:59:23 am
Gekozen voor de Aero, zijn met twee, ruimte zat. Wel met MTT frame, dus keuken achterop, en de keuken is altijd bereikbaar. Kyte is voor twee gewoon te groot. Luifel is praktisch en groot. Hordeur in de toegang naar de voortent, is zeker aan te bevelen.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: RDDR op mei 02, 2019, 10:49:09 am
Wij zijn ook maar met 2 personen en uiteindelijk voor de Kyte XL gekozen (nieuw).

Redenen:
- vorig jaar had de Cocoon Aero nog de RVS tent constructie en de Kyte de carbon versie. Die laatste zet zich makkelijker op. Hoewel de Cocoon een hefboom constructie heeft, was die erg zwaar voor mijn vrouw en door mijn rugklachten moet mijn vrouw hem ook alleen kunnen opzetten en afbreken. Het carbon frame is ook beter geschikt on zonder haringen te staan.
- de ruimte in de Kyte is heerlijk. Lekker ruim, je staat elkaar niet in de weg en daardoor is er geen enkele behoefte aan een voorwand in de luifel. Je hebt altijd voldoende binnen en buiten ruimte
- door het vorige punt ook de snelste met opzetten en afbreken => hoe minder handelingen hoe beter, we trekken namelijk rond
- het prijsverschil lijkt groot, totdat.... je de keuken en de MTT trailer toevoegd die bij de Kyte standaard zijn
- als laatste: we vinden de Kyte mooier, maar dat is smaak

Nu heeft de Cocoon Aero vanaf dit jaar ook het carbon frame. Als dat vorig jaar het geval was geweest hadden we waarschijnlijk de Cocoon een heel stuk serieuzer bekeken en wellicht die gekocht.
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Diep op mei 02, 2019, 05:16:32 pm
Ik lees verderop in het subforum dat de binnententen en de laadruimte bij de eerste jaren van de Kyte niet helemaal ongedierte dicht waren, zijn ze dat inmiddels wel? Vanaf welk jaar?
Naar mijn idee is de tropical binnentent van onze Spacer wel rondom helemaal dicht?

Ik denk dat hier de slaaptent bedoeld wordt. Een dichte slaaptent zat er in de eerste jaren niet in.
Volgens mij vanaf 2013 of in ieder geval 2014 wel.

Naar een Cocoon hebben we nooit serieus gekeken. Wij hebben 2 kinderen en kampeerden ook nog wel eens in Nederland. Dan wil je graag met ze vieren binnen kunnen zitten.
Nu gaan niet alle kinderen meer mee en zoeken we meer de warmte op. Het zou dus kleiner kunnen.
Een Kyte-S of zo  :)
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Klapzwaan op mei 02, 2019, 05:46:00 pm
De Kyte is uiiteindelijk in een XL en een S versie uitgebracht.
Het verschil zit hem in de grotere wagen tent.
Bij de Kyte XL "loopt" deze over de keuken heen. Gevolg is dus een tent die ca 75 cm groter is van binnen, De keuken staat vanaf de luifel kant dan in een sort van nis. De ruimte onder de luifel is dan weer groter, doordat er geen keuken in staat.
Bij de Kyte S is de wagentent net zo groot als het bed. dekeuken komt daardoor in de luifel ruimte te staan. iets minder ruimte, wel weer gezelliger en binnenin nog steeds zeer ruim. Voordeel van Kyte S is , dat de keuken apart te benaderen is als vouwagen is ingeklapt. Bij de Kyte XL mak dat alleen dan via laadruimte Pack n Go.

Nadat HK het Windforce systeem had geintroduceerd op de Kyte, heeft men gekeken hoe dit toe te passen was op de Cocoon. Hier is de Cocoon Areo uit ontstaan.
Een Cocoon, maar dan met de Kyte luifel en daardoor wel met stormvaste schuifbare tentstok constructie (RVS). De deur (ingang) zat zoals bij elke Cocoon aan de zijkant en niet zoals bij de Kyte in het midden. Hierdoor vonden wij de loop wat ongelukkig. Bij de Kyte onder de luifel gewoon rechtdoor naar de deur die naast het bed uitkomt. Tafel en stoelen kunnen praktich aan zijkant onder de luifel en binnenruimte in de tent is volledig te gebruiken. Bij de Cocoon zit de deur aan de zijkant en wordt de indeling onder de luifel minder praktisch en daarnaast heb je in de binnenruimte ook minder mogelijkheden voor je spullen omdat je een loop vrij moet houden naar het bed.
Het bed van de Cocoon is kleiner dan dat van de Kyte. Hierdoor is ook de wagentent van de Cocoon iets lager dan die van de Kyte.
Met de MTT keuken achterop is de Cocoon praktisch gelijk als de Kyte (en ook bijna even duur zoals RDDR al heeft opgemerkt).

HK heeft met ingang van 2019 een aantal aanpassigen gedaan aan de Kyte en de Cocoon Aero omdat ze elkaar overlappen. De Kyte is er alleen nog in de XL versie (en heet nu gewoon Kyte). De Kyte S versie is vervallen en is nu de Cocoon Aero (model 2019) geworden. Bij de Cocoon Aero is  de deur nu naar het midden geplaats, worden carbon stokken gebruikt en is het bed gelijk aan de Kyte. Eigenlijk zijn de Cocoon Aero en Kyte S in elkaar geschoven.
Bij de Cocoon Areo vind ik persoonlijk de motoren van het Windforce systeem praktischer staan.

Het is een lang verhaal geworden, maar hoop dat het duidelijk genoeg is.
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 02, 2019, 07:19:00 pm
dank voor je uitgebreide uitleg!

wij zijn niet zo groot, dus de lagere stahoogte hebben we niet zo'n last van, sterker nog, wel makkelijker met het opbouwen als je er net wat beter bij kunt  :P

Onze zoon van 8 slaapt sinds vorig jaar los van de Spacer in zijn Adventuretent, tot vorig jaar zat de Adventuretent aan de Spacer geritst
Normaliter gaan we met de zomervakantie naar Zuid-Europa, de binnentent van de Spacer wordt dan eigenlijk niet gebruikt, enkel voor de kledingtassen etc, we leven dan onder de luifel  :P

In het voorjaar is het wel makkelijk dat je wat meer ruimte hebt in de voortent, want ik wil dan niet de Adventuretent opzetten voor slechts een paar dagen
Onze zoon kan dan in de voortent liggen en dan houdt je denk ik nog voldoende ruimte over voor een tafel en 3 stoelen naast het matras


Heb je ervaringen met de oudere Kyte's / Cocoon's zodat je mijn eerste vragen wellicht kunt beantwoorden?
 :zw

Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 02, 2019, 07:20:08 pm
Ik denk dat hier de slaaptent bedoeld wordt. Een dichte slaaptent zat er in de eerste jaren niet in.
Volgens mij vanaf 2013 of in ieder geval 2014 wel.

Naar een Cocoon hebben we nooit serieus gekeken. Wij hebben 2 kinderen en kampeerden ook nog wel eens in Nederland. Dan wil je graag met ze vieren binnen kunnen zitten.
Nu gaan niet alle kinderen meer mee en zoeken we meer de warmte op. Het zou dus kleiner kunnen.
Een Kyte-S of zo  :)

ja bedoel idd de slaaptent  :)

Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Klapzwaan op mei 03, 2019, 12:10:13 pm
Heb je ervaringen met de oudere Kyte's / Cocoon's zodat je mijn eerste vragen wellicht kunt beantwoorden?
 :zw

Hoi Hemertje,

Wij hebben niet echt ervaringen met oudere Kyte's en Cocoon Aero's, maar zal toch een poging doen om jouw eerste vragen te beantwoorden.

- Wat waren jullie afwegingen of had je een directe voorkeur en waarom?
In eerste instantie gingen wij voor de Cocoon Aero, maar hebben uiteindelijk voor de Kyte S gekozen.
Bij de Cocoon Aero zit de deur uit het midden, bij het linker windscherm. Geeft minder mogelijkheden met opstellen stoelen, tafel (en opbergen opblaas spullen) etc buiten.
Direct naast de deur aan de binnen kant zit een schuine stok van het frame. Niet erg handige positie als je iets te snel de binnenbocht neemt.
Binnen kan je minder praktische indeling maken ivm het vrij te houden looppad. De Kyte heeft de deur in het midden naast het bed (=logische doorgang).
Het bed is kleiner (vooral iets smaller).
En met de keuken achterop (MTT trailer) was er nauwelijks prijsverschil met de Kyte S.
Wij wilden een vaste keuken en niet een verrijdbare (looks en veel praktischer).

Waarom Kyte S en niet Kyte XL?
De keuken bij de Kyte S is toegangkelijk van buitenaf bij ingeklapte tent. Dit is vooral handig bij inpakken. Je kan de koelbox op het laatste moment vullen.
Bij de Kyte XL is de keuken niet van bovenaf toegankelijk, daar ligt de tent op.
De grotere binnenruimte van de Kyte XL hebben wij niet nodig. Wij zijn met z'n drieën en gaan voornamelijk naar de warmere oorden.
De Kyte's (en Cocoon Aero's) hebben een grote plek nodig. Minimaal 7m breed en bij voorkeur 10m diep. Bij de Kyte S en Cocoon Aero is dit voldoende, de Kyte XL past er dan maar net in en heeft dus eigenlijk een nog grotere plek nodig. 

Zouden wij nu in 2019 kijken, dan zou de keuze dus de huidge Cocoon Aero zijn geworden (=combinatie van Kyte S en Cocoon Areo).

- Wat waren/zijn de voors-, en tegens die jullie hadden voor de verschillen tussen de wagens
Ik denk dat dit hierboven voldoende is uitgelegd.

- En/of heb je de verschillen tussen de jaartallen bekeken en afgewogen bij de keuze voor een tweedehandse?
Nee, niet echt. Wat waren in de positie dat wij voor nieuw konden gaan.

Succes met de afwegingen en zoektocht. De Cocoon Aero is ruim na de Kyte op de markt gebracht en heeft dus in principe alle verbeteringen van de eerste Kyte's (en meer) al standaard meegenomen in het ontwerp. Ervaringen van de Cocoon Aero zijn zelfs later als verbetering in de Kyte meegenomen (voornamelijk het rvs frame van de tent). Bij de Kyte is daar toen carbon aan toegevoegd en dat is nu weer in de Cocoon Aero 2019 meegenomen. Bij de Kyte's zou ik voor een jonge Kyte gaan (vanaf 2016....), al hoewel ik besef dat daar een prijskaartje aanhangt.
Als je nog verdere vragen hebt kan je me altijd een PB sturen.
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 03, 2019, 06:55:38 pm
 WW
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Klappen maar! op mei 03, 2019, 07:32:10 pm
Dank voor bovenstaande uitleg.
Wij hebben de nieuwe Cocoon Aero en de Kyte XL bekeken bij HK. De bereikbaarheid van de keuken en de afmetingen vonden we belangrijk vandaar dat de Cocoon onze voorkeur had. Uiteindelijk is het een Kyte-S uit 2017 geworden.
De Keuken is goed bereikbaar bij het inpakken en onderweg prima te gebruiken voor de lunch. De tent is maar 75 cm kleiner dan de XL dus groot genoeg. 
Ook heeft de Kyte S 1500 liter bagage ruimte.
Wat een luxe is dat !
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: RDDR op mei 03, 2019, 07:41:08 pm
Dat je tijdens de reis niet aan de keuken kan bij een Kyte XL is correct. Voor ons geen probleem, de keuken in de caravan die we hiervoor hadden in 4 jaar tijd nooit gebruikt tijdens het reizen.
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 04, 2019, 09:08:30 am
Hopelijk heeft iemand nog antwoorden op onderstaande vragen / opmerkingen?

Ik lees verderop in het subforum dat de binnententen en de laadruimte bij de eerste jaren van de Kyte niet helemaal ongedierte dicht waren, zijn ze dat inmiddels wel? Vanaf welk jaar?
Naar mijn idee is de tropical binnentent van onze Spacer wel rondom helemaal dicht?

De Cocoon Aero / Kyte heeft standaard geen hordeur, is deze later (zelf) aan te brengen, heeft iemand dat al gedaan?

De ogen van het grondzeil aan de wagenkant van de Kyte zou makkelijk afscheuren bij de eerste versies, hoe heeft men dat inmiddels opgelost en vanaf wel jaar?

Zelfde vraag m.b.t. het doorslijten van het grondzeil ter plaatse van de voortentstokken?

Heeft HK destijds voor bovengenoemde zaken b.v. terugroepacties gehouden?

1. Slaapcabine
2. Korte luifelstok
3. Watervoorziening
4. Stroomvoorziening
5. Afspannen korte elastieken.
6. Natte tent bij inklappen

Op MP zie ik Cocoon Aero's met een dissel en Basekitchen keuken onder de luifel, is dit achteraf nog (zelf) om te draaien zodat dissel niet meer onder de luifel zit maar bv de Basekitchen keuken wel onder de luifel?
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: RDDR op mei 04, 2019, 09:39:48 am
De Cocoon Aero / Kyte heeft standaard geen hordeur, is deze later (zelf) aan te brengen, heeft iemand dat al gedaan?
Volgens HK zelf formeel niet: de wagens waarbij de hordeur een optie is / was hebben standaard klittenband aan de binnenkant van de tent waar je de hordeur aan vast maakt. Wij hebben die bij onze wagen wel gekocht, af af-fabriek. Als ik zelf kijk: moet mogelijk zijn als je handig bent. De deur zit onder de diepe luifel, dus je kan de klittenband er alsnog in stikken.

Op MP zie ik Cocoon Aero's met een dissel en Basekitchen keuken onder de luifel, is dit achteraf nog (zelf) om te draaien zodat dissel niet meer onder de luifel zit maar bv de Basekitchen keuken wel onder de luifel?
Rechtstreeks van de HK site:
Kan de dissel ook aan de achterkant van de Cocoon geplaatst worden?
Ja, dit is mogelijk tegen een meerprijs, tevens ook mogelijk bij bestaande Holtkampers.

Kan mijn Cocoon worden omgebouwd tot een MTT uitvoering?
Een MTT is een uitvoering met een verlengd chassis, Achteraf is niet mogelijk dit onder een standaard uitgevoerde Cocoon aan te brengen.

Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: smoutewm op mei 04, 2019, 10:51:51 pm
Toen wij op zoek gingen naar een vouwwagen was de "geen-stoksluifel"voor mijn ega het voornaamste aantrekkingspunt, voor mij de Kyte keuken. Toen het serieus begon te worden (zomer/herfst 2015) hebben we de Cocoon Aero en de Kyte (S en XL) naast elkaar gezet.  Ook op Marktplaats gekeken, want ik heb toch wel even tegen de nieuwprijs aangehikt. Daarbij verschillende jaartallen bekeken, maar het aanbod was duidelijk minder groot dan nu.
Aantal keren een bod gedaan, maar uiteindelijk niets geworden. En hoe langer je er naar kijkt, hoe minder erg de prijs wordt. Voornaamste redenen om uiteindelijk voor de Kyte-S te gaan ten opzichte van de Cocoon Aero waren vooral van praktische aard. Afmetingen (sta oppervlak en grootte van het bed) van beide wagens kwam nagenoeg overeen, maar de laadbak van de Kyte was groter (1500 vs 1000 liter, verschil zit vooral in de hoogte). De ventilatoren van het Windforce systeem kosten echter welk weer wat laadruimte, maar dan zal bij de Cocoon ook zo zijn. Verder zat de deur bij de Cocoon destijds aan de linkerkant en bij de Kyte direct naast de keuken. Is persoonlijk, maar de Kyte positie was voor ons logischer. Verder had de Kyte al standaard de door ons gewenste keuken op de door ons gewenste plaats. Ik wil geen keuken op de dissel, ook met de Cocoon was ik sowieso voor het MTT model gegaan. Met de aanbieding die destijds liep en de mogelijkheid om de voorwand tegen een leuke prijs erbij te kunnen doen was het prijsverschil met de Cocoon Aero nagenoeg nihil. Dat gevoegd bij de voordelen die de Kyte boven de Cocoon had (laadruimte en deurpositie) was de keuze snel gemaakt. Naar de Kyte XL hebben we verder niet meer gekeken, de S is voor ons beiden groot genoeg. Bereikbaarheid van de keuken was ook beter. Bij het inladen hoeft er geen tent opzij gelegd te worden, voor zover dat al mogelijk is. Wij gebruiken de keuken tijdens het rijden niet, koelbox in de auto voldoet. 
Ons model is een soort van tussenfase, deel nog het oranje frame, deels carbon. Keuken wel standaard voorzien van elektra met gezekerde vouwwagen unit. Windforce was standaard, al trekt deze nog wel veel vermogen bij de opstart. Is mogelijk wel iets om op te letten bij een gebruikte wagen. Als de camping een snelle zekering op 10A heeft kan deze er alsnog uitvliegen (helaas ervaring mee). Windforce vouwt de tent wel strakker op dan handmatig klappen.
Als laatste optie nog een fietsdrager voor 2 fietsen voorop de dissel erbij gedaan. Voor ons nog steeds het ideale kampeermiddel.

Groetjes, Wim.
 
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: RDDR op mei 05, 2019, 08:25:08 am
@Wim: de latere versie komt door een slowstart systeem inmiddels echt niet meer boven de 6A
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 05, 2019, 10:07:22 am
Toen wij op zoek gingen naar een vouwwagen was de "geen-stoksluifel"voor mijn ega het voornaamste aantrekkingspunt, voor mij de Kyte keuken. Toen het serieus begon te worden (zomer/herfst 2015) hebben we de Cocoon Aero en de Kyte (S en XL) naast elkaar gezet.  Ook op Marktplaats gekeken, want ik heb toch wel even tegen de nieuwprijs aangehikt. Daarbij verschillende jaartallen bekeken, maar het aanbod was duidelijk minder groot dan nu.
Aantal keren een bod gedaan, maar uiteindelijk niets geworden. En hoe langer je er naar kijkt, hoe minder erg de prijs wordt. Voornaamste redenen om uiteindelijk voor de Kyte-S te gaan ten opzichte van de Cocoon Aero waren vooral van praktische aard. Afmetingen (sta oppervlak en grootte van het bed) van beide wagens kwam nagenoeg overeen, maar de laadbak van de Kyte was groter (1500 vs 1000 liter, verschil zit vooral in de hoogte). De ventilatoren van het Windforce systeem kosten echter welk weer wat laadruimte, maar dan zal bij de Cocoon ook zo zijn. Verder zat de deur bij de Cocoon destijds aan de linkerkant en bij de Kyte direct naast de keuken. Is persoonlijk, maar de Kyte positie was voor ons logischer. Verder had de Kyte al standaard de door ons gewenste keuken op de door ons gewenste plaats. Ik wil geen keuken op de dissel, ook met de Cocoon was ik sowieso voor het MTT model gegaan. Met de aanbieding die destijds liep en de mogelijkheid om de voorwand tegen een leuke prijs erbij te kunnen doen was het prijsverschil met de Cocoon Aero nagenoeg nihil. Dat gevoegd bij de voordelen die de Kyte boven de Cocoon had (laadruimte en deurpositie) was de keuze snel gemaakt. Naar de Kyte XL hebben we verder niet meer gekeken, de S is voor ons beiden groot genoeg. Bereikbaarheid van de keuken was ook beter. Bij het inladen hoeft er geen tent opzij gelegd te worden, voor zover dat al mogelijk is. Wij gebruiken de keuken tijdens het rijden niet, koelbox in de auto voldoet. 
Ons model is een soort van tussenfase, deel nog het oranje frame, deels carbon. Keuken wel standaard voorzien van elektra met gezekerde vouwwagen unit. Windforce was standaard, al trekt deze nog wel veel vermogen bij de opstart. Is mogelijk wel iets om op te letten bij een gebruikte wagen. Als de camping een snelle zekering op 10A heeft kan deze er alsnog uitvliegen (helaas ervaring mee). Windforce vouwt de tent wel strakker op dan handmatig klappen.
Als laatste optie nog een fietsdrager voor 2 fietsen voorop de dissel erbij gedaan. Voor ons nog steeds het ideale kampeermiddel.

Groetjes, Wim.

Dag Wim,

mooie inzichten, dank daarvoor...

Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 05, 2019, 10:08:24 am
@Wim: de latere versie komt door een slowstart systeem inmiddels echt niet meer boven de 6A

hebben ze bij de latere modellen een softstarter voor de motor ingebouwd?
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: RDDR op mei 05, 2019, 10:19:08 am
Klopt!!

Verstuurd vanaf mijn POCOPHONE F1 met Tapatalk

Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 05, 2019, 10:32:09 am
Heeft HK destijds voor bovengenoemde zaken b.v. terugroepacties gehouden?

1. Slaapcabine
2. Korte luifelstok
3. Watervoorziening
4. Stroomvoorziening
5. Afspannen korte elastieken.
6. Natte tent bij inklappen

Ik krijg de indruk dat HK enkel wagens aangepast heeft van eigenaren die destijds geklaagd hebben
Ik heb iemand benaderd die nu op MP een Kyte 2010 te koop heeft staan, ik heb hen gevraagd of ze destijds iets van een terugroepactie hebben gehad n.a.v. bovenstaand lijstje van zaken die toen problemen opleverden?

Citaat
Goedemorgen,

wij hebben geen problemen gehad en zijn niet op de hoogte van een terugroepbaktie.

De watervoorziening gebruiken we niet.
De stroomvoorziening staat m.i. los van de Kyte.
Wij hebben een kabelhaspel en verdeeldoos voor de koelkast en de verlichting.
Met de achterlichten van de Kyte ook geen probleem.
Een natte tent proberen we te voorkomen.

Groet,
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Alex op mei 05, 2019, 03:06:32 pm
Updates werden vaak gewoon geplaatst bij een onderhouds beurt.
Waren dus een gratis extra en geen onderdeel van een terugroepactie.
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: smoutewm op mei 05, 2019, 05:14:50 pm
@Wim: de latere versie komt door een slowstart systeem inmiddels echt niet meer boven de 6A
Mijn Kyte heeft deze update nog niet gehad, wel eens over gesproken op de kampeer en caravan beurs met iemand van Holtkamper dat deze eraan zat te komen. Toch maar eens naar vragen, is toch wel handig. Bedankt voor de melding.
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: muis op mei 05, 2019, 11:00:44 pm
@Hemertje, zie https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=12175.0
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 05, 2019, 11:21:27 pm
@Hemertje, zie https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=12175.0

Dank ga het eens lezen
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: muis op mei 05, 2019, 11:25:08 pm
En deze: https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=7509.msg87776#msg87776
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 06, 2019, 10:34:54 pm
Ik zit in dubio...

Een Kyte S 2012 of een Cocoon Aero 2014?

Heeft de Windforce van de Cocoon Aero de toegevoegde waarde tov de extra (bagage)ruimte van de Kyte?
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 06, 2019, 11:58:27 pm
Is de Kyte S (2012) achteraf nog aan te passen naar Windforce?
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 07, 2019, 10:01:22 pm
Ik zit in dubio...

Een Kyte S 2012 of een Cocoon Aero 2014?

Heeft de Windforce van de Cocoon Aero de toegevoegde waarde tov de extra (bagage)ruimte van de Kyte?


Is de Kyte S (2012) achteraf nog aan te passen naar Windforce?


niemand?
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Diep op mei 07, 2019, 10:26:44 pm
Is de Kyte S (2012) achteraf nog aan te passen naar Windforce?

Vroeger koste windforce € 3.000,- extra. Ik denk dat het aanpassen nog wat meer kost.
Je zou dat moeten informeren bij HK zelf.
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 08, 2019, 08:51:26 pm
HK geeft aan dat het mogelijk is  :P

frame behoeft geen aanpassingen, zou gelijk zijn aan de windforce versie
wagenbak zou aanpassing nodig hebben ivm "luchtdicht" maken van het bisonyl doek
dan een blower erin of los zoals bij de eerste versies

kosten ?
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Alex op mei 08, 2019, 10:00:31 pm
Niet echt een mooie oplossing.
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 08, 2019, 10:10:19 pm
Niet echt een mooie oplossing.


kan ook in de bak gezet worden natuurlijk
is het bekend of iemand ooit dmv een blower zelf een Windforce van zijn wagen gemaakt heeft?

http://www.thefancompany.com/productpagina/blower-1-tfc-1-1


waarom gebruikt HK eigenlijk 2 blowers, met een simpele omkeerschakelaar draai je de richting van de blower om, die wordt dan een sucker  :#
scheelt weer ruimte en gewicht in je wagenbak...



Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Klapzwaan op mei 08, 2019, 11:22:41 pm



kan ook in de bak gezet worden natuurlijk
is het bekend of iemand ooit dmv een blower zelf een Windforce van zijn wagen gemaakt heeft?

http://www.thefancompany.com/productpagina/blower-1-tfc-1-1


waarom gebruikt HK eigenlijk 2 blowers, met een simpele omkeerschakelaar draai je de richting van de blower om, die wordt dan een sucker  :#
scheelt weer ruimte en gewicht in je wagenbak...

Misschien omdat de blower maar een richting op werkt? Één voor blazen en één voor zuigen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Titel: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Jerome op mei 09, 2019, 07:08:44 am

waarom gebruikt HK eigenlijk 2 blowers, met een simpele omkeerschakelaar draai je de richting van de blower om, die wordt dan een sucker  :#

Ik voel een patent aankomen :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 09, 2019, 07:47:08 am

Misschien omdat de blower maar een richting op werkt? Één voor blazen en één voor zuigen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

maar met een simpele omkeerschakelaar draai je de draairichting zo om, zie

https://www.youtube.com/watch?v=0nU1M3i7K9c

1 blower en aansluiting met 1 gat in je wagen is dan voldoende  :X
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: spikehome op mei 09, 2019, 08:55:21 am
Ik voel een patent aankomen :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Dat komt dat propellers naar 1 kant het beste werken en daarop gemaakt zijn.

Is de Kyte S (2012) achteraf nog aan te passen naar Windforce?
Dat was wel mogelijk dan komt er op de plek waar je een sidebag kan hangen een fan te hangen die je kan omdraaien, ik heb er toen wel eens aan gedacht om te laten doen.
Of het nog mogelijk is weet ik zo niet, maar denk het wel de prijs zal wel hoger zijn omdat ze nu ook het frame gaan aanpassen.
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Klappen maar! op mei 09, 2019, 12:43:36 pm
In hoeverre is het  Aero systeem een commercieel verkoopargument en leuk / supergrappig opblaas speeltje in de categorie Toys for Boys?
Hebben we het echt nodig om een vouwwagen op te zetten?
Wedstrijdje wat het snelste gaat?

 8)

Mijn Kyte-S uper Aero kann echt niet meer zonder.
Maar.......... voor EUR 3000 mag je mij een mailje sturen  :J

Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: RDDR op mei 09, 2019, 01:07:38 pm
Het systeem heet Windforce en of het noodzakelijk is of nice to have ligt aan de omstandigheden. Met maakt dat het makkelijk is om een dergelijk grote wagen door 1 persoon te laten opbouwen in een korte tijd zonder dat het kracht kost. Voor iemand als mezelf (rugklachten) ideaal. Ook als mijn vrouw het een keer alleen moet doen lukt dat zonder enig probleem.

Met of zonder Windforce: de huidige Kyte (begin jaren is een ander verhaal) staat erg snel. Voor een gezond, fit persoon waarschijnlijk iets sneller zonder dat je Windforce gebruikt. En niet alleen een slaapdeel, maar de totale wagen kan met afkoppelen, op de plaats duwen, waterpas stellen, volledig opzetten, meubels erin, tenttapijt erin, luifel staan, stroom aangesloten, makkelijk binnen een half uur. Zonder je te haasten.

Verder vond ik het ook apart dat men met 2 ventilatoren werkt. Kost veel ruimte, gewicht en geld aan onderdelen. Ook ik ben er van overtuigd dat dit met 1 moet kunnen. Maar goed: er blijft meer dan genoeg ruimte over, dus geen groot probleem.
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: GJT op mei 09, 2019, 02:30:05 pm
In hoeverre is het  Aero systeem een commercieel verkoopargument en leuk / supergrappig opblaas speeltje in de categorie Toys for Boys?
Hebben we het echt nodig om een vouwwagen op te zetten?
Wedstrijdje wat het snelste gaat?


Ik durf hem wel aan; zonder windforce is sneller (maar hoeveel en doet het er toe?). Wel zijn 2 personen nodig. De enige handeling die windforce doet is het open en dichtklappen van de basistent. Dit is op zich niet zwaar. Het dekzeil goed over de wagen krijgen vind ik bijvoorbeeld zwaarder.
Alle andere handelingen moet je bij windforce ook doen. Het openklappen van de wagen, het uittrekken van de tent (met hulpframe) en het vastslaan van een paar basis haringen kan binnen 2 minuten. Het inklappen is nog sneller (als je voldoende lang bent om de bovenste stang voor het bed te pakken dan ligt hij in no-time op de wagen. Bij Windforce ben je langer bezig met de luifel.

Voordelen windforce lijken me:
- grondzeil ligt meteen mooi vlak,
- niet meer hulpframe terugleggen (je moet echter nog steeds zaken naspannen). Het nieuwste frame lijkt me iets makkelijker maar dit voordeel is zeer beperkt.
- makkelijker alleen op te zetten.
- fancy...  :#

Nadelen windforce lijken me:
- door het frame is de kar op één of andere manier aanzienlijk hoger (hoewel ik sommige eerdere Kytes ook met ontzettende kamelenbulten zie). Ik krijg de kar altijd mooi vlak.
- inzet niet altijd mogelijk door brakke stroomaansluitingen.
- bij handmatig ingeklapt, ook altijd handmatig opzetten.
- meer handelingen voor luifel. Deze moet los van de mast, zijkanten verwijderd en over de hoofdtent voor klappen. Dit hoeft bij die van mij niet. Ik loop met de mast naar buiten en binnen en heb de hele luifel met zijstukken in 1 keer staan.
- iets minder bagageruimte.

Nadien inbouwen kan maar je hebt alleen alle voordelen als je ook het nieuwe frame krijgt volgens mij. De totale ombouwkosten zouden het mij nooit waard zijn.
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: RDDR op mei 09, 2019, 03:07:26 pm
Ik durf hem wel aan; zonder windforce is sneller (maar hoeveel en doet het er toe?).

Is zelfs tijdens de aflever demo al duidelijk. Zonder Windforce gaat sneller..... denk niet dat het veel meer dan een halve minuut scheelt, maar het is wel sneller

- niet meer hulpframe terugleggen (je moet echter nog steeds zaken naspannen). Het nieuwste frame lijkt me iets makkelijker maar dit voordeel is zeer beperkt.

Met het carbon frame kost het geen kracht, trek zichzelf uit met de windforce. Kort zetje geven op het laatst, klemmen vast en klaar.
Groot voordeel (voor mij) is dat je vervolgens tot circa windkracht 5 kan staan zonder haringen (met uitzondering van de 2 luifel punten) en de tent prima staat. Strakker dan menig ander merk.

- meer handelingen voor luifel. Deze moet los van de mast, zijkanten verwijderd en over de hoofdtent voor klappen. Dit hoeft bij die van mij niet. Ik loop met de mast naar buiten en binnen en heb de hele luifel met zijstukken in 1 keer staan.

De punt hangt los in de mast en kan met 1 beweging op de tent terecht komen. Dus tijd verschil zal er niet zijn, tenzij..... je inderdaad de groene zijstukken gebruikt. Wij gebruiken die in principe niet, maar hebben ze bij ons voor het geval we een keer ergens veel last van wind of te nieuwsgierige buren hebben. Net zoals de boogstok in de luifel, die we ook mee slepen, maar niet gebruiken.
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: spikehome op mei 09, 2019, 03:18:39 pm
Voordeel van het nieuwe carbon frame is ook dat je (op de luifel na) geen haringen hoeft te gebruiken!
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: GJT op mei 09, 2019, 06:30:43 pm
Zonder haringen staat hij me niet strak genoeg. Door de windforce zit er bolling in het doek. Als het doek zich weer ontspant staat hij me te slap. Het verschil is (zonder kindertent) feitelijk maar 4 tot 6 haringen.

Los hiervan is het wel mooier dat het frame tot in de hoeken komt. Ik vind het frame erg slim gemaakt. En zo idd geheel zonder haringen kan staan. Handig als je hem een keer op de oprit wil laten drogen maar in de praktijk zou ik er nog wel haringen bij slaan.
Ik ga de voors en tegens vanzelf een keer meemaken. Er wordt al stilletjes nagedacht de Kyte een keer te ‘verversen’.  :#
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 09, 2019, 07:37:44 pm
Dat komt dat propellers naar 1 kant het beste werken en daarop gemaakt zijn.
Dat was wel mogelijk dan komt er op de plek waar je een sidebag kan hangen een fan te hangen die je kan omdraaien, ik heb er toen wel eens aan gedacht om te laten doen.
Of het nog mogelijk is weet ik zo niet, maar denk het wel de prijs zal wel hoger zijn omdat ze nu ook het frame gaan aanpassen.


bij een boot draaien ze de schroef ook niet om, dus zal eraan liggen hoe die schroef/propellor gedraaid is...
mooie uitdaging om de opties en mogelijkheden te bekijken als zelfbouw project :P
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: GJT op mei 09, 2019, 08:01:17 pm
Wellicht experimenteren met oude airbags van de sloop.. het moet gewoon sneller..  :evil:
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 09, 2019, 08:54:55 pm
Wellicht experimenteren met oude airbags van de sloop.. het moet gewoon sneller..  :evil:

 :# :# :#
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Nekaf op mei 09, 2019, 09:02:08 pm
Sneller of niet , vorig jaar onze kyte 2011 verkocht en een kyte met. Windforce gekocht, je wilt echt niet meer zonder, heerlijk relax, zelfs onze kids van 7 en 10 kunnen hem bijna alleen opzetten
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Klapzwaan op mei 09, 2019, 10:44:43 pm

bij een boot draaien ze de schroef ook niet om, dus zal eraan liggen hoe die schroef/propellor gedraaid is...
mooie uitdaging om de opties en mogelijkheden te bekijken als zelfbouw project :)14]
Klopt, maar een vliegtuig moet nog steeds naar achteren worden geduwd en kan dit niet op eigen kracht door de straalmotoren omgekeerd te laten draaien.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 09, 2019, 10:46:55 pm
Klopt, maar een vliegtuig moet nog steeds naar achteren worden geduwd en kan dit niet op eigen kracht door de straalmotoren omgekeerd te laten draaien.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

daar is die straalmotor ook niet op ontworpen  ::)
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Klapzwaan op mei 09, 2019, 10:55:22 pm
daar is die straalmotor ook niet op ontworpen  ::)
En is ook zo bij de blowers van het Windforce systeem.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: spikehome op mei 09, 2019, 11:07:27 pm
Ze zijn wel bezig met een ander systeem.
Dan komt er een unit onder de wagen mis je ook geen bagage ruimte meer.
Je moet alleen daar waar de lucht uit komt rekening houden met je spullen.
En dan word het wel een fan die 2 kanten op kan.
Wanneer dat ko mt geen idee maar kwam van een verkoper af bij holtkamper.
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Drikusniet op mei 09, 2019, 11:17:48 pm
Om luchtdruk op te kunnen bouwen is een 'propeller' van een dusdanige vorm dat hij maar in één richting goed werkt. Maar je kunt ook met bijv. een klep de in- en uitgang omwisselen, is ook eenvoudig te realiseren.
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 10, 2019, 07:55:19 am
Om luchtdruk op te kunnen bouwen is een 'propeller' van een dusdanige vorm dat hij maar in één richting goed werkt. Maar je kunt ook met bijv. een klep de in- en uitgang omwisselen, is ook eenvoudig te realiseren.

denk eens even verder mee hardop Drikus, wat zou er nodig zijn om het te realiseren?
out of the box denken, altijd leuk!

 :P
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Klapzwaan op mei 10, 2019, 09:26:48 am
Denk aan principe van een elektrische pomp voor een luchtbed. Slang aan de ene kant erop is opblazen en slang aan de andere kant is leeg zuigen. Zo simpel kan het zijn. Alleen nu nog in een vaste opstelling in een vw bedenken.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 10, 2019, 01:21:18 pm
Denk aan principe van een elektrische pomp voor een luchtbed. Slang aan de ene kant erop is opblazen en slang aan de andere kant is leeg zuigen. Zo simpel kan het zijn. Alleen nu nog in een vaste opstelling in een vw bedenken.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

wie denkt er met ons mee...?  :O  I:
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Klappen maar! op mei 10, 2019, 02:15:53 pm
 :* KISS  :*  Keep It Simple and Safe

Een ventilator is genoeg, wel even af en toe omdraaien.
Bespaart een ventilator,  een gecombineerde in/uitlaat is dan voldoende en meer bagageruimte.


De HK prijslijst gaat er rooskleurig uitzien in 2020   :>
Waar is de ideeën bus?
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: RDDR op mei 10, 2019, 03:16:35 pm
Omdraaien is het probleem. De ventilator zit ingebouwd onder het bed en kan je dus alleen fysiek aan als de tent op staat.
Dus.... dichtgeklapt valt er niets om te draaien.

Als je zoiets wil kom je uit op de externe variant (waar laat je dat ding tijdens de reis???) en dat was er vroeger ook maar 1 gezien je die makkelijk kan draaien.

Toch denk ook ik dat het met de juiste fan met 1 stuks moet kunnen.
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: smoutewm op mei 10, 2019, 10:56:55 pm
Ze zijn wel bezig met een ander systeem.
Dan komt er een unit onder de wagen mis je ook geen bagage ruimte meer.
Je moet alleen daar waar de lucht uit komt rekening houden met je spullen.
En dan word het wel een fan die 2 kanten op kan.
Wanneer dat ko mt geen idee maar kwam van een verkoper af bij holtkamper.
Klopt, dit was ook de reactie op mijn vraag aan HK of mijn Kyte voorzien kon worden van een upgrade waardoor de piekstroom niet meer boven 10A zou komen. Niet helemaal het antwoord dat ik zocht. Denk dat ik me moet behelpen met een externe piekspanningsbeveiliging. Heeft iemand daar ervaring mee?
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 11, 2019, 07:02:20 am
zullen we voor de Ideeenbus en de Alternatieve Windforce een nieuw draadje starten?

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=23854.0

Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Hemertje op mei 17, 2019, 07:04:47 pm
en......... de keuze is gevallen op een Kyte-S

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=23272.msg308432#msg308432
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Dionne op augustus 20, 2019, 09:13:18 pm
@Wim: de latere versie komt door een slowstart systeem inmiddels echt niet meer boven de 6A

Weet jij ook vanaf welk jaar dat is? We hebben pas een cocoon aero uit 2015 gekocht.
We willen nog gaan proef kamperen, maar de camping waar we naar toe willen heeft 6A en ik durf eigenlijk nu die gok nog niet te nemen.
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Dionne op augustus 20, 2019, 09:19:31 pm
In hoeverre is het  Aero systeem een commercieel verkoopargument en leuk / supergrappig opblaas speeltje in de categorie Toys for Boys?
Hebben we het echt nodig om een vouwwagen op te zetten?
Wedstrijdje wat het snelste gaat?

Wij hebben net een cocoon aero (2015) , met windforce, gekocht, onze Kyte uit 2009 staat nog te koop.
Wij zijn overgestapt omdat mijn man erg artrose heeft in zijn handen en hij dit jaar daar best veel problemen mee ondervond met het opzetten. De cocoon gaan we dit weekend uit proberen.
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: Diep op augustus 20, 2019, 09:20:32 pm
Dat slowstart systeem heeft te maken met het nieuwe windforce systeem.
Dat is nog zo nieuw hiervan zijn pas een paar wagens van uitgeleverd.

Zie:
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=24607.0
Titel: Re: Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?
Bericht door: spikehome op augustus 20, 2019, 10:12:14 pm
De kyte uit 2009 heeft ook geen hulp frame zoals latere modellen hadden,  sinds de windforce is het frame ook weer aangepast.
SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal