Cocoon Aero vs Kyte, wat waren jullie afwegingen?

Gestart door Hemertje, mei 01, 2019, 10:24:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex

Updates werden vaak gewoon geplaatst bij een onderhouds beurt.
Waren dus een gratis extra en geen onderdeel van een terugroepactie.
Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

smoutewm

Citaat van: RDDR op mei 05, 2019, 08:25:08 AM
@Wim: de latere versie komt door een slowstart systeem inmiddels echt niet meer boven de 6A
Mijn Kyte heeft deze update nog niet gehad, wel eens over gesproken op de kampeer en caravan beurs met iemand van Holtkamper dat deze eraan zat te komen. Toch maar eens naar vragen, is toch wel handig. Bedankt voor de melding.
La pluie en Bretagne.....? Une légende!




Hemertje

Ik zit in dubio...

Een Kyte S 2012 of een Cocoon Aero 2014?

Heeft de Windforce van de Cocoon Aero de toegevoegde waarde tov de extra (bagage)ruimte van de Kyte?

Hemertje

Is de Kyte S (2012) achteraf nog aan te passen naar Windforce?

Hemertje

Citaat van: Hemertje op mei 06, 2019, 10:34:54 PM
Ik zit in dubio...

Een Kyte S 2012 of een Cocoon Aero 2014?

Heeft de Windforce van de Cocoon Aero de toegevoegde waarde tov de extra (bagage)ruimte van de Kyte?


Citaat van: Hemertje op mei 06, 2019, 10:34:54 PM
Is de Kyte S (2012) achteraf nog aan te passen naar Windforce?


niemand?

Diep

Citaat van: Hemertje op mei 06, 2019, 11:58:27 PM
Is de Kyte S (2012) achteraf nog aan te passen naar Windforce?

Vroeger koste windforce € 3.000,- extra. Ik denk dat het aanpassen nog wat meer kost.
Je zou dat moeten informeren bij HK zelf.

Hemertje

HK geeft aan dat het mogelijk is  :P

frame behoeft geen aanpassingen, zou gelijk zijn aan de windforce versie
wagenbak zou aanpassing nodig hebben ivm "luchtdicht" maken van het bisonyl doek
dan een blower erin of los zoals bij de eerste versies

kosten ?

Alex

Het is zonder  toestemming van de beheerder van dit forum niet toegestaan, informatie, foto's, nieuwsberichten en/of berichtgevingen die verstrekt worden op enigerlei wijze te verspreiden

Hemertje

Citaat van: Alex op mei 08, 2019, 10:00:31 PM
Niet echt een mooie oplossing.


kan ook in de bak gezet worden natuurlijk
is het bekend of iemand ooit dmv een blower zelf een Windforce van zijn wagen gemaakt heeft?

http://www.thefancompany.com/productpagina/blower-1-tfc-1-1


waarom gebruikt HK eigenlijk 2 blowers, met een simpele omkeerschakelaar draai je de richting van de blower om, die wordt dan een sucker  :#
scheelt weer ruimte en gewicht in je wagenbak...




Klapzwaan



Citaat van: Hemertje op mei 08, 2019, 10:10:19 PM

kan ook in de bak gezet worden natuurlijk
is het bekend of iemand ooit dmv een blower zelf een Windforce van zijn wagen gemaakt heeft?

http://www.thefancompany.com/productpagina/blower-1-tfc-1-1


waarom gebruikt HK eigenlijk 2 blowers, met een simpele omkeerschakelaar draai je de richting van de blower om, die wordt dan een sucker  :#
scheelt weer ruimte en gewicht in je wagenbak...

Misschien omdat de blower maar een richting op werkt? Één voor blazen en één voor zuigen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk


Jerome

Citaat van: Hemertje op mei 08, 2019, 10:10:19 PM

waarom gebruikt HK eigenlijk 2 blowers, met een simpele omkeerschakelaar draai je de richting van de blower om, die wordt dan een sucker  :#

Ik voel een patent aankomen :)


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Hemertje

Citaat van: Klapzwaan op mei 08, 2019, 11:22:41 PM

Misschien omdat de blower maar een richting op werkt? Één voor blazen en één voor zuigen.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

maar met een simpele omkeerschakelaar draai je de draairichting zo om, zie

https://www.youtube.com/watch?v=0nU1M3i7K9c

1 blower en aansluiting met 1 gat in je wagen is dan voldoende  :X