Na 4 jaar Cocoon XL en 7 jaar Kyte gaan we de komende jaren kamperen met de Aero. We vinden het nieuwe 2019 model erg fraai. Holtkamper heeft elementen van de Kyte S en de de Cocoon Aero slim gecombineerd. En zoals door anderen hier op het forum al aangekondigd, heeft Holtkamper het Windforce systeem vernieuwd. Het zit nu onder de wagen en maakt gebruik van één motor voor uit- en invouwen. Ook start de motor geleidelijk op, zodat er geen hoog startvermogen meer is en dus minder kans op afslaan van de campingzekering. Wij zijn er heel blij mee🙂
Mooi een motor en dat hij geleidelijk opstart, wij moesten dit jaar regelmatig met de hand in en uit klappen de 6 amp zekering bleef niet zitten, heb je voor mij een duidelijke foto van de opstarter
Veel plezier met de nieuwe aanwinst
Helaas, ik heb geen andere foto's en de bak zit inmiddels helemaal vol. Ik weet ook niet precies welke componenten wat doen. Denk dat het blauwe kastje de softstarter is. Maar de afstandbediening is ook veranderd dus het zou ook de ontvanger kunnen zijn.
Oke dank je
Citaat van: Nekaf op augustus 17, 2019, 09:02:09 PM
Mooi een motor en dat hij geleidelijk opstart, wij moesten dit jaar regelmatig met de hand in en uit klappen de 6 amp zekering bleef niet zitten, heb je voor mij een duidelijke foto van de opstarter
Lijkt me dan een geval voor de garantie ivm productiefout.
Mooie verbeterpunten!
Ben wel benieuwd hoe goed waterdicht het systeem is voor opspattend rijwater. Wellicht zijn hier ervaringen mee?
Verder natuurlijk briljant, aankomen, met je mover inparkeren, autoleveling en vervolgens windforce. Alleen die vermaledijde haringen, maar wellicht dat een campingjochie dat voor een zak carambar ook nog wel wil doen :H
Als ik nu aan een nieuwe wagen toe was had dit zomaar mijn volgende kunnen zijn.
Wel de mooie grote kyte luifel maar verder van mooier formaat.
En elke keer als je denkt mooi dan maken ze het weer mooier.
Kost jammer genoeg nog wel wat ruimte in de bak.
Ah mooi hier was ik ook erg benieuwd na.
Helaas kost het nog steeds ruimte in de bak, wel minder dan het oude systeem met 2 motoren.
En pack en go is ook veranderd wat ik weet, minder ritsen nu en van de andere kant openen.
Citaat van: sammyvannorel op augustus 17, 2019, 10:35:41 PM
Ben wel benieuwd hoe goed waterdicht het systeem is voor opspattend rijwater. Wellicht zijn hier ervaringen mee?
Verder natuurlijk briljant, aankomen, met je mover inparkeren, autoleveling en vervolgens windforce. Alleen die vermaledijde haringen, maar wellicht dat een campingjochie dat voor een zak carambar ook nog wel wil doen :H
Die mover en autoleveling is nog een wens van je?
Eigenlijk vond ik de positie van de pompen voorheen handiger. Zowel op de Kyte als de oude Aero.
Nu zit de ventilator midden in de bak.
Onder de wagen lijkt mij kwetsbaar voor vuil en opspattend water tijdens het rijden.
Verder natuurlijk heel mooi systeem.
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Citaat van: Klapzwaan op augustus 18, 2019, 10:32:37 AM
Eigenlijk vond ik de positie van de pompen voorheen handiger. Zowel op de Kyte als de oude Aero.
Nu zit de ventilator midden in de bak.
Onder de wagen lijkt mij kwetsbaar voor vuil en opspattend water tijdens het rijden.
Verder natuurlijk heel mooi systeem.
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Hij zit mooi in het midden achter in de wagen.
Dit neemt wel minder ruimte weg zo te zien.
Ook geen flappen meer open maken nu.
En neem aan dat er geen water in k ook komt holtkamper kennende.
Alleen rivier door rijden zoals ze met de kyte laten zien zou ik niet meer doen.
In ieder geval niet als de pomp draait. Ben toch benieuwd als je een zeer nat grasveld hebt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Citaat van: OhPeeCee op augustus 18, 2019, 01:35:38 PM
In ieder geval niet als de pomp draait. Ben toch benieuwd als je een zeer nat grasveld hebt
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
En het gras hoog staat dan ook.
Maar is niet zo moeilijk laat je hem eerst het gras droog blazen :)
Volgens mij zag ik op de foto van de onderzijde een grasmaaier zitten ook. :)
Citaat van: Klapzwaan op augustus 18, 2019, 10:32:37 AM
Eigenlijk vond ik de positie van de pompen voorheen handiger. Zowel op de Kyte als de oude Aero.
Nu zit de ventilator midden in de bak.
Onder de wagen lijkt mij kwetsbaar voor vuil en opspattend water tijdens het rijden.
Verder natuurlijk heel mooi systeem.
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Valt erg mee. Kijk maar eens onder de wagen als je in een regenbui hebt gereden. Amper een druppel te zien tegen de onderkant.
Ben vandaag in Bunnik geweest om mijn vouwwagen te brengen voor onderhoud.
Dacht dan gelijk het nieuwe windforce systeem te kunnen bewonderen maar helaas.
Het is nog zo nieuw dat deze nog niet in de showroom te bewonderen is. :N
De eerste foto freakte me nogal.... duurde even voor ik doorhad dat Holtkampers geen omgekeerde zwaartekracht hebben....
Heb je ook foto's dat hij staat?
Hebben ze deze update ook gebruikt om die vreemde 2 stekker situatie aan de buitenkant (1 voor Windforce, 1 voor de keuken en stopcontacten) op te lossen?
Een aansluiting voor beide, zou niet goed zijn, of er moet een keuze schakelaar tussen zitten, anders is de windforce, met zijn electronica constant bekrachtigd. En als je toevallig ook nog eens in slaap valt met de afstandsbediening in je broekzak heb je kans dat jezelf inklapt.:)1787]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Een aansluiting voor beide, zou niet goed zijn, of er moet een keuze schakelaar tussen zitten, anders is de windforce, met zijn electronica constant bekrachtigd. En als je toevallig ook nog eens in slaap valt met de afstandsbediening in je broekzak heb je kans dat jezelf inklapt.:)1787]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Uiteraard met schakelaar. Het huidige systeem kost onnodig tijd.
Citaat van: RDDR op augustus 22, 2019, 07:27:42 PM
Uiteraard met schakelaar. Het huidige systeem kost onnodig tijd.
Je bent op vakantie. Werkje van 39 secondes. Moet wel het lange snoer nemen, deze kan over de het chassis gelijk de keuken CEE in.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ik weet het, maar wij blijven maar 1 tot 4 dagen op 1 plek. Daarmee is snelheid wel degelijk een punt. Je verliest met de huidige setup wat tijd, maar persoonlijk vind ik het ook een beetje een klungelige oplossing voor een vouwwagen van meer dan 20.000 Euro. Kan gewoon handiger en prettiger.
Citaat van: OhPeeCee op augustus 22, 2019, 05:58:31 PM
Een aansluiting voor beide, zou niet goed zijn, of er moet een keuze schakelaar tussen zitten, anders is de windforce, met zijn electronica constant bekrachtigd. En als je toevallig ook nog eens in slaap valt met de afstandsbediening in je broekzak heb je kans dat jezelf inklapt.:)1787]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
elektronica mag best continu onder spanning staan
maar waarom werken ze met een losse afstandsbediening met grote kans dat je die kwijt raakt?
ik denk dat ik als oplossing gekozen zou hebben voor een vaste omkeerschakelaar op de wagen met nulstand
spanning op je vaste CEE aansluiting voor Airforce en keuken en met de schakelaar opblazen / vacuum zuigen en wanneer je de Airforce niet gebruikt in de nulstand al dan niet met slotje
De uitdaging van het voorstel van Hemertje is waar je dan deze schakelaars moet bevestigen. Deze kunnen alleen maar aan de zijkant van de trailer bevestigd worden (immers de tent is nog niet opgeblazen), en dus moet het schakelmateriaal minimaal IP67 bestendig zijn (liever IP68).
Ik vermoed dat HK daarom voor de huidige oplossing heeft gekozen.
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Citaat van: Klapzwaan op augustus 23, 2019, 03:40:19 PM
De uitdaging van het voorstel van Hemertje is waar je dan deze schakelaars moet bevestigen. Deze kunnen alleen maar aan de zijkant van de trailer bevestigd worden (immers de tent is nog niet opgeblazen), en dus moet het schakelmateriaal minimaal IP67 bestendig zijn (liever IP68).
Ik vermoed dat HK daarom voor de huidige oplossing heeft gekozen.
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
hoeft mijn inziens geen probleem te zijn wanneer je aan de zijkant van de keuken een plaat achter de bysonyl plaatst waarop je een harde ondergrond hebt om de schakelaar op te plaatsen en de bekabeling er doorheen voert en het schakelmateriaal met een IP67/68 set afdicht
Gaat dan uitsteken naast de wagen.....
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Zou die afstandsbediening niet vervangen voor een schakelaar - tijdens het opzetten zijn er momenten dat je in de tent staat en de fan uit- en weer aanzet.
Echter, een enkele CEE aansluiting voor de 2 functies lijkt me geen enkel probleem. Switch gewoon in de bak. Bij het afbreken switch op Windforce zodat bij de opbouw de switch in juiste positie staat. Na opbouw gaat de switch op 'camperen' totdat de vakantie voorbij is. Dat is een simpele modificatie.
Precies, Mathijs. Was ook mijn gedachten.
Citaat van: Klapzwaan op augustus 23, 2019, 05:11:23 PM
Gaat dan uitsteken naast de wagen.....
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
bovenzijde is breder dan onderzijde, is maar 3-4cm
waar een wil is...
Een mooie wagen LdeBruin ! Wij hebben onze nieuwe Aero gisteren ook mogen ontvangen. De windforce werkt heel mooi soepel en start langzaam op. :J
Citaat van: sammyvannorel op augustus 17, 2019, 10:35:41 PM
Ben wel benieuwd hoe goed waterdicht het systeem is voor opspattend rijwater. Wellicht zijn hier ervaringen mee?
Verder natuurlijk briljant, aankomen, met je mover inparkeren, autoleveling en vervolgens windforce. Alleen die vermaledijde haringen, maar wellicht dat een campingjochie dat voor een zak carambar ook nog wel wil doen :H
Mover en auto-level lijkt me ook wel wat :)
Citaat van: Nekaf op augustus 17, 2019, 09:02:09 PM
Mooi een motor en dat hij geleidelijk opstart, wij moesten dit jaar regelmatig met de hand in en uit klappen de 6 amp zekering bleef niet zitten, heb je voor mij een duidelijke foto van de opstarter
Veel plezier met de nieuwe aanwinst
dat moesten wij ook een aantal keren , wat bleek, de blaas en de zuigmotor sloegen tegelijk aan, dit was een suggestie van de sercvicedesk van HK, wij hebben de klik aan klik uit opnieuw ingeregeld en ze werken eindelijk goed, dit met telefonische hulp van HK.
opzet instructie Aero op youtube geplaatst.
https://youtu.be/DWMfI3toxHc (https://youtu.be/DWMfI3toxHc)
Zijn er eigenlijk al nieuwe uitvoeringen van de Kyte gespot met dit systeem?
Weet één van de leden ook hoeveel dB (geluid) deze motor / ventilator maakt?
Als ik die filmpjes bekijkt maakt het wel veel herrie.
Want?
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Als je hem binnen verder aan het opbouwen bent en die ventilator staat aan lijk mij best veel herrie, toch.
Ik heb het nooit gemeten, maar valt ook wel weer mee. En zo lang ben je ook niet binnen bezig.
Sent from my SM-G960F using Tapatalk
Veel minder lawaai dan iemand die elke avond de bogen van zijn Karstens moet opblazen:)847]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Het is inderdaad minder geluid als wij hadden verwacht en zijn daarom dan ook tot koop overgegaan.
Citaat van: Gerrit1000 op mei 16, 2020, 09:16:02 PM
Het is inderdaad minder geluid als wij hadden verwacht en zijn daarom dan ook tot koop overgegaan.
:K bier
Is het rvs of aluminium?
Weet iemand wat het gewicht is van deze unit?