Op de caravansalon in Düsseldorf staat ook Cabanon met een aantal vernieuwingen lees ik op Facebook (https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=691084658034440&id=329814474161462). De nieuwtjes zijn:
1. Alle modellen krijgen pack&go
2. Er komt een Malawi royal met een groot bed 220*200 en froli systeem
3. De binnententen worden gewijzigd qua vorm en ophanging
4. De bodem van de wagenbakken krijgen een honggraatstructuur.
Pack&go op alle modellen is een mooie vooruitgang. Dat zie je nog weinig bij symmetrische vouwwagens. Het grote bed van de Malawi was het wachten op, maar als ik naar de afbeelding kijk gaat dit ten koste van het heerlijke dikke matras. Wellicht dat het Froli systeem dit oplost.
Die honinggraatstructuur op de bodem ziet er mooi uit.
Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
Gaaf! Dat pack&go ziet er veelbelovend uit. Dat mis ik nu wel op de Mercury. We houden deze nu zo goed als gepakt om hem niet open hoven te maken.
Ik ben wel benieuwd hoe de veren zijn na 5 jaar kamperen. Als je dan nog het geheel omhoog kunnen houden. Aan de andere kan kunnen zo ook weer vervangen worden.
Wat betreft het bed en matras dikte... ik zie ook dat de lattenbodem vervangen is door een systeem met drukverdelers. Dit zal toch comfortabeler zijn. En anders neem je alsnog een topper :K
Die pack en go is super!!! Dat zou ik ook heel graag willen. Ik vraag me wel af hoe het ophangen bij de cabines er dan uitziet. En ik zie een gemiste kans, de cabines hebben geen optie voor muggengaas aan de kant waar je instapt....
Mooie ontwikkelingen. Zeker pack&go.
Is het dan nu ook zo dat je met het grote bed in de Malawi dat je zo kan liggen dat je niet over elkaar heen hoeft te kruipen als er 1 het bed uit wil en de ander niet?
Citaat van: Jer81 op september 06, 2019, 01:17:50 PM
Is het dan nu ook zo dat je met het grote bed in de Malawi dat je zo kan liggen dat je niet over elkaar heen hoeft te kruipen als er 1 het bed uit wil en de ander niet?
Lijkt mij wel, met 2m bij 2,20m kan je er vast wel dwars op. En met dat froli ondersysteem zal het ook vast niet uitmaken. Heerlijk allebei 1,10m breed liggen.
Super ontwikkeling. Maar..... Dan betekend dat alle dubbele klappers nu enkele klappers worden?
Ik zit tenminste even niet hoe het er uit moet zien met een gangpad tussen de slaapcabines
Citaat van: Fam. Lucassen op september 06, 2019, 02:56:37 PM
Super ontwikkeling. Maar..... Dan betekend dat alle dubbele klappers nu enkele klappers worden?
Ik zit tenminste even niet hoe het er uit moet zien met een gangpad tussen de slaapcabines
Ik ben ook heel benieuwd hoe het eruit gaat zien. De afbeelding lijkt van de Malawi Royal te zijn
Citaat van: Klapmoose op september 06, 2019, 03:14:48 PM
Ik ben ook heel benieuwd hoe het eruit gaat zien. De afbeelding lijkt van de Malawi Royal te zijn
Ja, dat lijkt de versie met twee bedden aan elkaar met een tussendoek. En op de bovenste foto zie je enkel een latten bodem, zonder froli.
Citaat van: Fam. Lucassen op september 06, 2019, 02:56:37 PM
Super ontwikkeling. Maar..... Dan betekend dat alle dubbele klappers nu enkele klappers worden?
Ik zit tenminste even niet hoe het er uit moet zien met een gangpad tussen de slaapcabines
Op de eerste foto zie je bij het openstaande gedeelte aan de onderzijde de bovenkant van de "bankjes" en aan de buizen etc te zien klap hij naar 2 kanten.
Gaaf hoor dat ze het voor elkaar hebben. Dat zal een hele populaire ontwikkeling zijn :J
De dubbelklapper lijkt op de eerste foto te staan. Daar lijken de veren in het kastje te zitten en die hebben uiteraard ook wat bewegingsruimte nodig. Dus vermoed is dat je wel ruimte verliest in deze kastjes? Of zie ik dat verkeerd?
Lijkt me handig voor wie thuis niet zoveel ruimte heeft om te pakken, echter heb je dat wel lijkt het me handiger de twee bedden open te klappen. Dat is nu ook niet iets dat meer dan een minuut of 5 in beslag neemt. Die 10 minuten open en dicht klappen is het einde niet en win je terug omdat je makkelijker kan passen en aan alles in de kastjes aan kan, zeker tegenover de kant waar de veren zitten. Ik heb die ruimte en heb dus minder voordeel aan dat systeem dan mensen die niet deze ruimte hebben. Dan heb ik liever de ruimte dat de veren in beslag nemen. Maar dat is voor iedereen anders uiteraard. Kan me wel voorstellen dat vele anderen daar wel wild van zijn.
De grote van de bedden is dit inclusief de bankkussens of zonder de bankkussens. Persoonlijk vind ik het onaangenaam slapen als je deels op het bankkussen ligt en deels op het eigenlijke bed waardoor we dat bankkussen vooral gebruiken om een paar dingen te leggen dat wel handig is om s'nachs snel aan te kunnen. Mogelijk dat je daar wel minder last van hebt als je dwars ligt. In ieder geval vind ik dergelijke grote bedden wel best leuk!
Citaat van: muis op september 06, 2019, 03:52:42 PM
Op de eerste foto zie je bij het openstaande gedeelte aan de onderzijde de bovenkant van de "bankjes" en aan de buizen etc te zien klap hij naar 2 kanten.
Gaaf hoor dat ze het voor elkaar hebben. Dat zal een hele populaire ontwikkeling zijn :J
Jup je hebt gelijk denk ik! Zag alleen bed had niet gezien dat er 2 lattenbodems te zien zijn.
Top dat ze dit zo uitgedokterd hebben.
Zijn heel gelukkig met onze nieuwe malawi dus voor ons geen overstap maar kan me heel goed voorstellen dat mensen die twijfelen nu misschien eerder voor een cabanon gaan.
Goh inderdaad. Na 3 keer kijken zie ik het. De bovenste foto is inderdaad een dubbelklapper. De veer zit inderdaad in de bankjes. Daar gaat wat ruimte verloren. Tenzij de wagenbak breder geworden is voor bijvoorbeeld de Mercury. Dan win je de ruimte weer terug. Maar dat kan ik niet opmaken uit de foto. Mooie ontwikkeling iig.
Het bed van de Malawi Royal lijkt geïnspireerd op het XL bed van de Aart Kok Livingstone maar dan met Froli ipv lattenbodem.
Verder vind ik de veren van het pack en go systeem wel op een rare plek zitten. Midden in de bagageruimte?
Citaat van: FriedelP op september 06, 2019, 04:10:39 PM
Lijkt me handig voor wie thuis niet zoveel ruimte heeft om te pakken, echter heb je dat wel lijkt het me handiger de twee bedden open te klappen. Dat is nu ook niet iets dat meer dan een minuut of 5 in beslag neemt. Die 10 minuten open en dicht klappen is het einde niet en win je terug omdat je makkelijker kan passen en aan alles in de kastjes aan kan, zeker tegenover de kant waar de veren zitten. Ik heb die ruimte en heb dus minder voordeel aan dat systeem dan mensen die niet deze ruimte hebben. Dan heb ik liever de ruimte dat de veren in beslag nemen. Maar dat is voor iedereen anders uiteraard. Kan me wel voorstellen dat vele anderen daar wel wild van zijn.
Vergeet niet dat de keuken er ook nog af moet, en als het waait is het toch wel lastig met opzetten, dan waait het doek eraf, zodat je bij het opklappen dat ook weer allemaal moet doen. Is toch dik een kwartier werk alles bij elkaar wat je bespaard. Kun je makkelijker even iets pakken of wegzetten....
Ik zie zeker meerwaarde, maar ook een meerprijs waarschijnlijk ;-)
Citaat van: Klapmoose op september 06, 2019, 04:58:42 PM
Goh inderdaad. Na 3 keer kijken zie ik het. De bovenste foto is inderdaad een dubbelklapper. De veer zit inderdaad in de bankjes. Daar gaat wat ruimte verloren. Tenzij de wagenbak breder geworden is voor bijvoorbeeld de Mercury. Dan win je de ruimte weer terug. Maar dat kan ik niet opmaken uit de foto. Mooie ontwikkeling iig.
Of er echt ruimte verloren gaat is de vraag, als de veer boven in het bankje blijft zal dit wel meevallen denk ik. Eerder had je 2 kleppen per bankje, dat tussenstukje (tussen de 2 kleppen ) vond ik ook een beetje 'loze' ruimte en daar kun je nu goed bij :J
Ik denk dat onze Monaco binnenkort te koop komt: wij vonden het best jammer dat de Monaco van 2019 geen pack en go had, maar hebben onszelf overtuigd met: de ruimte om open te klappen hebben we en het kost ook niet extreem veel tijd. Het was wel een van de dingen waardoor ik de Alpen kreuzer wel wat vond, maar uiteindelijk heeft 3 weken genot het gewonnen van 2x15 minuten werk. Dus ik vind het zeker een goede verbetering, al zal het de nodige centen kosten en ik benieuwd ben naar de stabiliteit van het geheel.
Binnenkort maar eens bij de vouwwagenzaak kijken in Amersfoort: goede reden om daar eens rond te loeren ::)
OW ja onze Monaco houden we nog ff :H
Maar hoe kom je tijdens het kamperen dan in de bagageruimte onder het grote bed van de Malawi? Ik vind het juist zo fijn dat je daar alles kan laten liggen.
Citaat van: Koenta_kinte op september 07, 2019, 08:02:30 AM
Maar hoe kom je tijdens het kamperen dan in de bagageruimte onder het grote bed van de Malawi? Ik vind het juist zo fijn dat je daar alles kan laten liggen.
Volgens mij is de 2e foto een foto van de bagageruimte onder het grote Malawi bed. Maar of je het bed moet inklappen om hier te komen is mij niet duidelijk. Het lijkt ook dat de gasveren wat meer in het midden zijn geplaatst. Maar misschien zie ik dat niet goed.
Citaat van: sammyvannorel op september 06, 2019, 10:16:39 PM
Ik denk dat onze Monaco binnenkort te koop komt: wij vonden het best jammer dat de Monaco van 2019 geen pack en go had, maar hebben onszelf overtuigd met: de ruimte om open te klappen hebben we en het kost ook niet extreem veel tijd. Het was wel een van de dingen waardoor ik de Alpen kreuzer wel wat vond, maar uiteindelijk heeft 3 weken genot het gewonnen van 2x15 minuten werk. Dus ik vind het zeker een goede verbetering, al zal het de nodige centen kosten en ik benieuwd ben naar de stabiliteit van het geheel.
Binnenkort maar eens bij de vouwwagenzaak kijken in Amersfoort: goede reden om daar eens rond te loeren ::)
OW ja onze Monaco houden we nog ff :H
Een Cabanon met pack&go was voor ons zeker een optie geweest. Maar ja zowel de Monaco en pack&go waren in 2017 niet leverbaar. Inruilen betekent zeer waarschijnlijk een boel geld bijleggen. Dan zou Cabanon voor mij nog wat meer onhebbelijkheden moeten oplossen. Ondanks dat ik een kleine haat liefde verhouding heb met onze Malawi vind ik het een fijne vouwwagen
Citaat van: Koenta_kinte op september 07, 2019, 08:02:30 AM
Maar hoe kom je tijdens het kamperen dan in de bagageruimte onder het grote bed van de Malawi? Ik vind het juist zo fijn dat je daar alles kan laten liggen.
Dat dit fijn is, is een understatement. Als je tijdens het kamperen niet meer bij de bagageruimte kan is dit een reden om deze wagen niet te kopen. Wat moet je er dan mee? Ik weet niet precies wat de bedoeling is van het systeem op de foto, maar daar heb je helemaal niets aan (tenzij je op een andere manier makkelijk bij je bagageruimte kan.).
Ik zie niet zo wat het probleem zal zijn met een verlengt bed omhoog klappen. Gewoon wat sterkere gasveren die misschien net iets anders gepositioneerd zijn.
Op de foto gaat het bed in de lengte omhoog. Ik ben benieuwd hoe je bij je bagage kan als de wagen is uitgeklapt.
PS: ik denk dat ik het al snap: bij de malawi zal dit systeem niet op deze manier toegepast worden.
Mooi systeem zeg... Lijkt mij een stuk praktischer dan het helemaal open moeten klappen wat we nu doen. Prijs zal wel weer met een paar honderd euro omhoog gaan verwacht ik zo.
Het is dat onze Manga pas 1 jaar oud is... :X
Citaat van: Tha A op september 07, 2019, 10:41:41 AM
Mooi systeem zeg... Lijkt mij een stuk praktischer dan het helemaal open moeten klappen wat we nu doen. Prijs zal wel weer met een paar honderd euro omhoog gaan verwacht ik zo.
Het is dat onze Manga pas 1 jaar oud is... :X
Het is idd erg makkelijk.
Maar met een beetje organisatie en planning (en een grote disselbak) kan ik het prima zo plannen dat ik de vouwwagen niet meer hoeft uit te klappen om in te pakken voordat je op vakantie gaat.
Citaat van: Jer81 op september 07, 2019, 09:06:26 AM
Ik zie niet zo wat het probleem zal zijn met een verlengt bed omhoog klappen. Gewoon wat sterkere gasveren die misschien net iets anders gepositioneerd zijn.
Misschien dat het dan te hoog wordt en tegen het dak komt? Er lijkt ook een extra staander onder het bed te zitten, daar stoot je dan je hoofd aan als ie mee omhoog gaat.
Ik kruip voor die paar weken per jaar wel gewoon dicht tegen mijn bedgenoot aan :P
Overigens, dankzij het pack and go systeem hebben wij eigenlijk niks meer in de auto en juist alles in de wagen. Super fijn.
Citaat van: Urgje op september 06, 2019, 09:17:34 PM
Vergeet niet dat de keuken er ook nog af moet, en als het waait is het toch wel lastig met opzetten, dan waait het doek eraf, zodat je bij het opklappen dat ook weer allemaal moet doen. Is toch dik een kwartier werk alles bij elkaar wat je bespaard. Kun je makkelijker even iets pakken of wegzetten....
Ik zie zeker meerwaarde, maar ook een meerprijs waarschijnlijk ;-)
Het geen ik zeg, is erg verschillend per persoon. Wij hebben geen dergelijke keuken en die interesseert ons ook niet. de keuken die we wel hebben op deze wijze er zo insteken zal een hele klus worden en behoorlijk moeilijk.
Bij veel wind zou ik het ook zo niet openzetten. Ding is bedoeld om iets om hoog te houden maar als de wind er onder zit, heb je ook hier een probleem. Tenminste als je het moet openklappen buiten, als je de ruimte binnen nodig heb.
Voor mij zou het dus weinig verschil maken met dit systeem en met het andere systeem en vindt ik het andere even gemakkelijk. Maar zoals ik reeds eerder aangaf, bij anderen is dat zeker anders en een dergelijke keuken er bij hebben kan zeker een verschil geven.
Dit jaar hebben wij de Monaco gekocht, zie de meerwaarde van van pack&go (nu) niet. We hebben de vouwwagen nu zo in de stalling staan dat we hem niet hoeven open te klappen. Tassen met kleren gaan in de dakkoffer, koelbox en wat voorraad en kleding voor onderweg achterin de auto en we kunnen gaan.
Als we volgend jaar een weekend weg willen, gaan we zonder dakkoffer, maar dan waarschijnlijk met 2 auto's (of er gaan er 2 met het ov).
Citaat van: Essie75 op september 07, 2019, 01:43:18 PM
Dit jaar hebben wij de Monaco gekocht, zie de meerwaarde van van pack&go (nu) niet.
Als je pack&go een keer hebt, wil je niet anders meer, tis echt top
Citaat van: olaf op september 07, 2019, 07:24:52 PM
Als je pack&go een keer hebt, wil je niet anders meer, tis echt top
Zoals ik al aangaf zie ik de meerwaarde nog niet. Onze Monaco staat al ingepakt klaar. Pack&go is bij ons dus niet meer nodig.
Voor de opslagruimte zie ik dit ook niet bij een dubbelklapper,, onder het ene bed hebben we een ondertentje en onder het andere bed ligt onze dakkoffer en wat voorraad drinken. Onze kleren liggen in de tassen in de tent, die van de kinderen in een kast zodat ze er zelf bij kunnen.
Maar natuurlijk kan het zijn dat we als we wel pack&go zouden hebben, dat we dit echt niet meer anders zouden willen. Ik denk alleen dat we onze Monaco voorlopig niet inruilen voor een nieuwere.
Nou, ik weet niet wat jullie dan allemaal in de wagen stoppen dat je hem thuis niet meer open hoeft te klappen, maar bij ons moeten er toch echt nog wel boeken en gasflessen e.d. in. Spullen die qua gewicht niet in de disselbak of dakkoffer kunnen. En kleding dekbedden e.d. gaan er ook nog in. Anders is ie half leeg!!!
Citaat van: Urgje op september 08, 2019, 02:56:23 PM
Nou, ik weet niet wat jullie dan allemaal in de wagen stoppen dat je hem thuis niet meer open hoeft te klappen, maar bij ons moeten er toch echt nog wel boeken en gasflessen e.d. in. Spullen die qua gewicht niet in de disselbak of dakkoffer kunnen. En kleding dekbedden e.d. gaan er ook nog in. Anders is ie half leeg!!!
Die dekbedden en pyama's gaan bij ons op de bedden zelf. Dus om die in te laden moeten we hem toch openklappen. Bij ons is hij aardig vol geladen de wagen.
Bij ons staat de wagen ook thuis gestald en hebben we daar de ruimte. Dus worden die dingen meestal in één keer mee ingeladen.
Dekbedden gaan bij ons (in vacuümzak) achterin de auto. Na de overnachting komen ze onder het dekzeil (dat zou ik zelfs al voor de overnachting kunben doen, maar heb daar geen pack&go voor nodig). Een kleine gasfles komt in de keuken en de grote in de disselbak.
Boeken heb ik op een ereader, voor de kinderen heb ik deze achter in de auto.
In de vouwwagen liggen de tent, luifel, tafel, stoelen en een kastje. In de bakjes liggen de vakantiespellen, (drijf) luchtbedden met pomp en wat ander buitenspeelgoed.
In de Facebook groep van Cabanon kwam ik dit leuke filmpje (https://youtu.be/wc6qVTtOi1Q) tegen over de Cabanon fabriek.
Past misschien niet helemaal in dit topic. Een eigen topic voor dit filmpje lijkt me wat teveel eer.
Ik heb de prijslijst voor 2020 gevonden. Zonder keuken zijn de vouwwagens die vanaf 2020 zijn voorzien van pack&go 400 euro duurder geworden. Met keuken 500/600 euro. Ook de Malawi is iets in prijs gestegen. Voor het grote bed in de Malawi betaal je 1000 euro extra. De Europa Camper krijgt ook pack&go.
Ik mis de prachtige Safari Lodge op de prijslijst, ik hoop niet dat deze uit productie gaat.
Nog eens de prijslijst doorgekeken en bij de accessoires staat een basic luifel voor de Malawi. Hopelijk een snelle luifel voor aan de wagentent. Ben benieuwd hoe deze eruit gaat zien
Citaat van: Klapmoose op september 30, 2019, 05:54:02 AM
Nog eens de prijslijst doorgekeken en bij de accessoires staat een basic luifel voor de Malawi. Hopelijk een snelle luifel voor aan de wagentent. Ben benieuwd hoe deze eruit gaat zien
Het klinkt als wat eerst de luxe luifel heette. Ik denk dat ze de naam veranderd hebben ivm de verwarring met de luxe panoramaluifel.
Citaat van: Urgje op december 14, 2019, 10:43:12 PM
Het klinkt als wat eerst de luxe luifel heette. Ik denk dat ze de naam veranderd hebben ivm de verwarring met de luxe panoramaluifel.
Er staan 3 luifels op de prijslijst 2020. De luxe panorama luifel, de zonneluifel en een basic luifel met 3 staanders. Die laatste is nieuw volgens mij . Kan er alleen nog niks over vinden helaas.
Ik hoop op een simpele luifel die aan de wagentent kan. Ik vind de luxe panorama luifel veel werk, helemaal voor een weekendje weg en overweeg daarom een tent erbij te kopen. Maar als ik voor hetzelfde geld een snelle luifel kan krijgen vind ik dat zeer interessant. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191215/f202028bf9755cb9d695a5aa1c0a1b8e.jpg)
Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
Basic en drie staanders? Klinkt als de 'normale' luifel van de 1.0 en die staat inderdaad zo en past aan de wagentent van de 1.0 dus ook aan de 2.0 want de wagententen zijn op dat punt identiek.
Door die drie staanders klinkt het als de gewone Luxe luifel.
Citaat van: Koenta_kinte op december 15, 2019, 10:09:27 AM
Basic en drie staanders? Klinkt als de 'normale' luifel van de 1.0 en die staat inderdaad zo en past aan de wagentent van de 1.0 dus ook aan de 2.0 want de wagententen zijn op dat punt identiek.
Ja, dat dacht ik eerst ook maar die kost volgens de site van Cabanon 749 euro. De basic luifel kost volgens bovenstaande prijslijst 399. Wellicht een luifel zonder zijwanden?
Zonder zijwanden is wel echt minder bruikbaar, al rollen wij ze vaak op (en dan bij regen snel naar beneden).
Hoi! Gezien ik veel gehad heb aan dit forum bij onze oriëntatie, hierbij een toevoeging aan de 2020 nieuwtjes.
Wij hebben vandaag een Malawi 2.0 gekocht en daarbij werden we verrast dat we konden kiezen uit twee verschillende achtertenten. De standaard 1.30m diepe maar ook een nieuwe grotere achtertent van maar liefst 2.20 diep. We kregen bijgevoegd printjes te zien. Prijs was 550€ (tov 399€ voor de standaard).
Uiteindelijk hebben we toch de standaard achtertent gekocht, omdat de Malawi anders wel weer erg diep zou worden en we juist een compacte wagen willen. Onze twee kids zijn nog heel klein dus daar kunnen we nog wel even mee vooruit schat ik zo in!
Zo, dat is een grote achtertent. Mooi voor de gezinnen die 2 grotere kinderen kwijt willen in de wagen.
Van harte gefeliciteerd met de Malawi 2.0. Volgens mij een hele mooie wagen die makkelijk op te zetten is.
Het fijne aan de kleine achtertent is dat hij net zo diep is als de dissel. Maar deze tent is een mooie aanvulling. Ook mooi groot raam erin. Ze hadden hem alleen wel wat strakker mogen opzetten :#
Leuk idee wel.
Wij ook toevallig vandaag de aankoop gedaan. Ook met de gewone achtertent plus voortent.
Nu lekker uitzoeken wat en hoe qua alle accessoires, meubilair, keukenkast, verlichting, koelbox, servies, kleed, grondzeil, etc,etc.
Iedereen bedankt voor dit mooie forum!
Wow wat een goede aanvulling voor de Malawi! Kun je je wagen met je mee laten groeien als de kids groter worder!
Wat wordt daarmee de totale diepte?
Totale diepte is dan 90cm meer ;-). Hij steekt dan ook voorbij je dissel.
Het is natuurlijk afhankelijk van wel/geen voortent. De ' grote' achtertent + wagentent is 220 + 220 = 440cm. Dan moet je luifel (150?) of voortent (270) er nog aan...
Verstuurd vanaf mijn Pixel 3a met Tapatalk
De nieuwe brochure is uit. Met hierin o.a. de nieuwe achtertent voor de Malawi en de Malawi Royale. Helaas geen nieuws over de basic luifel. Brochure via deze link, (https://www.ridderbeks.nl/nl/vouwwagens/cabanon/) uploaden werkt niet helaas. Veel bladerplezier :)
Ik zie inritsbare slaapcabines! Dat lijkt me zeker een verbetering. Ik vind die haakjes altijd wat eng, zeker aan de doekkant.
Ik heb gisteren op de Caravana navraag gedaan bij de Cabanon stand over de basic luifel die in de prijslijst staat. De basic luifel was gepland maar tijdens het testen bleek deze niet goed te passen. Er wordt nu een oplossing ontwikkeld waarbij de zonneluifel via een adapter aan de wagentent wordt geritst. Dit gaat waarschijnlijk wel een ander prijskaartje met zich meebrengen. Het is dus onzeker of er een basic luifel komt en tegen welke prijs.
Ook de Malawi Royale stond er. Wat een groot bed. Mooie aanwinst. Maar je kunt niet meer bij de opbergvakjes aan de wagentent als het bed is uitgeklapt. De nieuwe achtertent ook gezien. Die is een stuk groter dan de origine maar steekt flink uit aan de achterkant van de vouwwagen. Vind ik wel een nadeel.
Die extra grote achter tent ziet er wel heel goed uit moet ik eerlijk zeggen. Lijkt mij wel wat met 2 kindjes. Daar past ook een campingbedje in denk ik 🤔.
Wij hebben de Malawi in oktober "gekocht" bij de Wit. In juni mogen we hem ophalen. Nu al zo veel zin in. Ik kan alleen nergens anders het plaatje van de nieuwe grote achter tent vinden? Klopt dit? Is het wel een cabanon orgineel ding? Volgende week moeten we toch richting Schijndel. Misschien rijden we even langs om ons nog een keer verder te informeren
Die nieuwe achtertent is zeker origineel hoor!
Vandaag even bij Pauw recreatie de "nieuwe" malawi bekeken. Supergaaf om inritsbare tentschorten naast het eaam te zien, heel slim gedaan. Dat XL bed lijkt me waardeloos omdat je veel moeilijker bij je spullen kunt en je bent best een heel stuk van je tent kwijt.
Ha Urgje wat zijn die inritsbare schorten? Zijn die anders de die in het normale optiepakket zitten? Dank je!
Ik weet eerlijk gezegd niet of dit anders is hoor, maar ik zag naast het raam aan beide kanten inritsbare vakkenschorten en vind dat geniaal gevonden. Heb zelf een Mercury dus let bij een ander model iets minder op tenzij ik iets gaafs zie....
Oké top van het achter tentje. Ga het volgende week allemaal horen. Want als die leverbaar is, wil ik hem graag hebben. Mijn man is nog niet overtuigt. Idd de reden van meer lengte van je tent en dus een grotere plek nodig.
Wij hebben wel gekozen voor het grote bed. Dit omdat ik 1.90 ben en mijn man de 2.00 meter aantikt. Dan is die extra ruimte in bed echt wel heel erg lekker, zeker als het op vakantie wat warmer en plakkeriger is. Ook vind ik fijn dat mocht het nodig zijn (bv als een kindje bang is tijdens onweer oid dat ze even bij je in bed kunnen kruipen). Voor mij is dat nog een voordeel van iets meer ruimte. Wij vonden dat je nog best makkelijk bij je bagage kan. Het bed kan uitgeklapt blijven maar om er nog beter bij je bagage te kunnen kan je hem ook even dubbelklappen. Voor mij geen probleem. Je verliest wel een klein beetje bagage ruimte onder het afdekzeil. Maar dat moet voor ons goed komen.
Citaat van: Tessabrenninkmeijer op februari 01, 2020, 11:33:14 AM
Die extra grote achter tent ziet er wel heel goed uit moet ik eerlijk zeggen. Lijkt mij wel wat met 2 kindjes. Daar past ook een campingbedje in denk ik 🤔.
Wij hebben de Malawi in oktober "gekocht" bij de Wit. In juni mogen we hem ophalen. Nu al zo veel zin in. Ik kan alleen nergens anders het plaatje van de nieuwe grote achter tent vinden? Klopt dit? Is het wel een cabanon orgineel ding? Volgende week moeten we toch richting Schijndel. Misschien rijden we even langs om ons nog een keer verder te informeren
In mijn post een paar berichten hierboven zit een link naar de Cabanon 2020 brochure. Dan zie je dat de nieuwe achtertent origineel is en staan de maten erbij. Je kunt natuurlijk ook Googlen op 'brochure cabanon 2020'.
Citaat van: Urgje op februari 01, 2020, 12:07:11 PM
Ik weet eerlijk gezegd niet of dit anders is hoor, maar ik zag naast het raam aan beide kanten inritsbare vakkenschorten en vind dat geniaal gevonden. Heb zelf een Mercury dus let bij een ander model iets minder op tenzij ik iets gaafs zie....
Deze zit standaard op de Malawi. 2 vakkenschorten naast het raam. Ze zijn inritsbaar maar wij laten ze lekker zitten.
Citaat van: Tessabrenninkmeijer op februari 01, 2020, 12:48:49 PM
Wij hebben wel gekozen voor het grote bed. Dit omdat ik 1.90 ben en mijn man de 2.00 meter aantikt. Dan is die extra ruimte in bed echt wel heel erg lekker, zeker als het op vakantie wat warmer en plakkeriger is.
Nou in dat geval zou ik zeker ook tentruimte opofferen om lekker languit te kunnen liggen!
groter bed bij de Malawi 2.0 zal zeker in een behoefte voorzien, maar ik vind persoonlijk de 1,40x2.00 handiger: thuis alvast opmaken en bij aankomst sneller klaar.(opzetten van een malawi gaat snel, maar bedden opmaken, inrichten etcetera kost toch altijd meer tijd)