Cabanon nieuwtjes 2020

Gestart door Klapmoose, september 06, 2019, 12:15:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

Urgje

Wow wat een goede aanvulling voor de Malawi! Kun je je wagen met je mee laten groeien als de kids groter worder!

muis

Wat wordt daarmee de totale diepte?

Douwe

Totale diepte is dan 90cm meer ;-). Hij steekt dan ook voorbij je dissel.
Het is natuurlijk afhankelijk van wel/geen voortent. De ' grote' achtertent + wagentent is 220 + 220 = 440cm. Dan moet je luifel (150?) of voortent (270) er nog aan...

Verstuurd vanaf mijn Pixel 3a met Tapatalk

Klapmoose

De nieuwe brochure is uit. Met hierin o.a. de nieuwe achtertent voor de Malawi en de Malawi Royale. Helaas geen nieuws over de basic luifel. Brochure via deze link, uploaden werkt niet helaas. Veel bladerplezier :)

Urgje

Ik zie inritsbare slaapcabines! Dat lijkt me zeker een verbetering. Ik vind die haakjes altijd wat eng, zeker aan de doekkant.

Klapmoose

Ik heb gisteren op de Caravana navraag gedaan bij de Cabanon stand over de basic luifel die in de prijslijst staat. De basic luifel was gepland maar tijdens het testen bleek deze niet goed te passen. Er wordt nu een oplossing ontwikkeld waarbij de zonneluifel via een adapter aan de wagentent wordt geritst. Dit gaat waarschijnlijk wel een ander prijskaartje met zich meebrengen. Het is dus onzeker of er een basic luifel komt en tegen welke prijs.

Ook de Malawi Royale stond er. Wat een groot bed. Mooie aanwinst. Maar je kunt niet meer bij de opbergvakjes aan de wagentent als het bed is uitgeklapt. De nieuwe achtertent ook gezien. Die is een stuk groter dan de origine maar steekt flink uit aan de achterkant van de vouwwagen. Vind ik wel een nadeel.

Tessabrenninkmeijer

Die extra grote achter tent ziet er wel heel goed uit moet ik eerlijk zeggen. Lijkt mij wel wat met 2 kindjes. Daar past ook een campingbedje in denk ik 🤔.

Wij hebben de Malawi in oktober "gekocht" bij de Wit. In juni mogen we hem ophalen. Nu al zo veel zin in. Ik kan alleen nergens anders het plaatje van de nieuwe grote achter tent vinden? Klopt dit? Is het wel een cabanon orgineel ding? Volgende week moeten we toch richting Schijndel. Misschien rijden we even langs om ons nog een keer verder te informeren

Urgje

Die nieuwe achtertent is zeker origineel hoor!

Vandaag even bij Pauw recreatie de "nieuwe" malawi bekeken. Supergaaf om inritsbare tentschorten naast het eaam te zien, heel slim gedaan. Dat XL bed lijkt me waardeloos omdat je veel moeilijker bij je spullen kunt en je bent best een heel stuk van je tent kwijt.

Bucharestblues

Ha Urgje wat zijn die inritsbare schorten?  Zijn die anders de die in het normale optiepakket zitten? Dank je!

Urgje

Ik weet eerlijk gezegd niet of dit anders is hoor, maar ik zag naast het raam aan beide kanten inritsbare vakkenschorten en vind dat geniaal gevonden. Heb zelf een Mercury dus let bij een ander model iets minder op tenzij ik iets gaafs zie....

Tessabrenninkmeijer

Oké top van het achter tentje. Ga het volgende week allemaal horen. Want als die leverbaar is, wil ik hem graag hebben. Mijn man is nog niet overtuigt. Idd de reden van meer lengte van je tent en dus een grotere plek nodig.

Wij hebben wel gekozen voor het grote bed. Dit omdat ik 1.90 ben en mijn man de 2.00 meter aantikt. Dan is die extra ruimte in bed echt wel heel erg lekker, zeker als het op vakantie wat warmer en plakkeriger is. Ook vind ik fijn dat mocht het nodig zijn (bv als een kindje bang is tijdens onweer oid dat ze even bij je in bed kunnen kruipen). Voor mij is dat nog een voordeel van iets meer ruimte. Wij vonden dat je nog best makkelijk bij  je bagage kan. Het bed kan uitgeklapt blijven maar om er nog beter bij je bagage te kunnen kan je hem ook even dubbelklappen. Voor mij geen probleem. Je verliest wel een klein beetje bagage ruimte onder het afdekzeil. Maar dat moet voor ons goed komen.

Klapmoose

Citaat van: Tessabrenninkmeijer op februari 01, 2020, 11:33:14 AM
Die extra grote achter tent ziet er wel heel goed uit moet ik eerlijk zeggen. Lijkt mij wel wat met 2 kindjes. Daar past ook een campingbedje in denk ik 🤔.

Wij hebben de Malawi in oktober "gekocht" bij de Wit. In juni mogen we hem ophalen. Nu al zo veel zin in. Ik kan alleen nergens anders het plaatje van de nieuwe grote achter tent vinden? Klopt dit? Is het wel een cabanon orgineel ding? Volgende week moeten we toch richting Schijndel. Misschien rijden we even langs om ons nog een keer verder te informeren

In mijn post een paar berichten hierboven zit een link naar de Cabanon 2020 brochure. Dan zie je dat de nieuwe achtertent origineel is en staan de maten erbij. Je kunt natuurlijk ook Googlen op 'brochure cabanon 2020'.

Citaat van: Urgje op februari 01, 2020, 12:07:11 PM
Ik weet eerlijk gezegd niet of dit anders is hoor, maar ik zag naast het raam aan beide kanten inritsbare vakkenschorten en vind dat geniaal gevonden. Heb zelf een Mercury dus let bij een ander model iets minder op tenzij ik iets gaafs zie....

Deze zit standaard op de Malawi. 2 vakkenschorten naast het raam. Ze zijn inritsbaar maar wij laten ze lekker zitten.

Urgje

Citaat van: Tessabrenninkmeijer op februari 01, 2020, 12:48:49 PM

Wij hebben wel gekozen voor het grote bed. Dit omdat ik 1.90 ben en mijn man de 2.00 meter aantikt. Dan is die extra ruimte in bed echt wel heel erg lekker, zeker als het op vakantie wat warmer en plakkeriger is. 

Nou in dat geval zou ik zeker ook tentruimte opofferen om lekker languit te kunnen liggen!

Coran

groter bed bij de Malawi 2.0 zal zeker in een behoefte voorzien, maar ik vind persoonlijk de 1,40x2.00 handiger: thuis alvast opmaken en bij aankomst sneller klaar.(opzetten van een malawi gaat snel, maar bedden opmaken, inrichten etcetera kost toch altijd meer tijd)