Nou in 2023 zullen we hem er niet meer achter hangen dus tijd voor een nieuw topic.
Aangezien ik per 1 december van baan gewisseld ben mocht er ook een nieuwe auto uitgezocht worden.
In 2024 gaan wij ook op elektrische trektocht, heel benieuwd hoe dat gaat bevallen - van snellader naar snellader :)
Maar we hebben er zin in en het wordt beslist geen straf want... oh wat rijdt deze auto fijn!
Jammer van het natte weer maar wou toch even een foto'tje hier neer zetten voor-ie vies wordt ;)
Tesla Model Y
haha, mooi, maar bij ons hangt ie nog steeds achter dezelfde auto, al 15 jaar lang :zw
Voorlopig gaat dat ook niet veranderen, gok dat ik er nog minimaal 10 jaar mee blijf rijden. :)
Daarna zien we wel weer.
De vraag is eerder of de vouwwagen het nog zo lang vol wil houden.
Ik hoop wel, maar hij is momenteel 32 jaar oud....... :O
Ken wel iemand hier met een Tesla die er een kip achter gaat doen.
Gewoon een kwestie van minder ver per dag maar dan kom je er ook wel.
Rwd, long range of performance?
Fijne auto inderdaad maar ook wel Tesla's nukkig
Citaat van: spikehome op december 16, 2023, 06:59:48 PM
Rwd, long range of performance?
Fijne auto inderdaad maar ook wel Tesla's nukkig
RWD
De Mazda zal ook in 2024 zijn werk doen.
Tenminste als het goed is want je weet maar nooit met mij.
Doe gemiddeld langer met autos dan met vouwwagens. ;)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231216/adad8ac42356af6abf8bd13de2a3fb86.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231216/c7d2973384978a9e3502f40c53e0b9f4.jpg)
Waarschijnlijk weer dezelfde combi als afgelopen jaar en hopelijk ook wederom richting het noorden
In 2024 gaan we voor het eerst met deze combi. Het wordt voor zowel de trekker als de klapkar de eerste keer!
Keuze uit twee. Zoals gewoonlijk maakt de bestemming van de reis de doorslag wie trekt
😁. Wel met een nieuw onderstel voor de klapper.
Bij ons gaat de Grand Scénic voor de 6e keer mee, de combi camp voor de 2e.
Normaal kochten we elke 4 jaar een nieuwe auto, maar met de elektrificatie van de auto's, het gewicht (en vaak beperkt trekgewicht) van de hybrides en de absurde prijzen die ze tegenwoordig vragen, mag deze (tot nu toe 100% probleemloze) Renault nog (hopelijk) heel lang blijven. Zalige reisauto. (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231217/52aba18a725ce1e22091e01a016c39f9.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231217/cde7343d062cab3723dcc486d192b6ee.jpg)
Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231217/bc235a2a1c816b37316269127add8c03.jpg)
Voor het eerst met de, voor ons, nieuwe Mondeo. Na het debacle van afgelopen zomer hebben we een waardige vervanger gevonden.
Nog geen foto's, maar vanaf komend voorjaar stappen wij over naar een Kia Niro EV. Hopelijk in februari geleverd.
(http://20230817_145500.jpg) samen met de Opel Corsa weer naar een nieuw avontuur
[
Zoals het nu lijkt gaan wij weer met de mondeo 1.6 econetic met natuurlijk voor ons nieuwe kyte xl.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231222/3255e8e1f8ed7d61872ff289fb4cbaeb.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20231222/fa0a6c58becf3d6855b29a68796b0ae6.jpg)
Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
Bevalt prima, dus nog steeds dezelfde.
Komende jaren is dit ons vervoersmiddel: een fraaie Nissan Qashqai.
Deze zal geen moeite hebben met de CCC richting la France.
Mooi. Dat zijn flinke velgen! 18 inch?
Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk
Citaat van: metalpe op december 30, 2023, 09:48:25 PM
Mooi. Dat zijn flinke velgen! 18 inch?
Nog een slagje groter zelfs: 19"
Van Panda naar pakezel, dit jaar mag de Panda zijn grote broer, Tipo, de KK No.13 mee zeulen.
Leuk kleurtje.
Leuk, eindelijk een Fiat liefhebber tussen alle duitse, japanse en andere modellen. Ik mis de Multipla in het straatbeeld, naast de 500 de mooiste Fiat ooit :)
Citaat van: Jon op januari 18, 2024, 01:16:50 AM
Leuk, eindelijk een Fiat liefhebber tussen alle duitse, japanse en andere modellen. Ik mis de Multipla in het straatbeeld, naast de 500 de mooiste Fiat ooit :)
Ja en een van weinige merken die ook nog een motor levert in zijn auto met 4 cilinders 🤣
Maar ook 1 van de weinige met 2 cilinder motoren. :-S
Gave auto Ebbingnl
Mooi kleur ook, zie je niet veel !
En ook nog eens ''ouderwetse'' 4 cilinder, ga je vast veel plezier aan beleven :)
Citaat van: Ebbingnl op januari 17, 2024, 08:54:11 PM
Van Panda naar pakezel, dit jaar mag de Panda zijn grote broer, Tipo, de KK No.13 mee zeulen.
Mooi hoor! Hele prima keuze, al zeg ik het zelf, haha.
We weten alleen niet helemaal zeker of deze voor de vouwwagen blijft. Of eigenlijk... of de vouwwagen achter de auto blijft. Vanaf dit jaar gaan er geen kinderen meer mee, dus mss.dat we het anders gaan doen.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240127/2b20fd1e4083d739e3d45bf9496c1305.jpg)
Citaat van: poldertoerist op januari 27, 2024, 08:18:07 PM
Mooi hoor! Hele prima keuze, al zeg ik het zelf, haha.
We weten alleen niet helemaal zeker of deze voor de vouwwagen blijft. Of eigenlijk... of de vouwwagen achter de auto blijft. Vanaf dit jaar gaan er geen kinderen meer mee, dus mss.dat we het anders gaan doen.
Al jaren goede ervaringen met diverse FIAT's dus deze zal ook goed komen idd!
Leuk eens een andere vakantie uitdaging !
Onze vouwwagen mag weer achter de Ford Galaxy.
Zo gaan we dit jaar. BMW 225e Active Tourer met een Jamet Jametic Panorama. Beide van november vorig jaar, de auto is net ingereden en de vouwwagen staat eenzaam in de garage.
Intussen staan we te popelen om ermee op pad te gaan... Dus laat het zonnetje maar komen
Huidige combinatie: Hyundai Ioniq 5 (AWD 325 pk) met onze Camplet Passion.
Vandaag even weggebracht naar Noordbergum voor onderhoud. Was de eerste rit met de vouwwagen achter deze auto. Het was al te verwachten maar het is echt probleemloos en relaxed gegaan. Verbruik was niet noemenswaardig hoger dan de terugweg zonder vouwwagen.
Mooie combinatie hoor. En zo'n camp-let is natuurlijk een van de meest gestroomlijnde wagens. Nog steeds met afstand de mooiste vouwwagen bak mijn inziens.
Citaat van: Camplet-WTB op februari 17, 2024, 06:03:13 PM
Huidige combinatie: Hyundai Ioniq 5 (AWD 325 pk) met onze Camplet Passion.
Vandaag even weggebracht naar Noordbergum voor onderhoud. Was de eerste rit met de vouwwagen achter deze auto. Het was al te verwachten maar het is echt probleemloos en relaxed gegaan. Verbruik was niet noemenswaardig hoger dan de terugweg zonder vouwwagen.
Prachtige auto.
(https://i.imgur.com/9Z5xmz6.jpeg)
Nog steeds Ford Focus 1.6 EcoBoost (getuned naar 205pk - 300nm) heerlijke combi.
Slim geparkeerd! :)1303]
En een Ford is altijd goed.
Citaat van: Ernst op februari 17, 2024, 11:08:06 PM
Prachtige auto.
Dankjewel! Erg blij met zowel de auto als de vouwwagen.
Hier nog steeds onze Toyota Avensis 2.0-4D en Alpenkreuzer.
De toyota wordt dit jaar 16 jaar oud en de AlpenKreuzer wordt 33 lentes jong :J :H
En dat zal voorlopig nog wel zo blijven.
We zijn wel aan het praten over een caravan ivm reuma/artrose van mijn vrouw waardoor ik alles zelf moet doen (het opzetten en afbreken)
Wie weet....
Gelukkig kan de auto een caravan ook makkelijk aan. O0
PS
4D=VVTI benzine
D4D=Diesel
Voor de duidelijkheid.
Citaat van: f2ride2001 op februari 18, 2024, 03:05:04 PM
4D=VVTI benzine
D4D=Diesel
Voor de duidelijkheid.
Goed dat je dat erbij zegt. Ik was, ondanks dat ik echt een autoliefhebber ben, met de term 4d ook in het idee dat het een diesel was :)
Fijne ruime, onverwoestbare wagen, zo'n Avensis.
Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk
Vorig jaar ging onze cabanon voor het eerst achter onze Polestar 2 Long Range Single Motor en dat was zo goed bevallen dat we deze combo de komende paar jaar zullen blijven rijden :-)
Verstuurd vanaf mijn Pixel 6a met Tapatalk
Sinds een paar maanden is onze Talisman de deur uit. Ik vond 200 Pk op alleen de voorwielen soms niet veilig aanvoelen..Een beetje gas erop en de auto werd echt wispelturig. Verder echt een pracht van een auto maar toch wat anders....
Sinds 3 maanden rijden we in deze Auto A6 Quattro van 3 jaar oud :K Wat een fijne auto zeg! De Talisman valt er eigenlijk bij in het niets terwijl dat ook echt een stoere mooie auto was, maar deze auto slaat echt alles, wat een fijne wegligging en geen gezwieper meer bij de stoplichten als de 270 PK aan de slag gaat :J
Pfffff wel een beetje behelpen. ;)
Sinds dit jaar, een Aart Kok Kavango achter onze Honda Civic Tourer
Wauw de civic bestaat nog steeds.
Altijd degelijke autos geweest.
Ziet er nog steeds goed uit.
Citaat van: Alex op maart 02, 2024, 08:45:00 AM
Wauw de civic bestaat nog steeds.
Altijd degelijke autos geweest.
Ziet er nog steeds goed uit.
Ow zeker, ze bestaan nog hoor :P Deze Civic is uit 2014. Misschien is de auto niet het meest geweldige koppelwonder op aarde maar een Kavango trekken is geen probleem. Je moet hem alleen wat hoger in de toeren houden als het ff nodig is maar de 1.8 motor heeft daar geen issues mee. Verder is het een uiterst betrouwbare auto gebleken tot nu toe.
vandaag de LJ opgehaald
Ons avontuur is vorig jaar net na de zomer begonnen door een vouwwagen over te nemen hoewel wij geen trekhaak hebben.
Dus even geïnformeerd wat zoiets zou kosten (een vaste of een afneembare trekhaak), maar die investering krijg je nooit meer terug bij inruil, ook zou het maximale trekgewicht 1250 kg gaan worden en het feit dat het ook na 4 jaar begon te kriebelen gingen we voor een andere auto kijken.
We reden op dat moment in een Ford Mondeo hatchback, dus zijn wij wezen kijken naar een station (ook omdat we een hond hebben die we mee willen nemen met de vakanties). Jeetje wat viel dat tegen met dat hybride, want dan mag men maar 750kg trekken....... Ja dat gaat hem niet worden, want misschien gaan we over een paar jaar kamperen met een caravan (jaja....da's vloeken hier op het forum :), maar eerst maar genieten van de vouwwagen)
Dus een ander Ford Mondeo viel dus af.
Zelf vind ik het huidige model van de Volvo V60 een mooie wagen (1800kg trekgewicht), maar daar kwamen we niet uit met de prijs.
Dan maar verder kijken en voor de grap eens een V90 ingevuld in de zoekmachines (zelfde bouwjaar, zelfde km zelfde prijs)
Leuk zo'n V90, want het is een relax rijdende wagen in verhouding met zo'n V60.
Dus wat meer gaan verdiepen in een Volvo V90, maar in testen moest hij meestal tegen een Bmw 5-serie en een Mercedes E-klasse, waarbij de Volvo nooit won........ Uhm.....wat zou zo'n Mercedes dan doen als ik dat opgeeft in zo'n zoekmachine....... Zelfde bouwjaar, zelfde km, zelfde prijs ....... Uhm schat wat vind je van deze wagen.........-+- Wil geen zwarte auto, lijkt op een lijkenwagen -+-, maar toch een paar wezen bezoeken en zoals je al kan raden rijden we nu een zwarte Mercedes E-klasse (2100kg trekgewicht) met ruimte voor drie kids op de achterbank en een plekje voor de hond.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240307/6de2f36d1d4ffefd0a2811998bc88927.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240307/bcee49a7e044b51bca9837886b35c9ef.jpg)
Verstuurd vanaf mijn 22101320G met Tapatalk
Een Mercedes E-klasse en de Volvo V70 hebben wij ook serieus overwogen toen wij op zoek waren afgelopen najaar. Het zijn beide erg fijne auto's. Wij hebben uiteindelijk toch weer een Mondeo gekocht. Voor hetzelfde geld 2 jaar jonger.
Wat ons erg tegenviel bij de E-klasse was de beenruimte achterin. Als ik goed achter het stuur zit kunnen de passagiers hun voeten niet kwijt omdat er geen ruimte onder de stoel is. En de achterkant van de voorstoelen hebben 2 uitsparingen waar je knieën in vallen, waar andere auto's die wij bekeken hebben 1 uitsparing hebben. Dat laatste ervaren wij ook als prettiger icm de stand van de stoel als deze op mijn "stand" staat.
Maar veel plezier en veilige km's met jullie Benz. :)1303]
Als je een wagen zoekt met erg veel beenruimte achter en erg ruimte koffer is het zeker zinvol om naar de Skoda Superb Combi te kijken. Heb lease wagen en dus om de 4 jaar is het gaan kijken naar een nieuwe wagen. Welke andere wagen van de merken waar we tussen mogen kiezen dat ik ook toon aan de kinderen is de reactie meteen dat ze het afkeuren wegens te weinig beenruimte naar hun zin. Zijn ondertussen teveel luxe op dat vlag gewoon vrees ik :J :O
Citaat van: Kuijfjes op maart 07, 2024, 04:01:28 PM
Ons avontuur is vorig jaar net na de zomer begonnen door een vouwwagen over te nemen hoewel wij geen trekhaak hebben.
Dus even geïnformeerd wat zoiets zou kosten (een vaste of een afneembare trekhaak), maar die investering krijg je nooit meer terug bij inruil, ook zou het maximale trekgewicht 1250 kg gaan worden en het feit dat het ook na 4 jaar begon te kriebelen gingen we voor een andere auto kijken.
We reden op dat moment in een Ford Mondeo hatchback, dus zijn wij wezen kijken naar een station (ook omdat we een hond hebben die we mee willen nemen met de vakanties). Jeetje wat viel dat tegen met dat hybride, want dan mag men maar 750kg trekken....... Ja dat gaat hem niet worden, want misschien gaan we over een paar jaar kamperen met een caravan (jaja....da's vloeken hier op het forum :), maar eerst maar genieten van de vouwwagen)
Dus een ander Ford Mondeo viel dus af.
Zelf vind ik het huidige model van de Volvo V60 een mooie wagen (1800kg trekgewicht), maar daar kwamen we niet uit met de prijs.
Dan maar verder kijken en voor de grap eens een V90 ingevuld in de zoekmachines (zelfde bouwjaar, zelfde km zelfde prijs)
Leuk zo'n V90, want het is een relax rijdende wagen in verhouding met zo'n V60.
Dus wat meer gaan verdiepen in een Volvo V90, maar in testen moest hij meestal tegen een Bmw 5-serie en een Mercedes E-klasse, waarbij de Volvo nooit won........ Uhm.....wat zou zo'n Mercedes dan doen als ik dat opgeeft in zo'n zoekmachine....... Zelfde bouwjaar, zelfde km, zelfde prijs ....... Uhm schat wat vind je van deze wagen.........-+- Wil geen zwarte auto, lijkt op een lijkenwagen -+-, maar toch een paar wezen bezoeken en zoals je al kan raden rijden we nu een zwarte Mercedes E-klasse (2100kg trekgewicht) met ruimte voor drie kids op de achterbank en een plekje voor de hond.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240307/6de2f36d1d4ffefd0a2811998bc88927.jpg)(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240307/bcee49a7e044b51bca9837886b35c9ef.jpg)
Verstuurd vanaf mijn 22101320G met Tapatalk
Wat een straf zo'n wagen. ;)
Trouwens caravan een vloek woord??
Nee hoor dat is zo jaren 80
Hoop juist dat iedereen hier blijft komen wat je kampeermiddel ook is.
Want know how kunnen we altijd gebruiken.
Van welk jaar en welke motorisatie?
Super comfortabele auto!
Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk
Citaat van: metalpe op maart 08, 2024, 04:55:16 PM
Van welk jaar en welke motorisatie?
Super comfortabele auto!
Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk
Het is een E250 uit 2018
(2 liter viercilinder met een turbo, 211pk en 350nm koppel).
Verstuurd vanaf mijn 22101320G met Tapatalk
Citaat van: FriedelP op maart 07, 2024, 09:16:38 PM
Als je een wagen zoekt met erg veel beenruimte achter en erg ruimte koffer is het zeker zinvol om naar de Skoda Superb Combi te kijken. Heb lease wagen en dus om de 4 jaar is het gaan kijken naar een nieuwe wagen. Welke andere wagen van de merken waar we tussen mogen kiezen dat ik ook toon aan de kinderen is de reactie meteen dat ze het afkeuren wegens te weinig beenruimte naar hun zin. Zijn ondertussen teveel luxe op dat vlag gewoon vrees ik :J :O
Persoonlijk wilde ik ook geen auto uit de Volkswagen groep, omdat ze wel eens onderdelen hebben geleend zonder terug te brengen. (En bij ons in de buurt zijn BMW's ook geliefd).
maar zo'n Superb is ook een lekkere ruime bak!
Verstuurd vanaf mijn 22101320G met Tapatalk
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240308/e77a080d3c6e351e1960ce4c1034c615.jpg)
Bij ons in de buurt zijn Opels ook populair. Afgelopen week 2 straten bij ons vandaan.
Citaat van: C5CCV op december 17, 2023, 06:32:58 PM
Waarschijnlijk weer dezelfde combi als afgelopen jaar en hopelijk ook wederom richting het noorden
Ik moet helaas toch de boel corrigeren; de afgelopen vakantie naar Noorwegen bleek de laatste te zijn met deze combinatie :O
Andere auto?
Of andere Vouwwagen/caravan?
De kleinste Eriba aangeschaft, hebben we nog een beetje tentdoek; (ik moet er zelf nog aan wennen (heb nu eenmaal niet alles voor het zeggen :O ), is allemaal erg snel gegaan; de CCCX staat nog in de garage, dus ik kan langzaam afscheid nemen; ik zal tzt eerst hier de interesse peilen alvorens ik naar MP ga)
En we zien je combi hier ook wel verscheinen.
Citaat van: Kuijfjes op maart 07, 2024, 04:01:28 PM
...
Dus even geïnformeerd wat zoiets zou kosten (een vaste of een afneembare trekhaak), maar die investering krijg je nooit meer terug bij inruil
....
en zoals je al kan raden rijden we nu een zwarte Mercedes E-klasse (2100kg trekgewicht)
....
Leuk verhaal en gefeliciteerd met je aankoop! Maar euhhh, als ik het even kort samenvat heb je nu een E250 gekocht omdat een trekhaak een te grote investering was??? Ik denk dat ik jou meevraag bij de onderhandelingen voor onze volgende auto! WW
Agh ....ja van het een komt het ander :)
Verstuurd vanaf mijn 22101320G met Tapatalk
Citaat van: C5CCV op maart 09, 2024, 08:43:00 AM
De kleinste Eriba aangeschaft, hebben we nog een beetje tentdoek; (ik moet er zelf nog aan wennen (heb nu eenmaal niet alles voor het zeggen :O ), is allemaal erg snel gegaan; de CCCX staat nog in de garage, dus ik kan langzaam afscheid nemen; ik zal tzt eerst hier de interesse peilen alvorens ik naar MP ga)
Zo gaat dat soms... veel plezier met de Eriba! Grappig... na de tent ben ik begonnen met de kleinste Eriba.
(https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/360/ab856a6b-f349-431f-b059-0176cc830611.jpg)
(https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/360/456edfd8-33ea-4f5c-85a3-85ee313f1a35.jpg)
Alleen de vouwwagen vorig voor de vakantie weg gedaan en Adria caravan gekocht. En helaas kwam er aan de focus ook een eind na een ongeluk in Frankrijk, dus alles is nu anders.
Maar wel weer een Fort lekkere hoge instap.
Jullie wonen naast Bassie en Adriaan?
Alleen de rode Prelude mist nog.
Citaat van: Vwleusden op april 04, 2024, 06:53:13 PM
Jullie wonen naast Bassie en Adriaan?
Alleen de rode Prelude mist nog.
:H :H
Dit jaar opnieuw achter een Ford Mondeo
Suzuki Vitara
Citaat van: Alex op maart 09, 2024, 09:35:24 AM
En we zien je combi hier ook wel verschijnen.
Bij deze ........ (ik moet er zelf nog heel erg aan wennen; had de CCCX nog graag een paar jaar gehad, maar na de vakantie en de storm vorig jaar in Noorwegen begrijp ik vrouwlief ook wel)
Ziet er niet verkeerd uit.
Je hebt vast onze bevindingen al gelezen maar wij durven de Holtkamper nog niet weg te doen.
Het is een hele andere manier van kamperen.
Citaat van: Alex op april 18, 2024, 08:10:04 PM
Ziet er niet verkeerd uit.
Je hebt vast onze bevindingen al gelezen maar wij durven de Holtkamper nog niet weg te doen.
Het is een hele andere manier van kamperen.
Dank, en inderdaad heb ik dat gelezen. Was er niet blij mee, zorgt voor nog meer twijfel :O . De tijd zal het leren.
Niet doen joh.
Je moet er met een andere mindset ingaan.
Dan komt het wel goed.
Vind die eriba echt 1 van de mooiere caravans.
En er zijn ook wel voordelen hoor.
Dasr moet je van genieten.
Elke manier van kamperen heeft zijn voor en nadelen.
En mijn beleving is natuurlijk geen waarheid voor iedereen.
Citaat van: Alex op april 18, 2024, 08:10:04 PM
Het is een hele andere manier van kamperen.
Grappig ik heb die ervaring helemaal niet. Heb ervaring met tenten, caravans (idd meerdere, waaronder ook een Eriba) vouwwagens en een kampeerbusje.
En in alle gevallen gebruik het ding alleen maar om te slapen en te schuilen. Verder ben ik actief en buiten...
Enne.. Je hebt in een Eriba nog steeds tentdoek he.. En je moet het nog uitvouwen ook.
Zoveel mensen zoveel wensen. ;)
Mischien is stiekem de liefde voor de vouwwagen toch te groot.
Onze oude vertrouwde Volvo.
Citaat van: A l e x op december 18, 2023, 10:17:54 AM
Nog geen foto's, maar vanaf komend voorjaar stappen wij over naar een Kia Niro EV. Hopelijk in februari geleverd.
Net op tijd geleverd voor de mei vakantie. De Kia Niro EV. Gelijk een goede test in de Ardenne.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240505/eb3ee331abd64209526649fec1240eec.jpg)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
En niet hoeven afkoppelen ideaal
Skoda Octavia 1.0 blijft het. Hopelijk deze combi nog een hele tijd (8 jaar?) en dan geen kinderen meer mee... gok dat ze dan beide de duur uit gaan
Ook hier net op tijd geleverd. Auto is een 2016 308 sw 2.0hdi 150pk
De Leon ST 5F ingeleverd, nieuwe Leon ST KL voor in de plaats.
Gelukkig hebben ze afgelopen weekend eindelijk de parkeerbeugel gemonteerd.
Binnenkort de klapkar maar eens ophalen :zw
Citaat van: Alex op mei 05, 2024, 05:19:28 PM
En niet hoeven afkoppelen ideaal
Klopt, maar toen we aankwamen enkel de middelste plek vrij. Fileparkeren met kar is dan toch een uitdaging.
Een jaartje verder en 12000 km meer, maar deze blijft het trekpaard voor dit jaar.
Onze combi. Een Ford Kuga met een Malawi er achter.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240507/e98ca828830d134c8a5b82eb21b73377.jpg)
Verstuurd vanaf mijn 23078PND5G met Tapatalk
De combinatie voor de komende jaren:
(bewust een witte gekozen... helaas is het wit van de klapkar toch anders)
Ziet er goed uit.
Onze combinatie voor het 2e jaar
Waarschijnlijk de laatste keer met deze combinatie
na 4 jaar met de combi opstap te zijn geweest tijd voor iets nieuws.
Kar staat te koop, de auto nog niet. Wacht nog even op het nieuwe versie van de Model Y (juniper)
(https://i.imgur.com/zwiGW2G.jpeg)
Na vele jaren trouwe dienst en vele mooie vakanties heeft de Volvo v50 dit jaar nog net de vouwwagen uit de stalling mogen halen.
Vanaf nu mogen we op pad met een Volvo v60. :)
Eindelijk alle papieren rond en de tijd om de vouwwagen te laten keuren. Laatste stap, naar her Straßenverkehrsamt voor het kenteken en de stempel voor de 100km sticker.
Helaas moet ik toch nog even langs de Dekra. Ze hebben het Vinnummer niet goed overgenomen op de papieren en de verticale last is maar 50kg ipv 75 kg.
Citaat van: Markvv op mei 14, 2024, 08:08:57 PM
Na vele jaren trouwe dienst en vele mooie vakanties heeft de Volvo v50 dit jaar nog net de vouwwagen uit de stalling mogen halen.
Vanaf nu mogen we op pad met een Volvo v60. :)
Is dit een combi die ik vanmorgen achter een begraafplaats weg heb zien rijden in Dordrecht? Zou wel erg toevallig zijn :H
Na vier jaar is de Octavia als trekker ingeruild op deze 940. Van 8 jaar oud naar 25 jaar oud, comfortabeler wordt het niet :#
Citaat van: LarsNL op mei 16, 2024, 10:27:31 PM
Is dit een combi die ik vanmorgen achter een begraafplaats weg heb zien rijden in Dordrecht? Zou wel erg toevallig zijn :H
In alle rust gekampeerd?
Haha nee de hond uit laten, woon naast een begraafplaats, maar achter doe begraafplaats staan gewoon woonhuizen en 1 met volgens mij bovenstaande combi ;-)
Dat ben ik niet geweest. Ik ben met deze combo nog nooit in Dort geweest.
[size=78%]We hebben ook rustige voor en achterburen (konijnen, vogels, eekhoorns en af en toe een fazant), maar zo rustig als jouw buren zijn ze niet [/size]
Zou toch grappig geweest zijn, maar fijne vakantie
Sinds 2 jaar -en we hopen nog veel jaren- rijden wij met een Hyundai ix20. Hij trekt ons Blauwtje prima al is het geen berggeit. :>
Citaat van: Hemertje op mei 09, 2024, 11:08:10 AM
Onze combinatie voor het 2e jaar
Wat een mooie combi Jeroen! Dat zal over de wegen zoeven.....
Citaat van: Klapzwaan op mei 18, 2024, 10:31:21 PM
Wat een mooie combi Jeroen! Dat zal over de wegen zoeven.....
Ja een heerlijke reiswagen!
Thx
Sinds iets meer dan een half jaar rij ik in een Suzuki Vitara.
Het is de 1.4 boosterjet Allgrip, handgeschakeld.
Erg prettige motor die altijd bij de les is.
Het is de meest complete uitvoering, heb nog nooit zoveel opties in een auto gehad.
De vouwwagen trekt ie moeiteloos en daarbij blijft het brandstofverbruik nog steeds netjes.
Onze oude vertrouwde combinatie:
Dit is het 19e jaar met deze Toyota Avensis Verso 2.0 VVTI en het 8e jaar met deze 3Dog Camping Traildog hier achter.
Ik had hem volgens mij al eerder gepost maar dit keer onze huidige combi in de natuurlijke habitat, op de camping. We zijn er heel blij mee (zowel met de auto als de vouwwagen).
Net als vorig jaar de V60. Op naar Arco en Aosta!
Nog steeds mag de Fabia de trekfunctie doen (omdat daar de achterbank van plat kan wat bij de Seat defect is)
Omdát we de auto wat meer belasten met de koelbox, 2x 907 gasflessen, kleding én soms 'n dakkoffer gebruiken (voornamelijk om eventueel een natte voortent in te vervoeren) kon ik 'n nieuwe foto maken met de dakkoffer icm hulpveren.
De Weekender weegt nagenoeg niks en komt niet eens op een kogeldruk van 50kg, maar we zagen dat de Fabia dus toch best wel ingezakt was.
Kijk onze mooie toverdoos.
Bleef me maar verbazen hoeveel ruimte er gecreëerd kon worden.
Citaat van: Alex op juni 02, 2024, 10:18:28 AM
Kijk onze mooie toverdoos.
Bleef me maar verbazen hoeveel ruimte er gecreëerd kon worden.
Jaja, 🧙 hokus pokus... 🤣
Maar met dus beperkte ruimte in de bak gaat er meer in de Fabia.
En afhankelijk van 't weer gaat er dus meer variabele kleding mee 😉
Citaat van: Camplet-WTB op mei 29, 2024, 04:54:33 PM
Ik had hem volgens mij al eerder gepost maar dit keer onze huidige combi in de natuurlijke habitat, op de camping. We zijn er heel blij mee (zowel met de auto als de vouwwagen).
Het blijven toch de mooiste wagens om te zien rijden die Camp-let's vind ik persoonlijk.
Binnenkort staat deze knappert bij ons op de oprit!
Van een Audi A6 Avant C8 45TFSI naar een upgrade, Audi A6 Avant 55TFSI Competition :K
Citaat van: superkoe32 op juni 03, 2024, 06:41:31 AM
Binnenkort staat deze knappert bij ons op de oprit!
Van een Audi A6 Avant C8 45TFSI naar een upgrade, Audi A6 Avant 55TFSI Competition :K
je hoeft je in elk geval geen zorgen te maken of je voldoende trekkracht hebt :O
Citaat van: superkoe32 op juni 03, 2024, 06:41:31 AM
Binnenkort staat deze knappert bij ons op de oprit!
Van een Audi A6 Avant C8 45TFSI naar een upgrade, Audi A6 Avant 55TFSI Competition :K
Zo dat is zeker een knappert !
Gaaf gefeliciteerd 8)
Citaat van: sammyvannorel op juni 03, 2024, 08:52:08 AM
je hoeft je in elk geval geen zorgen te maken of je voldoende trekkracht hebt :O
Eens! :#
Citaat van: Klapkar2023 op juni 03, 2024, 04:10:01 PM
Zo dat is zeker een knappert !
Gaaf gefeliciteerd 8)
Dankje!
Citaat van: superkoe32 op juni 03, 2024, 06:41:31 AM
Binnenkort staat deze knappert bij ons op de oprit!
Van een Audi A6 Avant C8 45TFSI naar een upgrade, Audi A6 Avant 55TFSI Competition :K
Das ook mooi spul
Rood met groen blijft toch een mooie combinatie :)
Citaat van: Fred G op juni 06, 2024, 03:28:32 PM
Rood met groen blijft toch een mooie combinatie :)
Yup ik vind dit ook.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240606/fd1eab388eb1846026ebf247be45f525.jpg)
:K :K
Bij mij is het vooral zwart wat de klok slaat, maar daarom hangt er ook een Coffeyfest sticker aan de vouwwagen :K :K
Al sinds we de Pullman hebben gekocht, in 2019, is de combinatie ongewijzigd.
Beiden uit 2006; een lekker stel, met allebei bergen ruimte ...
Kijk een Pullman kom je hier niet vaak tegen.
Leuke combi!
Wij rijden de komende weken er zo bij. :>
Stoere combi :J
Citaat van: Bonny op juni 15, 2024, 12:32:06 PM
Stoere combi :J
Dank!
Vanmorgen vertrokken, en de eerste 436km met de de nieuwe kar zitten er inmiddels op.
We staan nu op camping Alt-B. Zeer leuke locatie!
Van benzine:
(https://live.staticflickr.com/65535/53794599003_e6211e7467_k.jpg) (https://flic.kr/p/2pXDo7g)20220728_175125 (https://flic.kr/p/2pXDo7g) by Arjan Koen (https://www.flickr.com/photos/196601220@N05/), on Flickr
Naar Electrisch:
(https://live.staticflickr.com/65535/53793436907_50e5954ddb_k.jpg) (https://flic.kr/p/2pXxqE8)20230625_131138 (https://flic.kr/p/2pXxqE8) by Arjan Koen (https://www.flickr.com/photos/196601220@N05/), on Flickr
Niet alleen de auto is veranderd. ;)
:#
Ja klopt na 18 jaar werd het tijd voor een iets moderner model
Zo te zien ook nog een mooie upgrade.
mooie combies weer!
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240618/0a9451ec657cf6aaf101b63fecd17514.jpg)
Voor het derde jaar op rij met deze combi op pad. Bevalt nog steeds erg goed.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dit jaar voor het eerste met deze combinatie op pad.
Voorheen met 1700KG caravan was al geen probleem, dus ik gok easy voor de vouwwagen
De combinatie voor dit jaar. Nog 3 wkn dan op pad O0
De combinatie dit jaar.
Na de uitkomst van de weegbrug vorig jaar (800 kg) zijn de fietsen verhuisd van de dissel naar het dak.
Wij gaan met deze dubbele groene combinatie
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Seat tarraco 2.0 tsi met de campooz all road uitvoering (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240712/dea34da4817ea6ab4b9960e77d5f8473.jpg)
Verstuurd vanaf mijn CPH2207 met Tapatalk
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240712/8fe3e0d29324302feb3aff9c127d8e53.jpg)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240712/d2f854b0d5998d0343429fb500160077.jpg)
Watt een lerp van een vw is het eigenlijk, 40 cm korter dan de trekkende :)593]
En ja, ik rij met caravan spiegels, anders zie ik niet wat er kort op de vw rijdt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Eerders dit jaar zij ik dat de mondeo nog dients zou doen, maar het is toch veranderd :)28]. Hier de nieuwe combinatie (https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240714/38f05dd6b59b732a169c89644b92f76b.jpg)
Verstuurd vanaf mijn SM-G991B met Tapatalk
Onze Westfalia nugget plus is nog steeds onze trekwagen. Vorig jaar is de vouwwagen op stap gebleven, dit jaar toch een (lang) weekendje proberen doen.
Destijds aangekocht wegens verwachtte (en inmiddels realiteit) overschakeling dagelijkse wagen naar elektrische wagens (verplicht door werkgever).
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240714/7d2b1083e1f466325d482087da8210d3.jpg)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ook die van mij er maar eens bij zetten.
Het betreft een Ford Focus mk4 uit 2019. Het is een 900cc 3 pitter met 125 pk. En daar achter een AK Zambezi River Lodge.
De AK is dit jaar nieuw. We staan nu in Spanje. De rit er naar ging meer dan prima. Zelfs de Pyreneeën gingen prima. De auto die voor ons reed had meer moeite de juiste versnelling te vinden.(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240719/e597591dd94daae125bb4c285551d3c4.jpg)
Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
Ook dit jaar weer met de Eend voor de Holtkamper Astro. Op de dissel staat een lichte oude fiets.
Citaat van: Arjan597 op juli 22, 2024, 05:04:34 PM
Ook dit jaar weer met de Eend voor de Holtkamper Astro. Op de dissel staat een lichte oude fiets.
+1000, wat een prachtige combinatie :J
Kom je er nog een beetje de berg mee op?
Wauw mooie combinatie.
Wow! Van deze combi krijg ik een grote glimlach. Droomcombi voor mij, mooie realiteit voor jou.
Kreeg nog een weetje bij de Tour de FRance, de bergcategorien zijn afgeleid van de versnelling waarmee een deux chevaux omhoog kwam op de berg.
Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Pro
Zowel de 4 als de 6 hadden een mooi koppel. Ik heb een paar zesjes en een Diane gehad en ging daarmee met 4 personen én bagage de bergen in, de snelheid was minimaal maar het luchtgekoelde boxertje had daar geen problemen mee. Zeker leuke combinatie al had een Cabanon beter gematched :P
Ik ben nieuw hier. Dit is onze combinatie de afgelopen drie jaar. Een Mini Clubman Cooper (2016) met een Aart Kok Kavango (2021). Deze foto is toen ik hem ophaalde in Heemstede.
Mooi zo'n mini
Dank je! Het is nog eens een fijne betrouwbare auto ook. En de vouwwagen trekken doet-ie prima, al moet-ie in de bergen redelijk aan de bak met zijn 136 PK. :)
Mag een Countryman wel 750kg trekken? Een gewone Mini mag geremd max 650kg trekken.
Citaat van: Theu op juli 25, 2024, 10:28:08 PM
Mag een Countryman wel 750kg trekken? Een gewone Mini mag geremd max 650kg trekken.
1300 geremd en 680 kg ongeremd
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Oh dat valt niet tegen.
Citaat van: Theu op juli 25, 2024, 11:49:21 PM
Oh dat valt niet tegen.
Is eigenlijk een BMW 1 serie met mini carrosserie. 3 cilinder zit daar ook in. En mini is van BMW
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Ja dat is mij bekend.
Wij kijken naar een mini als 2e auto en toen viel mij op dat ze een laag trekgewicht hebben. Maar waarschijnlijk is dat bij de nieuwere veranderd.
Citaat van: Theu op juli 26, 2024, 08:55:47 AM
Ja dat is mij bekend.
Wij kijken naar een mini als 2e auto en toen viel mij op dat ze een laag trekgewicht hebben. Maar waarschijnlijk is dat bij de nieuwere veranderd.
Er zat voorheen volgens mij ook een peugot 1.6 motor in.
Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
dat was de Thp motor een gezamenlijke ontwikkeling met BMW . berucht om zijn problemen met de distributie Ketting en variabele Klep timing.
net als bij de tfsi motoren van volkswagen (en zijn broeders).
Theu zal dat wel weten als ik zijn bijdrage in het verleden gezien heb, maar daar kan je maar beter om heen lopen.
Wat ik ervan gehoord heb staan ze ook bekend om hun olie verbruik.
Ik weet niet zeker vanaf welk jaar ze zijn uitgerust met de nieuwe/ betere motorblokken. Is dat 2004?
je bedoelt 2014?
De derde generatie new mini, dus vanaf circa 2014, heeft de bmw motoren. Daarvoor de tweede generatie met dat PSA blok. Heb ik ook één gehad, verbruikte inderdaad wat olie. De eerste generatie new mini had Chrysler blokken die in Brazilië werden gemaakt. Die staan als redelijk goed bekend overigens.
De mijne is trouwens geen Countryman maar een Clubman, een wezenlijk verschil met zo'n hoog gevaarte. 😉
Hij mag inderdaad 1300 geremd trekken dus zo'n vouwwagen is geen probleem. Het is ook een auto van het formaat Golf ongeveer, maar door zijn naam associëren mensen hem toch met een klein autootje.
Nieuwe combi dit jaar:
Audi A6 Hybride 55TFSI Competition S-Line uit 2021 :K
De CCC combineert ook goed met een zwarte trekker ervoor, nice!
Citaat van: CEO op juli 28, 2024, 07:41:11 AM
De CCC combineert ook goed met een zwarte trekker ervoor, nice!
Thanks!
Citaat van: Theu op juli 26, 2024, 08:55:47 AM
Ja dat is mij bekend.
Wij kijken naar een mini als 2e auto en toen viel mij op dat ze een laag trekgewicht hebben. Maar waarschijnlijk is dat bij de nieuwere veranderd.
Vaak hebben auto's een laag of geen trekgewicht omdat de fabrikant er voor kiest. Bij bijvoorbeeld de snellere Mini driedeurs modellen is dat zo. Een Mini Cooper S heeft een trekgewicht van 0 kg, terwijl de basisversies soms wel een beperkt trekgewicht hebben. Niet voor de nieuwere modellen zie ik, bij alle 3 deurs modellen is het trekgewicht 0.
Bij de Clubman R55 was het ook een tijd zo dat de gewone Cooper (120 pk) wél mocht trekken, en de Cooper S (170 PK) weer niet. Kennelijk vond Mini dat geen goed idee.
Je mag met 0 kg trekgewicht wel een trekhaak hebben tbv van een fietsendrager trouwens.
Citaat van: Jasper1973 op juli 29, 2024, 10:24:04 AM
Vaak hebben auto's een laag of geen trekgewicht omdat de fabrikant er voor kiest. Bij bijvoorbeeld de snellere Mini driedeurs modellen is dat zo. Een Mini Cooper S heeft een trekgewicht van 0 kg, terwijl de basisversies soms wel een beperkt trekgewicht hebben. Niet voor de nieuwere modellen zie ik, bij alle 3 deurs modellen is het trekgewicht 0.
Bij de Clubman R55 was het ook een tijd zo dat de gewone Cooper (120 pk) wél mocht trekken, en de Cooper S (170 PK) weer niet. Kennelijk vond Mini dat geen goed idee.
Je mag met 0 kg trekgewicht wel een trekhaak hebben tbv van een fietsendrager trouwens.
Is dit niet vaak het geval dat er technisch gezien geen trekhaak meer onderpast. Vanwege een middenuitlaat. Dat zie je wel vaker bij sportievere uitvoeringen.
Ik weet dat bij een Ford Focus wagon ST van de vorige generatie, dat die dat ook had.
Nu zie ik ook wel een een Mini rijden met een middenuitlaat.
Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
Er zijn verschillende redenen waarom je geen of minder trekgewicht hebt. Ook als je af fabriek een trekhaak besteld kan het zo zijn dat het wel kan maar achteraf monteren weer niet. Bij Ford is dat weleens zo omdat er dan een aanpassing van het koelsysteem nodig is.
Een middenuitlaat geeft ook een uitdaging als je een trekhaak wilt monteren.
Waarom denk je dat deze in het midden zit, omdat de fabrikant daar geen trekhaak montage toestemming heeft gegeven. En ook omdat men het mooier is:)2960]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Een middenuitlaat kan een HELE goede reden zijn om geen trekhaak er op te willen, als fabrikant. :)
Dat aanpassen van het koelsysteem bij Ford waaraan gerefereerd wordt: dat stelt Mini ook voor, als je bij de dealer om een trekhaak vraagt. De totale prijs gaat dan de 3.000 voorbij geloof ik. Volgens Mini is het onverantwoord om met het standaard koelsysteem te gaan trekken.
Ik heb er gewoon door een specialist een trekhaak onder laten schroeven (afneembaar) en het koelsysteem gelaten voor wat het was. Misschien dat een caravan van 1300 kg ambitieus is, maar met een volgeladen vouwwagen de Alpen door met 30 graden was verleden jaar geen probleem.
In België moet je bij het plaatsen van een trekhaak, ook fabrieksaf bij een nieuwe wagen altijd dit laten keuren door de Keuring. Als het merk aangeeft dat het niet kan, zal dat afgekeurd worden en wordt de wagen niet meer beschouwd als zijnde comform de reglementering.
Na eerste keuring van de trekhaak, moet die wanneer gekeurd voor onder de 750 kg niet meer opnieuw gekeurd worden buiten de normale keuringen van de wagen. Wanneer gekeurd voor meer dan 750 kg, moet je de keuring van de trekhaak jaarlijks herhalen.
Is dat in Nederland anders?
Ja, in NL is het anders. Ik citeer even de ANWB:
"De trekhaak zelf moet altijd voorzien van een typegoedkeuringsnummer, vermeld op het typeplaatje van de trekhaak.
Is de trekhaak eenmaal gemonteerd, dan zal deze onderdeel uitmaken van de APK (Algemene Periodieke Keuring). Er is geen aparte keuring nodig."
Nou heb ik een afneembare trekhaak met een achter de bumper weg te draaien stekkerdoos, dus of die APK-keurmeester die trekhaak überhaupt bekijkt betwijfel ik. Hij ligt in een zak onder de dubbele bodem van de kofferbak. :)
Overigens komt mijn trekhaak dan weer uit België, om het helemaal verwarrend te maken...
Dat is dan inderdaad anders. Hier gaat men er van uit, dat ook een trekhaak met typegoedkeuringsnummer, verkeerd gemonteerd kan worden. Dat wordt bij die keuring nagekeken. Teveel ongevallen geweest met goede trekhaken die slecht gemonteerd werden.
Bij de APK zoals jullie die noemen de afneembare trekhaak niet op voorhand monteren, kan een reden van afkeuren van de wagen zijn. Zien ze het niet, is niet vermeld op je keuringsbewijs dat hij gekeurd is en kan je bij controle en bij trekken van de aanhangwagen een fikse boete verwachten en meteen te voet verder moeten.
Lang leve de uniforme regelgeving in de EU. Maar alles is een verdien model. 20 jaar een afneembare trekhaak gehad. Hoopjes APK keuringen moeten laten doen maar de kogel lag altijd thuis, nooit in de auto. Is allemaal extra gewicht. Nu een elektrische uitzwaaihaak. Ik zie het ook niet op het keuringsrapport staan.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
In België staat het er bij op en ook voor welk gewicht dat ie gekeurd is. Tot 750 kg in mijn geval dus, anders moet ik jaarlijks gaan laten herkeuren. Ook de elektrische afzwenkbare moet uitgeklapt zijn voor je aanschuift in de keuring hier.
Citaat van: Jasper1973 op juli 30, 2024, 02:09:47 PM
Een middenuitlaat kan een HELE goede reden zijn om geen trekhaak er op te willen, als fabrikant. :)
Dat aanpassen van het koelsysteem bij Ford waaraan gerefereerd wordt: dat stelt Mini ook voor, als je bij de dealer om een trekhaak vraagt. De totale prijs gaat dan de 3.000 voorbij geloof ik. Volgens Mini is het onverantwoord om met het standaard koelsysteem te gaan trekken.
Ik heb er gewoon door een specialist een trekhaak onder laten schroeven (afneembaar) en het koelsysteem gelaten voor wat het was. Misschien dat een caravan van 1300 kg ambitieus is, maar met een volgeladen vouwwagen de Alpen door met 30 graden was verleden jaar geen probleem.
Ik heb een Ford focus de laaste generatie (MK4) deze heeft geen aanpassingen aan het koel systeem meer nodig.
Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk
Achter mijn Model Y Performance. Ook met imperiaal geen enkele moeite om het geheel voort te bewegen. En laadstops combineer ik met een kop koffie, sanitaire stop of even de benen strekken bij een speelplaats voor onze zoon :)
Achter een Kia Niro
Peugeot 508
Alfa Romeo Giulia met Aart Kok Livingstone :)4]
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240815/1f9a7934e7bfdd9e1b86ae12f0e2fd89.jpg)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Citaat van: johanvanmarion op augustus 15, 2024, 08:58:21 PM
Alfa Romeo Giulia met Aart Kok Livingstone :)4]
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240815/1f9a7934e7bfdd9e1b86ae12f0e2fd89.jpg)
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mooie combi, hier de good old Skoda Octavia combi 1.0 TSI met DSG 7 traps bak, heeft ons weer heerlijk 4000 km door berg, wind en grind getrokken zonder problemen. T verbruik boven de 100 km/h is wat minder, maar ach die paar euro op een hele vakantie t zal wel.
Citaat van: FriedelP op juli 30, 2024, 06:45:17 PM
In België staat het er bij op en ook voor welk gewicht dat ie gekeurd is. Tot 750 kg in mijn geval dus, anders moet ik jaarlijks gaan laten herkeuren. Ook de elektrische afzwenkbare moet uitgeklapt zijn voor je aanschuift in de keuring hier.
Klopt. Mijn auto moest vanaf dag 1 jaarlijks helemaal gekeurd worden, omdat de trekhaak tot 1800 kilo mag trekken.
De boottrailer, die >750 kilo is, moet dan weer elke 2 jaar gekeurd worden.
Heel gek.
Alleszins, wij gingen voor de 2e keer met de CCC en voor de 6e keer met de Renault Grand Scenic automaat benzine op pad.
7400km gereden, met 3 planken op het dak, en zeker 5500-6000 met de kar erachter. In Spanje en Portugal tegen 100, maar in Fr ook 2500 km tegen 125-130. Over de hele 7400 km, een gemiddeld verbruik van 7,9l/100km (1 op 12,6). Best netjes, met die hoge snelheden, bergen, aanhanger en planken op het dak. Dat is ongeveer 1/100km meer dan bij gewoon thuisgebruik.
Ondanks dat dat verbruik meevalt, tel ik uit zelfbescherming maar niet uit hoeveel me de reis aan benzine en péage kostte :)
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20240816/2c1aa68fb92348b5a1fb5d56efa33911.jpg)
Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk
Voor het derde jaar op rij (tweede jaar met de Opus) met de rode Kia Niro, die sowieso nog ruim twee jaar ons trekkende voertuig zal blijven, want private lease.
Renault Espace met Pennine Crusader
De nieuwe espace. Die rijdt nog niet veel rond! Prachtige wagen. Moest onze Grand Scenic het ooit begeven, zou dat de ideale opvolger zijn. Fan van!
Verstuurd vanaf mijn moto g54 5G met Tapatalk
Ben geen fan van Renault maar erg mooie wagen.
De vorige uitvoeringen waren onderscheidend. Ik dacht eerst een Skoda te zien of een electrisch iets uit Korea. Maar zolang het de vouwwagen van A naar B trekt in rust en comfort en souplesse is het voor mij goed.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Citaat van: Alex op september 07, 2024, 11:11:27 PM
Ben geen fan van Renault maar erg mooie wagen.
Hele fijne auto's met veel comfort
Nooit problemen mee gehad
Zeer fijne auto inderdaad, ik ben hem al sinds eind 2024.
Ik heb hiervoor een Grand Scenic gehad en dit is idd een prima vervanger, Austral is als Grand Scenic vervanger te klein.
De wagen is ook heerlijk zuinig, 780km gereden (waarvan ongeveer de helft Duitse snelweg (80km/h) en de rest N-wegen door steden en dorpen) en een 51l verbruikt.
Dat is een mooie 1op15. Beter dan mijn oude Grand Scenic)
Onze klapper komt achter dit beest te hangen.
Nadat we in juni waren aangereden in Polen staat de combi er na vandaag weer strak bij.
(Schade herstellers hebben het nogal druk)
Zie ook mijn update in "waar gaan we heen"
Tussendoor met onze geschaafde en gebutse combi nog wel drie weken door Frankrijk getrokken,
Nog nooit zo vaak voorrang gekregen 😇.
Honda CRV awd met alpenkreuzer waterfront
Wij hadden een Seat Ibiza diesel, deze had veel problemen. Daarom hebben we nu een Toyota Corolla. Die hoort eigenlijk bij 2025 omdat de vouwwagen al in de stalling staat.
Je mag wel een 2025 topic openen hoor.
Voor mij geldt ook dat ik een andere auto in 2025 voor de Cabanon zet. Beetje balen, want ik had net chique witte plaat op de vouwwagen gezet, nu moet ik dat nog een keer doen....
Ik reed een V60 van het vorige model, die gaat met spijt in het hard weg, een van de mooiere auto's die ik heb gereden, maar uit 2015 en 'dus' last van olieverbruikt wegens ralle schraapveren (technisch verhaal, als je nadere uitleg wilt meldt je). Eigenlijk zou ik het liefst naar een nieuwer model v60 gaan, maar dan zit je haast aan benzine, of de diesel maar daar zit dezelfde motor in (wel gemodificeerd maar wie geeft mij garantie).
Toen ik een goed bod voor mijn huidige auto kreeg was de kogel snel door de kerk: ik ga met een V70 5 cilinder over de Brennerpas, en mocht die helemaal vol staan dan ga ik via het Otztal, want vermogen genoeg. Nog een beetje ruimte extra erbij voor de kids is een fijne bijvangst. Van het voorjaar maar eens op zoek naar een mooie kentekenplaat met opgelegde letters :O
Donderdag kan ik hem ophalen (ik heb wel eens mindere cadeaus van sinterklaas gekregen).
Mooi ruim sinterklaas cadeautje zo'n v70. Veel plezier ermee.
in het voorjaar heb ik ook nog naar een v70 zitten kijken, maar het is toen na het rijden met een v70 en een v60, toch het nieuwe type v60 (T4 met polestar tuning) geworden.
Citaat van: Markvv op december 02, 2024, 01:04:14 PM
Mooi ruim sinterklaas cadeautje zo'n v70. Veel plezier ermee.
in het voorjaar heb ik ook nog naar een v70 zitten kijken, maar het is toen na het rijden met een v70 en een v60, toch het nieuwe type v60 (T4 met polestar tuning) geworden.
Dat gaat ook wel als de brandweer zeker met polestar kuurtje. Die van mij krijgt een Rica kuurtje, eigenlijk niet van plan, maar ik wilde start stop uit en egr dicht hebben, en toen kreeg ik er voor 100 euro extra 40 paarden en iets van 50 newtonmeter bij. Ik heb het aan mijn vrouw verkocht dat ie er ook zuiniger van gaat lopen 😬
Daar lieg je niet heel veel aan, maar dat hangt wel af van hoe je die extra paarden gaat inzetten. Houd je dezelfde rijstijl aan dan zal je minder vermogen -> minder brandstof gebruiken bij dezelfde snelheid als zonder de extra pk's.
Ga je de extra power echt "gebruiken" dan zal hij ook extra lusten.
Citaat van: sammyvannorel op december 02, 2024, 08:42:05 PM
Dat gaat ook wel als de brandweer zeker met polestar kuurtje. Die van mij krijgt een Rica kuurtje, eigenlijk niet van plan, maar ik wilde start stop uit en egr dicht hebben, en toen kreeg ik er voor 100 euro extra 40 paarden en iets van 50 newtonmeter bij. Ik heb het aan mijn vrouw verkocht dat ie er ook zuiniger van gaat lopen 😬
Voor dat geld had ik rica tuning er idd ook gelijk bijgekocht. :P
En je vrouw leest dit forum niet?:)41]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Onze combi van afgelopen jaar.