Waar hang jij je vouwwagen achter in 2024. Foto's graag!!

Gestart door KlapJoeri, december 16, 2023, 04:17:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

OhPeeCee

Citaat van: Theu op juli 25, 2024, 11:49:21 PM
Oh dat valt niet tegen.
Is eigenlijk een BMW 1 serie met mini carrosserie. 3 cilinder zit daar ook in. En mini is van BMW


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Theu

Ja dat is mij bekend.
Wij kijken naar een mini als 2e auto en toen viel mij op dat ze een laag trekgewicht hebben. Maar waarschijnlijk is dat bij de nieuwere veranderd.

Stefan206

Citaat van: Theu op juli 26, 2024, 08:55:47 AM
Ja dat is mij bekend.
Wij kijken naar een mini als 2e auto en toen viel mij op dat ze een laag trekgewicht hebben. Maar waarschijnlijk is dat bij de nieuwere veranderd.
Er zat voorheen volgens mij ook een peugot 1.6 motor in.

Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk


poldertoerist

dat was de Thp motor een gezamenlijke ontwikkeling met BMW .  berucht om zijn problemen met de distributie Ketting en variabele Klep timing. 

net als bij de tfsi motoren van volkswagen (en  zijn broeders).

Theu zal dat wel weten als ik zijn bijdrage in het verleden gezien heb, maar daar kan je maar beter om heen lopen.
Adventure Awaits

Theu

Wat ik ervan gehoord heb staan ze ook bekend om hun olie verbruik.
Ik weet niet zeker vanaf welk jaar ze zijn uitgerust met de nieuwe/ betere motorblokken. Is dat 2004?

poldertoerist

Adventure Awaits

Jasper1973

De derde generatie new mini, dus vanaf circa 2014, heeft de bmw motoren. Daarvoor de tweede generatie met dat PSA blok. Heb ik ook één gehad, verbruikte inderdaad wat olie. De eerste generatie new mini had Chrysler blokken die in Brazilië werden gemaakt. Die staan als redelijk goed bekend overigens.

De mijne is trouwens geen Countryman maar een Clubman, een wezenlijk verschil met zo'n hoog gevaarte. 😉

Hij mag inderdaad 1300 geremd trekken dus zo'n vouwwagen is geen probleem. Het is ook een auto van het formaat Golf ongeveer, maar door zijn naam associëren mensen hem toch met een klein autootje.

superkoe32

Nieuwe combi dit jaar:

Audi A6 Hybride 55TFSI Competition S-Line uit 2021 :K

CEO

De CCC combineert ook goed met een zwarte trekker ervoor, nice!
If you choose not to decide, you still have made a choice!

superkoe32


Jasper1973

Citaat van: Theu op juli 26, 2024, 08:55:47 AM
Ja dat is mij bekend.
Wij kijken naar een mini als 2e auto en toen viel mij op dat ze een laag trekgewicht hebben. Maar waarschijnlijk is dat bij de nieuwere veranderd.

Vaak hebben auto's een laag of geen trekgewicht omdat de fabrikant er voor kiest. Bij bijvoorbeeld de snellere Mini driedeurs modellen is dat zo. Een Mini Cooper S heeft een trekgewicht van 0 kg, terwijl de basisversies soms wel een beperkt trekgewicht hebben. Niet voor de nieuwere modellen zie ik, bij alle 3 deurs modellen is het trekgewicht 0.

Bij de Clubman R55 was het ook een tijd zo dat de gewone Cooper (120 pk) wél mocht trekken, en de Cooper S (170 PK) weer niet. Kennelijk vond Mini dat geen goed idee.

Je mag met 0 kg trekgewicht wel een trekhaak hebben tbv van een fietsendrager trouwens.

Stefan206

Citaat van: Jasper1973 op juli 29, 2024, 10:24:04 AM
Vaak hebben auto's een laag of geen trekgewicht omdat de fabrikant er voor kiest. Bij bijvoorbeeld de snellere Mini driedeurs modellen is dat zo. Een Mini Cooper S heeft een trekgewicht van 0 kg, terwijl de basisversies soms wel een beperkt trekgewicht hebben. Niet voor de nieuwere modellen zie ik, bij alle 3 deurs modellen is het trekgewicht 0.

Bij de Clubman R55 was het ook een tijd zo dat de gewone Cooper (120 pk) wél mocht trekken, en de Cooper S (170 PK) weer niet. Kennelijk vond Mini dat geen goed idee.

Je mag met 0 kg trekgewicht wel een trekhaak hebben tbv van een fietsendrager trouwens.
Is dit niet vaak het geval dat er technisch gezien geen trekhaak meer onderpast. Vanwege een middenuitlaat. Dat zie je wel vaker bij sportievere uitvoeringen.
Ik weet dat bij een Ford Focus wagon ST van de vorige generatie, dat die dat ook had.
Nu zie ik ook wel een een Mini rijden met een middenuitlaat.


Verstuurd vanaf mijn SM-N986B met Tapatalk


Theu

Er zijn verschillende redenen waarom je geen of minder trekgewicht hebt. Ook als je af fabriek een trekhaak besteld kan het zo zijn dat het wel kan maar achteraf monteren weer niet. Bij Ford is dat weleens zo omdat er dan een aanpassing van het koelsysteem nodig is.
Een middenuitlaat geeft ook een uitdaging als je een trekhaak wilt monteren.

OhPeeCee

Waarom denk je dat deze in het midden zit, omdat de fabrikant daar geen trekhaak montage toestemming heeft gegeven.  En ook omdat men het mooier is:)2960]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Jasper1973

Een middenuitlaat kan een HELE goede reden zijn om geen trekhaak er op te willen, als fabrikant. :)

Dat aanpassen van het koelsysteem bij Ford waaraan gerefereerd wordt: dat stelt Mini ook voor, als je bij de dealer om een trekhaak vraagt. De totale prijs gaat dan de 3.000 voorbij geloof ik. Volgens Mini is het onverantwoord om met het standaard koelsysteem te gaan trekken.

Ik heb er gewoon door een specialist een trekhaak onder laten schroeven (afneembaar) en het koelsysteem gelaten voor wat het was. Misschien dat een caravan van 1300 kg ambitieus is, maar met een volgeladen vouwwagen de Alpen door met 30 graden was verleden jaar geen probleem.