Recente berichten
#1
Trigano / Re: Trigano Alpha, hoe dik mag...
Laatste bericht door LeoSylvia - Vandaag om 07:23:00 PMMochten er nog mensen zijn die een goed passende topper zoeken, ik zag bij Amazon meerdere betaalbare toppers in de maat 150x200.
#2
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door DouweFlyer - Vandaag om 07:09:01 PMHoi, wanneer je een snelle vouwwagen met ruimte voor 4 mensen zoekt, dan heb ik wat je zoekt. Een fantastische Holtkamper Flyer.
2 Slaapplaatsen op een verhoging, 2 slaapplaatsen op het harde deksel.
Er tussen is de wagen waar je kunt zitten.
Voor de vouwwagen staat standaard een luifel, uit te breiden met een voorwand waardoor een voortent ontstaat.
In de voortent kun je een grondzeil ritsen
De keuken zit onderweg voor op de dissel, op de camping zet je m los onder de luifel, in de voortent, onder een boom of thuis in de tuin.
Om je een idee te geven, de breedte is zo'n 6,5 meter en de diepte 5 meter.
Wanneer je interesse hebt, hoor ik het graag.
Groet Douwe
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
2 Slaapplaatsen op een verhoging, 2 slaapplaatsen op het harde deksel.
Er tussen is de wagen waar je kunt zitten.
Voor de vouwwagen staat standaard een luifel, uit te breiden met een voorwand waardoor een voortent ontstaat.
In de voortent kun je een grondzeil ritsen
De keuken zit onderweg voor op de dissel, op de camping zet je m los onder de luifel, in de voortent, onder een boom of thuis in de tuin.
Om je een idee te geven, de breedte is zo'n 6,5 meter en de diepte 5 meter.
Wanneer je interesse hebt, hoor ik het graag.
Groet Douwe
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
#3
Trigano / Stroompunten in onze Trigano O...
Laatste bericht door TjeerdB - Vandaag om 07:03:14 PMVoor de duidelijkheid, ik ben geen elektricien maar kan best een beetje knutselen.
Al sinds we deze vouwwagen hebben (nu zo'n 4 jaar) loop ik met het idee om een paar aanpassingen te maken die het al fijne leven toch net iets makkelijker maakt.
Nu is de eerste aanpassing een feit: stopcontacten in de bak.
In het verleden ben ik werkzaam geweest in de audiovisuele branche als technicus en heb toen veel gewerkt met de connectoren van Neutrik t.b.v. de stroom (NAC3MX-W-TOP en NAC3FX-W-TOP). Deze wilde ik dus ook graag gaan gebruiken voor de vouwwagen. Simpele reden eigenlijk: klein, waterdicht (ip65) en makkelijk te plaatsen.
Hieronder een paar plaatjes ter illustratie.
Aan de disselkant van de wagen heb ik onder de bak een Attema kabeldoos (IP65) met een Neutrik NAC3MPX-TOP (stroom in) geplaatst. Als er geen kabel in zit wordt deze afgedicht door een Neutrik NSSC-1 afdekkapje.
Hier vandaan loopt er dan een kabel naar de achterkant van de wagen naar een andere kabeldoos. Daar heb ik een splitsing gemaakt naar een Neutrik NAC3FPX-TOP (voor de keuken) en de stroompunten aan weerszijden van de bak. De aansluiting op de keuken moet ik nog maken (dat is voor later zorg) maar daar komt dan een 12v transformator voor wat led strips en nog 2 stopcontacten.
Voor op de camping heb ik de (in mijn ogen lelijke) blauwe stekker vervangen voor een Neutrik NAC3MX-W-TOP.
Al sinds we deze vouwwagen hebben (nu zo'n 4 jaar) loop ik met het idee om een paar aanpassingen te maken die het al fijne leven toch net iets makkelijker maakt.
Nu is de eerste aanpassing een feit: stopcontacten in de bak.
In het verleden ben ik werkzaam geweest in de audiovisuele branche als technicus en heb toen veel gewerkt met de connectoren van Neutrik t.b.v. de stroom (NAC3MX-W-TOP en NAC3FX-W-TOP). Deze wilde ik dus ook graag gaan gebruiken voor de vouwwagen. Simpele reden eigenlijk: klein, waterdicht (ip65) en makkelijk te plaatsen.
Hieronder een paar plaatjes ter illustratie.
Aan de disselkant van de wagen heb ik onder de bak een Attema kabeldoos (IP65) met een Neutrik NAC3MPX-TOP (stroom in) geplaatst. Als er geen kabel in zit wordt deze afgedicht door een Neutrik NSSC-1 afdekkapje.
Hier vandaan loopt er dan een kabel naar de achterkant van de wagen naar een andere kabeldoos. Daar heb ik een splitsing gemaakt naar een Neutrik NAC3FPX-TOP (voor de keuken) en de stroompunten aan weerszijden van de bak. De aansluiting op de keuken moet ik nog maken (dat is voor later zorg) maar daar komt dan een 12v transformator voor wat led strips en nog 2 stopcontacten.
Voor op de camping heb ik de (in mijn ogen lelijke) blauwe stekker vervangen voor een Neutrik NAC3MX-W-TOP.
#4
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door jaco1985 - Vandaag om 01:26:11 PMMooi dat jullie duidelijk hebben gekregen welke wagens het beste bij jullie wensen passen.
Op Facebook is er een Combi Camp Gebruikersgroep.
Daar worden af en toe ook Flexi's aangeboden, vaak ook wat eerder dan op marktplaats.
Op Facebook is er een Combi Camp Gebruikersgroep.
Daar worden af en toe ook Flexi's aangeboden, vaak ook wat eerder dan op marktplaats.
#5
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door A l e x - Vandaag om 12:09:35 PMDie ruimte naast het bed van de country (en andere wagens met 1 bed) is voor ons de voortent. Wij zijn juist van een trigano Odyssee naar de country overgestapt. Onze kids waren toen 5 en 8. In die ruimte staan 2 stoeltjes voor de kids als ze wakker worden.
De Odyssee was wat ons betreft veel te groot. Kastjes hebben we niet, dan verplaatst je enkel je spullen maar de hele tijd.
De luifel kan je ook helemaal dichtritsen, dus dan zou dat je voortent kunnen zijn.
De Odyssee was wat ons betreft veel te groot. Kastjes hebben we niet, dan verplaatst je enkel je spullen maar de hele tijd.
De luifel kan je ook helemaal dichtritsen, dus dan zou dat je voortent kunnen zijn.
#6
Techniek / Re: Elektrische auto als stroo...
Laatste bericht door yjb - Vandaag om 11:11:39 AMWij hebben dat al regelmatig gedaan: Hyundai Ioniq 5. In het verleden met de combi-camp, zeker als het 's-nachts koud is.
Plaatsen met electra zijn vaak duurder (en niet altijd beschikbaar). Daarnaast zijn de plaatsen zonder elektra vaak mooier gelegen en zijn ze vaak op een veldje.
Enige mogelijke uitdagingen zijn:
- Je mag je auto niet naast de tent
- Je bent de hele dag weg (met de combi-camp geen probleem omdat de koelbox op gas kon draaien).
Nu hebben we een Smitveld Novist en die koelkast kan alleen op 12v/230v. We hebben dus een power station (Bluetti Elite V100) aangeschaft; kan laden op zon en daarnaast bijladen via V2L.
Bij de Ioniq 5 kun je instellen hoe ver je accu leeg mag geraken (min 20%) en dat werkt goed (ervaring)
Plaatsen met electra zijn vaak duurder (en niet altijd beschikbaar). Daarnaast zijn de plaatsen zonder elektra vaak mooier gelegen en zijn ze vaak op een veldje.
Enige mogelijke uitdagingen zijn:
- Je mag je auto niet naast de tent
- Je bent de hele dag weg (met de combi-camp geen probleem omdat de koelbox op gas kon draaien).
Nu hebben we een Smitveld Novist en die koelkast kan alleen op 12v/230v. We hebben dus een power station (Bluetti Elite V100) aangeschaft; kan laden op zon en daarnaast bijladen via V2L.
Bij de Ioniq 5 kun je instellen hoe ver je accu leeg mag geraken (min 20%) en dat werkt goed (ervaring)
#7
Te koop / Aangeboden / Nieuw inritsbaar grondzeil voo...
Laatste bericht door Leon de Kock - Vandaag om 09:13:16 AMNieuwe gekocht, maar toen wij voor het eerst de vouwwagen opgezet hadden waren er geen ritsen in de vvoortent aanwezig. Als nieuwbakken gebruikers dachten dat dat een standaard voorziening was.
Wij kunnen er dus niet veel mee. Is hagelnieuw, dus geen gebruikssporen te zien. Zware Bisonyl kwaliteit, zoals je van Holtkamper mag verwachten
Is dus weer te koop voor hen die wel de ritsen erin hebben. Mijn ervaring met een vaste kuip zijn met een de Waard tent, en die was zo goed en comfortabel dat ik besluit toen genomen heb. Maar helaas, geen ritsen. Mag weg voor €150, het liefst ophalen in Biddinghuizen.
Wij kunnen er dus niet veel mee. Is hagelnieuw, dus geen gebruikssporen te zien. Zware Bisonyl kwaliteit, zoals je van Holtkamper mag verwachten
Is dus weer te koop voor hen die wel de ritsen erin hebben. Mijn ervaring met een vaste kuip zijn met een de Waard tent, en die was zo goed en comfortabel dat ik besluit toen genomen heb. Maar helaas, geen ritsen. Mag weg voor €150, het liefst ophalen in Biddinghuizen.
#8
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door vdb - Vandaag om 08:02:14 AMHet was ook een overall gevoel rond die bedden van Camp-Let dat ons iets minder aanstond. Voor de rest wel een mooie VW met wat een supersnelle uitbouw lijkt. Keukentje wegdraaien, uitklappen en je bent vertrokken.
De kunststof palen ipv metaal waren ook wel opvallend.
De kunststof palen ipv metaal waren ook wel opvallend.
#9
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door Jer81 - Vandaag om 07:54:14 AMFijn dat duidelijk is geworden wat de wens is. Nu gewoon rustig afwachten totdat er wat aanbod is op marktplaats.
Camp-let levert overigens gewoon lattenbodems als optie. Kan ook in oude wagens geplaatst worden.
Camp-let levert overigens gewoon lattenbodems als optie. Kan ook in oude wagens geplaatst worden.
#10
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door vdb - juni 23, 2026, 11:04:30 PMVoorlopig gaan we dus op zoek naar een mooie tweedehandse Jametic of een Combi Camp Flexi. Van die tweede zijn er helaas net enkele van Marktplaats gegaan vandaag, maar gelukkig nog wel veel Jametics te vinden.