Recente berichten
#1
Te koop / Aangeboden / Re: Trigano Galleon GL 2014 me...
Laatste bericht door Alex - Vandaag om 08:35:48 PMDank je voor het melden.
#2
Gezocht / Re: Gezocht: Kantelbeugel Trig...
Laatste bericht door Wdeboer - Vandaag om 08:32:48 PMIs de 2012 erg anders als de 2002?
Ik heb nog 2002 beugels liggen. Vouwwagen is inmiddels vervangen.
Grt
Wouter
Ik heb nog 2002 beugels liggen. Vouwwagen is inmiddels vervangen.
Grt
Wouter
#3
Te koop / Aangeboden / Re: Trigano Galleon GL 2014 me...
Laatste bericht door kaasfanaat - Vandaag om 07:23:26 PMWe hebben 'm inmiddels verkocht 👌
#4
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door FriedelP - Vandaag om 02:45:55 PMDat weglaten van de slikranden is ook het geval bij de nieuwe panama-up het geval. Ik vond dat een nadeel omdat je inderdaad altijd verplicht bent het grondzijl te gebruiken. Men verkoopt dat, als je hoeft dan geen slikranden te kuisen. Maar je hebt dan wel weer meer werk aan het grondzeil. Elk voordeel heeft zijn nadeel.
#5
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door Alpenklapper - Vandaag om 02:20:28 PMPreken voor eigen parochie....
Kijk ook eens naar de alpenkreuzer parade uit ca 2020. de nieuwe campfire heeft het doek rond de wagen niet tot op de grond en dan ben je bijna verplicht om altijd het kuipzeil neer te leggen ivm de wind die onder de wagen door kan. Wij gebruiken het kuipzeil alleen wanneer we langer staan of regen verwachten, anders gaat er een fleece picknick kleedje van de Action op het gras in de voortent. Dat scheelt heel veel tijd met opbouwen en opruimen, zeker als je rond gaat trekken en vaak maar 1 of 2 nachten ergens blijft.
De AK- parade heeft 2 hoge bedden, een easy load systeem en een riante voortent op basis van het bekende 123-systeem
Kijk ook eens naar de alpenkreuzer parade uit ca 2020. de nieuwe campfire heeft het doek rond de wagen niet tot op de grond en dan ben je bijna verplicht om altijd het kuipzeil neer te leggen ivm de wind die onder de wagen door kan. Wij gebruiken het kuipzeil alleen wanneer we langer staan of regen verwachten, anders gaat er een fleece picknick kleedje van de Action op het gras in de voortent. Dat scheelt heel veel tijd met opbouwen en opruimen, zeker als je rond gaat trekken en vaak maar 1 of 2 nachten ergens blijft.
De AK- parade heeft 2 hoge bedden, een easy load systeem en een riante voortent op basis van het bekende 123-systeem
#6
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door FriedelP - Vandaag om 01:29:06 PMCitaat van: Hoog op Vandaag om 11:15:44 AMIk zou eigenlijk niet weten waarom ze op een hoog bed ook MOETEN liggen. Ze slaapt nu ook gewoon op haar eigen kamer, dus een klein tentje aangeritst is misschien ook wel voldoende. De vraag die dan vooral in mijn hoofd zit: Als je 1 bed hebt in de vouwwagen, heb je meestal een soort "gang" op de deksel, waar je eigenlijk niet heel veel mee kan naar mijn idee (maar heb er ook geen ervaring mee). Wij dachten toen we het zagen gelijk van, waarom zouden we die optie nemen, want dat gebruik je niet echt.Dat van die gang is bij een beperkt aantal wagens met een doorloopkeuken en heb je ook bij een aantal wagens met twee bedden. De meeste van de wagens met 1 hoog bed hebben dat niet. Ik kan je wel volgen waarom zou je die optie nemen. Zou ik ook niet doen, maar iedereen heeft andere wensen hé.
Aan de andere kant leek het ons ook wat lastiger opzetten, maar dat is misschien ook niet helemaal waar?
Helaas kan je niet elke tent even proefopzetten.
Zo'n groot bed lijkt me wel echt ideaal, de Panama Up heb ik ook wel bekeken, zit er ook een optie bij om de luifel om te zetten in een dichte voortent? 160 breed is ook wel heel fijn.
Bij de Panama-Up kan je een voortent nemen waar je de voorwand uit kan ritsen, bij de luifel kan je hem niet inritsen.
Bed is in ieder geval erg fijn. Opzetten kan je op sommige plaatsen wel een keer testen. Zal in begin wat zoeken zijn wat je wel en niet ingeritst laat en dat gaat mee de snelheid bepalen.
Wij hebben hem zonder voortent en bijzettent omdat we maar met twee meer zijn. Dus ook een ander verhaal.
#7
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door CEO - Vandaag om 11:41:54 AMCitaat van: Hoog op Vandaag om 11:15:44 AMWe zijn allebei altijd al aan het kamperen geweest, de laatste 5 jaar met een 4 persoons koepeltent die je met z'n tweeën moet opzetten. Met de tent zijn we in 3 weken tijd door Scandinavië gegaan en op 6 verschillende plekken gekampeerd. Dit was nog wel voor ons dochtertje, dit gaat wel het één en ander veranderen op vakantie vermoed ik. De tent was ook volledig in plastic en was bloedheet in het zonnetje, dus wilde eigenlijk al naar katoen gaan met een karretje (want de ruimte is nodig) en zijn toen vrij snel met de gedachte richting een vouwwagen gegaan met een vast bed. Vooral ook het opzetten in je eentje, de extra opberg ruimte en gelijk een keukentje hebben is wel echt top.
Een tweedehands goedkope vouwwagen kopen valt zeker nog onder de opties, we moeten alleen onszelf nog overtuigen dat de wat minder mooie, maar goedkope optie een handige is en de hele mooi in de showroom proberen te laten staan.
Dit verduidelijkt wel e.e.a.. Tja, zelf heeft onze jongste vanaf een maand of 9 meegekampeerd. Als ik e.e.a. zo hoor, zou een CCC ook passen: de kleine eerst in een Derryan tentje op de klep en als ze groter is zijn er ook mensgrote pop-up mugvrijde slaapcabines te koop. Dat heeft onze jongste gedaan (in diverse types wagen) tot hij ook een eigen tentje kreeg.
Inmiddels komen de kids een paar dagen langs op vakantie en hebben we een hele andere vide.
Maar de Derryan voor kleintjes is echt top! Waarom: mugvrij, kan niet onder de matras terechtkomen en deze setup kan meegroeien naar een grotere mugvrije binnentent. Daarvoor hoef je dan niet per se een ander wagen te kopen tzt. Mocht dochterlief tzt meer ruimte willen, is een gastencabine misschien een optie.
#8
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door Hoog - Vandaag om 11:15:44 AMCitaat van: CEO op juni 22, 2026, 08:44:40 AMHebben jullie kampeerervaring?
Onze ervaring is dat je kampeerbehoefte, met het groeien van de 'mini's' veranderd. Dus de 'ultieme' wagen, wijzigt door de jaren heen.
Probeer eerst eens iets te huren, of koop iets voor 'weinig', dat geeft je een veel helderder beeld van wat je wil, denkt te willen en wat je nodig hebt.
Succes met de zoektocht!
We zijn allebei altijd al aan het kamperen geweest, de laatste 5 jaar met een 4 persoons koepeltent die je met z'n tweeën moet opzetten. Met de tent zijn we in 3 weken tijd door Scandinavië gegaan en op 6 verschillende plekken gekampeerd. Dit was nog wel voor ons dochtertje, dit gaat wel het één en ander veranderen op vakantie vermoed ik. De tent was ook volledig in plastic en was bloedheet in het zonnetje, dus wilde eigenlijk al naar katoen gaan met een karretje (want de ruimte is nodig) en zijn toen vrij snel met de gedachte richting een vouwwagen gegaan met een vast bed. Vooral ook het opzetten in je eentje, de extra opberg ruimte en gelijk een keukentje hebben is wel echt top.
Een tweedehands goedkope vouwwagen kopen valt zeker nog onder de opties, we moeten alleen onszelf nog overtuigen dat de wat minder mooie, maar goedkope optie een handige is en de hele mooi in de showroom proberen te laten staan.
Citaat van: danny0604731 op juni 22, 2026, 03:43:35 PMHoihoi, hier ook een langere kampeerder (197cm), Wij hebben nu een Holtkamper Kyte die voor mij en mijn lengte meer dan voldoende is...bed is 210cm lang en dat past eigenlijk net aan. ruimte onder het doek in staande positie is meer dan goed. Hiervoor had ik een Aart Kok Livingstone gamedrive met een XL-bed.... dat was liggend helemaal super bed was 200cm bij 220cm!!!! eigenlijk was in die wagen de binnenruimte qua hoogte en onder de luifel het minpuntje als ik het zo mag noemen. Binnenruimte gedeeltelijk vanwege de hoogte en het feit dat het xl-bed een gedeelte opslokt van de vloerruimte. (klap het bed weg en je hebt de volle binnenruimte ter beschikking!!) van de iets beperkte stahoogte heb ik zelf nooit last gehad....tentdoek is zacht, maar vooral ook omdat we buiten de tent leefden!!!!
voor de kleintjes wel de kindertent erbij halen en dan is er genoeg ruimt om ook op minder goede dagen binnen te vertoeven....
dus ik zou zeggen sluit de Aart Kok livingstone gamedrive ook niet af.
Het is een zoektocht maar dat is ook een leuke start van het kampeer avontuur☺
Heel fijn om dit te horen.
De Aart Kok Livingstone vond ik ook een leuke vouwwagen, dat bed is echt gigantisch inderdaad.
Het is wel echt het verschil tussen de 1-2-3 vouwwagens (Kavango, Flexi) of de wagens met 1 bed, waarbij je een tentje aanritst, zoals de Livingstone. Willen we de 2 hoge bedden of 1 bed...
Citaat van: FriedelP op juni 22, 2026, 04:23:54 PMAls de kinderen niet hoog moeten slapen in een een gastencabine ook terecht kunnen, dan heb je denk ik veel meer keuzes dan bij het geen je nu aan het zoeken was.
Ook de Raclet Panama Up heeft een bed van (volgens de ene site 210, volgens de andere site 205 ga nog eens meten) x 160 cm.
De malawi 2.0 kan je met een gewoon bed en een royale bed van 220 x 200 hebben, maar ben zelf geen fan van die contrstuctie, ik zou eerder voor het gewone bed kiezen, maar dat is dan denk ik wel maar 200 x 145
Ik denk dat er zeker bij dat gamma vouwwagens nog een aantal zijn.
Ik zou eigenlijk niet weten waarom ze op een hoog bed ook MOETEN liggen. Ze slaapt nu ook gewoon op haar eigen kamer, dus een klein tentje aangeritst is misschien ook wel voldoende. De vraag die dan vooral in mijn hoofd zit: Als je 1 bed hebt in de vouwwagen, heb je meestal een soort "gang" op de deksel, waar je eigenlijk niet heel veel mee kan naar mijn idee (maar heb er ook geen ervaring mee). Wij dachten toen we het zagen gelijk van, waarom zouden we die optie nemen, want dat gebruik je niet echt.
Aan de andere kant leek het ons ook wat lastiger opzetten, maar dat is misschien ook niet helemaal waar?
Helaas kan je niet elke tent even proefopzetten.
Zo'n groot bed lijkt me wel echt ideaal, de Panama Up heb ik ook wel bekeken, zit er ook een optie bij om de luifel om te zetten in een dichte voortent? 160 breed is ook wel heel fijn.
#9
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door Hoog - Vandaag om 11:02:45 AMCitaat van: vdb op juni 22, 2026, 08:04:07 PMWe gaan morgen even langs De Wit. Als we van bepaalde types wat plaatjes moeten maken, laat maar weten.
Ik ben vooral benieuwd naar de Camp-let wagens: de North en Earth, want die heb ik nog niet in het echt gezien.
Maar ik vermoed dat je dit niet meer leest voordat je er bent geweest, geeft ook niet hoor.
Ik ga er zelf binnenkort ook maar eens langs, moet het toch ook in het echt even zien.
#10