Recente berichten
#1
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door A l e x - Vandaag om 12:09:35 PMDie ruimte naast het bed van de country (en andere wagens met 1 bed) is voor ons de voortent. Wij zijn juist van een trigano Odyssee naar de country overgestapt. Onze kids waren toen 5 en 8. In die ruimte staan 2 stoeltjes voor de kids als ze wakker worden.
De Odyssee was wat ons betreft veel te groot. Kastjes hebben we niet, dan verplaatst je enkel je spullen maar de hele tijd.
De luifel kan je ook helemaal dichtritsen, dus dan zou dat je voortent kunnen zijn.
De Odyssee was wat ons betreft veel te groot. Kastjes hebben we niet, dan verplaatst je enkel je spullen maar de hele tijd.
De luifel kan je ook helemaal dichtritsen, dus dan zou dat je voortent kunnen zijn.
#2
Techniek / Re: Elektrische auto als stroo...
Laatste bericht door yjb - Vandaag om 11:11:39 AMWij hebben dat al regelmatig gedaan: Hyundai Ioniq 5. In het verleden met de combi-camp, zeker als het 's-nachts koud is.
Plaatsen met electra zijn vaak duurder (en niet altijd beschikbaar). Daarnaast zijn de plaatsen zonder elektra vaak mooier gelegen en zijn ze vaak op een veldje.
Enige mogelijke uitdagingen zijn:
- Je mag je auto niet naast de tent
- Je bent de hele dag weg (met de combi-camp geen probleem omdat de koelbox op gas kon draaien).
Nu hebben we een Smitveld Novist en die koelkast kan alleen op 12v/230v. We hebben dus een power station (Bluetti Elite V100) aangeschaft; kan laden op zon en daarnaast bijladen via V2L.
Bij de Ioniq 5 kun je instellen hoe ver je accu leeg mag geraken (min 20%) en dat werkt goed (ervaring)
Plaatsen met electra zijn vaak duurder (en niet altijd beschikbaar). Daarnaast zijn de plaatsen zonder elektra vaak mooier gelegen en zijn ze vaak op een veldje.
Enige mogelijke uitdagingen zijn:
- Je mag je auto niet naast de tent
- Je bent de hele dag weg (met de combi-camp geen probleem omdat de koelbox op gas kon draaien).
Nu hebben we een Smitveld Novist en die koelkast kan alleen op 12v/230v. We hebben dus een power station (Bluetti Elite V100) aangeschaft; kan laden op zon en daarnaast bijladen via V2L.
Bij de Ioniq 5 kun je instellen hoe ver je accu leeg mag geraken (min 20%) en dat werkt goed (ervaring)
#3
Te koop / Aangeboden / Nieuw inritsbaar grondzeil voo...
Laatste bericht door Leon de Kock - Vandaag om 09:13:16 AMNieuwe gekocht, maar toen wij voor het eerst de vouwwagen opgezet hadden waren er geen ritsen in de vvoortent aanwezig. Als nieuwbakken gebruikers dachten dat dat een standaard voorziening was.
Wij kunnen er dus niet veel mee. Is hagelnieuw, dus geen gebruikssporen te zien. Zware Bisonyl kwaliteit, zoals je van Holtkamper mag verwachten
Is dus weer te koop voor hen die wel de ritsen erin hebben. Mijn ervaring met een vaste kuip zijn met een de Waard tent, en die was zo goed en comfortabel dat ik besluit toen genomen heb. Maar helaas, geen ritsen. Mag weg voor €150, het liefst ophalen in Biddinghuizen.
Wij kunnen er dus niet veel mee. Is hagelnieuw, dus geen gebruikssporen te zien. Zware Bisonyl kwaliteit, zoals je van Holtkamper mag verwachten
Is dus weer te koop voor hen die wel de ritsen erin hebben. Mijn ervaring met een vaste kuip zijn met een de Waard tent, en die was zo goed en comfortabel dat ik besluit toen genomen heb. Maar helaas, geen ritsen. Mag weg voor €150, het liefst ophalen in Biddinghuizen.
#4
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door vdb - Vandaag om 08:02:14 AMHet was ook een overall gevoel rond die bedden van Camp-Let dat ons iets minder aanstond. Voor de rest wel een mooie VW met wat een supersnelle uitbouw lijkt. Keukentje wegdraaien, uitklappen en je bent vertrokken.
De kunststof palen ipv metaal waren ook wel opvallend.
De kunststof palen ipv metaal waren ook wel opvallend.
#5
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door Jer81 - Vandaag om 07:54:14 AMFijn dat duidelijk is geworden wat de wens is. Nu gewoon rustig afwachten totdat er wat aanbod is op marktplaats.
Camp-let levert overigens gewoon lattenbodems als optie. Kan ook in oude wagens geplaatst worden.
Camp-let levert overigens gewoon lattenbodems als optie. Kan ook in oude wagens geplaatst worden.
#6
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door vdb - juni 23, 2026, 11:04:30 PMVoorlopig gaan we dus op zoek naar een mooie tweedehandse Jametic of een Combi Camp Flexi. Van die tweede zijn er helaas net enkele van Marktplaats gegaan vandaag, maar gelukkig nog wel veel Jametics te vinden.
#7
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door vdb - juni 23, 2026, 11:03:23 PMVanavond dus even binnen gesprongen bij De Wit.
* Prachtige wagen: de Alpenkreuzer Campfire. Daar gaan we wss weinig tweedehandse modellen van vinden, maar als we ooit voor een nieuwe gaan, is dat wel een kanshebber.
* De Jametic Eco en Outdoor voldoen allebei aan onze verwachtingen. Leuk met 2 bedden en tal van mogelijkheden qua luifel en andere aanritsers. Alleen dat je de wand van de voortent er niet helemaal kan uitritsen leek ons het enige minpunt. Ik zie de varioluifel het liefst, de vrouw de boogluifel.
* Er stonden ook 2 Camp-Lets, maar die vielen af nadat we er eens goed doorgekeken hadden. We gaan deels voor een vouwwagen voor de lattenbodems, als die er dan niet zijn, wordt het lastig.
* De Cabanon Malawi is een ook een zeer mooie wagen, maar die had dan weer dat stukje tent naast de slaapruimte wat ik net als bij de Combi Camp Country wat verloren ruimte vind. Moet je daar je kasten neerzetten of zo? Wij stappen precies liever uit ons bed direct in de voortent.
* Prachtige wagen: de Alpenkreuzer Campfire. Daar gaan we wss weinig tweedehandse modellen van vinden, maar als we ooit voor een nieuwe gaan, is dat wel een kanshebber.
* De Jametic Eco en Outdoor voldoen allebei aan onze verwachtingen. Leuk met 2 bedden en tal van mogelijkheden qua luifel en andere aanritsers. Alleen dat je de wand van de voortent er niet helemaal kan uitritsen leek ons het enige minpunt. Ik zie de varioluifel het liefst, de vrouw de boogluifel.
* Er stonden ook 2 Camp-Lets, maar die vielen af nadat we er eens goed doorgekeken hadden. We gaan deels voor een vouwwagen voor de lattenbodems, als die er dan niet zijn, wordt het lastig.
* De Cabanon Malawi is een ook een zeer mooie wagen, maar die had dan weer dat stukje tent naast de slaapruimte wat ik net als bij de Combi Camp Country wat verloren ruimte vind. Moet je daar je kasten neerzetten of zo? Wij stappen precies liever uit ons bed direct in de voortent.
#8
Te koop / Aangeboden / Re: Trigano Galleon GL 2014 me...
Laatste bericht door Alex - juni 23, 2026, 08:35:48 PMDank je voor het melden.
#9
Gezocht / Re: Gezocht: Kantelbeugel Trig...
Laatste bericht door Wdeboer - juni 23, 2026, 08:32:48 PMIs de 2012 erg anders als de 2002?
Ik heb nog 2002 beugels liggen. Vouwwagen is inmiddels vervangen.
Grt
Wouter
Ik heb nog 2002 beugels liggen. Vouwwagen is inmiddels vervangen.
Grt
Wouter
#10
Te koop / Aangeboden / Re: Trigano Galleon GL 2014 me...
Laatste bericht door kaasfanaat - juni 23, 2026, 07:23:26 PMWe hebben 'm inmiddels verkocht 👌