Recente berichten
#1
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door FriedelP - Vandaag om 04:23:54 PMAls de kinderen niet hoog moeten slapen in een een gastencabine ook terecht kunnen, dan heb je denk ik veel meer keuzes dan bij het geen je nu aan het zoeken was.
Ook de Raclet Panama Up heeft een bed van (volgens de ene site 210, volgens de andere site 205 ga nog eens meten) x 160 cm.
De malawi 2.0 kan je met een gewoon bed en een royale bed van 220 x 200 hebben, maar ben zelf geen fan van die contrstuctie, ik zou eerder voor het gewone bed kiezen, maar dat is dan denk ik wel maar 200 x 145
Ik denk dat er zeker bij dat gamma vouwwagens nog een aantal zijn.
Ook de Raclet Panama Up heeft een bed van (volgens de ene site 210, volgens de andere site 205 ga nog eens meten) x 160 cm.
De malawi 2.0 kan je met een gewoon bed en een royale bed van 220 x 200 hebben, maar ben zelf geen fan van die contrstuctie, ik zou eerder voor het gewone bed kiezen, maar dat is dan denk ik wel maar 200 x 145
Ik denk dat er zeker bij dat gamma vouwwagens nog een aantal zijn.
#2
Holtkamper / Re: Waeco Coolfun CK40D
Laatste bericht door Alex - Vandaag om 04:13:52 PMDoor ziekte nog niet kunnen plaatsen jammer genoeg.
#3
Holtkamper / Re: Waeco Coolfun CK40D
Laatste bericht door Dalton - Vandaag om 03:51:22 PMOkay bedankt, gelijk maar 2 besteld voor die 2€ . Die van jou werkt nog steeds ?
#4
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door danny0604731 - Vandaag om 03:43:35 PMCitaat van: Hoog op juni 19, 2026, 11:07:17 AMIk ben (net als een heleboel andere mensen) op zoek naar een vouwwagen.
We hebben op dit moment een mini (9 maanden) en willen alvast ruimte hebben voor een extra mini.
Ik zag in veel andere topics heel nuttige dingen staan en wij hebben het volgende wensenlijstje:
- 2 hoge slaapplaatsen (denk dat je baby's altijd wel hoog wilt laten slapen?)
- Snel op te zetten (we hoeven niet na 15 min aan de koffie, maar handig als het met 1 persoon kan)
- We zijn van plan een paar keer te wisselen van camping en eventueel overnachtingscampings te boeken
- Vakantieplekken: Scandinavië, Oostenrijk, Slovenië e.d.
- Voortent die afsluitbaar is en waar je redelijk wat ruimte hebt, zodat de kleine speelruimte hebben als het regent.
- Keuken erbij, we vinden het vooral fijn dat je die aan de wagen vastplakt, waardoor je meer ruimte overhoudt en soms een grotere wagen hebt = nog meer ruimte.
- Ik ben 1.95 dus een lang bed zou lekker zijn of hoge voortent/luifel, maar zag dat het moeilijk was in deze wensenlijst. Veel bedden van 200cm en luifels/voortenten waarbij ik net tegen het dak aan sta.
- Bak ook laadbaar terwijl de tent ingepakt is (is dat easypack?).
- Kosten: ±8 - 10k (Dus zal 2e hands worden)
Ik heb een lijstje met tenten die ons wel wat lijken:
- Aart Kok Kavango
- Combi-camp Flexi
- Trigano Odyssee
Ik vermoed dat al deze tenten ook exact dezelfde hoogte hebben?
Ook sta je natuurlijk niet lang in de tent, dus misschien is dat minder een probleem.
Zijn er andere lange mensen 1,95 of langer die slapen in 1 van deze wagens en dat prima is?
Nog een laatste edit:
De Kavango en Flexi zouden we dan kopen met boogluifel/gaas ervoor, voor als we een week op een plek gaan staan.
Hoihoi, hier ook een langere kampeerder (197cm), Wij hebben nu een Holtkamper Kyte die voor mij en mijn lengte meer dan voldoende is...bed is 210cm lang en dat past eigenlijk net aan. ruimte onder het doek in staande positie is meer dan goed. Hiervoor had ik een Aart Kok Livingstone gamedrive met een XL-bed.... dat was liggend helemaal super bed was 200cm bij 220cm!!!! eigenlijk was in die wagen de binnenruimte qua hoogte en onder de luifel het minpuntje als ik het zo mag noemen. Binnenruimte gedeeltelijk vanwege de hoogte en het feit dat het xl-bed een gedeelte opslokt van de vloerruimte. (klap het bed weg en je hebt de volle binnenruimte ter beschikking!!) van de iets beperkte stahoogte heb ik zelf nooit last gehad....tentdoek is zacht, maar vooral ook omdat we buiten de tent leefden!!!!
voor de kleintjes wel de kindertent erbij halen en dan is er genoeg ruimt om ook op minder goede dagen binnen te vertoeven....
dus ik zou zeggen sluit de Aart Kok livingstone gamedrive ook niet af.
Het is een zoektocht maar dat is ook een leuke start van het kampeer avontuur☺
#5
Holtkamper / Re: Waeco Coolfun CK40D
Laatste bericht door Alex - Vandaag om 01:18:39 PMEr staan er meerdere in deze topic.
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=18841.msg366090#msg366090
https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=18841.msg366090#msg366090
#6
Cabanon / Re: cabanon neptune uitdraaist...
Laatste bericht door spam@pilsje.com - Vandaag om 11:59:16 AMDank voor je reactie. Ik ga het de komende dagen bekijken.
#7
Holtkamper / Re: Waeco Coolfun CK40D
Laatste bericht door Dalton - Vandaag om 11:31:03 AMGoede morgen, ook onze koelbox heeft helaas het bekende probleem. Iemand een link om de juiste temperatuur voeler te bestellen ?
#8
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door CEO - Vandaag om 08:44:40 AMHebben jullie kampeerervaring?
Onze ervaring is dat je kampeerbehoefte, met het groeien van de 'mini's' veranderd. Dus de 'ultieme' wagen, wijzigt door de jaren heen.
Probeer eerst eens iets te huren, of koop iets voor 'weinig', dat geeft je een veel helderder beeld van wat je wil, denkt te willen en wat je nodig hebt.
Succes met de zoektocht!
Onze ervaring is dat je kampeerbehoefte, met het groeien van de 'mini's' veranderd. Dus de 'ultieme' wagen, wijzigt door de jaren heen.
Probeer eerst eens iets te huren, of koop iets voor 'weinig', dat geeft je een veel helderder beeld van wat je wil, denkt te willen en wat je nodig hebt.
Succes met de zoektocht!
#9
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door Hoog - Vandaag om 08:40:47 AMCitaat van: vdb op juni 21, 2026, 09:24:18 PMThx voor de tips. Wij zijn van Mol, tegen Lommel aan en na 2 keer gas geven zitten we in NL, dus die zaken zijn idd niet ver. Die Belgische zaken zitten waarschijnlijk verder van ons, maar ik ga er toch eens op hun website kijken. Vooral de Camp-Let wagens krijg ik niet zoveel hoogte van. Worden overal als licht geadverteerd, maar is dat dan weer niet fragiel denk ik dan. Zou het graag eens van dichtbij willen bezien.
Ik zit met dezelfde vraag over de Camp-Let, voor mij klinkt het dan als warm met de zon erop. Maar dat zeg ik zonder ervaring en niet erin verdiept, gewoon een gevoel. Ik ga er komend weekend ook even kijken en navragen voor de voor en nadelen van de Camp-Let wagens.
#10
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door Hoog - Vandaag om 08:31:55 AMCitaat van: Jer81 op juni 19, 2026, 04:16:21 PMZe noemen het Isacryl. Dat heeft ongetwijfeld wat positieve en negatieve eigenschappen. Enkele positieve eigenschappen zijn geloof ik dat het ademend is vrij licht en weinig water opneemt waardoor het sneller droog is. Bij de Wit hebben ze volgens mij de Earth niet staan, wel de Passion en North. Maar dan krijg je al een prima indruk van Camp-let. Kijk wel even of het keukentje wel hoog genoeg is voor je. Weet niet of het met de huidige modellen nog zo is, maar eerder vonden lange mensen het over het algemeen wat te laag.
Voordeel is wel dat het zeker alleen op te zetten is. Probeer vooral zelf om hem eens open te klappen mocht er 1 staan die niet opgezet is. (sommige winkels hebben een ingeklapte staan die klanten dan uit en in kunnen klappen).
Dat is dan ook nog een goede vraag, welk materiaal willen we. Katoen stond eigenlijk wel als topper op onze lijst, aangezien we beiden niet echt goed tegen hitte kunnen, onze vorige tent was volledig polyester en konden de tent niet meer in als de zon scheen (misschien een beetje overdreven). Katoen heeft ook zeker wel nadelen, even zien hoe het tegen elkaar opweegt met ook de tussenvarianten.
Citaat van: Peetje op juni 19, 2026, 06:21:39 PMDe vorige eigenaar van onze Sunrider zette 'em wel in z'n eentje op, maar deed daar zo'n 2 uur over, terwijl zijn partner zich met de kinderen bezig hield.
Voor jullie dus niet de handigste keuze, tenzij lange bedden en hoogte echt belangrijk zijn. Ter info, ik ben 1m72 en moest op een krukje gaan staan om de lamp uit te doen die met een haak aan een boogstok hing.
Ik denk dat deze dan toch afvalt, 2 uur vindt ik wel echt lang. Ik hoop in ieder geval in een uurtje klaar te zijn, al is het alleen de basis + Voortent. Extra luifel of nog een extra tenten eraan is geen probleem als dat wat langer duurt.
Citaat van: Markvv op juni 19, 2026, 08:36:05 PMJe hoeft je zoektocht niet te beperken tot wagens met 2 hoge bedden,
Wij hadden de kinderen gewoon ieder in een eigen campingbedje liggen toen ze klein waren (vanaf een maand of 2 of 3 al. Nu ze daar uitgegroeid zijn liggen ze op zelf opblaasbare matjes op de grond.
Kijk je wat vaker wil verkassen ook erna of je de spullen in de vouwwagen bak kunt laten liggen. Scheelt je een boel gesleep.
Succes met de zoektocht
Dat is inderdaad wel zo, ze slaapt nu ook op haar eigen kamer, dus hoeft niet naast ons.
De vraag is dan: Zijn er vouwwagens die ongeveer net zo snel op te zetten zijn zoals de Kavango/Flexi of in ieder geval in je eentje te doen en misschien wat langer? Denk dat je dan wel meer kans hebt op een bed van 210x150 ofzo.
Dit is wel een goed punt om mee te nemen als we naar de winkels gaan voor onderzoek.
Bedankt!
Citaat van: Marjolein_B op juni 20, 2026, 10:03:28 PMWij hebben een Kavango (en man is 1.85). Die kan wel staan in de voortent meestal, tenzij de grond zo scheef is dat we daar wat voor moeten compenseren. Maar goed jij bent nog wat langer.
Op mijn YouTube-kanaal kan je een indruk krijgen van hoe dat eruit ziet en het opzetten:
Www.youtube.com/@vouwwagenlife
We doen er ongeveer 45 min tot een uur over om alles op te zetten incl luifel en lampjes, alleen basistent zo'n 20 min.
We hebben twee kinderen, die inmiddels vaak hun eigen tent hebben, maar die lieten we vanaf een jaar of drie allebei in één van de bedden slapen en als wij naar bed gingen dan legden we er eentje over naast de ander.
Jongere kinderen liggen in een campingbed denk ik, of een Deryantentje op het bed.
We gaan nog eens even bij die Kavango kijken hoe het is met de hoogte. Het zijn maar een paar plekjes waar het wat lager is, de ruimte naar de slaaptenten toe is wel echt hoog. Ik vind het wel jammer dat niet één van deze soortgelijke vouwwagens gemaakt is voor langere mensen. Het zou wel heel fijn zijn als de tent net even 10-15cm langer was en de bedden iets langer, maar dan wordt natuurlijk alles weer wat zwaarder en onhandiger op te zetten voor andere mensen.
Wij gaan de eerste keer ook ons kindje in een Deryantentje laten slapen op een bed (tenminste, dat was het plan).
Bedankt voor het filmpje, dat geeft veel informatie.
20 min voor basistent is echt snel en de rest van de tent in ongeveer een uur klinkt prima, dat is wel met 2 personen denk ik?
Citaat van: Marjolein_B op juni 20, 2026, 10:03:58 PMOh de Flexi en de Kavango zijn qua wagenbak hetzelfde alleen de tent is (iets) anders
In de winkel leek de Flexi ook wat hoger, als is het maar een klein beetje. Kan ook liggen aan de tentdoek van de panorama luiken die op de tent liggen van de Kavango. Is die panorama nog echt fijn op vakanties?
Bedankt allemaal voor de reacties, ik kan hier heel veel al mee!