Recente berichten

#1
Tips & Tricks / Re: Verkeersbelasting voor vou...
Laatste bericht door FriedelP - Vandaag om 12:32:14 AM
te veel regionaliseren geeft dergelijke resultaten hé. Men verkoopt dat aan de burger als dat het dan veel goedkoper gaat zijn omdat er geen geld naar het andere gewest zou gaan. Niet dus, je moet alles op kleinere schaal nog eens extra organiseren en dat kost dus een pak meer geld en dat moeten die regio's ook ergens halen. Onder meer hier dus.

Sommige dingen zijn logisch dat ze regionaliseren, zoals onderwijs. Is erg cultureel afhankelijk of totaal verschillend in de gewesten, maar dingen zoals verkeer en anderen kosten meer bij regionalisering en een versnipperd beleid leid dan ook tot slechter beleid.

Ben zelf al genoeg door overheden federaal en regionaal ingehuurd om daar nu een goede kijk op te hebben en dat leid inderdaad soms tot deze absurde maatregelen. Valt ook niet op voor het grote publiek omdat dit dingen zijn die de pers niet halen, dus worden ze ook minder politiek op afgerekend.
#2
Tips & Tricks / Re: Verkeersbelasting voor vou...
Laatste bericht door metalpe - Vandaag om 12:23:58 AM
Hoe absurd is dat.
Mijn boottrailer is >750 kilo. Die moet elke 2 jaar naar de keuring én ik betaal er jaarlijks wegentaks en belasting voor. Ik rij er letterlijk elk jaar 6km mee. Dure KM's zijn dat.

Mijn gewone aanhangwagen, die elk jaar een keer of 10 naar het containerpark gaat, 100km dus,.daar hoeft het niet voor.

En de vouwwagen die elk jaar 5000km in het buitenland rijdt, en ongeveer 20km in België, moet voor die 20km ook nog eens betalen?

Wat een soep toch weer. Hoe ingewikkeld maken ze het...
Ik begin er niet aan. Ik vertrek altijd door NL en ben dus na 10 km dit apenland uit.
#3
Trigano / Re: Stroompunten in onze Triga...
Laatste bericht door GuustFlater89 - juni 24, 2026, 09:18:01 PM
Precies wat ik ook heb gemaakt. Bevalt uitstekend die Neutrik stekkers. Niet die lelijke blauwe CEE bakken  :K
#4
Trigano / Re: Stroompunten in onze Triga...
Laatste bericht door Alex - juni 24, 2026, 07:44:34 PM
Ziet er niet verkeerd uit.
#5
Trigano / Re: Trigano Alpha, hoe dik mag...
Laatste bericht door LeoSylvia - juni 24, 2026, 07:23:00 PM
Mochten er nog mensen zijn die een goed passende topper zoeken, ik zag bij Amazon meerdere betaalbare toppers in de maat 150x200.
#6
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door DouweFlyer - juni 24, 2026, 07:09:01 PM
Hoi, wanneer je een snelle vouwwagen met ruimte voor 4 mensen zoekt, dan heb ik wat je zoekt. Een fantastische Holtkamper Flyer.

2 Slaapplaatsen op een verhoging, 2 slaapplaatsen op het harde deksel.

Er tussen is de wagen waar je kunt zitten.

Voor de vouwwagen staat standaard een luifel, uit te breiden met een voorwand waardoor een voortent ontstaat.

In de voortent kun je een grondzeil ritsen

De keuken zit onderweg voor op de dissel, op de camping zet je m los onder de luifel, in de voortent, onder een boom of thuis in de tuin.

Om je een idee te geven, de breedte is zo'n 6,5 meter en de diepte 5 meter.

Wanneer je interesse hebt, hoor ik het graag.
Groet Douwe


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
#7
Trigano / Stroompunten in onze Trigano O...
Laatste bericht door TjeerdB - juni 24, 2026, 07:03:14 PM
Voor de duidelijkheid, ik ben geen elektricien maar kan best een beetje knutselen.

Al sinds we deze vouwwagen hebben (nu zo'n 4 jaar) loop ik met het idee om een paar aanpassingen te maken die het al fijne leven toch net iets makkelijker maakt.

Nu is de eerste aanpassing een feit: stopcontacten in de bak.

In het verleden ben ik werkzaam geweest in de audiovisuele branche als technicus en heb toen veel gewerkt met de connectoren van Neutrik t.b.v. de stroom (NAC3MX-W-TOP en NAC3FX-W-TOP). Deze wilde ik dus ook graag gaan gebruiken voor de vouwwagen. Simpele reden eigenlijk: klein, waterdicht (ip65) en makkelijk te plaatsen.

Hieronder een paar plaatjes ter illustratie.

Aan de disselkant van de wagen heb ik onder de bak een Attema kabeldoos (IP65) met een Neutrik NAC3MPX-TOP (stroom in) geplaatst. Als er geen kabel in zit wordt deze afgedicht door een Neutrik NSSC-1 afdekkapje.
Hier vandaan loopt er dan een kabel naar de achterkant van de wagen naar een andere kabeldoos. Daar heb ik een splitsing gemaakt naar een Neutrik NAC3FPX-TOP (voor de keuken) en de stroompunten aan weerszijden van de bak. De aansluiting op de keuken moet ik nog maken (dat is voor later zorg) maar daar komt dan een 12v transformator voor wat led strips en nog 2 stopcontacten.

Voor op de camping heb ik de (in mijn ogen lelijke) blauwe stekker vervangen voor een Neutrik NAC3MX-W-TOP.
#8
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door jaco1985 - juni 24, 2026, 01:26:11 PM
Mooi dat jullie duidelijk hebben gekregen welke wagens het beste bij jullie wensen passen.
Op Facebook is er een Combi Camp Gebruikersgroep.
Daar worden af en toe ook Flexi's aangeboden, vaak ook wat eerder dan op marktplaats.
#9
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door A l e x - juni 24, 2026, 12:09:35 PM
Die ruimte naast het bed van de country (en andere wagens met 1 bed) is voor ons de voortent. Wij zijn juist van een trigano Odyssee naar de country overgestapt. Onze kids waren toen 5 en 8. In die ruimte staan 2 stoeltjes voor de kids als ze wakker worden.

De Odyssee was wat ons betreft veel te groot. Kastjes hebben we niet, dan verplaatst je enkel je spullen maar de hele tijd.

De luifel kan je ook helemaal dichtritsen, dus dan zou dat je voortent kunnen zijn.
#10
Techniek / Re: Elektrische auto als stroo...
Laatste bericht door yjb - juni 24, 2026, 11:11:39 AM
Wij hebben dat al regelmatig gedaan: Hyundai Ioniq 5. In het verleden met de combi-camp, zeker als het 's-nachts koud is.

Plaatsen met electra zijn vaak duurder (en niet altijd beschikbaar). Daarnaast zijn de plaatsen zonder elektra vaak mooier gelegen en zijn ze vaak op een veldje.

Enige mogelijke uitdagingen zijn:
- Je mag je auto niet naast de tent
- Je bent de hele dag weg (met de combi-camp  geen probleem omdat de koelbox op gas kon draaien).

Nu hebben we een Smitveld Novist en die koelkast kan alleen op 12v/230v. We hebben dus een power station (Bluetti Elite V100) aangeschaft; kan laden op zon en daarnaast bijladen via V2L.

Bij de Ioniq 5 kun je instellen hoe ver je accu leeg mag geraken (min 20%) en dat werkt goed (ervaring)