Recente berichten

#1
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door Hoog - Vandaag om 12:43:32 PM
Is dat panorama dak niet extra warm? Het is alleen een raam met eronder een doek dat je dicht ritst?
#2
Cabanon / Re: Regenwater lekt door stiks...
Laatste bericht door sammyvannorel - Vandaag om 11:56:50 AM
Topic is 2 jaar oud, maar is er al iemand echt mee bezig geweest, behalve klagen op dit forum (goeie stap overigens hoor)?

Ik moest nog wat andere dingen bestellen bij De Wit, dus ook een nadensealer zit in het mandje, hopen dat het geen kleurverschil aan de buitenkant oplevert.
#3
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door jaco1985 - Vandaag om 11:44:16 AM
CiteerDat grondzeil met opblaasbare randen klinkt interessant, waar kan je dat halen?

Wij kochten hem bij Obelink: https://www.obelink.nl/obelink-air-grondzeil-250-x-400-cm-286048.html
Dekte niet altijd de hele voortent af (hing ook een beetje af van hoe schuin de plek was en hoe de wagen precies stond), maar hield altijd alles wat binnen het zeil stond netjes droog.


CiteerIk dacht even kijken waarom de koelkast niet mee kan onderweg op de keuken, maar er zit geen koelkast in haha.
Klopt. Wij hebben toen een koelbox gekocht die precies in de disselbak paste (samen met een campingtoilet).

Omdat we op onze Odyssee geen 'Easy Pack' hadden laadden wij de spullen die ook in de stalling bleven liggen altijd richting de dissel.
Voor we weggingen hoefden we dan alleen de koelbox en het toilet in de disselbak te zetten, en een paar klapkratjes aan de achterkant van de laadbak. Dan hoefde alleen de keuken er even af, en niet de hele wagen open. Ook de spullen onder het zeil konden we dan gewoon laten liggen.
#4
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door Thomas1984 - Vandaag om 11:30:04 AM
Ik zag net deze
 https://www.2dehands.be/v/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m2412840105-zeer-mooie-alpenkreuzer-parade-2020
Geen keuken, maar wel van 2020 én met easypack. Staat wel in België maar oogt als een prima deal.
#6
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door Thomas1984 - Vandaag om 11:12:35 AM
Die kunnen ze hebben, dat is dan in het sta-gedeelte van de wagentent. Ik zie het alleen nergens op de foto's staan.
Wat betreft de prijs; het is Marktplaats hé. €500 kan er af als je netjes communiceert en daadwerkelijk komt opdagen. En het tentdoek is van 2018 volgens de advertentie.
#7
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door Hoog - Vandaag om 11:04:15 AM
Ik heb hier nog een linkje van een "outsider" die eigenlijk misschien wat te veel kost, maar misschien dat we hier langer plezier aan kunnen hebben, hij ziet er leuker uit en is echt een slag nieuwer.

https://www.marktplaats.nl/v/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m2412829473-trigano

"De slaapcabines zijn voorzien van muggengaas en de voortent van een panoramadak en aanritsbaar kuipzeil."
Deze vouwwagens hebben toch helemaal geen panoramadak?
#8
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door Hoog - Vandaag om 10:44:37 AM
Citaat van: jaco1985 op juni 25, 2026, 04:11:55 PMO ja, en nog een paar verschillen:
- Inritsbaar kuipzeil (wel in de nieuwe wagens, niet in oudere; op te lossen door grondzeil met opblaasbare randen, kost maar een paar tientjes.)

- Koelbox tijdens transport: bij de Kavango en Flexi kan hij op de doorloopkeuken, bij de Odyssee en Jametic niet.
Sowieso moet bij de Odyssee en Jametic de keuken eraf om in bed te komen. Bij de Kavango en Flexi kan hij eventueel blijven zitten.

- Oudere wagens hebben vaak maar 1 lattenbodem i.p.v. 2. Het tweede matras ligt op een 'plank'

Bedankt voor de verschillen.
IK dacht even kijken waarom de koelkast niet mee kan onderweg op de keuken, maar er zit geen koelkast in haha.
We hebben zelf een koelkast die we mee kunnen nemen, dus dat is geen probleem.

Dat grondzeil met opblaasbare randen klinkt interessant, waar kan je dat halen?


Citaat van: astridG op Vandaag om 10:25:21 AMDe Odyssee safari is een uitvoering met effen gordijnen, dus geen patronen in de stof van de slaapcabines en gordijnen. De eerste jaren waren de kleuren ecru met kastanjebruin (die hebben wij gehad), mogelijk later ecru met groen.
Tent is van katoen, geen polyester mix.
Stuur anders even een linkje dan kan er hier meegedacht worden.

Oh, dan heb ik dat verkeerd gelezen.

https://www.marktplaats.nl/v/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m2402439866-mooie-en-waterdichte-trigano-odyssee-safari
#9
Cabanon / Re: Tips gevraagd opzetten Cab...
Laatste bericht door sammyvannorel - Vandaag om 10:27:17 AM
Ik trek het dak altijd even over de stangen heen en knoop het dan vast met de lintjes aan de binnenkant. De stangen staan altijd wel op de kortst mogelijke stand. Dan gaat het voor mij altijd wel prima (2019 versie).
#10
Cabanon / Band wisselen langs de weg
Laatste bericht door sammyvannorel - Vandaag om 10:25:51 AM
Zonet bij de bandenturk een setje nieuw rubber laten leggen onder mijn cabanon: Wellicht is het een bekend probleem maar hij zat in het turks (bandenturk :O ) te vloeken dat mijn wielen er niet lekker vanaf gingen en alleen te verwijderen en te plaatsen zijn bij een bijna platte band.

Dat wordt een mooi verhaal bij het wisselen langs de (snel)weg, je kunt dan je wiel er wel afkrijgen, maar opgepompt erop ho maar, want dat past niet tussen de naaf en de omkasting. Zijn er mensen die hier een trucje voor hebben?