Recente berichten
#1
Cabanon / Re: Band wisselen langs de weg
Laatste bericht door sammyvannorel - Vandaag om 09:26:14 PMCitaat van: CEO op Vandaag om 06:12:09 PMAllereerst, qua vorm: ik denk dat de gebruikte term voor de bandenleverancier enigszins ongepast is.
Daarna, op de inhoud: Is bij veel wagens lastig om te doen. Ik heb zelf niet eens een reservewiel mee, dus bij ons zal het probleem niet spelen.
Ik denk en hoop dat dit met goede banden, belading, onderhoud en rijgedrag een zeer klein risico is. En anders op de velg doorrijden tot een veilige plek...
Wel heb ik altijd een USB-luchtcompressortje mee om de banden op spanning te brengen. Ik weet niet hoe leuk zo'n ding het vindt om om een platte band op spanning te brengen.
Over de vorm: Hij noemt zichzelf ook bandenturk dus dan mag het 😜
Over het risico: dat is klein, maar doorrijden op de velg is ook niet echt fijn: zowel voor het asfalt niet als ook niet voor de binnenkant van je vouwwagen: als de band echt aan stukken scheurt heb je ook een gat in de wielkast.
Zo'n usb compressor zat ik ook aan te denken (gelijk handig voor mijn racefiets), ik dacht zelf ook nog om naar de sloop te fietsen en daar een compressor uit een auto te vissen met zo'n seal setje: kost waarschijnlijk ook weinig.
Wel een beetje dubbel: ben je lekker voorbereid met 2 reservebanden, neem je alsnog een pomp mee...
#2
Cabanon / Re: Band wisselen langs de weg
Laatste bericht door CEO - Vandaag om 06:12:09 PMAllereerst, qua vorm: ik denk dat de gebruikte term voor de bandenleverancier enigszins ongepast is.
Daarna, op de inhoud: Is bij veel wagens lastig om te doen. Ik heb zelf niet eens een reservewiel mee, dus bij ons zal het probleem niet spelen
.
Ik denk en hoop dat dit met goede banden, belading, onderhoud en rijgedrag een zeer klein risico is. En anders op de velg doorrijden tot een veilige plek...
Wel heb ik altijd een USB-luchtcompressortje mee om de banden op spanning te brengen. Ik weet niet hoe leuk zo'n ding het vindt om om een platte band op spanning te brengen.
Daarna, op de inhoud: Is bij veel wagens lastig om te doen. Ik heb zelf niet eens een reservewiel mee, dus bij ons zal het probleem niet spelen
. Ik denk en hoop dat dit met goede banden, belading, onderhoud en rijgedrag een zeer klein risico is. En anders op de velg doorrijden tot een veilige plek...
Wel heb ik altijd een USB-luchtcompressortje mee om de banden op spanning te brengen. Ik weet niet hoe leuk zo'n ding het vindt om om een platte band op spanning te brengen.
#3
Cabanon / Re: Regenwater lekt door stiks...
Laatste bericht door poldertoerist - Vandaag om 03:06:11 PMwij hebben er een garantie claim van gemaakt en dat leverde een roller 123 nadenseal op... Dacht dat ik dat ook op het forum had gemeld maar kennelijk in een ander topic. dat leek te werken, maar voor vertrek hadden we wel wat regen en daarna was het nu toch weer nat. Niet zo erg als eerst maar toch.
we overwegen nu om een heel nieuw zeil te (laten) maken.. Dan maar geen garantie. ik vind het namelijk gewoon gezeur. wil je nog eventjes wat in de wagen leggen voordat je m naar de stalling brengt, doe je de hoes omhoog heb je water op je tent..
we overwegen nu om een heel nieuw zeil te (laten) maken.. Dan maar geen garantie. ik vind het namelijk gewoon gezeur. wil je nog eventjes wat in de wagen leggen voordat je m naar de stalling brengt, doe je de hoes omhoog heb je water op je tent..
#4
Cabanon / Re: Band wisselen langs de weg
Laatste bericht door sammyvannorel - Vandaag om 02:23:18 PMHij stond op een krik, maar zeker wel hoog genoeg, opgekrikt op het chassis. Brug was bezet, maar ik heb meestal ook geen brug mee op vakantie
#5
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door boswachter - Vandaag om 01:51:53 PMLijkt mij wel, wij hebben in beide vouwwagens (Jamet arizona standaard, en onze huidige Europacamper futura) een binnenhemel gemakt, dat scheelt ook een hoop warmte of kou
Ramen laten zon door en dat creƫert warmte
Ramen laten zon door en dat creƫert warmte
#6
Cabanon / Re: Band wisselen langs de weg
Laatste bericht door boswachter - Vandaag om 01:47:52 PMBij onze europacamper ging he afgelopen week zonder problemen, bij een gerennomeerd bedrijf (Hazeleger Harderwijk, echt vakmensen)
#7
Cabanon / Re: Band wisselen langs de weg
Laatste bericht door OhPeeCee - Vandaag om 01:26:05 PMZijn het moeren of bouten die gebruikt worden om het wiel vast zetten. Als het moeren zijn dan schuin het wiel inbrengen misshien. Zijn het bouten dan zou het gewoon vertikaal moeten kunnen.
Schokdempers? Stond de vouwwagen op de brug met aan een kant een stut waar de as op steunde, dan zo het zomaar kunnen zijn dat je wagen opkrikt met krik die onder het frame staat, dat de ruimte tussen as en wielkast groot genoeg wordt om de band er gewoon in gaat. Effe thuis checken of dit zo werkt bij jullie vouwwagen.
Schokdempers? Stond de vouwwagen op de brug met aan een kant een stut waar de as op steunde, dan zo het zomaar kunnen zijn dat je wagen opkrikt met krik die onder het frame staat, dat de ruimte tussen as en wielkast groot genoeg wordt om de band er gewoon in gaat. Effe thuis checken of dit zo werkt bij jullie vouwwagen.
#8
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door Hoog - Vandaag om 12:43:32 PMIs dat panorama dak niet extra warm? Het is alleen een raam met eronder een doek dat je dicht ritst?
#9
Cabanon / Re: Regenwater lekt door stiks...
Laatste bericht door sammyvannorel - Vandaag om 11:56:50 AMTopic is 2 jaar oud, maar is er al iemand echt mee bezig geweest, behalve klagen op dit forum (goeie stap overigens hoor)?
Ik moest nog wat andere dingen bestellen bij De Wit, dus ook een nadensealer zit in het mandje, hopen dat het geen kleurverschil aan de buitenkant oplevert.
Ik moest nog wat andere dingen bestellen bij De Wit, dus ook een nadensealer zit in het mandje, hopen dat het geen kleurverschil aan de buitenkant oplevert.
#10
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door jaco1985 - Vandaag om 11:44:16 AMCiteerDat grondzeil met opblaasbare randen klinkt interessant, waar kan je dat halen?
Wij kochten hem bij Obelink: https://www.obelink.nl/obelink-air-grondzeil-250-x-400-cm-286048.html
Dekte niet altijd de hele voortent af (hing ook een beetje af van hoe schuin de plek was en hoe de wagen precies stond), maar hield altijd alles wat binnen het zeil stond netjes droog.
CiteerIk dacht even kijken waarom de koelkast niet mee kan onderweg op de keuken, maar er zit geen koelkast in haha.Klopt. Wij hebben toen een koelbox gekocht die precies in de disselbak paste (samen met een campingtoilet).
Omdat we op onze Odyssee geen 'Easy Pack' hadden laadden wij de spullen die ook in de stalling bleven liggen altijd richting de dissel.
Voor we weggingen hoefden we dan alleen de koelbox en het toilet in de disselbak te zetten, en een paar klapkratjes aan de achterkant van de laadbak. Dan hoefde alleen de keuken er even af, en niet de hele wagen open. Ook de spullen onder het zeil konden we dan gewoon laten liggen.