Recente berichten

#1
Te koop / Aangeboden / Combi-Camp Country 2012 te koo...
Laatste bericht door AnneCC - Vandaag om 01:43:45 PM
Wij verkopen onze vouwwagen uit 2012. De eerste jaren met veel plezier gebruikt maar nu al een aantal jaar te weinig om hem te houden. Tijd voor een nieuwe eigenaar die er nieuwe avonturen mee gaat beleven!

Combi-Camp Country
Model 2012
Kleur tent: grijs/ecru

Bijzonderheden:
Met inritsbaar kuipzeil, nooit gebruikt
Met keukenschort, nooit gebruikt
Van de voortent zijn de zijflappen weinig gebruikt en is de voorkant zelden gebruikt.
Vloerkleed voor de wagen is aanwezig, matras voor het bed is aanwezig.
Keuken met koelbox, gasfornuisje en gootsteen. Het kraantje kan op batterijen maar ook op stroom.
Met disselbak.
Inclusief verlengsnoer met 4 stopcontacten.

Disselslot en campingkluisje ter overname.
We hebben ook kampeerspullen over, als hier interesse in is komen we daar wel uit.

De vouwwagen is te bezichtigen in de omgeving van Enschede.

Vraagprijs € 3900,-

Interesse? Ik ben bereikbaar via Signal of Whatsapp op 06-57330770
#2
Raclet / Re: Nieuwe Raclet Panama up 20...
Laatste bericht door Peter1982 - Vandaag om 09:40:36 AM
Update: ik was thuis nog even in de officiele raclet brochures aan het kijken en zie nu dat er een verschil zit tussen de 2025 en 2026 specificaties. Mogelijk is er e.e.a. geupdatet want ook het gewicht van de STD is 15kg bijgesteld naar boven maar voor de GL vermoed ik dat er ook sprake is van een correctie.

brochure 2025:
385 STD
410 GL

brochure 2026
400 STD
510 GL

zie foto.
links 2025. rechts 2026


#3
Aart Kok / Re: Overweging Aart Kok Living...
Laatste bericht door poj - Vandaag om 09:13:52 AM
Wij slapen met twee kinderen in de Livingstone tent en trailer.

Wij hebben uiteindelijk de afdekhoesverlenger, achtertent, boogluifel, zijwanden, voorwand en grondzeil gekocht. De varioluifel vinden wij weinig toevoegen. Onder de boogluifel hebben wij meer dan voldoende ruimte voor een gezin van 5.


Voor de zijwand van de wagentent zijn inderdaad verschillende opties. Deze vonden wij niet nodig. Door het dak open te zetten, is alle warmte snel uit de tent.

Wij hebben een Deryan bedtent gekocht in plaats van het binnententje links. Deze zijn rond de € 40.
#4
Aart Kok / Re: Overweging Aart Kok Living...
Laatste bericht door de Coxies - Vandaag om 08:46:36 AM
Wij vonden het prima met 5 personen. Leven toch het meeste buiten. En in het voor en najaar maakten wij de luifel dicht met de deuren. (Varioluifel was er toen nog niet) ervaring leert dat kinderen met slecht weer toch vaak op bed gingen lezen of op de tablet of iets dergelijks
#5
Raclet / Re: Nieuwe Raclet Panama up 20...
Laatste bericht door FriedelP - Vandaag om 12:22:50 AM
Ik had me gebaseerd op de raclet brochure, wist niet dat er dergelijke grote verschillen zijn tussen de diverse sites! Wel erg vreemd. Zou eens moeten kijken wat op het COC staat, dat zou in principe toch correct moeten zijn.

Bij de standaard staat er een fietsendrager op. Zou die zoveel lichter zijn dan een lege disselbak. Dat vermoed ik niet direct.
Dat de accecoires niet in het opgegeven gewicht zitten lijkt me de evidentie zelve. Dus zeker zo, hoe meer accecoires hoe groter het totaal gewicht.

Als de 500 kg van de GL versie van camping zorro inderdaad de correcte is, is de gemeten waarde inderdaad nog zo gek niet.

#6
Raclet / Re: Nieuwe Raclet Panama up 20...
Laatste bericht door Peter1982 - juni 27, 2026, 11:57:15 PM
Ik wilde graag wegen, vanuit een stukje nieuwsgierigheid, want ik zie overal uiteenlopende cijfers vwb het leeggewicht van de panama up.
Het verschil tussen de Panama Up STD en de Panama Up GL
Volgens Zorro: 415 resp. 500
vouwwagenspecialist: 429 resp ???
ridderbeks: 385 resp 410
raclet brochure 2025: 385 resp 410
raclet brochure 2026 400 resp 510

Ik kan mij serieus niet voorstellen dat het verschil in gewicht maar 25 kg is (brochure 2025)
Die keuken heeft een degelijk stalen frame met stalen beplating, met houten kastjes, kooktoestel, stalen spoelbak, klep met verlichting, en een zware bovenklep met gasveren, die weegt minstens 60 kg. Dan zit er voorop nog een extra disselbak tov de STD. Ook die is gelijkwaardig en zeer degelijk uitgevoerd.

Alleen dat deed me al twijfelen aan de opgegeven brochure specificaties.
Ik denk dat Zorro dicht in de buurt komt met de 500 kg voor de GL en dat ia dan alleen incl wagenbak tent gok ik.

De voortent zal niet meegeteld zijn in het leeggewicht, en ook de rest van onze bijgekochte accesoires niet.
Het doek + zeil van de voortent is een zwaar pakket, de stokken ook (staal). Voor de achtertent en de luifel is dit eveneens degelijk en zwaar uitgevoerd. Daarom was ik erg nieuwsgierig waar dit bij ons op uit zou komen.

#7
Raclet / Re: Nieuwe Raclet Panama up 20...
Laatste bericht door Alex - juni 27, 2026, 11:42:26 PM
Veel plezier.
Kom maar op met de foto's  >:(  >:(
#8
Raclet / Re: Nieuwe Raclet Panama up 20...
Laatste bericht door FriedelP - juni 27, 2026, 11:32:25 PM
Citaat van: Peter1982 op juni 27, 2026, 08:59:34 PMVoor alle geïnteresseerden, wij hebben vandaag onze nieuwe Panama Up GL opgehaald (model 2026).

Ik ben direct naar de weegbrug gereden om het "standaard" gewicht te wegen.
We zitten dan op een gewicht van 599 kg. We kunnen dus nog 150kg laden.

Dat is dan incl. complete voortent met kuipzeil, XL achtertent, tempo 100, en extra zonneluifel (ook wel Batman luifel genoemd).
Dit is de GL, dus met keuken en disselbak.
De koelbox moet er nog in. dus die is nog niet meegerekend.

Verder heb ik nog even gekeken naar de overgang van kuipzeil wagenbak naar kuipzeil voortent. Daar is weinig aan te doen. Als je bij regen in een kuil staat kan het water zo de kuip vannde voortent in lopen.
Her advies was inderdaad om het zeil van de voortent wat omhoog te leggen door er een paar lege wijnflessen o.i.d onder te leggen. Een ander idee was om zo'n flexibele foam zwembad-noodle/slang (speelgoed) onder te leggen.



Veel kampeerplezier!

En interessant om het gewicht te lezen! Wij hebben de onze nog niet leeg op de weegbrug gezet. Ik wil hem binnenkort eens laden en dan op de weegbrug gaan zetten.
Denk wel dat wij wat meer laadvermogen gaan hebben. Hebben geen keuken, een luifel in plaats van de voortent met kuil en geen gastencabinne. Dus een pak gewicht minder. Zonder luifel zou die volgens de papieren een 385 kg moeten wegen. Die luifel weegt inclusief de stokken ook geen stukken van mensen, althans ik kan hem makkelijk opheffen. Dus schat max een 20 kg. Maakt er om een rond getal van te maken 25 kg van en dan hebben we een 340 kg laadgewicht. 
Denk dat we daar wel mee moeten toekomen. 

Ik vind 600 kg wel hoog uitkomen zonder extra lading. Ik had eerder geschat dat het een 100 kg lager zou zijn. De keuken weegt niet geladen een 30 kg. Kan me moeilijk voorstellen dat een voortent, achtertent en luifel daar nog eens een 200 kg zou wegen. Meer dus dan 60 kg per stuk gemiddeld. Dat zou toch niet te tillen zijn?
Ik zou toch eens nagaan of een andere weegbrug het zelfde resultaat geeft.
#9
Raclet / Re: Nieuwe Raclet Panama up 20...
Laatste bericht door poldertoerist - juni 27, 2026, 09:15:26 PM
gefeliciteerd, veel kampeerplezier!
#10
Raclet / Re: Nieuwe Raclet Panama up 20...
Laatste bericht door Peter1982 - juni 27, 2026, 08:59:34 PM
Voor alle geïnteresseerden, wij hebben vandaag onze nieuwe Panama Up GL opgehaald (model 2026).

Ik ben direct naar de weegbrug gereden om het "standaard" gewicht te wegen.
We zitten dan op een gewicht van 599 kg. We kunnen dus nog 150kg laden.

Dat is dan incl. complete voortent met kuipzeil, XL achtertent, tempo 100, en extra zonneluifel (ook wel Batman luifel genoemd).
Dit is de GL, dus met keuken en disselbak.
De koelbox moet er nog in. dus die is nog niet meegerekend.

Verder heb ik nog even gekeken naar de overgang van kuipzeil wagenbak naar kuipzeil voortent. Daar is weinig aan te doen. Als je bij regen in een kuil staat kan het water zo de kuip vannde voortent in lopen.
Her advies was inderdaad om het zeil van de voortent wat omhoog te leggen door er een paar lege wijnflessen o.i.d onder te leggen. Een ander idee was om zo'n flexibele foam zwembad-noodle/slang (speelgoed) onder te leggen.