Recente berichten

#1
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door poldertoerist - Vandaag om 09:02:30 PM
zolang het maar niet muf ruikt of er zwarte spikkels in zitten kan alleen verkleuring geen kwaad.

Jamet gebruikte vaak blauw en rood. en laten dat nou net de twee kleuren zijn sie nogal makkelijk hun pigment verliezen..
#2
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door vdb - Vandaag om 07:35:33 PM
We zijn nu een Jamermtic van 2017 op het oog, enige nadeel is een wat verkleurd doek.

Kan verder geen kwaad veronderstellen we? We kopen em niet voor het oog.
#3
Te koop / Aangeboden / Re: Achtertent Zambezi River L...
Laatste bericht door Klavertjes - Vandaag om 07:28:34 PM
Dank voor het melden
#4
Te koop / Aangeboden / Re: Achtertent Zambezi River L...
Laatste bericht door Stefan206 - Vandaag om 07:14:08 PM
Er mag een slotje op, hij is verkocht.
#5
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door Jer81 - Vandaag om 06:22:49 PM
Het positieve aan de Odyssee is dan weer dat je die makkelijker bij fijne onafhankelijke dealers zou kunnen kopen zoals Bravo vouwwagenwereld of Rutten Ridderbeks. Standaard een completere, luxere keuken. Mogelijkheid tot gastencabine zodat je minder snel de ruimte onder het bed hoeft te gebruiken als slaapplaats. Goedkoper zonder in te boeten op kwaliteit. En de voorwand (van recente modellen) kan zo in de luifel worden gezet voor als het een tijdje slecht weer is en je een grotere binnenruimte wil.
#6
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door poldertoerist - Vandaag om 06:21:29 PM
als je nou toch voor ee. tweedehands gaat, neem dan de Tago Settler mee in je zoektocht.  Die wagen stond min of meer model voor de Flexi.

Teun TTT4 kan ook, maar dan heb je geen keuken. wel weer een dubbele lattenbodem. en een wat moderne wagen.



#7
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door jaco1985 - Vandaag om 04:11:55 PM
O ja, en nog een paar verschillen:
- Inritsbaar kuipzeil (wel in de nieuwe wagens, niet in oudere; op te lossen door grondzeil met opblaasbare randen, kost maar een paar tientjes.)

- Koelbox tijdens transport: bij de Kavango en Flexi kan hij op de doorloopkeuken, bij de Odyssee en Jametic niet.
Sowieso moet bij de Odyssee en Jametic de keuken eraf om in bed te komen. Bij de Kavango en Flexi kan hij eventueel blijven zitten.

- Oudere wagens hebben vaak maar 1 lattenbodem i.p.v. 2. Het tweede matras ligt op een 'plank'
#8
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door jaco1985 - Vandaag om 04:07:58 PM
Citaat van: Hoog op Vandaag om 03:02:34 PMZaterdag gaan we even gluren in 2 vouwwagen winkels, maar ik had nog een andere gedachte. In plaats van gelijk een dure vouwwagen te kopen of een 2e hands die nagenoeg is wat we zoeken, om dan maar een vouwwagen te kopen die heel goedkoop is en enigszins lijkt op wat we zoeken. Oud, maar wel in de opzet dat we denken dat fijn is.
De kavango heeft op dit moment onze voorkeur, maar naar mijn weten is de trigano odyssee in basis dezelfde tent. Hoeveel anders is de trigano odyssee van 2005 van de kavango van nu? Hij is veel luxer en veel extras en nieuw enzo, maar kwa ruimte med bed en voortent is volgens mij hetzelfde. Die tenten staan voor onder de 1000 euro op marktplaats. Dan hebben we voor de komende vakantie een vouwwagen om te proberen en kunnen we in het najaar kijken waar we korting te regelen valt of iets 2e hands.
Is dat een rare gedachte?

Helemaal geen rare gedachte. Wij deden het vijf jaar terug bijna precies zoals jij beschrijft:
1. Oriƫntatie in winkels waar veel verschillende modellen stonden. Keuze gemaakt voor bepaald wagentype (1-2-3-systeem, dus asymmetrische klapper).

2. Via marktplaats een ouder exemplaar gekocht om te proberen. Idee: is het niks, verkopen we hem voor een paar honderd euro minder weer door.

3. Het is ons goed bevallen. Uiteindelijk hebben we er vijf jaar mee gedaan.

Belangrijkste verschil tussen Kavango/Flexi en Odyssee/Jametic is dat bij de Aart Kok en Combi Camp de tent om de wagenbak niet tot op de grond loopt en bij de Trigano/Jamet wel. Dat betekent bij de laatste twee neer werk in haringen slaan en afstanden.
#9
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door Thomas1984 - Vandaag om 03:41:27 PM
Precies dit; het is juist de goede gedachte. Zo ontdek je wat fijn is, wat voor jullie werkt of wat juist niet werkt. Tegen een beperkte financiƫle impact. Dit geldt ook voor het type campings en het type reizen. Wij blijven liever max een week op 1 plek en doen zo 3 campings in de zomervakantie. Maar m'n zwager zet z'n caravan 1x weg en doet niks meer.

Maar zo hou je ook geld vrij voor eventuele reparaties/aanpassingen en leuke camping accessoires die je mee kan nemen naar een volgens campingmiddel. Maar zorg ervoor dat de vouwwagen technisch in orde is. Profiel en leeftijd van de banden, staat van de remmen, ophanging, koppeling aan de trekhaak, dat soort dingen. Tips genoeg op dit forum.

Het is net als de eerste auto; daar kan je je eerste fouten en schades mee maken maar je leert er onwijs snel van. Als je wat ervaring hebt, leer je uiteindelijk was bij jou past.
#10
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door FriedelP - Vandaag om 03:24:12 PM
Citaat van: Hoog op Vandaag om 03:02:34 PMZaterdag gaan we even gluren in 2 vouwwagen winkels, maar ik had nog een andere gedachte. In plaats van gelijk een dure vouwwagen te kopen of een 2e hands die nagenoeg is wat we zoeken, om dan maar een vouwwagen te kopen die heel goedkoop is en enigszins lijkt op wat we zoeken. Oud, maar wel in de opzet dat we denken dat fijn is.
De kavango heeft op dit moment onze voorkeur, maar naar mijn weten is de trigano odyssee in basis dezelfde tent. Hoeveel anders is de trigano odyssee van 2005 van de kavango van nu? Hij is veel luxer en veel extras en nieuw enzo, maar kwa ruimte med bed en voortent is volgens mij hetzelfde. Die tenten staan voor onder de 1000 euro op marktplaats. Dan hebben we voor de komende vakantie een vouwwagen om te proberen en kunnen we in het najaar kijken waar we korting te regelen valt of iets 2e hands.
Is dat een rare gedachte?
Ik vindt dat helemaal geen rare gedachten.

Ik had vroeger met mijn ouders al gekampeerd met een vouwwagen maar de rest van het gezin niet. Hadden even meer flexibiliteit nodig vanwege gezondheid van mijn schoonvader ook. Toen hebben we ook tweede hands een oudje aangekocht voor 350 euro. We zijn daar twee jaar mee weg geweest en de kinderen vonden kamperen toen erg fijn vanwegen alle vriendjes op de camping en zo meer. Na twee jaar hebben we dan een nieuwe gekocht en de oude weer weg kunnen doen voor 350 euro. Dit was de periode 2014-2016 dus die 350 euro zal nu niet meer haalbaar zijn denk ik.

Vindt dat dus zeker een goede optie. Je gaat op die manier ook nog zaken ontdekken waar je belang aan kan hechten waar je eerst niet aan denkt en dat meenemen in je uiteindelijke keuze. Vanuit onze ervaring zou ik het zelf eerder aanraden dan afraden.