Recente berichten
#11
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door Thomas1984 - Vandaag om 11:12:35 AMDie kunnen ze hebben, dat is dan in het sta-gedeelte van de wagentent. Ik zie het alleen nergens op de foto's staan.
Wat betreft de prijs; het is Marktplaats hé. €500 kan er af als je netjes communiceert en daadwerkelijk komt opdagen. En het tentdoek is van 2018 volgens de advertentie.
Wat betreft de prijs; het is Marktplaats hé. €500 kan er af als je netjes communiceert en daadwerkelijk komt opdagen. En het tentdoek is van 2018 volgens de advertentie.
#12
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door Hoog - Vandaag om 11:04:15 AMIk heb hier nog een linkje van een "outsider" die eigenlijk misschien wat te veel kost, maar misschien dat we hier langer plezier aan kunnen hebben, hij ziet er leuker uit en is echt een slag nieuwer.
https://www.marktplaats.nl/v/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m2412829473-trigano
"De slaapcabines zijn voorzien van muggengaas en de voortent van een panoramadak en aanritsbaar kuipzeil."
Deze vouwwagens hebben toch helemaal geen panoramadak?
https://www.marktplaats.nl/v/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m2412829473-trigano
"De slaapcabines zijn voorzien van muggengaas en de voortent van een panoramadak en aanritsbaar kuipzeil."
Deze vouwwagens hebben toch helemaal geen panoramadak?
#13
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door Hoog - Vandaag om 10:44:37 AMCitaat van: jaco1985 op juni 25, 2026, 04:11:55 PMO ja, en nog een paar verschillen:
- Inritsbaar kuipzeil (wel in de nieuwe wagens, niet in oudere; op te lossen door grondzeil met opblaasbare randen, kost maar een paar tientjes.)
- Koelbox tijdens transport: bij de Kavango en Flexi kan hij op de doorloopkeuken, bij de Odyssee en Jametic niet.
Sowieso moet bij de Odyssee en Jametic de keuken eraf om in bed te komen. Bij de Kavango en Flexi kan hij eventueel blijven zitten.
- Oudere wagens hebben vaak maar 1 lattenbodem i.p.v. 2. Het tweede matras ligt op een 'plank'
Bedankt voor de verschillen.
IK dacht even kijken waarom de koelkast niet mee kan onderweg op de keuken, maar er zit geen koelkast in haha.
We hebben zelf een koelkast die we mee kunnen nemen, dus dat is geen probleem.
Dat grondzeil met opblaasbare randen klinkt interessant, waar kan je dat halen?
Citaat van: astridG op Vandaag om 10:25:21 AMDe Odyssee safari is een uitvoering met effen gordijnen, dus geen patronen in de stof van de slaapcabines en gordijnen. De eerste jaren waren de kleuren ecru met kastanjebruin (die hebben wij gehad), mogelijk later ecru met groen.
Tent is van katoen, geen polyester mix.
Stuur anders even een linkje dan kan er hier meegedacht worden.
Oh, dan heb ik dat verkeerd gelezen.
https://www.marktplaats.nl/v/caravans-en-kamperen/vouwwagens/m2402439866-mooie-en-waterdichte-trigano-odyssee-safari
#14
Cabanon / Re: Tips gevraagd opzetten Cab...
Laatste bericht door sammyvannorel - Vandaag om 10:27:17 AMIk trek het dak altijd even over de stangen heen en knoop het dan vast met de lintjes aan de binnenkant. De stangen staan altijd wel op de kortst mogelijke stand. Dan gaat het voor mij altijd wel prima (2019 versie).
#15
Cabanon / Band wisselen langs de weg
Laatste bericht door sammyvannorel - Vandaag om 10:25:51 AMZonet bij de bandenturk een setje nieuw rubber laten leggen onder mijn cabanon: Wellicht is het een bekend probleem maar hij zat in het turks (bandenturk
) te vloeken dat mijn wielen er niet lekker vanaf gingen en alleen te verwijderen en te plaatsen zijn bij een bijna platte band.
Dat wordt een mooi verhaal bij het wisselen langs de (snel)weg, je kunt dan je wiel er wel afkrijgen, maar opgepompt erop ho maar, want dat past niet tussen de naaf en de omkasting. Zijn er mensen die hier een trucje voor hebben?
) te vloeken dat mijn wielen er niet lekker vanaf gingen en alleen te verwijderen en te plaatsen zijn bij een bijna platte band. Dat wordt een mooi verhaal bij het wisselen langs de (snel)weg, je kunt dan je wiel er wel afkrijgen, maar opgepompt erop ho maar, want dat past niet tussen de naaf en de omkasting. Zijn er mensen die hier een trucje voor hebben?
#16
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door astridG - Vandaag om 10:25:21 AMDe Odyssee safari is een uitvoering met effen gordijnen, dus geen patronen in de stof van de slaapcabines en gordijnen. De eerste jaren waren de kleuren ecru met kastanjebruin (die hebben wij gehad), mogelijk later ecru met groen.
Tent is van katoen, geen polyester mix.
Stuur anders even een linkje dan kan er hier meegedacht worden.
Tent is van katoen, geen polyester mix.
Stuur anders even een linkje dan kan er hier meegedacht worden.
#17
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door Hoog - Vandaag om 10:00:06 AMIk zie een interessante Odyssee Safari, die hebben blijkbaar wel een polyester/katoen mix doek, is dat een fijn doek of echt heet met de zon erop?
De Odyssee GL heeft blijkbaar wel volledig katoen doek, maar daar zie je over het algemeen in die leeftijd wel echt meer vlekken op (op de foto's).
We hebben nu een tent die volledig polyester is, die ademt eigenlijk helemaal niet, dit doek wel?
Heeft er iemand toevallig ervaring mee?
De Odyssee GL heeft blijkbaar wel volledig katoen doek, maar daar zie je over het algemeen in die leeftijd wel echt meer vlekken op (op de foto's).
We hebben nu een tent die volledig polyester is, die ademt eigenlijk helemaal niet, dit doek wel?
Heeft er iemand toevallig ervaring mee?
#18
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door poldertoerist - juni 25, 2026, 09:02:30 PMzolang het maar niet muf ruikt of er zwarte spikkels in zitten kan alleen verkleuring geen kwaad.
Jamet gebruikte vaak blauw en rood. en laten dat nou net de twee kleuren zijn sie nogal makkelijk hun pigment verliezen..
Jamet gebruikte vaak blauw en rood. en laten dat nou net de twee kleuren zijn sie nogal makkelijk hun pigment verliezen..
#19
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door vdb - juni 25, 2026, 07:35:33 PMWe zijn nu een Jamermtic van 2017 op het oog, enige nadeel is een wat verkleurd doek.
Kan verder geen kwaad veronderstellen we? We kopen em niet voor het oog.
Kan verder geen kwaad veronderstellen we? We kopen em niet voor het oog.
#20
Te koop / Aangeboden / Re: Achtertent Zambezi River L...
Laatste bericht door Klavertjes - juni 25, 2026, 07:28:34 PMDank voor het melden