Recente berichten
#11
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door Jer81 - Vandaag om 07:54:14 AMFijn dat duidelijk is geworden wat de wens is. Nu gewoon rustig afwachten totdat er wat aanbod is op marktplaats.
Camp-let levert overigens gewoon lattenbodems als optie. Kan ook in oude wagens geplaatst worden.
Camp-let levert overigens gewoon lattenbodems als optie. Kan ook in oude wagens geplaatst worden.
#12
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door vdb - juni 23, 2026, 11:04:30 PMVoorlopig gaan we dus op zoek naar een mooie tweedehandse Jametic of een Combi Camp Flexi. Van die tweede zijn er helaas net enkele van Marktplaats gegaan vandaag, maar gelukkig nog wel veel Jametics te vinden.
#13
Vragen algemeen. / Re: Vouwwagen newbie zoektocht
Laatste bericht door vdb - juni 23, 2026, 11:03:23 PMVanavond dus even binnen gesprongen bij De Wit.
* Prachtige wagen: de Alpenkreuzer Campfire. Daar gaan we wss weinig tweedehandse modellen van vinden, maar als we ooit voor een nieuwe gaan, is dat wel een kanshebber.
* De Jametic Eco en Outdoor voldoen allebei aan onze verwachtingen. Leuk met 2 bedden en tal van mogelijkheden qua luifel en andere aanritsers. Alleen dat je de wand van de voortent er niet helemaal kan uitritsen leek ons het enige minpunt. Ik zie de varioluifel het liefst, de vrouw de boogluifel.
* Er stonden ook 2 Camp-Lets, maar die vielen af nadat we er eens goed doorgekeken hadden. We gaan deels voor een vouwwagen voor de lattenbodems, als die er dan niet zijn, wordt het lastig.
* De Cabanon Malawi is een ook een zeer mooie wagen, maar die had dan weer dat stukje tent naast de slaapruimte wat ik net als bij de Combi Camp Country wat verloren ruimte vind. Moet je daar je kasten neerzetten of zo? Wij stappen precies liever uit ons bed direct in de voortent.
* Prachtige wagen: de Alpenkreuzer Campfire. Daar gaan we wss weinig tweedehandse modellen van vinden, maar als we ooit voor een nieuwe gaan, is dat wel een kanshebber.
* De Jametic Eco en Outdoor voldoen allebei aan onze verwachtingen. Leuk met 2 bedden en tal van mogelijkheden qua luifel en andere aanritsers. Alleen dat je de wand van de voortent er niet helemaal kan uitritsen leek ons het enige minpunt. Ik zie de varioluifel het liefst, de vrouw de boogluifel.
* Er stonden ook 2 Camp-Lets, maar die vielen af nadat we er eens goed doorgekeken hadden. We gaan deels voor een vouwwagen voor de lattenbodems, als die er dan niet zijn, wordt het lastig.
* De Cabanon Malawi is een ook een zeer mooie wagen, maar die had dan weer dat stukje tent naast de slaapruimte wat ik net als bij de Combi Camp Country wat verloren ruimte vind. Moet je daar je kasten neerzetten of zo? Wij stappen precies liever uit ons bed direct in de voortent.
#14
Te koop / Aangeboden / Re: Trigano Galleon GL 2014 me...
Laatste bericht door Alex - juni 23, 2026, 08:35:48 PMDank je voor het melden.
#15
Gezocht / Re: Gezocht: Kantelbeugel Trig...
Laatste bericht door Wdeboer - juni 23, 2026, 08:32:48 PMIs de 2012 erg anders als de 2002?
Ik heb nog 2002 beugels liggen. Vouwwagen is inmiddels vervangen.
Grt
Wouter
Ik heb nog 2002 beugels liggen. Vouwwagen is inmiddels vervangen.
Grt
Wouter
#16
Te koop / Aangeboden / Re: Trigano Galleon GL 2014 me...
Laatste bericht door kaasfanaat - juni 23, 2026, 07:23:26 PMWe hebben 'm inmiddels verkocht 👌
#17
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door FriedelP - juni 23, 2026, 02:45:55 PMDat weglaten van de slikranden is ook het geval bij de nieuwe panama-up het geval. Ik vond dat een nadeel omdat je inderdaad altijd verplicht bent het grondzijl te gebruiken. Men verkoopt dat, als je hoeft dan geen slikranden te kuisen. Maar je hebt dan wel weer meer werk aan het grondzeil. Elk voordeel heeft zijn nadeel.
#18
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door Alpenklapper - juni 23, 2026, 02:20:28 PMPreken voor eigen parochie....
Kijk ook eens naar de alpenkreuzer parade uit ca 2020. de nieuwe campfire heeft het doek rond de wagen niet tot op de grond en dan ben je bijna verplicht om altijd het kuipzeil neer te leggen ivm de wind die onder de wagen door kan. Wij gebruiken het kuipzeil alleen wanneer we langer staan of regen verwachten, anders gaat er een fleece picknick kleedje van de Action op het gras in de voortent. Dat scheelt heel veel tijd met opbouwen en opruimen, zeker als je rond gaat trekken en vaak maar 1 of 2 nachten ergens blijft.
De AK- parade heeft 2 hoge bedden, een easy load systeem en een riante voortent op basis van het bekende 123-systeem
Kijk ook eens naar de alpenkreuzer parade uit ca 2020. de nieuwe campfire heeft het doek rond de wagen niet tot op de grond en dan ben je bijna verplicht om altijd het kuipzeil neer te leggen ivm de wind die onder de wagen door kan. Wij gebruiken het kuipzeil alleen wanneer we langer staan of regen verwachten, anders gaat er een fleece picknick kleedje van de Action op het gras in de voortent. Dat scheelt heel veel tijd met opbouwen en opruimen, zeker als je rond gaat trekken en vaak maar 1 of 2 nachten ergens blijft.
De AK- parade heeft 2 hoge bedden, een easy load systeem en een riante voortent op basis van het bekende 123-systeem
#19
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door FriedelP - juni 23, 2026, 01:29:06 PMCitaat van: Hoog op juni 23, 2026, 11:15:44 AMIk zou eigenlijk niet weten waarom ze op een hoog bed ook MOETEN liggen. Ze slaapt nu ook gewoon op haar eigen kamer, dus een klein tentje aangeritst is misschien ook wel voldoende. De vraag die dan vooral in mijn hoofd zit: Als je 1 bed hebt in de vouwwagen, heb je meestal een soort "gang" op de deksel, waar je eigenlijk niet heel veel mee kan naar mijn idee (maar heb er ook geen ervaring mee). Wij dachten toen we het zagen gelijk van, waarom zouden we die optie nemen, want dat gebruik je niet echt.Dat van die gang is bij een beperkt aantal wagens met een doorloopkeuken en heb je ook bij een aantal wagens met twee bedden. De meeste van de wagens met 1 hoog bed hebben dat niet. Ik kan je wel volgen waarom zou je die optie nemen. Zou ik ook niet doen, maar iedereen heeft andere wensen hé.
Aan de andere kant leek het ons ook wat lastiger opzetten, maar dat is misschien ook niet helemaal waar?
Helaas kan je niet elke tent even proefopzetten.
Zo'n groot bed lijkt me wel echt ideaal, de Panama Up heb ik ook wel bekeken, zit er ook een optie bij om de luifel om te zetten in een dichte voortent? 160 breed is ook wel heel fijn.
Bij de Panama-Up kan je een voortent nemen waar je de voorwand uit kan ritsen, bij de luifel kan je hem niet inritsen.
Bed is in ieder geval erg fijn. Opzetten kan je op sommige plaatsen wel een keer testen. Zal in begin wat zoeken zijn wat je wel en niet ingeritst laat en dat gaat mee de snelheid bepalen.
Wij hebben hem zonder voortent en bijzettent omdat we maar met twee meer zijn. Dus ook een ander verhaal.
#20
Vragen algemeen. / Re: Zoektocht vouwwagen
Laatste bericht door CEO - juni 23, 2026, 11:41:54 AMCitaat van: Hoog op juni 23, 2026, 11:15:44 AMWe zijn allebei altijd al aan het kamperen geweest, de laatste 5 jaar met een 4 persoons koepeltent die je met z'n tweeën moet opzetten. Met de tent zijn we in 3 weken tijd door Scandinavië gegaan en op 6 verschillende plekken gekampeerd. Dit was nog wel voor ons dochtertje, dit gaat wel het één en ander veranderen op vakantie vermoed ik. De tent was ook volledig in plastic en was bloedheet in het zonnetje, dus wilde eigenlijk al naar katoen gaan met een karretje (want de ruimte is nodig) en zijn toen vrij snel met de gedachte richting een vouwwagen gegaan met een vast bed. Vooral ook het opzetten in je eentje, de extra opberg ruimte en gelijk een keukentje hebben is wel echt top.
Een tweedehands goedkope vouwwagen kopen valt zeker nog onder de opties, we moeten alleen onszelf nog overtuigen dat de wat minder mooie, maar goedkope optie een handige is en de hele mooi in de showroom proberen te laten staan.
Dit verduidelijkt wel e.e.a.. Tja, zelf heeft onze jongste vanaf een maand of 9 meegekampeerd. Als ik e.e.a. zo hoor, zou een CCC ook passen: de kleine eerst in een Derryan tentje op de klep en als ze groter is zijn er ook mensgrote pop-up mugvrijde slaapcabines te koop. Dat heeft onze jongste gedaan (in diverse types wagen) tot hij ook een eigen tentje kreeg.
Inmiddels komen de kids een paar dagen langs op vakantie en hebben we een hele andere vide.
Maar de Derryan voor kleintjes is echt top! Waarom: mugvrij, kan niet onder de matras terechtkomen en deze setup kan meegroeien naar een grotere mugvrije binnentent. Daarvoor hoef je dan niet per se een ander wagen te kopen tzt. Mocht dochterlief tzt meer ruimte willen, is een gastencabine misschien een optie.